Ένα βήμα πριν την τελική συμφωνία για την επιβολή πλαφόν στην τιμή του φυσικού αερίου φαίνεται ότι βρίσκονται οι Ευρωπαίοι.
Χθες, οι 27 ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποφάσισαν να οριστικοποιηθεί στις 19 Δεκεμβρίου, στη Σύνοδο των Υπουργών Ενέργειας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να «κλειδώσει» η τιμή του πλαφόν λίγο κάτω από τα 200 ευρώ ανά μεγαβατώρα.
Το κείμενο συμπερασμάτων
Στο κείμενο συμπερασμάτων οι «27» αναφέρονται σε όσα αποφάσισαν το διήμερο 20-21 Οκτωβρίου καλωσορίζοντας την πρόοδο που έχει γίνει και ζητώντας να ολοκληρωθεί στις 19 Δεκεμβρίου το έργο για τις προτάσεις των νέων ρυθμιστικών κανόνων με στόχο:
– την ενδυνάμωση της αλληλεγγύης μέσα από έναν καλύτερο συντονισμό των αγορών αερίου, της διακίνησης αερίου μέσω των συνόρων και τις αξιόπιστα όρια στις τιμές
– την επιτάχυνση της εφαρμογής των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας
– την δημιουργία ενός διορθωτικού μηχανισμού προστασίας των πολιτών και της οικονομίας από τις υπερβολικά υψηλές τιμές
Αισιοδοξία Μητσοτάκη και νέες κυρώσεις
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι την ερχόμενη Δευτέρα, οι υπουργοί Ενέργειας της Ε.Ε. θα καταλήξουν σε μία απόφαση για την επιβολή πλαφόν στην χονδρική τιμή του φυσικού αερίου.
Ο κ. Μητσοτάκης εκτίμησε πως θα πρόκειται για μία απόφαση εναρμονισμένη με τις ελληνικές επιδιώξεις και επέμεινε πως υπάρχει καθολική κατανόηση ότι δεν μπορεί να κλείσει ο χρόνος και να παραπέμψουμε το θέμα στο μέλλον.
Επίσης, οι 27 χώρες-μέλη της ΕΕ συμφώνησαν να επιβάλουν νέες κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας, στο πλαίσιο αντιποίνων για την εισβολή στην Ουκρανία. Η Κομισιόν παρουσίασε το νέο πακέτο κυρώσεων στις 7 Δεκεμβρίου, προτείνοντας την προσθήκη σχεδόν 200 φυσικών προσώπων και οντοτήτων στη «μαύρη λίστα» της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των ενόπλων δυνάμεων και τριών τραπεζών της Ρωσίας.
Ο φόρος 15%
Επίσης, οι 27 ηγέτες ενέκριναν την ενσωμάτωση στο ευρωπαϊκό δίκαιο του ελάχιστου φόρου 15% στα κέρδη των πολυεθνικών εταιρειών, μετά την άρση των εμποδίων από την Ουγγαρία και την Πολωνία. Το μέτρο προβλέπεται να τεθεί σε ισχύ στην Ευρώπη την 31η Δεκεμβρίου 2023.
Σημειώνεται ότι ήταν απαραίτητη η ομοφωνία των 27 για να εγκριθεί το σχέδιο οδηγίας που προετοιμάστηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την εφαρμογή της συμφωνίας να υπάρξει περισσότερη φορολογική δικαιοσύνη, η οποία εγκρίθηκε πέρυσι από σχεδόν 140 χώρες υπό την αιγίδα του ΟΟΣΑ (του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη).
Latest News
Το «φρένο χρέους» στη Γερμανία και τα όριά του
Το «φρένο» εισήχθη στη Γερμανία το 2009 από την τότε καγκελάριο Μέρκελ, κατά τη διάρκεια της «μεγάλης ύφεσης»
Στα 300 δισ. δολαρια η κεφαλαιοποίηση της Bytedance, μητρικής του Tiktok
Η ByteDance δεν είχε κάποιο σχέδιο IPO στον ορίζοντα, δηλώνουν πηγές που επικαλείται το Reuters - Πώς ενισχύει τη ρευστότητα
Τα διαπραγματευόμενα assets των αμερικανικών τραπεζών ξεπέρασαν το 1 τρισ. δολάρια
Είναι η πρώτη φορά από τη χρηματοπιστωτική κρίση που οι αμερικανικές τράπεζες χτίζουν τέτοιο ενεργητικό σε διαπραγματευόμενα assets
Τζον Κατσιματίδης: «Η Ελλάδα δεν χαίρει μεγάλου ενδιαφέροντος στο τραπέζι του Τραμπ»
Ο Τζον Κατσιματίδης, ένας από τους πλουσιότερους ελληνοαμερικανούς επιχειρηματίες είναι ένθερμος υποστηρικτής του Ντόναλντ Τραμπ
Η αγωγή 21,5 εκατ. της JPMorgan για ζημιές σε αποθήκη πολύτιμων μετάλλων
Η JPMorgan μηνύει βρετανική κατασκευαστική εταιρεία για «εκτεταμένες ζημιές» se μονάδα αποθήκευσης στο Λονδίνο
Γιατί η Tesla ανακαλεί το Cybertruck... πάλι
Είναι η πολλοστή φορά που το Cybertruck ανακαλείται και αυτή τη φορά το ζήτημα είναι σοβαρό
Η Boeing θα πληρώσει στην Spirit AeroSystems έως και 350 εκατ. δολάρια προκαταβολικά
Η προκαταβολή από την Boeing θα βοηθήσει την Spirit AeroSystems να αντιμετωπίσει προβλήματα ρευστότητας
«Σβήνει» το σχέδιο για τον αμερικανικό οίκο πολυτέλειας - Άδοξο τέλος στο deal Tapestry-Capri
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ τερματίζει τα σχέδια για τη δημιουργία ενός οίκου πολυτελείας made in USA, με έξι ισχυρά brands
Ο γαλλικός κολοσσός που παίρνει... διαζύγιο από την ιστορία του
Ο γαλλικό γίγαντας δομικών υλικών Saint-Gobain σκέφτεται να πουλήσει τα συμφέροντά του στην βιομηχανία υαλοπινάκων αυτοκινήτων
Σε σταυροδρόμι η Κίνα - Γιατί είναι δύσκολη η μετάβαση της οικονομίας
Εάν η Κίνα προχωρήσει προσεκτικά, κινδυνεύει να καταπνίξει τη στροφή της σε μια οικονομία που βασίζεται στην κατανάλωση