
Σε βήματα προς την επαναλειτουργία του εδώ και πολλά χρόνια ανενεργού μετρικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου προτίθεται να προχωρήσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Αυτό προκύπτει από τις αποφάσεις της πρώτης συνεδρίασης της επιτροπής για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου, που συνεδρίασε σήμερα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπό τον ΓΓ Μεταφορών Ι. Ξιφαρά, παρουσία του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Π. Νίκα και του Προέδρου Δ.Σ. και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ Σπ. Πατέρα.
Διαβάστε επίσης: Σιδηρόδρομος: Στις «ράγες» έργα ύψους 4,5 δισ. ευρώ
Σημειώνεται ότι το 2011 αποφασίστηκε να τεθεί εκτός λειτουργίας ολόκληρο το μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου, με εξαίρεση τον προαστιακό της Πάτρας, την γραμμή Κατακόλου-Πύργου- Ολυμπίας και τον οδοντωτό των Καλαβρύτων.
Οι αποφάσεις
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, στη συνάντηση υπήρξε αναλυτική συζήτηση επί όλων των θεμάτων που αφορούν στην επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού άξονα της Πελοποννήσου και ελήφθησαν οι ακόλουθες αποφάσεις:
- Να πραγματοποιηθούν άμεσα όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την επαναλειτουργία του υπάρχοντος δικτύου Πατρών – Πύργου – Καλαμάτας – Τριπόλεως – Ναυπλίου – Κορίνθου.
- Να αντιμετωπισθεί το υπάρχον έργο ως ενιαίο με σχεδιασμό ανάταξης της ως άνω σιδηροδρομικής γραμμής, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις επιμέρους παραμέτρους ολιστικού στρατηγικού σχεδιασμού, όπως κατασκευή, συντήρηση, λειτουργία, σταθμούς μετεπιβίβασης, τροχαίο υλικό, διασύνδεση με άλλα μέσα μεταφορών, κλπ.
- Επιπλέον, αποφασίσθηκε να ενταχθεί στον προγραμματισμό η αναβάθμιση του Μηχανοστασίου της Τριπόλεως ως κεντρική μονάδα συντήρησης σιδηροδρομικού υλικού του δικτύου.
«Προαστιακός, τουριστικός και εμπορευματικός χαρακτήρας»
«Προς επίτευξη των παραπάνω στόχων αποφασίσθηκε η υλοποίηση Μελέτης Σκοπιμότητας και Βιωσιμότητας του ενιαίου έργου από τον ΟΣΕ, η οποία θα λάβει υπόψη τις επιμέρους μελέτες Βιωσιμότητας των αξόνων Κορίνθου – Άργους – Ναυπλίου και Κάτω Αχαγιά – Πύργου, έργων που βρίσκονται ήδη σε τροχιά δημοπράτησης.
»Τέλος, αποφασίσθηκε ότι σκοπός του συνολικού σιδηροδρομικού έργου της Πελοποννήσου θα είναι ο προαστιακός, τουριστικός και εμπορευματικός χαρακτήρας με βασική μέριμνα την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στα μεγάλα αστικά έργα και στις ΒΙ.ΠΕ.
»Παράλληλα, ιδιαίτερη σημασία θα δοθεί στη συντήρηση και προστασία του δικτύου, ώστε να διασφαλιστεί η μακροχρόνια βιωσιμότητά του προς όφελος των Ελλήνων και Ευρωπαίων πολιτών», καταλήγει η ανακοίνωση.


Latest News

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού

Η ΑΒΑΞ ξεκινά την επέκταση των εγκαταστάσεων της Παπαστράτος στον Ασπρόπυργο
Η πρώτη φάση του σχεδίου έχει προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρω.

Σύμβουλος της AKTOR στην αναβάθμιση των εστιών στο πανεπιστήμιο Κρήτης
Το έργο, που υπεγράφη στις 27 Μαρτίου, συνολικού προϋπολογισμού 255 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει την κατασκευή 4.846 συνολικά κλινών σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο

Υπουργείο Υποδομών: Ανοίγει ξανά η γέφυρα Χειμωνικού στην Κεφαλονιά
Τίθεται σε κυκλοφορία η γέφυρας Χειμωνικού στην Κεφαλονιά μετά την καταστροφή από την κακοκαιρία «Ιανός»

Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ το έργο «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών»
Το έργο, την ένταξη του οποίου υπέγραψε ο Νίκος Παπαθανάσης, είναι συνολικού μήκους περίπου 28 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 238.430.480 ευρώ

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.