Με στόχο να διευρύνει την παρουσία της στην Ελλάδα, η Alstom, που συμμετέχει στο μεγάλο έργο της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, στρέφει το ενδιαφέρον της στα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης. Εντός του 2023 θα δώσει το «παρών» στα νέα έργα επέκτασης του μετρό και του Προαστιακού, καθώς και στο μεγάλο πρότζεκτ για τη συντήρηση και αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Ο γαλλικός όμιλος, εκ των ηγετών στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών, βρίσκεται αυτή την περίοδο στην αναζήτηση φόρμουλας για την αναβίωση του οράματος της δημιουργίας ενός δικτύου τραμ στο Ηράκλειο της Κρήτης.
Η κατασκευή δικτύου σταθερής τροχιάς αποτελεί ένα εξαιρετικά δημοφιλές αίτημα των Ηρακλειωτών, που τυγχάνει της στήριξης δημοτικής αρχής και φορέων της πόλης, με διαφορετικές κατά καιρούς προτάσεις. Μάλιστα οι πρώτες σκέψεις έκαναν την εμφάνισή τους από περισσότερο από δύο δεκαετίες.
Διαβάστε επίσης: «Σπάει» η μεταφορική απομόνωση της Δ. Αττικής – Ενώνονται Λιόσια με Μέγαρα
Όμως, η εξέλιξη που φόρτισε και πάλι τα σενάρια ήταν η έναρξη της κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι. Το νέο κόσμημα του νησιού, σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις για σύγχρονες και βιώσιμες υποδομές που δημιουργούν τα αυξανόμενα τουριστικά ρεύματα, φέρνουν στο προσκήνιο έργα τα οποία μένουν χρόνια στη σφαίρα του ιδεατού.
Η υβριδική λύση για το Ηράκλειο
Όπως περιέγραψε ο γενικός διευθυντής της Alstomγια την Ελλάδα και τα Δυτικά Βαλκάνια, κ. Σταύρος Βλάχος, κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής ενημέρωσης, η εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει σε συζητήσεις με το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την κατασκευή ενός σύνθετου δικτύου. Αυτό εντός του αστικού ιστού του Ηρακλείου θα έχει τη μορφή τραμ για χαμηλές ταχύτητες και μεγαλύτερη ασφάλεια, ενώ εκτός της πόλης όπου θα μπορεί να αναπτύξει μεγαλύτερες ταχύτητες, θα γίνει με τη μορφή Προαστιακού.
Σημείωσε μάλιστα πως στο Ηράκλειο υπήρχει δίκτυο τραμ για τη μεταφορά κάρβουνου, το οποίο έχει εγκαταλειφθεί, ενώ παράλληλα υπάρχει πρόβλεψη το έργο να αναπτυχθεί και ενδιάμεσα του ΒΟΑΚ. Μια δυνατότητα που προσομοιάζει στον Προαστικό της Αθήνας, που διατρέχει το μέσον της Αττικής Οδού.
Καθοριστικός παράγοντας για την υλοποίηση βεβαίως αυτής της πρότασης είναι η εύρεση χρηματοδότησης. Δεδομένου ότι είναι ένα «πράσινο» έργο, θεωρείται πως θα μπορούσε να ενταχθεί στο εθνικό σχέδιο ανάκαμψης για χρηματοδότηση από τους ευρωπαϊκούς πόρους του RRF. Παράλληλα, όπως τόνισε ο κ. Βλάχος, η Alstomβλέπει με ιδιαίτερα θετικό μάτι το νέο εργαλείο των «Πρότυπων Προτάσεων», που έχει πρόσφατα θεσμοθετηθεί, και μπορεί να φέρει νέες προοπτικές για τις υποδομές της χώρας. «Θέλουμε και έχουμε τη δυνατότητα να συμβάλλουμε στον τρόπο παραγωγής των έργων στην Ελλάδα», είπε χαρακτηριστικά.
Διαβάστε επίσης: Στη Βουλή οδικοί άξονες και συρμοί του μετρό Θεσσαλονίκης
Ο σχεδιασμός για το 2023
Έτοιμη να δώσει ισχυρό «παρών» στον διαγωνισμό το ΣΔΙΤ της συντήρησης και ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας είναι η Alstom. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο επικεφαλής της εταιρείας, η οποία διαθέτει πανευρωπαϊκή εμπειρία στον σιδηρόδρομο, στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας το οποίο έχει μείνει δυστυχώς πολύ πίσω, σε αντίθεση με το μετρό που, όπως ανέφερε, είναι από τα πιο προηγμένα της Ευρώπης.
Η εταιρεία στρέφει το ενδιαφέρον της μέσα στο 2023 σε συμφωνίες που αφορούν στις επεκτάσεις του Προαστιακού σιδηροδρόμου σε Ραφήνα και Λαύριο, στις μελλοντικές επεκτάσεις του μετρό, με πρώτη αυτήν προς Ίλιον, που αναμένεται να προκηρυχθεί το επόμενο διάστημα. Επίσης, στην προμήθεια νέων τρένων υδρογόνου που πρόκειται να προμηθευτεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως το 2025. Έργο το οποίο πιθανώς ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης.
Ψήφος εμπιστοσύνης στο ελληνικό ταλέντο
Δίνοντας ψήφο εμπιστοσύνης στο ελληνικό ταλέντο και ιδιαίτερα στους νέους που διαθέτουν υψηλή εξειδίκευση, καθώς και εμπειρία δεδομένου ότι τα προηγούμενα χρόνια πολλοί έφυγαν στο εξωτερικό, το ελληνικό γραφείο της εταιρείας από τους 90 εργαζόμενους έχει φτάσει σήμερα τους 150. Εξ αυτών τουλάχιστον 20 έχουν επιστρέψει να εργαστούν στην Ελλάδα από το εξωτερικό.
«Είναι πολλοί οι Έλληνες με υψηλή εξειδίκευση και εντυπωσιακά βιογραφικά που θέλουν να επιστρέψουν στη χώρα, με βασικό κίνητρο την ποιότητα ζωής. Σε εμάς έχουν ήδη έρθει νέοι εργαζόμενοι, που επέστρεψαν από την Καμπότζη, τον Κατάρ, την Κοπεγχάγη, το Λονδίνο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βλάχος.
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ