![Τραμ: Σε αναζήτηση φόρμουλας για να κάνει στάση στο Ηράκλειο Κρήτης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/tram.jpg)
Με στόχο να διευρύνει την παρουσία της στην Ελλάδα, η Alstom, που συμμετέχει στο μεγάλο έργο της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, στρέφει το ενδιαφέρον της στα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης. Εντός του 2023 θα δώσει το «παρών» στα νέα έργα επέκτασης του μετρό και του Προαστιακού, καθώς και στο μεγάλο πρότζεκτ για τη συντήρηση και αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Ο γαλλικός όμιλος, εκ των ηγετών στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών, βρίσκεται αυτή την περίοδο στην αναζήτηση φόρμουλας για την αναβίωση του οράματος της δημιουργίας ενός δικτύου τραμ στο Ηράκλειο της Κρήτης.
Η κατασκευή δικτύου σταθερής τροχιάς αποτελεί ένα εξαιρετικά δημοφιλές αίτημα των Ηρακλειωτών, που τυγχάνει της στήριξης δημοτικής αρχής και φορέων της πόλης, με διαφορετικές κατά καιρούς προτάσεις. Μάλιστα οι πρώτες σκέψεις έκαναν την εμφάνισή τους από περισσότερο από δύο δεκαετίες.
Διαβάστε επίσης: «Σπάει» η μεταφορική απομόνωση της Δ. Αττικής – Ενώνονται Λιόσια με Μέγαρα
Όμως, η εξέλιξη που φόρτισε και πάλι τα σενάρια ήταν η έναρξη της κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι. Το νέο κόσμημα του νησιού, σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις για σύγχρονες και βιώσιμες υποδομές που δημιουργούν τα αυξανόμενα τουριστικά ρεύματα, φέρνουν στο προσκήνιο έργα τα οποία μένουν χρόνια στη σφαίρα του ιδεατού.
Η υβριδική λύση για το Ηράκλειο
Όπως περιέγραψε ο γενικός διευθυντής της Alstomγια την Ελλάδα και τα Δυτικά Βαλκάνια, κ. Σταύρος Βλάχος, κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής ενημέρωσης, η εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει σε συζητήσεις με το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την κατασκευή ενός σύνθετου δικτύου. Αυτό εντός του αστικού ιστού του Ηρακλείου θα έχει τη μορφή τραμ για χαμηλές ταχύτητες και μεγαλύτερη ασφάλεια, ενώ εκτός της πόλης όπου θα μπορεί να αναπτύξει μεγαλύτερες ταχύτητες, θα γίνει με τη μορφή Προαστιακού.
Σημείωσε μάλιστα πως στο Ηράκλειο υπήρχει δίκτυο τραμ για τη μεταφορά κάρβουνου, το οποίο έχει εγκαταλειφθεί, ενώ παράλληλα υπάρχει πρόβλεψη το έργο να αναπτυχθεί και ενδιάμεσα του ΒΟΑΚ. Μια δυνατότητα που προσομοιάζει στον Προαστικό της Αθήνας, που διατρέχει το μέσον της Αττικής Οδού.
Καθοριστικός παράγοντας για την υλοποίηση βεβαίως αυτής της πρότασης είναι η εύρεση χρηματοδότησης. Δεδομένου ότι είναι ένα «πράσινο» έργο, θεωρείται πως θα μπορούσε να ενταχθεί στο εθνικό σχέδιο ανάκαμψης για χρηματοδότηση από τους ευρωπαϊκούς πόρους του RRF. Παράλληλα, όπως τόνισε ο κ. Βλάχος, η Alstomβλέπει με ιδιαίτερα θετικό μάτι το νέο εργαλείο των «Πρότυπων Προτάσεων», που έχει πρόσφατα θεσμοθετηθεί, και μπορεί να φέρει νέες προοπτικές για τις υποδομές της χώρας. «Θέλουμε και έχουμε τη δυνατότητα να συμβάλλουμε στον τρόπο παραγωγής των έργων στην Ελλάδα», είπε χαρακτηριστικά.
Διαβάστε επίσης: Στη Βουλή οδικοί άξονες και συρμοί του μετρό Θεσσαλονίκης
Ο σχεδιασμός για το 2023
Έτοιμη να δώσει ισχυρό «παρών» στον διαγωνισμό το ΣΔΙΤ της συντήρησης και ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας είναι η Alstom. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο επικεφαλής της εταιρείας, η οποία διαθέτει πανευρωπαϊκή εμπειρία στον σιδηρόδρομο, στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας το οποίο έχει μείνει δυστυχώς πολύ πίσω, σε αντίθεση με το μετρό που, όπως ανέφερε, είναι από τα πιο προηγμένα της Ευρώπης.
Η εταιρεία στρέφει το ενδιαφέρον της μέσα στο 2023 σε συμφωνίες που αφορούν στις επεκτάσεις του Προαστιακού σιδηροδρόμου σε Ραφήνα και Λαύριο, στις μελλοντικές επεκτάσεις του μετρό, με πρώτη αυτήν προς Ίλιον, που αναμένεται να προκηρυχθεί το επόμενο διάστημα. Επίσης, στην προμήθεια νέων τρένων υδρογόνου που πρόκειται να προμηθευτεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως το 2025. Έργο το οποίο πιθανώς ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης.
Ψήφος εμπιστοσύνης στο ελληνικό ταλέντο
Δίνοντας ψήφο εμπιστοσύνης στο ελληνικό ταλέντο και ιδιαίτερα στους νέους που διαθέτουν υψηλή εξειδίκευση, καθώς και εμπειρία δεδομένου ότι τα προηγούμενα χρόνια πολλοί έφυγαν στο εξωτερικό, το ελληνικό γραφείο της εταιρείας από τους 90 εργαζόμενους έχει φτάσει σήμερα τους 150. Εξ αυτών τουλάχιστον 20 έχουν επιστρέψει να εργαστούν στην Ελλάδα από το εξωτερικό.
«Είναι πολλοί οι Έλληνες με υψηλή εξειδίκευση και εντυπωσιακά βιογραφικά που θέλουν να επιστρέψουν στη χώρα, με βασικό κίνητρο την ποιότητα ζωής. Σε εμάς έχουν ήδη έρθει νέοι εργαζόμενοι, που επέστρεψαν από την Καμπότζη, τον Κατάρ, την Κοπεγχάγη, το Λονδίνο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βλάχος.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέα Οδός: 45 ασφαλείς και προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/nea-odos1-1-600x399.jpg)
Στις 45 οι προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων στη Νέα Οδό
Τι είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας
![ΤΑΙΠΕΔ: Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου - Τι αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης
![Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat): Στόχος για το 2026 τα 2,5 δισ. σε κύκλο εργασιών και 5 με 7 δις ανεκτέλεστο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_exarchou-600x422.png)
Εξάρχου (Intrakat): «Χτίζουμε ισχυρό όμιλο με 2,5 δισ. τζίρο το 2026 και 5 έως 7 δισ. ανεκτέλεστο στην 5ετία»
Ο αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat Αλέξανδρος Εξάρχου τόνισε στη ΓΣ των μετόχων τη σημασία της ανάπτυξης του ομίλου στις ΑΠΕ και τα έργα ΣΔΙΤ
![Υπουργείο Υποδομών: Νέα έργα αναβάθμισης κτιριακών υποδομών Παιδείας, Υγείας και Δικαιοσύνης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/201306110829409060.jpg)
Νέα έργα αναβάθμισης κτιριακών υποδομών Παιδείας, Υγείας και Δικαιοσύνης
Ποιους διαγωνισμούς και ώριμα έργα σε κτιριακές υποδομές συνολικής αξίας άνω των 68 εκατ. ευρώ, δρομολογεί το Υπουργείο Υποδομών
![Αθηνών – Θεσσαλονίκης: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω ασφαλτόστρωσης στον Α/Κ Οινοφύτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/asfaltos-600x401.jpg)
Αθηνών – Θεσσαλονίκης: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω ασφαλτόστρωσης στον Α/Κ Οινοφύτων
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον αυτοκινητόδρομο Αθηνών - Θεσσαλονίκης λόγω εκτέλεσης ασφαλτικών εργασιών στο ύψος των Οινοφύτων
![Thess INTEC: Πέφτει η σπορά για το πάρκο καινοτομίας με επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thessintec-the-vision-image-mapping-600x290.jpg)
Πέφτει η σπορά για το πάρκο καινοτομίας Thess INTEC με επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ
Τα επενδυτικά κεφάλαια από το Ισραήλ και η «επανάσταση» καινοτομίας στην οποία στοχεύει το Thess INTEC
![Αττική Οδός: Στο Ελεγκτικό Συνέδριο εστάλη από το ΤΑΙΠΕΔ ο φάκελος του διαγωνισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/01/attiki-odos-600x375.png)
Στο Ελεγκτικό Συνέδριο η «Αττική Οδός» - Η πρώτη «στάση» στο ταξίδι… για τον νέο παραχωρησιούχο
Η «Αττική Οδός», έχει πολύ δρόμο για να αλλάξει χέρια με πρώτη στάση το Ελεγκτικό Συνέδριο όπου θα διενεργήσει τον προσυμβατικό έλεγχο
![Σταϊκούρας: Το νέο δίκτυο ύδρευσης σε Άρτα, Πρέβεζα, Λευκάδα και Αιτωλοακαρνανία θα εξυπηρετεί 150.000 κατοίκους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/1-600x400.jpg)
Σταϊκούρας: Το νέο δίκτυο ύδρευσης σε Άρτα, Πρέβεζα, Λευκάδα και Αιτωλοακαρνανία θα εξυπηρετεί 150.000 κατοίκους
Ο Χρήστος Σταϊκούρας σημείωσε πως αποτελεί μια από τις καίριες παρεμβάσεις της κυβέρνησης για την κάλυψη αναγκών ύδρευσης
![Μετρό Θεσσαλονίκης: Το σχέδιο λειτουργίας – Το κόστος του εισιτηρίου, οι διαδρομές και οι επεκτάσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/thess-metro-600x400-1.jpg)
«Μαρσάρει» το μετρό Θεσσαλονίκης - Το κόστος του εισιτηρίου, οι διαδρομές και οι επεκτάσεις
Αγώνας δρόμου για να λειτουργήσει η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, τον Νοέμβριο
![ΑΒΑΞ: Αναλαμβάνει έργο 82 εκατ. δολαρίων στο Ιράκ – Θα κατασκευάσει μονάδα ηλεκτροπαραγωγής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Bismayah-600x338.jpg)
Η ΑΒΑΞ αναλαμβάνει έργο 82 εκατ. δολαρίων στο Ιράκ - Θα κατασκευάσει μονάδα ηλεκτροπαραγωγής
Eπεκτείνεται ο όμιλος ΑΒΑΞ - H κατασκευή θα διαρκέσει 12 μήνες και αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα