Μικρή μείωση σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η Δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου τον μήνα Οκτώβριο 2022, σε σύγκριση με την αντίστοιχη Δύναμη του Οκτωβρίου 2021, παρουσίασε μείωση κατά 0,8%. Μείωση κατά 0,1% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2021 προς το 2020.
Η Ολική Χωρητικότητα του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, παρουσίασε μείωση κατά 1,8% τον μήνα Οκτώβριο 2022 σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα Οκτωβρίου 2021. Μείωση κατά 3,7% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2021 προς το 2020.
Στην κορυφή
Στο μεταξύ, με βάση την ετήσια έκθεση της Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD) για τις θαλάσσιες μεταφορές η Ελλάδα διατηρεί για μία ακόμη χρονιά τα σκήπτρα στην παγκόσμια ναυτιλία με την Κίνα να ακολουθεί και την Ιαπωνία να βρίσκεται στην τρίτη θέση.
Την 1η Ιανουαρίου 2022 οι τρεις κορυφαίες πλοιοκτήτριες χώρες, με βάση υπολογισμού τη μεταφορική ικανότητα των πλοίων (χωρητικότητα νεκρού βάρους-dwt) ήταν όπως και τα προηγούμενα έτη, η Ελλάδα, η Κίνα και η Ιαπωνία, αναφέρει η ετήσια έκθεση της Unctad.
Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: Απέκτησαν 234 πλοία σε 11 μήνες οι έλληνες εφοπλιστές
Η Ελλάδα με 4.870 πλοία (1.000 gt και άνω) συνολικής μεταφορικής ικανότητας 384.430.215 dwt διατηρεί την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία στη ναυτιλιακή βιομηχανία για μία ακόμη χρονιά με μερίδιο σε σχέση με τον παγκόσμιο στόλο στο 17,63%. Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα μοναδικό επίτευγμα καθώς η Ελλάδα είναι μια πολύ μικρή χώρα σε σύγκριση με τους γίγαντες της παγκόσμιaς οικονομίας όπως η Κίνα, η Ιαπωνία κ.α
Κατά την περίοδο 2014–2022, οι 12 χώρες με την μεγαλύτερη πλοιοκτησία παραμένουν οι ίδιες αν και η Ελλάδα έχει προχωρήσει περισσότερο, ενώ η Κίνα είχε ξεπεράσει την Ιαπωνία επισημαίνει η έκθεση. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Ελλάδα το 2014 είχε μερίδιο 14,8% στον παγκόσμιο στόλο και το 2022 βρέθηκε στο 17,63% ενώ την ίδια περίοδο η Ιαπωνία από σχεδόν 14% βρέθηκε κάτω από το 12% στο 10,85%. Η Κίνα, αντιθέτως, η οποία συνεχώς επενδύει στο ναυτιλιακό τομέα, βελτίωσε την θέση από το 2014 που είχε μερίδιο 9% περίπου σε 12,74% το 2022.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη