Μικρή μείωση σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η Δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου τον μήνα Οκτώβριο 2022, σε σύγκριση με την αντίστοιχη Δύναμη του Οκτωβρίου 2021, παρουσίασε μείωση κατά 0,8%. Μείωση κατά 0,1% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2021 προς το 2020.
Η Ολική Χωρητικότητα του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, παρουσίασε μείωση κατά 1,8% τον μήνα Οκτώβριο 2022 σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα Οκτωβρίου 2021. Μείωση κατά 3,7% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2021 προς το 2020.
Στην κορυφή
Στο μεταξύ, με βάση την ετήσια έκθεση της Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD) για τις θαλάσσιες μεταφορές η Ελλάδα διατηρεί για μία ακόμη χρονιά τα σκήπτρα στην παγκόσμια ναυτιλία με την Κίνα να ακολουθεί και την Ιαπωνία να βρίσκεται στην τρίτη θέση.
Την 1η Ιανουαρίου 2022 οι τρεις κορυφαίες πλοιοκτήτριες χώρες, με βάση υπολογισμού τη μεταφορική ικανότητα των πλοίων (χωρητικότητα νεκρού βάρους-dwt) ήταν όπως και τα προηγούμενα έτη, η Ελλάδα, η Κίνα και η Ιαπωνία, αναφέρει η ετήσια έκθεση της Unctad.
Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: Απέκτησαν 234 πλοία σε 11 μήνες οι έλληνες εφοπλιστές
Η Ελλάδα με 4.870 πλοία (1.000 gt και άνω) συνολικής μεταφορικής ικανότητας 384.430.215 dwt διατηρεί την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία στη ναυτιλιακή βιομηχανία για μία ακόμη χρονιά με μερίδιο σε σχέση με τον παγκόσμιο στόλο στο 17,63%. Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα μοναδικό επίτευγμα καθώς η Ελλάδα είναι μια πολύ μικρή χώρα σε σύγκριση με τους γίγαντες της παγκόσμιaς οικονομίας όπως η Κίνα, η Ιαπωνία κ.α
Κατά την περίοδο 2014–2022, οι 12 χώρες με την μεγαλύτερη πλοιοκτησία παραμένουν οι ίδιες αν και η Ελλάδα έχει προχωρήσει περισσότερο, ενώ η Κίνα είχε ξεπεράσει την Ιαπωνία επισημαίνει η έκθεση. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Ελλάδα το 2014 είχε μερίδιο 14,8% στον παγκόσμιο στόλο και το 2022 βρέθηκε στο 17,63% ενώ την ίδια περίοδο η Ιαπωνία από σχεδόν 14% βρέθηκε κάτω από το 12% στο 10,85%. Η Κίνα, αντιθέτως, η οποία συνεχώς επενδύει στο ναυτιλιακό τομέα, βελτίωσε την θέση από το 2014 που είχε μερίδιο 9% περίπου σε 12,74% το 2022.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons