Ένα ακόμη επεισόδιο στο σήριαλ της εξαγοράς της Euronav από την Frontline παίχθηκε χθες. Το διοικητικό συμβούλιο της Euronav απέρριψε μια επιστολή που εστάλη νωρίτερα αυτή την εβδομάδα από τον Alexander Saverys, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Compagnie Maritime Belge, και μεγαλομετόχου της Euronav με την οποία ζητούσε να ακυρωθεί η προτεινόμενη συμφωνία συγχώνευσης της εταιρείας με την Frontline.
Ο Saverys υποστήριξε ότι τώρα που η εταιρεία του κατέχει μερίδιο 25% στην Euronav, είναι ικανή να μπλοκάρει τη συγχώνευση, μια εξέλιξη η οποία θα είναι καταστροφική για την αξία της εταιρείας, σύμφωνα με τον ίδιο.
Η βελγική νομοθεσία και το μπλόκο
Το διοικητικό συμβούλιο της Euronav απάντησε χθες, επαναλαμβάνοντας την θέση του για οικονομίες κλίμακας που επιφέρει η ένωση αυτών των δύο γιγάντων του κλάδου των δεξαμενόπλοιων.
Επίσης υποστηρίζει ότι σύμφωνα με τη βελγική νομοθεσία, ενώ μια μειοψηφική συμμετοχή άνω του 25% θα μπορούσε ενδεχομένως να χρησιμοποιηθεί για να μπλοκάρει μια πλήρη συγχώνευση, δεν μπορεί να εμποδίσει την κοινή λειτουργία των δύο εταιρειών.
Πάντως η προσφορά ανταλλαγής, η οποία αναμένεται να κοινοποιηθεί στους μετόχους στο πρώτο τρίμηνο του 2023, στοχεύει στην συγχώνευση των δύο εταιρειών ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν ως ένας όμιλος, όπου η Frontline θα είναι η μητρική και η Euronav μια θυγατρική που ελέγχεται κατά πλειοψηφία, σύμφωνα με τη Euronav, η οποία τονίζει τα οφέλη από τη συναλλαγή.
Προσφορά ανταλλαγής
Προκειμένου να ολοκληρωθεί επιτυχώς η προσφορά ανταλλαγής, η Frontline θα πρέπει να συγκεντρώσει τουλάχιστον το 50% +1 των μετοχών της Euronav. Μόλις η Frontline πάρει τον έλεγχο της Euronav, οι δύο εταιρείες θα ενεργούν ως ένας όμιλος, επέμεινε το διοικητικό συμβούλιο της Euronav, κάτι που η οικογένεια Saverys αμφισβητεί.
Το πρώτο βήμα για την ολοκλήρωση της συγχώνευσης θα γίνει στις 20 Δεκεμβρίου ημερομηνία κατά την οποία οι μέτοχοι της Frontline θα ψηφίσουν για την αλλαγή έδρας της εταιρείας από τις Βερμούδες στην Κύπρο.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη