Ένα ακόμη επεισόδιο στο σήριαλ της εξαγοράς της Euronav από την Frontline παίχθηκε χθες. Το διοικητικό συμβούλιο της Euronav απέρριψε μια επιστολή που εστάλη νωρίτερα αυτή την εβδομάδα από τον Alexander Saverys, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Compagnie Maritime Belge, και μεγαλομετόχου της Euronav με την οποία ζητούσε να ακυρωθεί η προτεινόμενη συμφωνία συγχώνευσης της εταιρείας με την Frontline.
Ο Saverys υποστήριξε ότι τώρα που η εταιρεία του κατέχει μερίδιο 25% στην Euronav, είναι ικανή να μπλοκάρει τη συγχώνευση, μια εξέλιξη η οποία θα είναι καταστροφική για την αξία της εταιρείας, σύμφωνα με τον ίδιο.
Η βελγική νομοθεσία και το μπλόκο
Το διοικητικό συμβούλιο της Euronav απάντησε χθες, επαναλαμβάνοντας την θέση του για οικονομίες κλίμακας που επιφέρει η ένωση αυτών των δύο γιγάντων του κλάδου των δεξαμενόπλοιων.
Επίσης υποστηρίζει ότι σύμφωνα με τη βελγική νομοθεσία, ενώ μια μειοψηφική συμμετοχή άνω του 25% θα μπορούσε ενδεχομένως να χρησιμοποιηθεί για να μπλοκάρει μια πλήρη συγχώνευση, δεν μπορεί να εμποδίσει την κοινή λειτουργία των δύο εταιρειών.
Πάντως η προσφορά ανταλλαγής, η οποία αναμένεται να κοινοποιηθεί στους μετόχους στο πρώτο τρίμηνο του 2023, στοχεύει στην συγχώνευση των δύο εταιρειών ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν ως ένας όμιλος, όπου η Frontline θα είναι η μητρική και η Euronav μια θυγατρική που ελέγχεται κατά πλειοψηφία, σύμφωνα με τη Euronav, η οποία τονίζει τα οφέλη από τη συναλλαγή.
Προσφορά ανταλλαγής
Προκειμένου να ολοκληρωθεί επιτυχώς η προσφορά ανταλλαγής, η Frontline θα πρέπει να συγκεντρώσει τουλάχιστον το 50% +1 των μετοχών της Euronav. Μόλις η Frontline πάρει τον έλεγχο της Euronav, οι δύο εταιρείες θα ενεργούν ως ένας όμιλος, επέμεινε το διοικητικό συμβούλιο της Euronav, κάτι που η οικογένεια Saverys αμφισβητεί.
Το πρώτο βήμα για την ολοκλήρωση της συγχώνευσης θα γίνει στις 20 Δεκεμβρίου ημερομηνία κατά την οποία οι μέτοχοι της Frontline θα ψηφίσουν για την αλλαγή έδρας της εταιρείας από τις Βερμούδες στην Κύπρο.
Latest News
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα