
Ένα ακόμη επεισόδιο στο σήριαλ της εξαγοράς της Euronav από την Frontline παίχθηκε χθες. Το διοικητικό συμβούλιο της Euronav απέρριψε μια επιστολή που εστάλη νωρίτερα αυτή την εβδομάδα από τον Alexander Saverys, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Compagnie Maritime Belge, και μεγαλομετόχου της Euronav με την οποία ζητούσε να ακυρωθεί η προτεινόμενη συμφωνία συγχώνευσης της εταιρείας με την Frontline.
Ο Saverys υποστήριξε ότι τώρα που η εταιρεία του κατέχει μερίδιο 25% στην Euronav, είναι ικανή να μπλοκάρει τη συγχώνευση, μια εξέλιξη η οποία θα είναι καταστροφική για την αξία της εταιρείας, σύμφωνα με τον ίδιο.
Η βελγική νομοθεσία και το μπλόκο
Το διοικητικό συμβούλιο της Euronav απάντησε χθες, επαναλαμβάνοντας την θέση του για οικονομίες κλίμακας που επιφέρει η ένωση αυτών των δύο γιγάντων του κλάδου των δεξαμενόπλοιων.
Επίσης υποστηρίζει ότι σύμφωνα με τη βελγική νομοθεσία, ενώ μια μειοψηφική συμμετοχή άνω του 25% θα μπορούσε ενδεχομένως να χρησιμοποιηθεί για να μπλοκάρει μια πλήρη συγχώνευση, δεν μπορεί να εμποδίσει την κοινή λειτουργία των δύο εταιρειών.
Πάντως η προσφορά ανταλλαγής, η οποία αναμένεται να κοινοποιηθεί στους μετόχους στο πρώτο τρίμηνο του 2023, στοχεύει στην συγχώνευση των δύο εταιρειών ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν ως ένας όμιλος, όπου η Frontline θα είναι η μητρική και η Euronav μια θυγατρική που ελέγχεται κατά πλειοψηφία, σύμφωνα με τη Euronav, η οποία τονίζει τα οφέλη από τη συναλλαγή.
Προσφορά ανταλλαγής
Προκειμένου να ολοκληρωθεί επιτυχώς η προσφορά ανταλλαγής, η Frontline θα πρέπει να συγκεντρώσει τουλάχιστον το 50% +1 των μετοχών της Euronav. Μόλις η Frontline πάρει τον έλεγχο της Euronav, οι δύο εταιρείες θα ενεργούν ως ένας όμιλος, επέμεινε το διοικητικό συμβούλιο της Euronav, κάτι που η οικογένεια Saverys αμφισβητεί.
Το πρώτο βήμα για την ολοκλήρωση της συγχώνευσης θα γίνει στις 20 Δεκεμβρίου ημερομηνία κατά την οποία οι μέτοχοι της Frontline θα ψηφίσουν για την αλλαγή έδρας της εταιρείας από τις Βερμούδες στην Κύπρο.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά