
Με το «έτος του κουνελιού» που ξεκινάει με την κινεζική Πρωτοχρονιά στα τέλη Ιανουαρίου αναμένονται τα σπουδαία για τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, παρότι κινήθηκαν έντονα ανοδικά τα ναύλα κυρίως στα πολύ μεγάλα πλοία, τα capes, με αποτέλεσμα ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index (BDI), να περάσει για πρώτη φορά έπειτα από τις 28 Οκτωβρίου και πάλι πάνω από τις 1.500 μονάδες.
Οι αναλυτές που είδαν τον μέσο ναύλο στα capes να εκτινάσσεται στα 17.374 δολ. την ημέρα, κερδίζοντας πάνω από 3.000 δολ. σε ένα βράδυ, εκτιμούν ότι η κίνηση αυτή είναι πρόσκαιρη λόγω εποχικότητας καθώς η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου προετοιμάζεται για τις διακοπές, όχι μόνο του δυτικού κόσμου, αλλά και της κινεζικής Πρωτοχρονιάς που φέτος γιορτάζεται στο διάστημα 22 Ιανουαρίου έως 5 Φεβρουαρίου.
Χθες, ο δείκτης των Capesize πλοίων, ο Baltic Capesize Index, έκλεισε στις 2.095 μονάδες σημειώνοντας άνοδο 21,5% (372 μονάδες) Ετσι ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς (BDI) ωθήθηκε πάνω από τις 1.500 στις 1.528 μονάδες με άνοδο 9,06%.
Οι αναλυτές
Οι αναλυτές θεωρούν ότι γενικότερα κάτι θετικό εξελίσσεται στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου, καθώς τα περιοριστικά μέτρα λόγω Covid-19 στην Κίνα αποσύρονται σταδιακά και η κανονικότητα επιστρέφει στη χώρα. Αυτό σημαίνει και μια άνοδο του ρυθμού ανάπτυξης της κινεζικής οικονομίας που θα ωφελήσει τη ζήτηση βασικών εμπορευμάτων για τις υποδομές όπως το σιδηρομετάλλευμα, άνθρακα, αλλά και τον τομέα των σιτηρών, όμως ακόμη δεν έχει «μετρήσει» ιδιαίτερα η εξέλιξη αυτή στη ζήτηση φορτίων.
Σίγουρα η άρση των περιοριστικών μέτρων στην Κίνα βοηθάει τη ναυλαγορά, σημειώνει στα «ΝΕΑ» ο Γιάννης Παργανάς, του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal, ωστόσο προσθέτει ότι η άνοδος των τελευταίων ημερών της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου σε μεγαλύτερο βαθμό οφείλεται στην προσπάθεια των εμπόρων ενόψει των γιορτών και αργότερα της κινεζικής Πρωτοχρονιάς να κλείσουν ναυλώσεις και να στοκάρουν εμπορεύματα κυρίως σε ζωοτροφές, σογιάλευρα, κ.λπ. Ουσιαστικά, προσθέτει, ο Γιάννης Παργανάς, οι ναυλωτές επιδιώκουν να κλείσουν τα φορτία τους πριν από τις διακοπές και αυτό δεν αφορά μόνο την Κίνα. Αλλωστε τα 17.000 δολ. την ημέρα δεν θεωρείται ιδιαίτερα υψηλό κόστος μεταφοράς, συνεπώς δεν έχουν λόγο οι ναυλωτές να «καθυστερούν» και αυτό οδηγεί σε μια πρόσκαιρη τόνωση των ναύλων. Ας μην ξεχνούν, προσθέτει, ότι στα μέσα Δεκεμβρίου ξεκινά η περίοδος των βροχών στη Βραζιλία, που κρατάει μέχρι τον Φεβρουάριο, επηρεάζοντας αρνητικά την αγορά. Για αυτό δεν αποκλείεται το επόμενο διάστημα να παρατηρηθεί και πάλι ένα πισωγύρισμα στη ναυλαγορά.
Ο αναλυτής της Intermodal εκτιμά ότι η άρση των περιοριστικών μέτρων θα «μετρήσει» θετικά μετά την κινεζική Πρωτοχρονιά και συνεπώς μεγάλη ζήτηση θα καταγραφεί μετά το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2023.
Ανάλογη είναι και η εκτίμηση του Γιώργου Λαζαρίδη, της Allied Shipbroking, που σημειώνει μεταξύ άλλων ότι το πιο δύσκολο σημείο για τη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου είναι παραδοσιακά η ύφεση που επικρατεί λίγο πριν από το κινεζικό νέο έτος. Η προσδοκία είναι ότι στη συνέχεια θα αρχίσουμε να βλέπουμε μια σημαντική προσπάθεια από το Πεκίνο για την αναμόρφωση της κινεζικής οικονομίας, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε πολύ ταχύτερη και πιο σημαντική ανάκαμψη των ναύλων χύδην ξηρού φορτίου κατά το δεύτερο μισό του πρώτου τριμήνου του 2023, εκτιμά ο αναλυτής.


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ