Υπέρ του πολυσυζητημένου «καλαθιού του νοικοκυριού» τάσσονται περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές (έρευνα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών), αποκαλύπτοντας ότι η ακρίβεια στα είδη πρώτης ανάγκης δεν αφορά πλέον μόνο το τμήμα του πληθυσμού με χαμηλά εισοδήματα. Ακόμη και έτσι όμως, το «καλάθι» δεν μπορεί να αντιστρέψει τον πληθωρισμό στα τρόφιμα, όπως διαπιστώνεται από τον σχετικό κλαδικό δείκτη που τον Νοέμβριο «έτρεξε» σε ετήσια βάση με +16% και σε μηνιαία βάση με +0,9%.
«Μπορεί όμως να τον συγκρατήσει» υποστηρίζεται από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, με τον Άδωνι Γεωργιάδη να τονίζει πως «ουδέποτε και κανένας μας δεν ισχυρίστηκε ότι το «καλάθι» θα σβήσει τον πληθωρισμό», ενώ όπως εκτίμησε η ακρίβεια θα είναι παρούσα και το 2023 παρότι αναμένεται αποκλιμάκωση των τιμών.
Έφτασε και στην Κεντρική Λαχαναγορά το «καλάθι του νοικοκυριού»
Οι μειώσεις τιμών
Εάν κάποιος/α ψωνίζει μόνο από τα προϊόντα που «γεμίζουν» το «καλάθι του νοικοκυριού», το οποίο, σύμφωνα με τον υπουργό, απευθύνεται επί της ουσίας μόνο στα πιο ευάλωτα νοικοκυριά, θα έχει κέρδος 15,32 ευρώ/εβδομάδα ή 66,40 ευρώ/μήνα ή 796,74 ευρώ/έτος, ποσό που αντιστοιχεί σε 1,12 βασικούς μισθούς. Το κέρδος αυξάνεται εάν ο καταναλωτής αποκλείσει τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία (efood, wolt market και efresh.gr), φθάνοντας σε 15,58 ευρώ/εβδομάδα, 67,52 ευρώ/μήνα και 810,28 ευρώ/έτος, όσο δηλαδή 1,14 βασικούς μισθούς. Και ο λόγος είναι πως στα ψηφιακά ράφια φιλοξενούνται κυρίως επώνυμα και άρα ακριβότερα προϊόντα, σε αντίθεση με τα «καλάθια» των φυσικών καταστημάτων που διαθέτουν σε μεγάλο ποσοστό φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Σημειώνεται ότι η μέση αξία του «καλαθιού» τις πρώτες έξι εβδομάδες από 124,62 ευρώ υποχώρησε στα 109,08 ευρώ, μείωση δηλαδή κατά 12,47%.
Με δεδομένο ότι το μέτρο του «καλαθιού» λήγει την 31η Μαρτίου 2023, εάν δεν παραταθεί η ισχύς του, κάτι που άφησε ανοιχτό ο κ. Γεωργιάδης, το κέρδος περιορίζεται κατά 60% σε ετήσια βάση, όπως υπολογίστηκε από το υπουργείο. Σε κάθε περίπτωση ωστόσο, η πραγματική επίπτωση του «καλαθιού» στον πληθωρισμό και άρα στην τσέπη του καταναλωτή δεν μπορεί να μετρηθεί ακόμη. «Θα χρειαστεί πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και πολύ πιο ενδελεχής επιστημονική ανάλυση για να το μετρήσεις στα σοβαρά» σημείωσε ο υπουργός. Την ίδια ώρα, οι αυξημένες πωλήσεις των προϊόντων εντός του «καλαθιού», ακόμη και πάνω από 60% κατά μέσο όρο, ανάλογα με το προϊόν και το επίπεδο της τιμής του, έχουν θορυβήσει ειδικά την ελληνική βιομηχανία τροφίμων, καθώς αρχίζει να επηρεάζει τις πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων που βρίσκονται εκτός «καλαθιού».
Latest News
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Μειώνει τα ασφάλιστρα υγείας η Interamerican
Ο μέσος όρος της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας διαμορφώνεται σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ
Ίδρυση αστικού συνεταιρισμού μέσα από την e-υπηρεσία μιας «στάσης»
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό δελτίο της Alter Ego Media για εισαγωγή στο ΧΑ
Με απόφαση του το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου της Alter Ego Media
Εθνική Ασφαλιστική: Προσαρμογή προς τα...κάτω στα ισόβια ασφάλιστρα υγείας - Στο 7% η αύξηση
Η Εθνική Ασφαλιστική υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας στην διασφάλιση του οφέλους των ασφαλισμένων
Κορυφαία επιλογή της BofA η Eurobank - Οι τιμές στόχοι για τις τράπεζες [γραφήματα]
Μετά από βελτιωμένη καθοδήγηση σχετικά με τα αποτελέσματα του 3ου τριμήνου, η BofA αναμένει άνοδο των χορηγήσεων στην Ελλάδα κατά 7-10%
Μειώνει τις...αυξήσεις και η Generali: Υψηλότερα 6,9% τα ασφάλιστρα υγείας το 2025
Η Generali σημειώνει πως οι αυξήσεις τίθενται σε ισχύ από την 01.01.2025 και έως το τέλος του τρέχοντος έτους
«Ψαλιδίζει» τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας η Eurolife
Η μείωση αναμένεται να φτάσει σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ, σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Eurolife
Η Παπουτσάνης μπαίνει στην αγορά των μαλακτικών με τα Aromatics
Τα μπουκάλια της σειράς μαλακτικών της Παπουτσάνης περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό