
Προειδοποιητική 24ωρη απεργία για τις 20 Δεκεμβρίου προκήρυξε η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης (ΠΕΕΔΝΕ), ενώ για την ίδια ημέρα έχει καλέσει εκπαιδευτικούς, ναυτικούς και σπουδαστές σε συγκέντρωση στις 11 π.μ. στην πύλη του υπουργείου Ναυτιλίας.
Οι εκπαιδευτικοί των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού επισημαίνουν ότι υπάρχει διαχρονική πολιτική της υποχρηματοδότησης στη ναυτική εκπαίδευση, ενώ το Κεφάλαιο Ναυτικής Εκπαίδευσης δεν έχει κλείσει ισολογισμό από το 2003.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό με την πλειοψηφία τους να είναι χαμηλόμισθοι ωρομίσθιοι και όχι μόνιμοι, με αποτέλεσμα η εκπαιδευτική διαδικασία από την έναρξη της περιόδου 2022 – 2023, να μην ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες.
Ολιστική διαχείριση και αντιμετώπιση
Πάντως στο Υπουργείο Ναυτιλίας αλλιώς θέλουν να τα βλέπουν τα πράγματα αφού υποστηρίζουν ότι προωθείται μεταρρύθμιση του υφιστάμενου πλαισίου λειτουργίας των Δημόσιων Σχολών και των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ). Ειδικότερα, επιδιώκεται η ολιστική διαχείριση και αντιμετώπιση της ναυτικής εκπαίδευσης από το Λύκειο μέχρι τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού και τα κέντρα μετεκπαίδευσης των ναυτικών, η αύξηση του αριθμού των εισακτέων στις Ακαδημίες, η ενίσχυση και η ευελιξία στα προγράμματα σπουδών και προσαρμογή στα νέα δεδομένα εκπαίδευσης του ναυτικού επαγγέλματος.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας υποστήριξε πρόσφατα στη Βουλή κατά την συζήτηση του προϋπολογισμού ότι σκοπός του Υπουργείου είναι να «κινητροδοτήσουμε ακόμη περισσότερο τη ναυτική κατεύθυνση, να βελτιώσουμε τη ναυτική εκπαίδευση, να την καταστήσουμε εξωστρεφή και, ταυτόχρονα, να ενισχύσουμε την ποιότητά της. Επιπλέον, στοχεύουμε στην εξακολούθηση της έμπρακτης στήριξής μας στη δημόσια ναυτική εκπαίδευση, ταυτόχρονα όμως και στην ανάδειξη του πυλώνα της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης στη βάση σύγχρονων και ποιοτικών κανόνων λειτουργίας!».
«Επειδή, όπως γίνεται αντιληπτό, η ναυτική εκπαίδευση δεν αποτελεί για μας μια απλή καθημερινότητα στο έργο του Υπουργείου, αλλά μια πολιτική αιχμής και ελπίδας για το αύριο της ναυτιλίας μας, δεν παραλείπω να επισημάνω τις επιτυχημένες παρεμβάσεις μας αναφορικά με δράσεις κατάρτισης και εκπαίδευσης ναυτικών και υποστήριξης συστήματος ναυτικής εκπαίδευσης συνολικού προϋπολογισμού 100.000.000 ευρώ εκ των οποίων άνω των 12.000.000 ευρώ αφορούν σε τεχνικό/ εκπαιδευτικό εξοπλισμό και ταυτόχρονα υλοποίηση, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, εκτεταμένου προγράμματος έντεκα έργων ψηφιακού μετασχηματισμού ναυτικής εκπαίδευσης τα οποία θα ολοκληρωθούν εντός του 2023», κατέληξε ο κ. Πλακιωτάκης.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά