Καθαρότερος θα είναι ο αέρας στη Μεσόγειο Θάλασσα από το 2025 καθώς από την 1η Ιανουαρίου του εν λόγω έτους, τα πλοία θα καίνε καύσιμα με πολύ μικρή περιεκτικότητα σε θείο. Ειδικότερα από το 2025 η Μεσόγειος Θάλασσα ορίζεται ως περιοχή Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών Θείου (SECA), σύμφωνα με σχετική απόφαση της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC 79) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
Αυτή η απόφαση σημαίνει ότι όλα τα πλοία θα χρησιμοποιούν καύσιμα περιεκτικότητας σε θείο 0,10% κατά μάζα, ενώ εκτός αυτών των περιοχών το όριο είναι 0,50% m/m.
Η οριστική απόφαση θα ληφθεί την 1η Μαΐου 2024, με το νέο όριο να τίθεται σε ισχύ από την 1η Μαΐου 2025.
Περιβαλλοντικές οργανώσεις χαρακτηρίζουν την απόφαση ως μια στροφή προς καθαρότερα καύσιμα και βελτιωμένη ποιότητα αέρα για σχεδόν 150 εκατομμύρια ανθρώπους στη Μεσόγειο Θάλασσα.
Ακριβότερα καύσιμα
Αυτή η απόφαση σημαίνει βέβαια και ακριβότερα καύσιμα για τα πλοία, γεγονός που θα οδηγήσει σε αύξηση και της τιμής των εισιτηρίων στα επιβατηγά πλοία.
Σημειώνεται ότι σχετική απόφαση είχε ήδη ληφθεί και από τη Σύμβαση της Βαρκελώνης στην οποία συμμετέχουν 21 χώρες της Μεσογείου και η ΕΕ. Ειδικότερα πριν ένα ακριβώς χρόνο, τα 22 συμβαλλόμενα μέρη της Σύμβασης της Βαρκελώνης συμφώνησαν να προχωρήσουν με το τελευταίο βήμα για την καθιέρωση της Μεσογειακής SECA το οποίο περιλαμβάνει την κατοχύρωσή της από τον ΙΜΟ κατά την επόμενη MEPC. Η απόφαση προέβλεπε τότε ότι εφόσον η πρόταση εγκριθεί και υιοθετηθεί σε επίπεδο IMO, -πράγμα που έγινε- η Μεσογειακή SECA θα εφαρμοστεί το 2025, δέκα χρόνια μετά τη δημιουργία αντίστοιχων SECAs στη Βόρεια Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.
Οι χώρες που συμμετέχουν
Οι χώρες που συμμετέχουν στη Σύμβαση της Βαρκελώνης είναι οι εξής: Ελλάδα, Αλβανία, Αλγερία, Βοσνία και Ερζεγοβίνη, Κροατία, Κύπρος, Αίγυπτος, Γαλλία, Ισραήλ, Ιταλία, Λίβανος, Λιβύη, Μάλτα, Μονακό, Μαυροβούνιο, Μαρόκο, Σλοβενία, Ισπανία, Συρία, Τυνησία, Τουρκία και η ΕΕ.
Η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών «για την Προστασία του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος και των Παράκτιων Περιοχών της Μεσογείου» (γνωστότερη ως Σύμβαση της Βαρκελώνης) υιοθετήθηκε το 1976 από τις χώρες της Μεσογείου και την τότε ονομαζόμενη Ε.Ο.Κ., έχοντας ως σκοπό το συντονισμό των δράσεων και τη λήψη όλων των κατάλληλων μέτρων για την πρόληψη, καταπολέμηση και εξάλειψη της ρύπανσης της Μεσογείου και τη βελτίωση του θαλάσσιου και παρακτίου περιβάλλοντός της. Η Σύμβαση τέθηκε σε ισχύ το 1978.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%