Καθαρότερος θα είναι ο αέρας στη Μεσόγειο Θάλασσα από το 2025 καθώς από την 1η Ιανουαρίου του εν λόγω έτους, τα πλοία θα καίνε καύσιμα με πολύ μικρή περιεκτικότητα σε θείο. Ειδικότερα από το 2025 η Μεσόγειος Θάλασσα ορίζεται ως περιοχή Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών Θείου (SECA), σύμφωνα με σχετική απόφαση της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC 79) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
Αυτή η απόφαση σημαίνει ότι όλα τα πλοία θα χρησιμοποιούν καύσιμα περιεκτικότητας σε θείο 0,10% κατά μάζα, ενώ εκτός αυτών των περιοχών το όριο είναι 0,50% m/m.
Η οριστική απόφαση θα ληφθεί την 1η Μαΐου 2024, με το νέο όριο να τίθεται σε ισχύ από την 1η Μαΐου 2025.
Περιβαλλοντικές οργανώσεις χαρακτηρίζουν την απόφαση ως μια στροφή προς καθαρότερα καύσιμα και βελτιωμένη ποιότητα αέρα για σχεδόν 150 εκατομμύρια ανθρώπους στη Μεσόγειο Θάλασσα.
Ακριβότερα καύσιμα
Αυτή η απόφαση σημαίνει βέβαια και ακριβότερα καύσιμα για τα πλοία, γεγονός που θα οδηγήσει σε αύξηση και της τιμής των εισιτηρίων στα επιβατηγά πλοία.
Σημειώνεται ότι σχετική απόφαση είχε ήδη ληφθεί και από τη Σύμβαση της Βαρκελώνης στην οποία συμμετέχουν 21 χώρες της Μεσογείου και η ΕΕ. Ειδικότερα πριν ένα ακριβώς χρόνο, τα 22 συμβαλλόμενα μέρη της Σύμβασης της Βαρκελώνης συμφώνησαν να προχωρήσουν με το τελευταίο βήμα για την καθιέρωση της Μεσογειακής SECA το οποίο περιλαμβάνει την κατοχύρωσή της από τον ΙΜΟ κατά την επόμενη MEPC. Η απόφαση προέβλεπε τότε ότι εφόσον η πρόταση εγκριθεί και υιοθετηθεί σε επίπεδο IMO, -πράγμα που έγινε- η Μεσογειακή SECA θα εφαρμοστεί το 2025, δέκα χρόνια μετά τη δημιουργία αντίστοιχων SECAs στη Βόρεια Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.
Οι χώρες που συμμετέχουν
Οι χώρες που συμμετέχουν στη Σύμβαση της Βαρκελώνης είναι οι εξής: Ελλάδα, Αλβανία, Αλγερία, Βοσνία και Ερζεγοβίνη, Κροατία, Κύπρος, Αίγυπτος, Γαλλία, Ισραήλ, Ιταλία, Λίβανος, Λιβύη, Μάλτα, Μονακό, Μαυροβούνιο, Μαρόκο, Σλοβενία, Ισπανία, Συρία, Τυνησία, Τουρκία και η ΕΕ.
Η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών «για την Προστασία του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος και των Παράκτιων Περιοχών της Μεσογείου» (γνωστότερη ως Σύμβαση της Βαρκελώνης) υιοθετήθηκε το 1976 από τις χώρες της Μεσογείου και την τότε ονομαζόμενη Ε.Ο.Κ., έχοντας ως σκοπό το συντονισμό των δράσεων και τη λήψη όλων των κατάλληλων μέτρων για την πρόληψη, καταπολέμηση και εξάλειψη της ρύπανσης της Μεσογείου και τη βελτίωση του θαλάσσιου και παρακτίου περιβάλλοντός της. Η Σύμβαση τέθηκε σε ισχύ το 1978.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη