Με επενδύσεις 6 εκατ. ευρώ την επόμενη διετία και μερίδιο 28% στο Ho.Re.Ca. (ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφετέριες, συνυπολογίζοντας και το private label), η εταιρεία Kafea Terra του Γιάννη Ιωσηφίδη, η οποία παράγει τον ελληνικό espresso με την επωνυμία Dimello και διανέμει αποκλειστικά τον καφέ illy στη χώρα μας, ετοιμάζεται να σπάσει το φράγμα των 100 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις.

Παρότι την επόμενη πενταετία εκτιμάται ότι ο καφές συνολικά (ελληνικός, espresso, στιγμιαίος, φίλτρου) θα παρουσιάσει πτώση, όπως ανέφερε ο κ. Νίκος Κουγιουμτζής, εμπορικός της διευθυντής της Kafea Terra, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, η ελληνική εταιρεία συνεχίζει την ανοδική της πορεία. Μάλιστα το 1/5 των πωλήσεων αλεσμένου espresso στα ράφια των σούπερ μάρκετ αφορά τον ελληνικό Dimello.

Καφές: Πώς σχετίζεται με αυξημένο προσδόκιμο ζωής

Οι φετινές πωλήσεις της εταιρείας πρόκειται να πλησιάσουν τα 97 εκατ. ευρώ έναντι 84,8 εκατ. ευρώ το 2021 και 69,4 εκατ. ευρώ το 2020.

Περίπου το 6-7% της ανάπτυξης 15% εφέτος αντιστοιχεί στην αύξηση του όγκου των πωλήσεων σημείωσε ο κ. Κουγιουμτζής, με το υπόλοιπο να αφορά πληθωριστική άνοδο, λόγω των ανατιμήσεων, που κρίθηκαν αναγκαίες λόγω της αύξηση των τιμών των πρώτων υλών και του ενεργειακού κόστους.

Άνοδος κερδών και εξαγωγών

Εξίσου καλά κινείται η εταιρεία και σε επίπεδο κερδοφορίας. Σύμφωνα με την παρουσίαση που έκανε η Νιόβη Καλλέργη, αντιπρόεδρος και CMO της Kafea Terra, τα προ φόρων κέρδη, πέρυσι ανήλθαν στα 11,616 εκατ. ευρώ έναντι 7,135 εκατ. ευρώ το 2020.

Η κα Καλλέργη χαρακτήρισε το 2021 «χρονιά ορόσημο» λόγω των επιδόσεων σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών και των νέων συνεργασιών.

Την ίδια στιγμή, τα ελληνικά brands που αναπτύσσει η εταιρεία εξάγονται σε 14 χώρες με τελευταίες «προσθήκες» το Ισραήλ και την Παλαιστίνη, αντιπροσωπεύοντας το 2,5% του καθαρού τζίρου χωρίς τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, ήτοι 2 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία διαθέτει τρεις θυγατρικές στο Ηνωμένο Βασίλειο, που είναι και η καλύτερη αγορά της, στην Κύπρο και την Βουλγαρία.

Η μερίδα του λέοντος στο Ho.Re.Ca.

Το Ho.Re.Ca. είναι το δυνατό «χαρτί» της εταιρείας, καθώς η συγκεκριμένη κατηγορία καταλαμβάνει μερίδιο της τάξης του 83% στις συνολικές της πωλήσεις.

Το υπόλοιπο κομμάτι των πωλήσεων κατά 14% προέρχεται από το λιανεμπόριο και κατά 3% από τις εξαγωγές και τις πωλήσεις σε γραφεία.

Επενδυτικό πλάνο

Αναφορικά με τις μελλοντικές επενδύσεις της εταιρείας, που εφέτος ολοκληρώνει τετραετές επενδυτικό πρόγραμμα, ύψους 27 εκατ. ευρώ, ανέρχονται 6 εκατ. ευρώ.

Από το ποσό αυτό, τα 2 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν στη δημιουργία νέας μονάδας καβουρδισμένου καφέ στην Παιανία, 2,5 εκατ. ευρώ στην ανάπτυξη νέου logistics center στην περιοχή του Μαρκόπουλου και 1,5 εκατ. ευρώ στο υποκατάστημα της Θεσσαλονίκης.

Η κυριαρχία της κάψουλας

Σε επίπεδο κατανάλωσης, η δύναμη των προσφορών, καθώς σχεδόν 7 στα 10 προϊόντα πωλούνται με έκπτωση 10-35% στα ράφια των σούπερ μάρκετ, έχει απογειώσει τον espresso.

Είναι η μόνη κατηγορία καφέ που εμφανίζει αυξητική τάση (+4% σε όγκο) στο λιανεμπόριο, όταν την ίδια στιγμή στο Ho.Re.Ca. (ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφετέριες) καταγράφεται σταθερότητα και μάλλον πτώση πωλήσεων.

Η κατηγορία κινείται και αναπτύσσεται στους ρυθμούς της συμβατής κάψουλας με μηχανές nespresso που κατέχει μερίδιο 75% στο λιανεμπόριο, ενώ το υπόλοιπο 25% αφορά κάψουλες για κλειστά κυκλώματα τύπου Dolce Gusto ή Iperesrpesso Illy που όμως κινούνται πτωτικά.

Οι συνολικές πωλήσεις σε αξία στο ράφι (με ΕΦΚ και ΦΠΑ) στην κατηγορία της κάψουλας φθάνουν τα 42 εκατ. ευρώ βάσει των μετρήσεων της NielsenIQ (δεν συμπεριλαμβάνονται τα μεγέθη της Lidl) εκ των οποίων τα 30 εκατ. ευρώ αφορούν τις συμβατές κάψουλες με μηχανές nespresso.

Σε όγκο οι κάψουλες espresso αντιστοιχούν σε 750 τόνους συνολικά (530 τόνοι αφορούν τις συμβατές κάψουλες με μηχανές nespresso), ενώ στο σπίτι, με βάση τις πρόσφατες μετρήσεις 52 εβδομάδων, πίνουμε περί τους 1.800 τόνους espresso (κάψουλες, αλεσμένο, σπυριά καφέ κ.λπ.).

Αντίστοιχα εκτός σπιτιού η κατανάλωση espresso υπολογίζεται περίπου σε 12.500 – 13.000 τόνους.

Στην κατηγορία της κάψουλας το σήμα Dimello της Kafea Terra διαθέτει σήμερα μερίδιο της τάξεως του 3,1%, όμως στόχος είναι να το διπλασιάσει μέσα στα επόμενα χρόνια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία ήταν η πρώτη ελληνική που μπήκε στην κατηγορία της κάψουλας espresso το 2017, έχοντας να ανταγωνιστεί πολυεθνικές όπως η Nestle και η Jacobs, καθώς και διεθνείς κολοσσούς στον τομέα του καφέ, όπως είναι η Lavazza, η Illy και πρόσφατα η Starbucks.

Με έναν σκαραβαίο στην Τεργέστη

Το 1988 η Νιόβη Καλλέργη και ο Γιάννης Ιωσηφίδης, ένα νεαρό φρεσκοπαντρεμένο ζευγάρι, ονειρευόντουσαν να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση. Εκείνη στα 25, εκείνος στα 32, ήθελαν κάτι άλλο, μακριά από την οικογενειακή επιχείρηση υφασμάτων στον Πειραιά.

Ήταν η εποχή «αχ ΠΑΣΟΚ, ωραία χρόνια» και η Ελλάδα έπινε φραπέ χωρίς αύριο.

Αντί να τους ιντριγκάρει ο «φραπές α λα Λέντζος», το – ας πούμε – specialty της δεκαετίας του ’80, φλέρταραν με τον «άγνωστο» espresso, καθώς είχε προηγηθεί ένα ταξίδι του Γιάννη Ιωσηφίδη στη Ρώμη όπου γεύθηκε την ιεροτελεστία του αυθεντικού ιταλικού καφέ.

Κάπως έτσι με έναν σκαραβαίο βρέθηκαν οδικώς στην Τεργέστη, ζητώντας από τον Ernesto και την Anna Illy να τους εμπιστευτεί τη μάρκα τους.

Για τους Ιταλούς, αλλά κυρίως για τους Έλληνες, φάνταζε αστείο το εγχείρημα. Τι θα μπορούσε να «ακουμπήσει» το εθνικό μας ρόφημα;

Με δυσκολίες και xωρίς business plans, στατιστικά και budgets, δημιουργήθηκε η Kafea Terra, μια 100% ελληνική βιομηχανική εταιρεία επεξεργασίας και εμπορίας καφέ με εξειδίκευση στον espresso και ο illycaffè κατέφθασε στη χώρα μας.

Με την συμπαράσταση του Γιάννη Βασδέκη, που εγκατέλειψε τον ακαδημαϊκό κλάδο για να αφιερωθεί στην ανάπτυξη της κατηγορίας του illy και λίγο μετά του Γιάννη Καρυοφύλλη, που οργάνωσε το τεχνικό τμήμα υποστήριξης, οι σπόροι της νέας κουλτούρας καφέ ρίζωσαν.

Πανευρωπαϊκή πρωτιά

Αυτό που μάλλον δεν φαντάστηκαν οι Ιταλοί όταν έδιναν δοκιμαστικά την αντιπροσωπεία στο νεαρό ζευγάρι από την Ελλάδα ήταν ότι θα έφτανε η στιγμή που ο espresso θα… κατάπινε τον φραπέ.

Σήμερα η Kafea Terra αποτελεί τον μεγαλύτερο εισαγωγέα της illycaffè σε ποσότητες στην Ευρώπη, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο η χώρα μας είναι δεύτερη πίσω από τις ΗΠΑ στον εξαγωγικό τζίρο της Illy.

Φρέντο: Μια ελληνική εφεύρεση

Τρία χρόνια μετά την έλευση του espresso στη χώρα μας και παρατηρώντας ότι η κατανάλωση έπεφτε το καλοκαίρι, η ομάδα της Kafea Terra επινοεί τη συνταγή του «φρέντο» (ροφήματα κρύου καφέ με βάση τον espresso) με καφέ illy.

Η παράτολμη ιδέα του ελληνικού espresso

Ο κρύος espresso δεν ήταν η μόνη ιδέα «έξω από το κουτί». Μια ακόμη παράτολμη ιδέα: ο ελληνικός espresso, άρχισε να αναπτύσσεται από το 2002, με τον καφέ Dimello να λανσάρεται στην αγορά το 2006.

Η ονομασία αποτελεί επινόηση της εταιρείας και αποδίδεται στον Francisco De Melo Palheta, ο οποίος, τον 17ο αιώνα, μετέφερε σποριόφυτα καφέ στη Βραζιλία κρυφά και θεωρείται ο πρόγονος της παγκόσμιας ανάπτυξης στον καφέ.

Το 2018 ενοποιήθηκε σε μια εταιρική υπόσταση η εμπορική με βιομηχανική δράση της εταιρείας και δημιουργήθηκε η Kafea Terra Food & Drinks Α.Ε.Β.Ε.

Πλέον η εταιρεία διανύει την 4η δεκαετία της με δεσπόζουσα θέση στην ελληνική αγορά καφέ και δυναμικό βήμα στις διεθνείς αγορές.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Stories