Διάταγμα για την πώληση ενός αρχικού μειοψηφικού πακέτου μετοχών της ITA Airways, εταιρείας – διαδόχου της Alitalia, ενέκρινε την Τετάρτη η πρωθυπουργός της Ιταλίας, Τζόρτζια Μελόνι. Στόχος, η διευκόλυνση της πλήρους ιδιωτικοποίησης του κρατικού αερομεταφορέα, όπως δήλωσαν τρεις κυβερνητικές πηγές στο Reuters.

Η γερμανική Lufthansa είναι ο επικρατέστερος υποψήφιος για να εισέλθει στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, ανέφεραν οι πηγές, ενώ μία από αυτές πρόσθεσε ότι θα μπορούσε να αγοράσει μειοψηφικό μερίδιο μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου.

Lufthansa: Μπόνους εκατομμυρίων ευρώ σε στελέχη παρά τη διάσωση με χρήματα της γερμανικής κυβέρνησης

Η Lufthansa και η ITA αρνήθηκαν να σχολιάσουν την κίνηση της κυβέρνησης, αλλά ο διευθύνων σύμβουλος της ITA Φάμπιο Λαζερίνι δήλωσε την Τετάρτη ότι οι συνομιλίες με τη γερμανική εταιρεία συνεχίζονται «με πολύ συνεργατικό τρόπο».

«Πονοκέφαλος»

Η προηγούμενη κυβέρνηση του Μάριο Ντράγκι είχε θεσπίσει ένα πρώτο διάταγμα ιδιωτικοποίησης τον Φεβρουάριο, βάσει του οποίου το υπουργείο Οικονομικών ήταν υποχρεωμένο να πωλήσει αμέσως πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του αερομεταφορέα, οπότε χρειαζόταν ένα νέο σχέδιο για να αλλάξει η διαδικασία.

Μία από τις πηγές ανέφερε ότι η κίνηση της κυβέρνησης αποσκοπούσε στην επιτάχυνση της πώλησης και ότι η Ρώμη θα εξέταζε προσεκτικά το επιχειρηματικό σχέδιο που θα πρότεινε ο αγοραστής για την ITA.

Η ιδιωτικοποίηση του αερομεταφορέα, ο οποίος αντικατέστησε επίσημα τη ζημιογόνο Alitalia το 2021, έχει αποδειχθεί πονοκέφαλος για το υπουργείο Οικονομικών.

Σύμφωνα με μια συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ένωση, η Ιταλία θα μπορούσε ακόμη να εισφέρει περίπου 250 εκατ. ευρώ στην ITA έως το 2023.

Πηγές του κλάδου εκτιμούν ότι η ITA, η οποία πέρυσι εμφάνισε λειτουργικές ζημίες ύψους 170 εκατ. ευρώ, αξίζει περίπου 500 εκατ. ευρώ.

Σε αναζήτηση εταίρου

«Αναζητούμε έναν εταίρο για να κάνουμε την ITA να λειτουργήσει», ανέφερε ο υπουργός Οικονομίας Τζιανκάρλο Τζορτζέτι κατά τη διάρκεια των συζητήσεων για την ITA στη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου.

Μια περίοδος αποκλειστικότητας των συνομιλιών με το αμερικανικό επενδυτικό κεφάλαιο Certares, την Air France KLM και τη Delta έληξε τον Οκτώβριο χωρίς να προκύψει συμφωνία, οδηγώντας στην επανέναρξη της διαδικασίας.

Η Lufthansa είχε αρχικά συνεργαστεί με τον ναυτιλιακό όμιλο MSC για να υποβάλει προσφορά για την ITA, αλλά η MSC δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι δεν ενδιαφέρεται πλέον για είσοδο στην αεροπορική εταιρεία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή