Η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ήταν ισχυρή κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, καθώς ο κόσμος, ιδιαίτερα η Ευρώπη, προσπαθεί να μειώσει την εξάρτησή του από το ρωσικό αέριο που υπόκειται σε κυρώσεις. Αυτό έχει αυξήσει τα τονομίλια για τα πλοία μεταφοράς LNG καθώς φέρνουν αέριο από μακριά. Επίσης, ένας αριθμός πλοίων μεταφοράς LNG χρησιμοποιούνται ως πλωτές αποθήκες, για την εξασφάλιση του ενεργειακού εφοδιασμού του βόρειου ημισφαιρίου. Αποτέλεσμα των παραπάνω παραγόντων είναι να μειωθεί η διαθεσιμότητα των σκαφών και να ανέβουν ακόμη ψηλότερα οι ναύλοι τον περασμένο μήνα φτάνοντας τα 466.524 δολ την ημέρα σε ορισμένες περιπτώσεις στην spot αγορά, «πιέζοντας» ψηλότερα και τις αξίες των πλοίων, αναφέρει η εταιρεία αποτιμήσεων πλοίων VesseslValue.
Ειδικότερα οι αξίες των LNG Carriers ενισχύθηκαν σημαντικά. Για πλοία ηλικίας πέντε ετών (174.000 κυβικών μέτρων) έφτασαν στο ιστορικό υψηλό των 207,91 εκατ. δολ. αυξημένες κατά 26% από 164,67 εκατ. δολ τον προηγούμενο Ιανουάριο.
LNG: Πολλά λεφτά για το τίποτα;
162 παραγγελίες νεότευκτων
Ως αποτέλεσμα, οι αξίες των νεότευκτων LNG Carriers (174.000 κ.μ.) , αυξήθηκαν επίσης κατά 26% σε ετήσια βάση από 203,79 εκατ. δολ σε 256,46 εκατ. δολ. Ο αριθμός των παραγγελιών νεότευκτων που δόθηκαν είναι αυξημένος κατά 63% σε σύγκριση με πέρυσι στις 162 παραγγελίες , σε σύγκριση με τις 99 παραγγελίες που έγιναν στο 2021, με την αξία τους να φτάνει τα 33,74 δις. δολ από 18,07 δις. δολ πέρυσι.
Η Ιαπωνία είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας LNG παγκοσμίως, ακολουθούμενη από την Κίνα και τη Νότια Κορέα. Στην τρέχουσα συγκυρία της ενεργειακής κρίσης, οι εισαγωγείς αναζητούν τρόπους να εξασφαλίσουν ενέργεια για τα επόμενα χρόνια και ως εκ τούτου, η ζήτηση για LNG και επομένως για πλοία μεταφοράς LNG αυξάνεται στα ύψη.
Latest News
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα