Η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ήταν ισχυρή κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, καθώς ο κόσμος, ιδιαίτερα η Ευρώπη, προσπαθεί να μειώσει την εξάρτησή του από το ρωσικό αέριο που υπόκειται σε κυρώσεις. Αυτό έχει αυξήσει τα τονομίλια για τα πλοία μεταφοράς LNG καθώς φέρνουν αέριο από μακριά. Επίσης, ένας αριθμός πλοίων μεταφοράς LNG χρησιμοποιούνται ως πλωτές αποθήκες, για την εξασφάλιση του ενεργειακού εφοδιασμού του βόρειου ημισφαιρίου. Αποτέλεσμα των παραπάνω παραγόντων είναι να μειωθεί η διαθεσιμότητα των σκαφών και να ανέβουν ακόμη ψηλότερα οι ναύλοι τον περασμένο μήνα φτάνοντας τα 466.524 δολ την ημέρα σε ορισμένες περιπτώσεις στην spot αγορά, «πιέζοντας» ψηλότερα και τις αξίες των πλοίων, αναφέρει η εταιρεία αποτιμήσεων πλοίων VesseslValue.
Ειδικότερα οι αξίες των LNG Carriers ενισχύθηκαν σημαντικά. Για πλοία ηλικίας πέντε ετών (174.000 κυβικών μέτρων) έφτασαν στο ιστορικό υψηλό των 207,91 εκατ. δολ. αυξημένες κατά 26% από 164,67 εκατ. δολ τον προηγούμενο Ιανουάριο.
LNG: Πολλά λεφτά για το τίποτα;
162 παραγγελίες νεότευκτων
Ως αποτέλεσμα, οι αξίες των νεότευκτων LNG Carriers (174.000 κ.μ.) , αυξήθηκαν επίσης κατά 26% σε ετήσια βάση από 203,79 εκατ. δολ σε 256,46 εκατ. δολ. Ο αριθμός των παραγγελιών νεότευκτων που δόθηκαν είναι αυξημένος κατά 63% σε σύγκριση με πέρυσι στις 162 παραγγελίες , σε σύγκριση με τις 99 παραγγελίες που έγιναν στο 2021, με την αξία τους να φτάνει τα 33,74 δις. δολ από 18,07 δις. δολ πέρυσι.
Η Ιαπωνία είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας LNG παγκοσμίως, ακολουθούμενη από την Κίνα και τη Νότια Κορέα. Στην τρέχουσα συγκυρία της ενεργειακής κρίσης, οι εισαγωγείς αναζητούν τρόπους να εξασφαλίσουν ενέργεια για τα επόμενα χρόνια και ως εκ τούτου, η ζήτηση για LNG και επομένως για πλοία μεταφοράς LNG αυξάνεται στα ύψη.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη