
Η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ήταν ισχυρή κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, καθώς ο κόσμος, ιδιαίτερα η Ευρώπη, προσπαθεί να μειώσει την εξάρτησή του από το ρωσικό αέριο που υπόκειται σε κυρώσεις. Αυτό έχει αυξήσει τα τονομίλια για τα πλοία μεταφοράς LNG καθώς φέρνουν αέριο από μακριά. Επίσης, ένας αριθμός πλοίων μεταφοράς LNG χρησιμοποιούνται ως πλωτές αποθήκες, για την εξασφάλιση του ενεργειακού εφοδιασμού του βόρειου ημισφαιρίου. Αποτέλεσμα των παραπάνω παραγόντων είναι να μειωθεί η διαθεσιμότητα των σκαφών και να ανέβουν ακόμη ψηλότερα οι ναύλοι τον περασμένο μήνα φτάνοντας τα 466.524 δολ την ημέρα σε ορισμένες περιπτώσεις στην spot αγορά, «πιέζοντας» ψηλότερα και τις αξίες των πλοίων, αναφέρει η εταιρεία αποτιμήσεων πλοίων VesseslValue.
Ειδικότερα οι αξίες των LNG Carriers ενισχύθηκαν σημαντικά. Για πλοία ηλικίας πέντε ετών (174.000 κυβικών μέτρων) έφτασαν στο ιστορικό υψηλό των 207,91 εκατ. δολ. αυξημένες κατά 26% από 164,67 εκατ. δολ τον προηγούμενο Ιανουάριο.
LNG: Πολλά λεφτά για το τίποτα;

162 παραγγελίες νεότευκτων
Ως αποτέλεσμα, οι αξίες των νεότευκτων LNG Carriers (174.000 κ.μ.) , αυξήθηκαν επίσης κατά 26% σε ετήσια βάση από 203,79 εκατ. δολ σε 256,46 εκατ. δολ. Ο αριθμός των παραγγελιών νεότευκτων που δόθηκαν είναι αυξημένος κατά 63% σε σύγκριση με πέρυσι στις 162 παραγγελίες , σε σύγκριση με τις 99 παραγγελίες που έγιναν στο 2021, με την αξία τους να φτάνει τα 33,74 δις. δολ από 18,07 δις. δολ πέρυσι.
Η Ιαπωνία είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας LNG παγκοσμίως, ακολουθούμενη από την Κίνα και τη Νότια Κορέα. Στην τρέχουσα συγκυρία της ενεργειακής κρίσης, οι εισαγωγείς αναζητούν τρόπους να εξασφαλίσουν ενέργεια για τα επόμενα χρόνια και ως εκ τούτου, η ζήτηση για LNG και επομένως για πλοία μεταφοράς LNG αυξάνεται στα ύψη.


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»