Η νέα επένδυση ύψους 140 εκατ. ευρώ που ανακοίνωσε εχθές η AEGEAN επισφραγίζει τα μηνύματα που το τελευταίο διάστημα εκπέμπονται κάτω από τα ραντάρ. Οι προοπτικές του ελληνικού τουρισμού, μετά την απότομη προσγείωση της πανδημίας προδιαγράφονται ιδιαίτερα θετικές, φορτίζοντας την ανάπτυξη για τις ελληνικές αερομεταφορές για τα επόμενα τουλάχιστον 3-5 χρόνια. Έχοντας κάνει ένα δυναμικό come back, με αφετηρία το εφετινό καλοκαίρι, η AEGEAN συνεχίζει να επενδύει στο μέλλον, στοχεύοντας στη δημιουργία ενός hub συντήρησης και εκπαίδευσης πληρωμάτων για την ευρύτερη περιοχή.
Η ανάπτυξη του πρώτου «πράσινου» Hangar της Ευρώπης στην παλιά Τεχνική Βάση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, με τρεις εγκαταστάσεις συνολικής έκτασης 85.000 τ.μ., μπορεί αναδείξει τη χώρα μας σε hub συντήρησης και εκπαίδευσης για την ευρύτερη περιοχή. Να γίνει μαγνήτης για τρίτες εταιρείες που σήμερα εξυπηρετούνται στη Βουλγαρία ή στη Ρουμανία.
Ο πρώτος μεγάλος «πελάτης» δεν θα είναι βεβαίως άλλος από την ίδια την AEGEAN, που βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης. Η ενίσχυση του στόλου της εταιρείας με συνολικά 46 νέα Airbus 320neo και 321neo ως το 2026, παρά το φρένο της πανδημίας, επιταχύνθηκε με 10 παραλαβές το 2022 και 9 ακόμη να αναμένονται εντός του 2023. «Η κρίση μας πόνεσε και μας έμαθε, αλλά δεν άλλαξε τη διάθεσή μας να επενδύσουμε για το μέλλον», σημείωσε ο πρόεδρος της AEGEAN, κ. Ευτύχιος Βασιλάκης, κατά την ανακοίνωση της νέας πρωτοβουλίας.
Το νέο κέντρο θα δώσει στην εταιρεία τη δυνατότητα να περιορίσει το λειτουργικό της κόστος. Ενδεικτικά, σήμερα χρειάζονται 100.000 ώρες βαριάς συντήρησης για τον υφιστάμενο στόλο, με το 70% των αναγκών να καλύπτονται εντός Ελλάδος, ενώ το υπόλοιπο στο εξωτερικό. Με τη χωρητικότητα που θα προστεθεί, η συντήρηση θα γίνεται όλη στις τεχνικές βάσεις της εταιρείας, ενώ ένα capacity της τάξεως του 65% θα είναι διαθέσιμο για άλλους αερομεταφορείς. Όσο δε, για την εκπαίδευση είναι χαρακτηριστικό ότι εντός του 2022 «ξοδεύτηκαν» 7.500 πιλοτοημέρες στο εξωτερικό για την εκπαίδευση των πιλότων της εταιρείας.
Συγχρόνως, στο νέο κέντρο η AEGEAN θα μπορεί να «χτίσει» τις νέες γενιές στελεχών που θα την οδηγήσουν στο αύριο, σε μια περίοδο που τόσο στην Ευρώπη όσο και διεθνώς οι ελλείψεις σε πιλότους και μηχανικούς είναι μεγάλες.
Τι περιλαμβάνει η νέα επένδυση;
Η νέα επένδυση της AEGEAN είναι πολλά περισσότερα από όσα εννοούνται με τον όρο Hangar, ένα υπόστεγο δηλαδή αεροσκαφών. Η αναβίωση της ερημωμένης εδώ και μια δεκαετία Τεχνικής Βάσης της Ολυμπιακής Αεροπορίας στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», θα στεγάσει ένα ολόκληρο οικοσύστημα. Σε αυτό θα φιλοξενηθούν το πρώτο Κέντρο Υπηρεσιών Συντήρησης Πτητικών Μέσων και το πρώτο Κέντρο Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην Ελλάδα.
Για μια επενδυτική πρωτοβουλία μοναδική για τα δεδομένα του κλάδου στη χώρα, έκανε λόγο ο κ. Βασιλάκης, που «δεν αφορά το μέταλλο, ούτε τα 85.000 τ.μ. του υποστέγου», όπως εξήγησε, «αλλά τη συνεχή ανάγκη για αποτελεσματική εκπαίδευση και αναβάθμιση του δικού μας δυναμικού», ενώ αναμένεται να έχει και σημαντικό εθνικό αντίκτυπο.
Έχοντας ξεκινήσει την προετοιμασία του εγχειρήματος στις αρχές του 2022, εχθές AEGEAN και Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών έβαλαν τις υπογραφές για την παραχώρηση των κτηριακών εγκαταστάσεων ως το 2046. Η επένδυση περιλαμβάνει εκτός από το τίμημα για την παραχώρηση, την επισκευή, τη λειτουργική και ενεργειακή αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και την αγορά σύγχρονου εξοπλισμού.
Ουσιαστικά, θα καλυφθεί ένα σημαντικό κενό όχι μόνο για την εταιρεία, αλλά συνολικά για τις υποδομές της χώρας στην παροχή υπηρεσιών υποστήριξης τρίτων μέσα από δύο παράλληλες δραστηριότητες:
- Τη συντήρηση πτητικών μέσων, με την ανάπτυξη και σταδιακή στελέχωση της τεχνικής βάσης, τελικής χωρητικότητας ως 10 θέσεων βαριάς συντήρησης, επισκευών και ελέγχων για πτητικά μέσα διαφόρων τύπων και
- Την ανάπτυξη Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων, με επένδυση σε συνολικά 6 προσομοιωτές πτήσης τελευταίας τεχνολογίας, οι οποίοι θα καλύπτουν ανάγκες εκπαίδευσης για αεροσκάφη τύπου Airbus, ATR και Boeing, καθώς και των απαραίτητων εγκαταστάσεων για τη διενέργεια ειδικής εκπαίδευσης των πληρωμάτων καμπίνας
Στο ίδιο οικοσύστημα θα ενταχθούν, ακόμα, η υφιστάμενη Σχολή Εκπαίδευσης Μηχανικών της Olympic Air και ο Εκπαιδευτικός Οργανισμός πιλοτών της AEGEAN που λειτουργεί ήδη.
Τα πρώτα βήματα και η ενεργειακή αναβάθμιση
Το Hangar θα είναι επιχειρησιακά λειτουργικό από τον Οκτώβριο του 2023. Οι μελέτες έχουν ήδη ξεκινήσει και αναμένεται άμεσα η εκκίνηση των εργασιών, ενώ θα κάνει ντεμπούτο με 4 αρχικά προσομοιωτές. Το εγχείρημα θα χρηματοδοτηθεί με τραπεζικό δανεισμό και ίδια κεφάλαια. Όπως είπε ο κ. Βασιλάκης, το Ταμείο Ανάκαμψης αποτελεί μια πιθανή πηγή.
Παράλληλα, η επένδυση προβλέπει την ενεργειακή αναβάθμιση των κτηριακών εγκαταστάσεων, μέσω της εγκατάστασης στο κέλυφος των κτηρίων 35.000 τ.μ. φωτοβολταϊκών πάνελ, ισχύος 3 MW ισχύος, με σκοπό να καλυφθούν οι ενεργειακές ανάγκες τους και να δημιουργηθεί ένα από τα πρώτα «πράσινα» Hangar στην Ευρώπη, μέσα σε ένα από τα πλέον «πράσινα» αεροδρόμια της Ευρώπης.
Οι υποτροφίες
Η ανακοίνωση της νέας επένδυσης αποτελεί μια λογική εξέλιξη για όσους παρακολουθούν τις κινήσεις της AEGEAN τα τελευταία χρόνια, ειδικά στο επίπεδο της εκπαίδευσης. Ήδη, η εταιρεία έχει καθιερώσει ένα πρόγραμμα υποτροφιών που ξεκίνησε το 2018, με τους πρώτους 49 από τους συνολικά 100 υποψήφιους να βρίσκονται ήδη στα πιλοτήριά της και τους επόμενους 40 να αναμένεται να ενταχθούν στο δυναμικό της εταιρεία στις αρχές του 2023. Μόνο για τον πρώτο κύκλο των 100 υποτροφιών, έφτασαν στην εταιρεία 1.400 αιτήσεις!
Πριν ένα μήνα, ανακοινώθηκε ο νέος κύκλος του προγράμματος που προσφέρει τη δυνατότητα σε 120 νέες και νέους συνολικά, για τα επόμενα 3 χρόνια, να αποκτήσουν επαγγελματικό πτυχίο πολιτικής αεροπορίας και να ξεκινήσουν τη σταδιοδρομία τους, ως μελλοντικοί κυβερνήτες αεροσκαφών του στόλου της AEGEAN και της Olympic Air. Ο νέος κύκλος του Προγράμματος Υποτροφιών Πιλότων για τους πρώτους 40 υποψήφιους προβλέπει θεωρητική και πτητική εκπαίδευση σε αεροσκάφη και εξομοιωτές πτήσεων αποκλειστικά στις σχολές Global Aviation με έδρα την Αθήνα και Egnatia Aviation με έδρα την Καβάλα.
Πρόκειται για μια σημαντική πρωτοβουλία, η αξία της οποίας ξεπερνά συνολικά τα 7 εκατ. ευρώ και προσφέρει μια σημαντική στήριξη στους υποψήφιους, εάν ληφθεί υπόψη ότι το συνολικό κόστος σπουδών για κάθε μελλοντικό πιλότο, συμπεριλαμβανόμενης της εκπαίδευσης στον τύπο αεροσκάφους, ξεπερνά τις 90.000 ευρώ. Η υποβολή των αιτήσεων μαζί με την ανάρτηση του βιογραφικού σημειώματος γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας της AEGEAN, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής την 12η Φεβρουαρίου 2023.
Latest News
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ
Frigoglass: Συμμετοχή στην BrauBeviale με νέα προϊόντα και υπηρεσίες
Στη BrauBeviale θα λάβει μέρος η Frigoglass πλαισιώνοντας το Εκθεσιακό Κέντρο της Νυρεμβέργης στη Γερμανία στις 26-28 Νοεμβρίου
Accenture: Το πρώτο gen AI studio στην Ελλάδα ως μέρος του παγκόσμιου δικτύου της
Το gen AI studio εντάσσεται στην επένδυση 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων της Accenture
Νέο επενδυτικό χτύπημα από την Vivartia – Προς εξαγορά της αλυσίδας Jackaroo
Η Vivartia βρίσκεται σε προχωρημένες επαφές για την απόκτηση της αλυσίδας street food – Τι κέντρισε το ενδιαφέρον της
Σουρέτης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Ασφάλεια και ποιότητα ζωής πρέπει να είναι προτεραιότητα της πολιτείας
Ο κ. Πέτρος Σουρέτης, Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μίλησε στο Συνέδριο Green Deal του ΤΕΕ
Δεύτερο Ταμείο Ανάκαμψης «βλέπει» ο Καραβίας - Ανάγκη για επενδυτικό άλμα
Ως μεγάλη πρόκληση ανέφερε την αλλαγή μεγάλη συσχέτιση του ελληνικού ΑΕΠ με την κατανάλωση (φτάνει το 68,7% και είναι 15 μονάδες πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης)
Αυξημένη κατά 10% η επιβατική κίνηση στο «Ελ. Βενιζέλος» τον Οκτώβριο
Τόσο η εγχώρια όσο και η διεθνής επιβατική κίνηση ξεπέρασαν κατά 7,4% και 11,1% τα αντίστοιχα περυσινά μεγέθη, σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΔΑΑ
Στο «μικροσκόπιο» του Ε.Β.Ε.Π. η ψηφιακή κάρτα εργασίας
Αναγκαίες οι προσαρμογές εφαρμογής για επιχειρήσεις με επιχειρησιακές ιδιομορφίες
Ξαναζωντανεύει το Κτήμα Νάσιουτζικ - Το σχέδιο του Μουσείου Μπενάκη
Το υπό μελέτη Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο για το Νάσιουτζικ στοχεύει στην προώθηση ενός προτύπου ήπιας ανάπτυξης ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού
Ποιους τομείς επιλέγουν στην Ελλάδα οι ξένες εταιρείες
Μόλις το 0,6% του συνολικού αριθμού των επιχειρήσεων όλων των κλάδων που δραστηριοποιούνται στη χώρα είναι συνδεδεμένο με ξένες επιχειρήσεις