![Διώρυγα του Σουέζ: Επενδυτικό «άνοιγμα» με αυστηρούς όρους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/shipcargo-scaled.jpg)
Πρόσκληση για την ενίσχυση των ξένων επενδύσεων απηύθυνε η Διώρυγα του Σουέζ, τονίζοντας ωστόσο ότι οι επενδυτές που θα προέρχονται εκτός Αιγύπτου δεν θα έχουν κανέναν έλεγχο στον διεθνή κόμβο θαλάσσιων μεταφορών ή σε ένα προτεινόμενο ταμείο που θα βοηθούσε στη διαχείριση των πόρων του.
Όπως ανακοίνωσε ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ (SCA), Osama Rabie, στον απόηχο της συζήτησης στο κοινοβούλιο για νομικές τροποποιήσεις που προβλέπουν τη δημιουργία ταμείου, είναι κάτι το οποίο συζητείται εδώ και πολλά χρόνια, σχεδιάστηκε για να προστατεύει τους πόρους της διώρυγας και για να βοηθήσει στην αντιμετώπιση απροσδόκητων προκλήσεων.
Το ταμείο θα είναι ξεχωριστό από την SCA, η οποία ήδη συνεργάζεται με ξένες εταιρείες για την ανάπτυξη νέων projects, είπε ο Rabie και επεσήμανε ότι ο επενδυτής θα έρθει σε σχέση με τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Οι αθέατοι πρωταγωνιστές του θαλάσσιου εμπορίου
Η συζήτηση του εν λόγω ταμείου γίνεται καθώς η Αίγυπτος προσπαθεί να συγκεντρώσει ξένες και ιδιωτικές επενδύσεις για να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της έλλειψης συναλλάγματος που έχει παρεμποδίσει τις εισαγωγές και έχει επιβραδύνει την οικονομική δραστηριότητα.
Η βασικότερη πηγή συναλλάγματος
Η Διώρυγα του Σουέζ, αποτελεί την ταχύτερη και πιο άμεση εμπορική διαδρομή μεταξύ Ασίας και Ευρώπης και είναι η βασικότερη πηγή συναλλάγματος για την Αίγυπτο. Μάλιστα, προβλέπονται έσοδα 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους που λήγει τον Ιούνιο.
Χαρακτηριστικό στατιστικό του ρόλου αυτής της τεχνητής πλωτής οδού είναι η διέλευση σε ετήσια βάση 1,17 δισ. τόνων εμπορευμάτων ή το 12% του παγκόσμιου εμπορίου.
Στο πλαίσιο αυτό, η αιγυπτιακή κυβέρνηση ανακοίνωσε πως τα έσοδα της Διώρυγας του Σουέζ αυξήθηκαν κατά 23,5% και διαμορφώθηκαν το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους στα 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια, το οποίο είναι το υψηλότερο ποσοστό που έχει καταγραφεί ποτέ. Για τον μήνα Σεπτέμβριο, τα έσοδα ανήλθαν σε 683,2 εκατομμύρια δολάρια, ενώ έναν μήνα πριν καταγράφηκε υψηλό ρεκόρ όλων των εποχών, σε μηνιαία βάση, με εισπράξεις 744,8 εκατομμύρια δολάρια.
Η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) προανήγγειλε τον περασμένο μήνα αύξηση των τελών διέλευσης κατά 15% το 2023, με τους αναλυτές να υπολογίζουν ότι τα ετήσια έσοδα της διώρυγας θα αυξηθούν κατά 700 εκατ. δολάρια.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΤΑΙΠΕΔ: Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου - Τι αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης
![ΟΛΠ: Μέρισμα – ρεκόρ στα 1,34 ευρώ μεικτά ανά μετοχή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp2-600x435.jpg)
Μέρισμα- ρεκόρ μοιράζει ο ΟΛΠ για το 2023
Η ΟΛΠ ΑΕ βελτιώνει τις ιστορικές της επιδόσεις για τρίτη συνεχομένη χρονιά.
![‘Αμστερνταμ: Ο δήμος βάζει περιορισμούς στα κρουαζιερόπλοια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ASTERDAM_Cruiz-600x265.jpg)
Ο δήμος του 'Αμστερντάμ βάζει περιορισμούς στα κρουαζιερόπλοια
«Παρελθόν» για το Αμστερνταμ θα αποτελούν τα κρουαζιερόπλοια σε μια δεκαετία - Περιορισμούς στο ελλιμενισμό τους βάζει ο δήμος