![Χριστούγεννα: Τα χειρότερα δώρα των εορτών – Από τα κέικ και τις ζυγαριές, μέχρι τα… ψεύτικα χαμόγελα [Ερευνα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/pexels-vladislav-murashko-6279276-scaled-1.jpg)
Μια από τις πιο όμορφες εποχές του χρόνου είναι εδώ, με τους περισσότερους να σπεύδουν παραδοσιακά στα καταστήματα, προκειμένου να αγοράσουν δώρα για την οικογένεια, τους φίλους και τους συναδέλφους. Ωστόσο -αν και δεν πρέπει να το λέμε- δεν είναι όλα τα δώρα το ίδιο, ούτε αρέσουν σε όλους.
Στο πλαίσιο αυτό η ContextLogic Inc. – μητρική εταιρεία που διαχειρίζεται την πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Wish- παραγματοποίησε έρευνα με φόντο τα «χειρότερα» δώρα για τις γιορτές, καταγράφοντας ότι στους περισσότερους δεν αρέσουν τα …κέικ με φρούτα, τα είδη αδυνατίσματος ή οι χριστουγεννιάτικες γραβάτες.
Επιπλέον, στα αξιοσημείωτα, είναι το σχεδόν 80% των Αμερικανών ερωτηθέντων που δήλωσαν ότι είναι πολύ καλοί στο να προσποιούνται ενθουσιασμό όταν ανοίγουν ένα κακό δώρο.
Επτά στους 10 θα ξοδέψουν λιγότερα φέτος τα Χριστούγεννα [Ερευνα]
Η εταιρεία με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, λοιπόν, ανέθεσε στην Perspectus Global, μια ανεξάρτητη εταιρεία έρευνας αγοράς, να ερευνήσει τους καταναλωτές ηλικίας 18 ετών και άνω τον Οκτώβριο του 2022, με τη δημοσκόπηση να περιλαμβάνει απαντήσεις από 2.070 ενήλικες στις ΗΠΑ, 2.021 στο Ηνωμένο Βασίλειο, 1.029 στην Ισπανία και 1.023 στη Γερμανία.
Οι 6.143 ερωτηθέντες μοιράστηκαν σκέψεις και εμπειρίες σχετικά με τα «κακά δώρα» που έχουν δώσει και λάβει κατά τη διάρκεια των γιορτών. Οι απόψεις για το τι αποτελούσε κακό δώρο διέφεραν μεταξύ των ερωτηθέντων, ανέφερε η Wish — αλλά το βασικό είναι ότι προσδιορίστηκαν 10 αντικείμενα ως «οι χειρότερες ιδέες για δώρα».

«Όχι» στα ελαττωματικά – εκπτωτικά
Περισσότεροι από το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων (28%) δήλωσαν ότι τα ελαττωματικά – εκπτωτικά είδη ήταν το χειρότερο δώρο για τις γιορτές. Τα …κέικ με φρούτα ήρθε δεύτερο, με το 23% των ερωτηθέντων να αποκαλούν το εορταστικό επιδόρπιο κακό δώρο.
Επιπλέον, ένας στους 10 ερωτηθέντες είπε ότι δεν του αρέσουν οι φθηνές σοκολάτες, ενώ τα δώρα που σχετίζονται με το βάρος θεωρούνται «επώδυνα», με τους ερωτηθέντες να μισούν τα είδη απώλειας βάρους, τις ζυγαριές και τις συνδρομές στο γυμναστήριο.
Άλλα δώρα που μπήκαν στη λίστα με τα χειρότερα είναι τα εκτός μόδας ρούχα, οι γραβάτες με χριστουγεννιάτικο θέμα, πολιτικά και αναμνηστικά είδη.
Χριστούγεννα με… μεταχειρισμένα δώρα για 4 στους 10 Γερμανούς
Οι «χειρότερες» ιδέες για δώρα
- Ελαττωματικά είδη που αγοράστηκαν με έκπτωση (28%)
- Φρουτκέικ (23%)
- Είδη απώλειας βάρους (21%)
- Πολιτικά είδη (20%)
- Ρούχα εκτός μόδας (16%)
- Φτηνές σοκολάτες (13%)
- Χριστουγεννιάτικες γραβάτες (13%)
- Ζυγαριά (12%)
- «Μαϊμού» είδη πολυτελείας (10%)
- Συνδρομή στο γυμναστήριο (10%)
Περισσότερο από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων στην έρευνα δήλωσαν ότι οι αγορές της τελευταίας στιγμής τείνουν να οδηγούν σε κακά δώρα. «Αυτή η στιγμή που ανοίγεις ένα δώρο είναι μερικά από τα πιο νευρικά δευτερόλεπτα των γιορτών», δήλωσε ο Tarun Jain, επικεφαλής προϊόντων και υπεύθυνος πελατών της Wish. «Θα το λατρέψεις; Θα το μισήσεις; Τι σκεφτόταν αυτός που το αγόρασε; Το πρόσωπό σου δείχνει πόσο απαίσιο είναι;», πρόσθεσε.
Στις ΗΠΑ, επτά στους 10 Αμερικανούς (72%) δήλωσαν ότι αισθάνθηκαν απογοητευμένοι ή μπερδεμένοι από ένα «κακό» δώρο. Από εκείνους που αισθάνθηκαν αρνητικά για ένα δώρο Χριστουγέννων, τέσσερις στους 10 είπαν ότι τα δώρα που έλαβαν ήταν προσβλητικά. Επιπλέον, σχεδόν το 25% αυτών των απογοητευμένων ερωτηθέντων παραδέχτηκε ότι το δώρο οδήγησε σε καυγά.
Η τέχνη της προσποίησης
Αξίζει να σημειωθεί πως οι περισσότεροι Αμερικανοί πιστεύουν ότι «έχουν κατακτήσει την τέχνη του ψεύτικου χαμόγελου», σύμφωνα με το Wish. Συγκεκριμένα, σχεδόν το 80% των Αμερικανών ερωτηθέντων δήλωσαν ότι πιστεύουν ότι είναι καλοί στο να προσποιούνται ενθουσιασμό όταν ανοίγουν ένα κακό δώρο.
Ενώ πολλοί Αμερικανοί προσποιούνται ότι εκτιμούν όταν λαμβάνουν ένα «κακό δώρο», περίπου το 20% φέρεται να επιλέγει να δωρίσει ξανά το αντικείμενο που λαμβάνει αντί να το επιστρέψει.
Σε διεθνές επίπεδο, η έρευνα για τα δώρα διακοπών διαπίστωσε ότι το 23% των καταναλωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο δήλωσαν ότι έλαβαν άσχημα δώρα από πεθερικά, το 45% των Ισπανών καταναλωτών είπαν ότι έχουν σοκαριστεί με το πόσο μίσησαν ένα δώρο — και Το 35% των Γερμανών γονέων δήλωσαν ότι πιστεύουν ότι τα παιδιά τους ήταν αχάριστα αφού έλαβαν ένα δώρο που δεν τους άρεσε.
Παράλληλα, σε παγκόσμιο επίπεδο, περισσότεροι από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων στην έρευνα δήλωσαν ότι αισθάνονται υποχρεωμένοι να φορέσουν ή να επιδείξουν ένα «κακό δώρο», ώστε να μην προσβάλλουν τον δωρητή.
Περίπου το 75% των καταναλωτών πιστεύουν ότι δεν έχουν κάνει κάποιο μη ικανοποιητικό δώρο.
«Το να προσφέρετε και να δεχεστε δώρα θα πρέπει να είναι μια ευχάριστη εμπειρία για όλους », κατέληξε ο Jain.


Latest News

Η Κίνα θέτει όρους για συνομιλίες με τις ΗΠΑ στους δασμούς - Ζητά «σεβασμό» και ορισμό αντιπροσώπων
Δύσκολες διαπραγματεύσεις διαφαίνονται για ΗΠΑ και Κίνα όσον αφορά τις μελλοντικές εμπορικές σχέσεις - Τα αγκάθια στις δύο πλευρές

Η αγορά αεροσκαφών Boeing στις συνομιλίες Ρωσίας - ΗΠΑ
Επίσης, η Ρωσία έχει ζητήσει από τις ΗΠΑ να άρουν τις κυρώσεις στην κορυφαία ρωσική εταιρεία, την Aeroflot, και να επιτρέψουν την επανέναρξη των απευθείας πτήσεων μεταξύ των δύο χωρών

Πέθανε η βασίλισσα των καζίνο Ελέιν Γουίν
Η Ελέιν Γουίν συνιδρυτής της Wynn Resorts ήταν παγκόσμιας κλάσης συλλέκτης και υπέρμαχος της τέχνης

Mega deal στις μετακινήσεις - Η Lyft μπαίνει στην Ευρώπη μέσω Free Now
Η αμερικανική πλατφόρμα θα εξαγοράσει την Free Now από τη BMW και τη Mercedes-Benz Mobility έναντι 175 εκατομμυρίων ευρώ σε μετρητά

Η στιγμή της Μελόνι - Θα μπορέσει να «καλοπιάσει» τον Τραμπ για λογαριασμό της ΕΕ;
Η επίσκεψη της Μελόνι την Πέμπτη μπορεί να αποτελέσει ένα μήνυμα ότι Ευρωπαίοι έχουν ακόμα την πρόθεση να συναλλάσσονται με τον Τραμπ.

Μειωμένος στο 2,2% ο ετήσιος πληθωρισμός τον Μάρτιο στην ευρωζώνη - Στο 3,1% στην Ελλάδα
Οι υπηρεσίες αποτελούν η μεγαλύτερη συνιστώσα, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 45,7% της τελικής νομισματικής καταναλωτικής δαπάνης

Αντιμέτωπη με νέα αγωγή στη Βρετανία η Google - Πιθανές αποζημιώσεις 5 δισ. λιρών
Η μήνυση ασκείται για λογαριασμό όλων των οργανισμών που εδρεύουν στη Βρετανία και που χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες διαφήμισης αναζήτησης της Google από την 1η Ιανουαρίου 2011
![ΔΝΤ: Ηχηρό καμπανάκι για γήρανση πληθυσμού – Πλήγμα σε ανάπτυξη και συντάξεις [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/10/ot_demographic22-600x352.png)
Καμπανάκι ΔΝΤ για τη γήρανση του πληθυσμού - «Πλήγμα» σε ανάπτυξη και... συντάξεις
Το ΔΝΤ προβλέπει χαμηλότερη ανάπτυξη και αυξημένες δημοσιονομικές πιέσεις στην παγκόσμια οικονομία

Η ΕΕ απλοποιεί τη διαδικασία για την εφαρμογή του νόμου περί αποψίλωσης των δασών
Τα μέτρα θα πρέπει να οδηγήσουν σε μείωση κατά 30% στο διοικητικό κόστος, ανέφερε η Κομισιόν

Σοκ και δέος: Με δασμούς 245% απειλεί ο Τραμπ την Κίνα και φουντώνει τον εμπορικό πόλεμο
Η Κίνα αντιμετωπίζει τώρα δασμούς έως και 245% στις εισαγωγές στις Ηνωμένες Πολιτείες ως αποτέλεσμα των αντίποινων ενεργειών της, αναφέρεται σε ανακοίνωση του Λευκού Οίκου