Μια από τις πιο όμορφες εποχές του χρόνου είναι εδώ, με τους περισσότερους να σπεύδουν παραδοσιακά στα καταστήματα, προκειμένου να αγοράσουν δώρα για την οικογένεια, τους φίλους και τους συναδέλφους. Ωστόσο -αν και δεν πρέπει να το λέμε- δεν είναι όλα τα δώρα το ίδιο, ούτε αρέσουν σε όλους.
Στο πλαίσιο αυτό η ContextLogic Inc. – μητρική εταιρεία που διαχειρίζεται την πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Wish- παραγματοποίησε έρευνα με φόντο τα «χειρότερα» δώρα για τις γιορτές, καταγράφοντας ότι στους περισσότερους δεν αρέσουν τα …κέικ με φρούτα, τα είδη αδυνατίσματος ή οι χριστουγεννιάτικες γραβάτες.
Επιπλέον, στα αξιοσημείωτα, είναι το σχεδόν 80% των Αμερικανών ερωτηθέντων που δήλωσαν ότι είναι πολύ καλοί στο να προσποιούνται ενθουσιασμό όταν ανοίγουν ένα κακό δώρο.
Επτά στους 10 θα ξοδέψουν λιγότερα φέτος τα Χριστούγεννα [Ερευνα]
Η εταιρεία με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, λοιπόν, ανέθεσε στην Perspectus Global, μια ανεξάρτητη εταιρεία έρευνας αγοράς, να ερευνήσει τους καταναλωτές ηλικίας 18 ετών και άνω τον Οκτώβριο του 2022, με τη δημοσκόπηση να περιλαμβάνει απαντήσεις από 2.070 ενήλικες στις ΗΠΑ, 2.021 στο Ηνωμένο Βασίλειο, 1.029 στην Ισπανία και 1.023 στη Γερμανία.
Οι 6.143 ερωτηθέντες μοιράστηκαν σκέψεις και εμπειρίες σχετικά με τα «κακά δώρα» που έχουν δώσει και λάβει κατά τη διάρκεια των γιορτών. Οι απόψεις για το τι αποτελούσε κακό δώρο διέφεραν μεταξύ των ερωτηθέντων, ανέφερε η Wish — αλλά το βασικό είναι ότι προσδιορίστηκαν 10 αντικείμενα ως «οι χειρότερες ιδέες για δώρα».
«Όχι» στα ελαττωματικά – εκπτωτικά
Περισσότεροι από το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων (28%) δήλωσαν ότι τα ελαττωματικά – εκπτωτικά είδη ήταν το χειρότερο δώρο για τις γιορτές. Τα …κέικ με φρούτα ήρθε δεύτερο, με το 23% των ερωτηθέντων να αποκαλούν το εορταστικό επιδόρπιο κακό δώρο.
Επιπλέον, ένας στους 10 ερωτηθέντες είπε ότι δεν του αρέσουν οι φθηνές σοκολάτες, ενώ τα δώρα που σχετίζονται με το βάρος θεωρούνται «επώδυνα», με τους ερωτηθέντες να μισούν τα είδη απώλειας βάρους, τις ζυγαριές και τις συνδρομές στο γυμναστήριο.
Άλλα δώρα που μπήκαν στη λίστα με τα χειρότερα είναι τα εκτός μόδας ρούχα, οι γραβάτες με χριστουγεννιάτικο θέμα, πολιτικά και αναμνηστικά είδη.
Χριστούγεννα με… μεταχειρισμένα δώρα για 4 στους 10 Γερμανούς
Οι «χειρότερες» ιδέες για δώρα
- Ελαττωματικά είδη που αγοράστηκαν με έκπτωση (28%)
- Φρουτκέικ (23%)
- Είδη απώλειας βάρους (21%)
- Πολιτικά είδη (20%)
- Ρούχα εκτός μόδας (16%)
- Φτηνές σοκολάτες (13%)
- Χριστουγεννιάτικες γραβάτες (13%)
- Ζυγαριά (12%)
- «Μαϊμού» είδη πολυτελείας (10%)
- Συνδρομή στο γυμναστήριο (10%)
Περισσότερο από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων στην έρευνα δήλωσαν ότι οι αγορές της τελευταίας στιγμής τείνουν να οδηγούν σε κακά δώρα. «Αυτή η στιγμή που ανοίγεις ένα δώρο είναι μερικά από τα πιο νευρικά δευτερόλεπτα των γιορτών», δήλωσε ο Tarun Jain, επικεφαλής προϊόντων και υπεύθυνος πελατών της Wish. «Θα το λατρέψεις; Θα το μισήσεις; Τι σκεφτόταν αυτός που το αγόρασε; Το πρόσωπό σου δείχνει πόσο απαίσιο είναι;», πρόσθεσε.
Στις ΗΠΑ, επτά στους 10 Αμερικανούς (72%) δήλωσαν ότι αισθάνθηκαν απογοητευμένοι ή μπερδεμένοι από ένα «κακό» δώρο. Από εκείνους που αισθάνθηκαν αρνητικά για ένα δώρο Χριστουγέννων, τέσσερις στους 10 είπαν ότι τα δώρα που έλαβαν ήταν προσβλητικά. Επιπλέον, σχεδόν το 25% αυτών των απογοητευμένων ερωτηθέντων παραδέχτηκε ότι το δώρο οδήγησε σε καυγά.
Η τέχνη της προσποίησης
Αξίζει να σημειωθεί πως οι περισσότεροι Αμερικανοί πιστεύουν ότι «έχουν κατακτήσει την τέχνη του ψεύτικου χαμόγελου», σύμφωνα με το Wish. Συγκεκριμένα, σχεδόν το 80% των Αμερικανών ερωτηθέντων δήλωσαν ότι πιστεύουν ότι είναι καλοί στο να προσποιούνται ενθουσιασμό όταν ανοίγουν ένα κακό δώρο.
Ενώ πολλοί Αμερικανοί προσποιούνται ότι εκτιμούν όταν λαμβάνουν ένα «κακό δώρο», περίπου το 20% φέρεται να επιλέγει να δωρίσει ξανά το αντικείμενο που λαμβάνει αντί να το επιστρέψει.
Σε διεθνές επίπεδο, η έρευνα για τα δώρα διακοπών διαπίστωσε ότι το 23% των καταναλωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο δήλωσαν ότι έλαβαν άσχημα δώρα από πεθερικά, το 45% των Ισπανών καταναλωτών είπαν ότι έχουν σοκαριστεί με το πόσο μίσησαν ένα δώρο — και Το 35% των Γερμανών γονέων δήλωσαν ότι πιστεύουν ότι τα παιδιά τους ήταν αχάριστα αφού έλαβαν ένα δώρο που δεν τους άρεσε.
Παράλληλα, σε παγκόσμιο επίπεδο, περισσότεροι από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων στην έρευνα δήλωσαν ότι αισθάνονται υποχρεωμένοι να φορέσουν ή να επιδείξουν ένα «κακό δώρο», ώστε να μην προσβάλλουν τον δωρητή.
Περίπου το 75% των καταναλωτών πιστεύουν ότι δεν έχουν κάνει κάποιο μη ικανοποιητικό δώρο.
«Το να προσφέρετε και να δεχεστε δώρα θα πρέπει να είναι μια ευχάριστη εμπειρία για όλους », κατέληξε ο Jain.
Latest News
Γιατί επιβραδύνονται σε όλον τον κόσμο οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας εκτός από το Τόκιο
Το μερίδιο της Ιαπωνίας στις αγορές πολυτελείας αυξήθηκε - Οι πωλήσεις στην Ιαπωνία αντιπροσώπευαν το 9% του συνόλου της LVMH, από 7% ένα χρόνο νωρίτερα.
Εσπρέσο... τέλος στα McDonald's
Άλλο ένα κακό συναπάντημα βάζει νάρκη στις πωλήσεις της McDonald's
«Μειώστε τα ενοίκια» - Νέα διαδήλωση των κατοίκων της Βαρκελώνης
Οι διαδηλωτές στη Βαρκελώνη ζητούν προσιτά ενοίκια για όλους - Σε πολλές πόλεις στην Ισπανία η εκτόξευση του τουρισμού και το Airbnb αφήνουν χωρίς σπίτια τους κατοίκους
Economist: Πόσο κινεζική είναι η Shein
Η Shein, προσπαθεί να επαναπροσδιοριστεί ως μία παγκόσμια εταιρεία και όχι ως αμιγώς κινεζική, σημειώνει ο Economist
Ποιος είναι ο εκκεντρικός κροίσος που αγόρασε μια μπανάνα για 6,2 εκατ.
Ο Τζάστιν Σαν είναι Κινέζος επιχειρηματίας και λάτρης των κρυπτονομισμάτων, γνωστός για την ίδρυση της πλατφόρμας blockchain TRON
Πόσο θα μπορούσαν να μειώσουν το ΑΕΠ τα ζευγάρια που δεν κάνουν παιδιά
Περισσότεροι millenials επιλέγουν να μην κάνουν παιδιά αλλά αυτό θα μπορούσε να έχει σοβαρό αντίκτυπο στην οικονομία
Η Μεγάλη Παραίτηση επανέρχεται; - Γιατί αυξάνεται ξανά η δυσαρέσκεια των εργαζομένων
Η αγορά εργασίας θα μπορούσε να περιμένει ένα νέο κύμα παραιτήσεων, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της Glassdoor.
Νέα δολιοφθορά στη Βαλτική θάλασσα - Οι καταστροφές στα υποβρύχια καλώδια [διάγραμμα]
Μετά την καταστροφή του αγωγού Nordstream μια ακόμα δολιοφθορά, σε υποδομές στη Βαλτική θάλασσα, προβληματίζει
Αντληση αερίου με δέσμευση άνθρακα από την BP - Επένδυση μαμούθ στην Ινδονησία
Η παραγωγή φυσικού αερίου της BP από το κοίτασμα Ubadari στην Ινδονησία έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2028
Πόσο θα κοστίσει στη Goldman Sachs η πτώση της Northvolt [πίνακας]
Η Goldman Sachs, είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος στη σουηδική εταιρεία κατασκευής μπαταριών, η οποία κατέθεσε αίτηση πτώχευσης