
Ως «έτος καμπής» χαρακτηρίζεται το 2023 για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, με τις νέες τεχνολογίες να πλέουν… πρόσω ολοταχώς. Σύμφωνα με αναλυτές, τους επόμενους 12 μήνες θα δούμε σίγουρα την επόμενη φάση του ταξιδιού ψηφιοποίησης της ναυτιλίας να αποφέρει καρπούς.
Όπως αναφέρει το Splash247, το 2023, πρώτον, η τεχνητή νοημοσύνη θα επιφέρει αλλαγές και περαιτέρω ενοποίηση του τομέα βελτιστοποίησης ταξιδιών, με την «ένωση» του επιχειρησιακού και τεχνικού τομέα με την εμπορική οδό.
Καθώς η αγορά συνεχίζει να αναζητά λύσεις που μπορούν να προσφέρουν πραγματικά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, εμπορική απόδοση και μείωση των εκπομπών ρύπων, γίνεται σαφές ότι αυτά τα διαφορετικά στοιχεία δεν μπορούν να υπάρχουν ανεξάρτητα: αποτελούν όλα μέρος του ίδιου πακέτου. Στο παρελθόν, ήταν πολύ πιο δύσκολο να ενοποιηθούν αυτά τα στοιχεία επειδή, με απλά λόγια, η τεχνολογία δεν ήταν διαθέσιμη.
Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν στη Μαύρη Θάλασσα
Τεχνητή νοημοσύνη
Δεύτερον, αναμένουμε ότι η υιοθέτηση της τεχνολογίας που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη στη ναυτιλία θα συνεχιστεί – αποδεικνύοντας περαιτέρω ότι μπορεί να προσφέρει πραγματικά αποτελέσματα. Μόλις πριν από λίγα χρόνια, ο αριθμός των εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης που δραστηριοποιούνταν στη ναυτιλία ήταν σχεδόν μηδενικός, αλλά είναι πλέον σαφές ότι αυτός ο τομέας αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς. Από μεγάλους οργανισμούς έως νεοφυείς επιχειρήσεις με εξειδικευμένες υπηρεσίες βασισμένες στην τεχνητή νοημοσύνη, υπάρχει πλέον αυξανόμενη αποδοχή στον κλάδο.
Το πρώτο βήμα στο ταξίδι υιοθέτησης της τεχνητής νοημοσύνης είναι η εισαγωγή τεχνολογίας, βασισμένης σε υπάρχουσες διαδικασίες, που αυξάνουν τη λειτουργική απόδοση. Πρόσφατα success stories όπως η συνεργασία με τον Wallenius Wilhelmsen, καθώς και η πρόσφατη συμφωνία της Orca AI με τη Maran Tankers και άλλες, σηματοδοτούν μια σημαντική αύξηση στην υιοθέτηση της τεχνολογίας AI από σημαντικούς παίκτες στη ναυτιλία. Αυτή η τάση αναμένεται να συνεχιστεί, καθώς η επιτυχία γίνεται όλο και πιο εμφανής.

Αυτοματοποίηση
Προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα βλέπουμε πιο κοντά την έννοια των «αυτοματοποιημένων πλοίων» – ένα θέμα που προκαλεί σε πολλούς ενθουσιασμό. Η πραγματικότητα του αυτοματισμού, ωστόσο, είναι ότι δεν είναι πλέον μια μακρινή μελλοντική προοπτική, αλλά κάτι το αναπόφευκτο. Νέες τεχνολογικές λύσεις αναπτύσσονται για κάθε πτυχή του κλάδου: ναυσιπλοΐα, κινητήρες, έλεγχος, ανεφοδιασμός καυσίμων κ.λπ.– και είναι βέβαιο ότι με την πάροδο του χρόνου αυτοί οι τομείς θα αρχίσουν να συγκλίνουν.
Επιπλέον, η βιομηχανία θα συνεχίσει με στόχο να ξεπεράσει τον γενικό τεχνολογικό σκεπτικισμό της. Ένα από τα ζητήματα που υπάρχουν είναι η πρόκληση του διαχωρισμού κινήτρων – η προφανής διαφορά μεταξύ του ναυλωτή και του ιδιοκτήτη όταν πρόκειται για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. Ωστόσο, με την εισερχόμενη ρύθμιση CII, παράλληλα με τη νέα ρήτρα BIMCO, η ευθύνη του ναυλωτή αυξάνεται.
Ένα τελευταίο, σημαντικό σημείο αφορά τον ανθρώπινο παράγοντα. Καθώς η ναυτιλία εισέρχεται στην ψηφιακή εποχή, η αξία των τεχνολογικών λύσεων που έχουν πραγματικό αντίκτυπο γίνεται για πρώτη φορά αντιληπτή και αποδεικνύεται χωρίς αμφιβολία. Δεδομένων των πρόσφατων τεχνολογικών εξελίξεων, είναι αναπόφευκτο ότι ο κλάδος θα απαιτήσει νέες δεξιότητες όσον αφορά τα δεδομένα και την τεχνητή νοημοσύνη. Αυτό το νέο επίπεδο γνώσης και τεχνογνωσίας πρέπει να ανατεθεί σε ειδικούς, καθώς η ναυτιλία θέλει να προχωρήσει στο ταξίδι της ψηφιοποίησης.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.