Ο πληθωρισμός είναι πιθανό να παραμείνει υψηλός για άλλα δύο χρόνια, καθώς οι εταιρείες μετακυλίουν υψηλότερα κόστη εισροών και σε ορισμένες περιπτώσεις το μεγαλοποιούν, δήλωσε το Σάββατο η επικεφαλής του συμβουλίου οικονομολόγων που συμβουλεύει τη γερμανική κυβέρνηση.
«Ο πληθωρισμός θα είναι επίσης ένα ζήτημα το 2024 και μόνο μετά θα τον δούμε ίσως να επιστρέφει στο 2%,» δήλωσε η Μόνικα Σνίτσερ, επικεφαλής των λεγόμενων «σοφών», σύμφωνα με την εφημερίδα Rheinische Post.
«Ο πληθωρισμός παραμένει υψηλός, επειδή βλέπουμε δευτερογενείς επιπτώσεις, με τις εταιρείες να μετακυλίουν το υψηλότερο κόστος τους – και ορισμένες να υπερβάλλουν σημαντικά», τόνισε, προσθέτοντας ωστόσο, ότι δεν ανησυχεί για μια σπείρα μισθού-τιμών, δεδομένης της μετρημένης αύξησης των μισθών στη χημική βιομηχανία και τη βιομηχανία μετάλλων.
Το γεράκι της ΕΚΤ «ξαναχτυπά»: Είμαστε έτοιμοι για μεγάλες αυξήσεις επιτοκίων
Πυρηνική ενέργεια
Η κ. Σνίτσερ εμφανίστηκε ανήσυχη για τις υψηλές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας, λέγοντας ότι η κυβέρνηση θα πρέπει επειγόντως να ελέγξει εάν θα είχε νόημα να αφήσει τους υπόλοιπους τρεις πυρηνικούς σταθμούς να λειτουργήσουν για δύο ή τρία χρόνια περισσότερο από το προγραμματισμένο.
Η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης είχε σχεδιάσει να καταργήσει σταδιακά την πυρηνική ενέργεια μέχρι το τέλος αυτού του έτους, αλλά η κυβέρνηση αποφάσισε τον Οκτώβριο να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των υπόλοιπων τριών σταθμών μέχρι τον Απρίλιο, δεδομένης της τρέχουσας ενεργειακής κρίσης. Ορισμένα μέλη της κυβέρνησης θα ήθελαν να δουν τη διάρκεια ζωής τους να παρατείνεται περαιτέρω.
Ισχνή βελτίωση του καταναλωτικού κλίματος
Καθοριστικό ρόλο για την βελτίωση του καταναλωτικού κλίματος διαδραματίζει το ενεργειακό κόστος, το οποίο διαμορφώνεται εν τέλει σε χαμηλότερα επίπεδα από ό,τι αναμένονταν, ανακοινώνει η Εταιρεία Καταναλωτικών Ερευνών GfK με έδρα την Νυρεμβέργη.
Θετικός κρίνεται επίσης ο ρόλος των κυβερνητικών μέτρων ανακούφισης του πληθυσμού, δηλώνει ο Ρολφ Μπιρκλ από την GfK: «Το καταναλωτικό κλίμα βελτιώθηκε αυτό το μήνα για τρίτη συνεχή φορά. Θα πρέπει ωστόσο να ξεκαθαρίσουμε ότι η καταναλωτική διάθεση κατέρριπτε αρνητικά ρεκόρ μέχρι και το φθινόπωρο. Όπως και να έχει όμως, το φως στο τέλος του τούνελ γίνεται λίγο πιο φωτεινό. Παρά το γεγονός ότι το τούνελ στο οποίο βρισκόμαστε είναι ακόμα μακρύ. Σε γενικές γραμμές όμως συμπεραίνουμε ότι η απαισιοδοξία υποχωρεί λίγο».
Ο Γερμανός ειδικός καθιστά ωστόσο σαφές, ότι «η όποια βελτίωση του καταναλωτικού κλίματος», όσο ενθαρρυντική κι αν είναι «δεν είναι οπωσδήποτε στιβαρή». Παρά την βελτίωση, το καταναλωτικό κλίμα εξακολουθεί να βρίσκεται σε σχεδόν ιστορικά χαμηλό επίπεδο. «Συνεπώς η χαμηλή κατανάλωση θα επιβαρύνει και το 2023 την οικονομική ανάπτυξη στη Γερμανία», προβλέπει η Εταιρεία Καταναλωτικών Ερευνών.
Latest News
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια
Lactalis: O «γίγαντας» των γαλακτοκομικών παραμένει στην κορυφή
Ο τζίρος των 30 δισ. ευρώ και οι «περιπέτειες» της Lactalis, της μεγαλύτερης εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων του κόσμου
Πωλητήριο και σε... κάστρα στην Ευρώπη - Πόσο κοστίζει η απόκτησή τους
Από μια έπαυλη βαρονικού στιλ στα Highlands της Σκωτίας με τη δική της λίμνη για ψάρεμα πέστροφας σε μια Πολυτελέστατη έπαυλη στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας
Ο ανταγωνισμός αγριεύει στο φαστ φουντ - Τοεξωφρενικό μάρκετινγκ της Pizza Hut
Η προωθητική καμπάνια της Pizza Hut περιελάμβανε δωρεάν συμμετοχές σε παιχνίδια καζίνο χωρίς να γνωρίζει εάν κάποιος πελάτης ήταν εθισμένοι στον τζόγο
Τα KFC κάνουν πειράματα με... σάλτσες - Το νέο concept για το φρένο στην πτώση
Η σάλτσα και τα dips πρωταγωνιστούν στο «Saucy», ένα πρωτότυπο κατάστημα που εγκαινιάζεται την Παρασκευή στις ΗΠΑ από την KFC