Τόσο πολλά έργα, να ξεκινούν σε τόσο σύντομο χρόνο, δεν έχουμε ξαναδεί στην Ελλάδα ποτέ στο παρελθόν. Αυτό τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σε συνέντευξή του στη Real News.
Όπως είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός, «σχεδιάσαμε και υλοποιούμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο έργων ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ. Ένα πρόγραμμα πραγματικά τεράστιο για τα οικονομικά μεγέθη της χώρας μας, που όταν το ανακοινώσαμε πρώτη φορά μπορεί σε κάποιους να φάνηκε υπερβολικά φιλόδοξο. Όμως, κοιτάξτε πού βρισκόμαστε σήμερα. Καταφέραμε μέσα σε 3,5 χρόνια να δημοπρατήσουμε έργα πάνω από 10 δισ. Και από αυτά, να συμβασιοποιήσουμε -δηλαδή να υλοποιούνται ήδη- έργα σχεδόν 5 δισ. ευρώ».
Κ. Καραμανλής: Σε εξέλιξη 125 project που ξεπερνούν συνολικά τα 40 δισ. ευρώ
Πρόσθεσε ακόμη πως: «δεν θα συγκρίνω με την περίοδο ΣΥΡΙΖΑ, που σε 4,5 χρόνια συμβασιοποιήθηκαν έργα 800 εκατομμυρίων, απλώς θα σας πω ότι τους σημερινούς ρυθμούς η Ελλάδα δεν τους έφτασε ούτε καν την περίοδο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Τόσο πολλά έργα, να ξεκινούν σε τόσο σύντομο χρόνο, δεν έχουμε ξαναδεί στην Ελλάδα ποτέ στο παρελθόν. Ποτέ!».
Ειδικότερα αναφέρθηκε στην πρόσφατη υπογραφή της σύμβασης για το flyover στη Θεσσαλονίκη, επισημαίνοντας ότι θα προσφέρει μεγάλη ανακούφιση από το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης και συμπλήρωσε ότι «ξεκινάμε νέα έργα σε όλη τη χώρα. Τις επόμενες εβδομάδες προχωράμε στη δημοπράτηση του Ιωάννινα – Κακαβιά, της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω και της επέκτασης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον. Ενώ υπογράφουμε συμβάσεις για το Μπράλος – Άμφισσα και την Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών».
Σχετικά με την γραμμή 4 του Μετρό ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι ο χρόνος κατασκευής του έργου είναι τα 8 έτη, ενώ για την δημιουργία σταθμού του Μετρό στην πλατεία Εξαρχείων σημείωσε ότι: «Άλλο οι θορυβώδεις μειοψηφίες, που συχνά έρχονται κι από τα προάστια, κι άλλο οι κάτοικοι των Εξαρχείων, που οι περισσότεροι φυσικά και θέλουν το Μετρό».
Αναφορικά με το κόστος των διοδίων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε πως «δεν θέλουμε αυξήσεις στα διόδια. Αντιθέτως, είμαστε σε συζητήσεις με τους παραχωρησιούχους για να εφαρμοστεί η αναλογική χρέωση σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους, το συντομότερο δυνατό. Δεν είναι εύκολο τεχνικά να γίνει, αλλά θα γίνει. Όπως ξέρετε, εφαρμόζεται ήδη στην Ολυμπία Οδό».
Για το Market Pass
Aναφερόμενος στα έκτακτα μέτρα ενίσχυσης και ειδικότερα στο market pass, o κ. Καραμανλής τόνισε ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ χτυπούσε αλύπητα τη μεσαία τάξη για να δώσει επιδόματα με μικροκομματικά κριτήρια σε όσους θεωρούσε πελατεία του. Ενώ η κυβέρνηση Μητσοτάκη δημιουργεί ανάπτυξη και μοιράζει το μέρισμά της στους πολλούς για να αντιμετωπίσουν άλλη μία εξωγενή κρίση. Στηρίζουμε τους πολίτες και την κοινωνία, τώρα στα δύσκολα. Και το κάνουμε με αρχές. Πρώτον, χωρίς ιδεοληψίες. Προφανώς δεν θέλουμε την υπερβολή, αλλά σε μια έκτακτη κατάσταση θα δώσουμε και το επίδομα για να ανακουφίσει. Δεύτερον, με κοινωνική δικαιοσύνη. Θέλουμε να τους στηρίξουμε όλους και περισσότερο όσους έχουν μεγαλύτερη ανάγκη. Στοχευμένα. Και τρίτον, με απαράβατο όρο να διατηρηθεί η δημοσιονομική ισορροπία. Με αυτά εμείς δεν παίζουμε».
Ωστόσο, υπογράμμισε ότι «το Market Pass δεν λύνει το διεθνές πρόβλημα της ακρίβειας. Αποτελεί όμως ένα ακόμη μέτρο ενίσχυσης της κοινωνίας, μαζί με το «καλάθι του νοικοκυριού» και τη γενναία στήριξη για το ρεύμα και τη θέρμανση, η οποία θα συνεχιστεί -και είναι ευχής έργον ότι επιτέλους η Ευρώπη πήρε σοβαρές αποφάσεις για το πλαφόν στο φυσικό αέριο. Οι πολίτες τα ξέρουν όλα αυτά, βλέπουν ότι η κυβέρνηση κάνει ό,τι είναι δυνατόν για την αντιμετώπιση της διεθνούς κρίσης και αντιλαμβάνονται ότι η Νέα Δημοκρατία είναι συνεπής με τον ιστορικό της ρόλο. Είναι η πραγματικά λαϊκή παράταξη στον τόπο μας».
Για τις εκλογές
Ο κ. Καραμανλής μιλώντας για το ενδεχόμενο μετεκλογικών συνεργασιών τόνισε ότι ο στόχος της αυτοδυναμίας είναι απολύτως ρεαλιστικός, όπως δείχνουν τόσες δημοσκοπήσεις, ακόμα και κάποιων αντιπολιτευόμενων ΜΜΕ και συμπλήρωσε ότι: «Εμείς, λοιπόν, είμαστε ξεκάθαροι σε αυτό που λέμε: Έχουμε στόχο την αυτοδυναμία, πιστεύουμε ότι αυτό χρειάζεται ο τόπος και όλα δείχνουν ότι μπορούμε να το καταφέρουμε. Από την άλλη πλευρά, ο ΣΥΡΙΖΑ τι στόχο έχει; Πιστεύει ότι μπορεί να βγει πρώτος και αυτοδύναμος; Πιστεύω όχι, άλλωστε δεν το έχει πει ποτέ. Θέλει να φτιάξει «προοδευτική διακυβέρνηση», λέει, αλλά με ποιους; Με τον Βαρουφάκη, αλλά ντρέπεται να το πει… Γιατί άραγε; Και με τον κ. Ανδρουλάκη, ο οποίος με τη σειρά του -προσέξτε- επίσης ντρέπεται να πει ξεκάθαρα ότι θα ήθελε να συνεργαστεί με τον ΣΥΡΙΖΑ και λέει μισόλογα, τα οποία όμως αυτό δείχνουν. Γιατί, λοιπόν, στο ΠΑΣΟΚ αντιδρούν στο χαρακτηρισμό “σοσιαλ-Καμμένος”; Επειδή καταλαβαίνουν ότι αν το ομολογήσουν θα χάσουν τους περισσότερους ψηφοφόρους τους, που δεν θέλουν να ζήσουν δεύτερη κυβέρνηση Τσίπρα;»
Για τα ελληνοτουρκικά
Ερωτώμενος ο κ. Καραμανλής για τις τουρκικές προκλήσεις δήλωσε πως η Ελλάδα θα πρέπει πάντα να κρατάει ανοικτούς διαύλους επικοινωνίας, χωρίς αυτό φυσικά να σημαίνει ότι είμαστε διατεθειμένοι να συζητήσουμε θέματα εθνικής κυριαρχίας. «Βέβαια, δεν είμαι καθόλου βέβαιος ότι η τουρκική πλευρά έχει ουσιαστική διάθεση αποκλιμάκωσης. Δεν εξηγώ τη συμπεριφορά της Άγκυρας μόνο ως απότοκο της προεκλογικής της περιόδου, αλλά και ως βαθύτερη στρατηγική επιδίωξη ηγεμονίας στην περιοχή. Αυτές οι αυτοκρατορικές φαντασιώσεις και οι αδιανόητες αναθεωρητικές φιλοδοξίες της Τουρκίας, όμως, βρίσκουν ισχυρή απάντηση από την Ελλάδα και από την Ευρώπη συνολικά.
»Η πατρίδα μας είναι πάνοπλη. Έχουμε τις πιο ισχυρές συμμαχίες, το Διεθνές Δίκαιο με το μέρος μας και την αναγκαία αποτρεπτική ισχύ για να το υπερασπιστούμε. Άρα, είναι καιρός πια η Τουρκία να καταλάβει ότι με το “λέγε λέγε” δεν πετυχαίνει τίποτα και να λογικευτεί για να έχουμε μια ήρεμη γειτονία» συμπλήρωσε.
Latest News
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου
Με ΣΔΙΤ θα κατασκευαστούν 17 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία - Τι προβλέπει η σύμβαση
Οι νέες σχολικές μονάδες αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 δήμους
Τα 4+1 βήματα για το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό - Ο «αφοπλισμός» και η μετακόμιση των ΕΑΣ
Εκτός από την Α΄ φάση του διαγωνισμού για την ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου, έπονται άλλα 4 βήματα για να «αδειάσει» ο χώρος της ΠΥΡΚΑΛ
Η αναγέννηση της AKTOR – Μπάκος, Καϋμενάκης και Εξάρχου ρίχνουν… θεμέλια 2 δισ.
Πώς θα χτιστούν οι 5 θυγατρικές της AKTOR – Οι νέες μπίζνες και ο στόχος για EBITDA 430 εκατ. το 2030