
Πράσινο φως για την επένδυση της Εθνικής Τράπεζας στα logistics έδωσε την περασμένη Τετάρτη το Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕΣΥΠΟΘΑ) του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Ειδικότερα, ενέκρινε το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΕΠΣ) για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των εγκαταστάσεων που διατηρεί η Προνομιούχος Ανώνυμος Εταιρεία Γενικών Αποθηκών Ελλάδος (ΠΑΕΓΑΕ) στη Μαγούλα Αττικής.
Επόμενο βήμα -αφού εκδοθεί στις αρχές του νέου έτους η γνώμη του ΚΕΣΥΠΟΘΑ- θα είναι η έγκριση του ΕΠΣ με προεδρικό διάταγμα, έπειτα από πρόταση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο καθορίζει το πρότυπο χωρικής οργάνωσης και ανάπτυξης και τα βασικά μεγέθη, τους όρους και περιορισμούς δόμησης κ.λπ.
Μεταφορές: Σε ράγες μπαίνει ο Προαστιακός στη Δυτική Αττική
Το συγκρότημα στη Μαγούλα Αττικής δημιουργήθηκε το 1995, σε αρχική έκταση 146 στρεμμάτων, η οποία με διαδοχικές αγορές φτάνει σήμερα τα 1.127 στρέμματα, σε περιοχή εκτός σχεδίου. Στα δομήσιμα 678 στρέμματα του ακινήτου έχουν σήμερα αναπτυχθεί 112.550 τετραγωνικά μέτρα (τ.μ.) στεγασμένων χώρων γραφείων, αποθηκών και βοηθητικών χώρων και στην υπόλοιπη έκταση 330.000 τ.μ. υπαίθριων αποθηκευτικών χώρων. Η εταιρεία σχεδιάζει να επεκτείνει τις εγκαταστάσεις της, μια επένδυση που υπολογίζεται σε 120 εκατ. ευρώ. Ουσιαστικά πρόκειται για τη μεγαλύτερη ενιαία εγκατάσταση logistics στον ελλαδικό χώρο, τόσο από πλευράς στεγασμένων χώρων όσο και έκτασης οικοπέδου.
Η ΠΑΕΓΑΕ
Είναι αξιοσημείωτο ότι, η ΠΑΕΓΑΕ -βραχίονας της Εθνικής Τράπεζας που δραστηριοποιείται για περισσότερο από έναν αιώνα στον χώρο της παροχής υπηρεσιών αποθήκευσης και διανομής- ιδρύθηκε το 1907 με έδρα την Αθήνα, οπότε και της εκχωρήθηκε από το ελληνικό κράτος το δικαίωμα της σύστασης και λειτουργίας “Γενικών Αποθηκών”. Τον δεύτερο χρόνο λειτουργίας της, ήτοι το 1908, είχε παρουσία σε πέντε πόλεις, ενώ τις επόμενες δεκαετίες επέκτεινε τη δραστηριότητά της σε περισσότερες από 30 πόλεις τόσο στην ηπειρωτική, όσο και στη νησιωτική Ελλάδα.
Το νέο σχέδιο
Το νέο project της ΠΑΕΓΑΕ περιλαμβάνει μεγιστοποίηση της κτιριακής υποδομής, κατά τουλάχιστον 100.000 τ.μ., με ύψη κτιρίων αποθηκών 14 μέτρων από το τελικά διαμορφωμένο έδαφος, καθώς και νέους υπαίθριους χώρους. Άθικτες θα μείνουν οι χαρακτηρισμένες δασικές και αναδασωτέες εκτάσεις του δυτικού τμήματος της περιοχής επέμβασης καθώς και η ζώνη του ποταμού Σαρανταπόταμου, εκτάσεις που αποτελούν περιοχές ειδικής προστασίας εντός των οποίων απαγορεύεται οποιαδήποτε δόμηση.
Πάντως, στο ακίνητο θα δημιουργηθεί μια μικρή …πόλη καθώς στις επιτρεπόμενες χρήσεις περιλαμβάνονται κατοικίες, υποδομές κοινωνικής πρόνοιας, μικρές αθλητικές εγκαταστάσεις, χώροι συνάθροισης (πχ. εντευκτήριο), χώροι εστίασης και αναψυκτήρια για το προσωπικό των εγκαταστάσεων. Επίσης, προβλέπονται χρήσεις για εγκαταστάσεις εμπορικών εκθέσεων – εκθεσιακά κέντρα, γραφεία, στάθμευση, πρατήρια παροχής καυσίμων και ενέργειας, αποθήκες, εγκαταστάσεις Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, Εμπορευματικοί Σιδηροδρομικοί Σταθμοί, Ειδικές σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις, εγκαταστάσεις ανακύκλωσης, χώρος επεξεργασίας και διάθεσης λυμάτων κλπ.


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA