
Η αστική ανάπλαση του Ελληνικού, που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, αποτέλεσε την σημαντικότερη είδηση στον τομέα ανάπτυξης ακινήτων στην χώρα μας, αλλά είχε σημαντική απήχηση και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Οι εντυπώσεις των ξένων δημοσιογράφων που επισκέφθηκαν το Ελληνικό και οι εκτενείς αναφορές τους το τελευταίο τετράμηνο του 2022 σε μεγάλη διεθνή μέσα ενημέρωσης αποτυπώνουν με τον καλύτερο τρόπο την εξέλιξη των έργων στο μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπλασης σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Ελληνικό: Ένα από τα μεγαλύτερα έργα αστικής ανάπλασης στην Ευρώπη
Τα διεθνή μέσα ενημέρωσης, τοποθετούν ήδη το Ελληνικό στα νέα διεθνή τοπόσημα κάνοντας λόγο για μια εμβληματική έξυπνη βιώσιμη πόλη που δημιουργείται στο εγκαταλελειμμένο για χρόνια πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού, προβάλλοντας το Experience Park και το Experience Centre, που έχουν ήδη παραδοθεί στο κοινό, μοναδικά στο είδος σε διεθνές επίπεδο.
Πού θα βρίσκεται όμως το Ελληνικό σε ένα χρόνο από σήμερα, στα τέλη του νέου έτους που ξεκινά σε λίγα εικοσιτετράωρα; Ποια έργα θα έχουν παραδοθεί σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί, ποια εργοτάξια θα έχουν στο φουλ τις μηχανές τους και πώς θα έχει διαμορφωθεί ο περιβάλλον χώρος;
Σε πλήρη λειτουργία το κτήριο-πρότυπο για τα 4 σωματεία ΑΜΕΑ
Σε πλήρη λειτουργία θα βρίσκεται το κτήριο – προτύπο σε διεθνές επίπεδο, στεγάζοντας τις ανάγκες 4 σωματείων ΑΜΕΑ καθώς οι εργασίες θα έχουν ολοκληρωθεί, όπως έχει ανακοινωθεί, το καλοκαίρι του 2023 και οι εγκαταστάσεις θα έχουν παραδοθεί πλήρως εξοπλισμένες, με το «κλειδί στο χέρι», το αργότερο μέχρι το φθινόπωρο του ίδιου έτους.
Η κατασκευή βρίσκεται ήδη σε πολύ προχωρημένο στάδιο, με την Lamda Development να έχει αναλάβει εξ ολοκλήρου το κόστος κατασκευής του, που θα ξεπεράσει τα 15 εκατ. ευρώ. Το κτήριο, ένα συγκρότημα 11.000 τμ, σε έκταση 7.400 τετραγωνικών μέτρων, με ιδιαίτερη έμφαση στον πράσινο περιβάλλοντα χώρο του, θα παραδοθεί από την Lamda Development στο Δήμο του Ελληνικού-Αργυρούπολης στο πλαίσιο Μνημονίου που υπογράφηκε πριν λίγες ημέρες με στόχο τα οφέλη της ανάπλασης του έργου του Ελληνικού να διαχυθούν αμεσότερα και ταχύτερα στο σύνολο των κατοίκων του Δήμου και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.
Ήδη στο χώρο γύρω από το εργοτάξιο δεκάδες νέα δέντρα φυτεύτηκαν, μεταξύ των οποίων ελιές, χαρουπιές, κουτσουπιές και άλλα ελληνικής προέλευσης, που ταιριάζουν με το περιβάλλον και τη βλάστηση της περιοχής, με ύψος που φτάνουν και τα 6 μέτρα, δημιουργώντας με τον τρόπο αυτό μια πράσινη ζώνη γύρω από τον χώρο όπου θα ανεγερθεί το κτίριο ώστε να μην επιβαρύνεται η γειτονική κατοικημένη περιοχή.
Έργα υποδομής πρώτης φάσης
Σε προχωρημένο στάδιο θα βρίσκονται και τα έργα υποδομών της πρώτης φάσης που είναι ήδη σε πλήρη εξέλιξη με κυρίαρχο αυτό της υπογειοποίησης της Λεωφόρου Ποσειδώνος στο ύψος του Αγίου Κοσμά.
Ήδη, σήμερα, έχουν προχωρήσει οι εσκαφές καλύπτωντας τα 2/3 του συνόλου του συνολικού μήκους 1,3 χιλιομέτρων της υπογειοποιήσης με τα έργα να βρίσκονται μπροστά από το χρονοδιάγραμμα. Σε όλη τη διάρκεια του έργου δεν θα χρειαστεί να διακοπεί η κυκλοφορία στην Λεωφόρο Ποσειδώνος, καθώς όταν το έργο ολοκληρωθεί ο υφιστάμενος άξονας θα ενοποιηθεί με το νέο υπογειοποιοποιημένο τμήμα του αυθημερόν.
Με την ολοκλήρωση του έργου θα καταργηθούν φωτεινοί σηματοδότες κατά μήκος της Λεωφόρου Ποσειδώνος, δίνοντας ανάσα στην κυκλοφοριακή συμφόρηση σε ώρες αιχμής.
Στα τέλη του 2023 θα ολοκληρώνονται και οι εργασίες του εργοταξίου στο ρέμα των Τραχώνων, που βρίσκονται ήδη σε προχωρημένο στάδιο, έχοντας δημιουργήσει ένα κανάλι νερού που θα έχει διττό ρόλο: να προσφέρει και ψυχαγωγικές λύσεις και προτάσεις στην ευρύτερη περιοχή καθώς και αντιπλυμμυρική προστασία στην περιοχή.
Οι πρώτοι όροφοι του πράσινου ουρανοξύστη και η ολοκλήρωση σειράς διαγωνισμών
Σε ένα χρόνο από σήμερα οι πρώτοι όροφοι του υψηλότερου παράκτιου πράσινου ουρανοξύστη στην Μεσόγειο, του Riviera Tower, όπως έχει ανακοινωθεί, θα έχουν αρχίσει να υψώνονται στο εργοτάξιο που είναι ήδη σε πλήρη λειτουργία. Μετά την έκδοση της σχετικής οικοδομικής άδειας τον Αύγουστο του 2022, για την οποία απαιτήθηκε μεγάλος αριθμός εγκρίσεων και χρειάστηκαν παραπάνω από 1.900 σχέδια, οριοθετήθηκε άμεσα ο χώρος του εργοταξίου, ξεκίνησαν τα έργα και η θεμελίωση ολοκληρώνεται το Μάιο του 2023.
Χαρακτηριστικό του ενδιαφέροντος για την οικιστική αυτή ανάπλαση αποτελεί το γεγονός ότι έχουν ήδη κατατεθεί προκαταβολές πελατών, οι οποίες αντιστοιχούν σε περίπου 95% της πωλούμενης επιφάνειας.
Στο τέλος του 2023 θα έχει ολοκληρωθεί επίσης το σύνολο σχεδόν των κατεδαφίσεων παλαιών κτηρίων, μετά από προσεκτικό σχεδιασμό που βασίζεται στις αρχές της κυκλικής οικονομίας (ανακύκλωση και αξιοποίηση υλικών με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος).
Όπως έχει πει ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development Οδυσσέας Αθανασίου για την πιστή τήρηση των περιβαλλοντικών δεσμεύσεων κάθε έργου, σε κάθε στάδιο έχει συσταθεί ειδική ομάδα. Όπως έχει ανακοινωθεί το 70% της έκτασης του Ελληνικού θα είναι πράσινο, από μόλις 25% που ήταν πριν.
Σειρά διαγωνισμών θα έχει ολοκληρωθεί
Σειρά διαγωνισμών θα έχει ολοκληρωθεί μεταξύ των οποίων οι διαγωνισμοί για την ανάδειξη αναδόχου του Vouliagmenis Mall στην περιοχή της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, για τη Riviera Galleria, τον εμπορικό πόλο του Ελληνικού, της κατασκευής των αθλητικών εγκαταστάσεων, της επιλογής του αναδόχου της πρώτης φάσης ανάπτυξης του Μητροπολιτικού Πάρκου.
Η ολοκλήρωση των διαγωνισμών θα έχει ως συνέπεια και την έναρξη των εργασιών κατασκευής. Ταυτόχρονα θα έχει προχωρήσει η υλοποίηση συμφωνιών όπως της Lamda Development με την ΤΕΜΕΣ που αφορά στη δημιουργία δύο πεντάστερων τουριστικών συγκροτημάτων.
Με τα έργα να είναι σε εξέλιξη αυξάνεται και ο αριθμός των νέων θέσεων εργασίας. Όπως έχει υπογραμμίσει ο κ. Αθανασίου προσφέρεται έτσι h δυνατότητα και σε νέους συμπολίτες μας που έφυγαν από την χώρα μας να επιστρέψουν, κάτι που ήδη συμβαίνει στην περίπτωση του Ελληνικού.
Οι νέες θέσεις εργασίας ξεπερνούν τις 10.000 σε βάθος διετίας, ενώ στην κορύφωσή του το έργο του Ελληνικού, που αποτελεί τη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση ύψους 8 δισ. ευρώ που έγινε ποτέ στη χώρα μας θα έχει δημιουργήσει 75.000 νέες θέσεις εργασίας.
Φιλοδοξία του έργου του Ελληνικού, όπως ανέφερε ο Δρ Σπύρος Λάτσης, στα επίσημα εγκαίνια του έργου παρουσία του πρωθυπουργού είναι το Ελληνικό να απευθύνεται σε όλους του Έλληνες. Όλοι να επωφελούνται και απρόσκοπτα, όπως είπε χαρακτηριστικά.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA