
Μία νέα καινοτομία ανακοίνωσε ο Ιταλικός Νηογνώμονας RINA που μειώνει την αντίσταση του πλοίου στο νερό και συνακόλουθα και τις εκπομπές αερίων ρύπων. Ειδικότερα, ο RINA ανακοίνωσε την έγκριση επί της αρχής (Approval in Principle -AiP) του πρώτου πολύ μεγάλου δεξαμενόπλοιου μεταφοράς αργού (VLCC) που χρησιμοποιεί μια καινοτόμο διάταξη πρόωσης που μειώνει την αντίσταση του πλοίου κατά 5%-10%. Αυτό το αποτέλεσμα επιτυγχάνεται με το διαχωρισμό της ώθησης που δίνει μιας μόνο μεγάλης προπέλας σε δύο μικρότερες. Έτσι μειώνεται το απαιτούμενο βύθισμα (σε συνθήκες έρματος) του πλοίου για την πλήρη βύθιση της προπέλας, κάτι που επιτρέπει τη μείωση του όγκου των δεξαμενών έρματος και, τελικά, των συνολικών διαστάσεων του πλοίου και την απαιτούμενη ισχύ για πρόωση χωρίς όμως να επηρεάζεται η ικανότητα μεταφοράς φορτίου.
RINA: Στηρίζει την κατασκευή bulker με καύσιμο LNG και υδρογόνο
Ταυτόχρονα, το πλοίο θα εκπληρώσει τους στόχους του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για το 2050 μέσω της χρήσης του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ως καυσίμου σε συνδυασμό με το υδρογόνο που παράγεται στο πλοίο. Η γενική συμφωνία πλοίων με καύσιμα LNG/υδρογόνου που αναπτύχθηκε από την Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) βασίζεται στο αποτέλεσμα ενός κοινού έργου με τη Marin, τη Διοίκηση της σημαίας Λιβερίας, τη Wärtsilä, την ABB και τη Helbio (θυγατρική της Metacon AB) και τον RINA.
Ο Giosuè Vezzuto, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του RINA, δήλωσε: «Μετά το AiP ενός δεξαμενόπλοιου MR, νωρίτερα φέτος, χρησιμοποιώντας την ίδια λύση για την παραγωγή υδρογόνου επί του σκάφους, αυτό το πλοίο διαθέτει μια νέα προσέγγιση στο σχεδιασμό των VLCC. Αποδεικνύει επίσης ότι η ιδέα της αναμόρφωσης αερίου μπορεί να λειτουργήσει εξίσου καλά σε μικρότερα ή μεγαλύτερα πλοία, καθώς αυτό το πρώτο AiP για ένα VLCC αποδεικνύει την εφαρμογή του στα μεγαλύτερα πλοία».
Οι στόχοι του ΙΜΟ
Η νέα φιλοσοφία πρόωσης είναι σημαντική γιατί προσφέρει στους πλοιοκτήτες έναν τρόπο να υπερβούν τους στόχους μείωσης του άνθρακα του ΙΜΟ 2050 χρησιμοποιώντας πρακτικά καύσιμα και τεχνολογία που είναι άμεσα διαθέσιμα σήμερα.
Ο σχεδιασμός της πρόωσης βασίζεται στο συνδυασμό του LNG και ενός αναμορφωτή αερίου Helbio που διαχωρίζει τα μόρια LNG σε υδρογόνο και CO2. Στη συνέχεια, το υδρογόνο χρησιμοποιείται απευθείας για να τροφοδοτήσει τις μηχανές εσωτερικής καύσης και τις κυψέλες καυσίμου.
«Μία από τις προκλήσεις για τους πλοιοκτήτες στην επίτευξη των στόχων εκπομπών άνθρακα του ΙΜΟ είναι να γνωρίζουν τι επιφυλάσσει το μέλλον», συνέχισε ο Vezzuto. «Η βιομηχανία εξετάζει πολλές επιλογές χρησιμοποιώντας διαφορετικές τεχνολογίες και νέα καύσιμα, με στόχο να ελαχιστοποιήσει την κατανάλωση ενέργειας και τις προκύπτουσες εκπομπές CO2 επί του πλοίου. Οι πλοιοκτήτες πρέπει να είναι σίγουροι ότι οι χερσαίες εγκαταστάσεις ανεφοδιασμού καυσίμων και άλλες υποστηρικτικές υποδομές θα είναι διαθέσιμες πριν επενδύσουν σε νέα πλοία. Αυτός ο σχεδιασμός με καύσιμο LNG/υδρογόνο για VLCC είναι σπονδυλωτός και επεκτάσιμος και παρέχει μια πρακτική λύση που μπορεί να προσαρμοστεί με την πάροδο του χρόνου για να επιτύχει τους ολοένα και πιο αυστηρούς στόχους μείωσης των εκπομπών και να εξασφαλίσει τη βελτιστοποίηση της επένδυσής τους σε όλη τη φυσική διάρκεια ζωής του σκάφους. Ο σχεδιασμός απαιτεί μόνο ανεφοδιασμό LNG, το οποίο είναι ευρέως διαθέσιμο σήμερα».
Ο κ. Gao Aihua, Αναπληρωτής Διευθυντής του Τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης SWS στα ναυπηγεία SWS, δήλωσε: «Είμαστε περήφανοι που αποκτήσαμε το πρώτο AiP για ένα VLCC που πληροί τους στόχους του IMO 2050. Επίσης, η μείωση της αντίστασης του πλοίου είναι ένα πολύ μεγάλο βήμα για πλοία αυτού του μεγέθους. προς τον πρωταρχικό στόχο της μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας στο πλοίο, και αυτό καθιστά ακόμη πιο εύκολη τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Αυτό είναι ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές για την παγκόσμια βιομηχανία και για τη ναυπηγική βιομηχανία στην Κίνα».


Latest News

Πιέσεις στον Στάρμερ από την αυτοκινητοβιομηχανία για νέα κίνητρα στα EV
Οι ηγέτες της βιομηχανίας αυτοκινήτων στη Βρετανία απαίτησαν επειγόντως νέα κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς EV

Νέο επενδυτικό χτύπημα από τον όμιλο Aktor – Εξαγοράζει το 51% της Sunforce One
Ο Όμιλος Aktor θα συνεργαστεί με την Greenline για την ανάπτυξη έργων ΑΠΕ

Πόσα...δίνουν τα hedge funds για να προσλάβουν μετεωρολόγο
Γιατί οι επενδυτικές εταιρείες ζητούν ολοένα και περισσότερο μοντέλα πρόβλεψης καιρού - Πώς οι αλλαγές στον καιρό επηρεάζουν τις τιμές των εμπορευμάτων

Συμφωνία TotalEnergies - RWE για πράσινο υδρογόνο - Τι προβλέπεται
TotalEnergies και RWE ενώνουν τις δυνάμεις τους στο πράσινο υδρογόνο - Στόχος η απανθρακοποίηση

Οι τράπεζες εγκαταλείπουν τους «πράσινους» στόχους
Οι τράπεζες υποβαθμίζουν τους κορυφαίους στόχους βιωσιμότητας που είχαν θέσει

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Elpedison: Κατασκευάζει ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ατμού
Το έργο αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σχετικά με τη βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος

Πόσα πλωτά φωτοβολταϊκά πήραν το «πράσινο φως» - Ποιος κόφτης μπαίνει
Μόνο την ανάπτυξη πιλοτικών έργων στη θάλασσα και σε τεχνητές υδάτινες επιφάνειες επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Τα σχέδια της Κομισιόν για «καθαρή ενέργεια» στην Αφρική
Το «Scaling Up Renewables in Africa» της Κομισιόν με στόχο την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Αφρική