![Ναυτιλία: Καινοτομία του RINA μειώνει 10% την αντίσταση του πλοίου στο νερό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/tanker-VLCC-1.jpg)
Μία νέα καινοτομία ανακοίνωσε ο Ιταλικός Νηογνώμονας RINA που μειώνει την αντίσταση του πλοίου στο νερό και συνακόλουθα και τις εκπομπές αερίων ρύπων. Ειδικότερα, ο RINA ανακοίνωσε την έγκριση επί της αρχής (Approval in Principle -AiP) του πρώτου πολύ μεγάλου δεξαμενόπλοιου μεταφοράς αργού (VLCC) που χρησιμοποιεί μια καινοτόμο διάταξη πρόωσης που μειώνει την αντίσταση του πλοίου κατά 5%-10%. Αυτό το αποτέλεσμα επιτυγχάνεται με το διαχωρισμό της ώθησης που δίνει μιας μόνο μεγάλης προπέλας σε δύο μικρότερες. Έτσι μειώνεται το απαιτούμενο βύθισμα (σε συνθήκες έρματος) του πλοίου για την πλήρη βύθιση της προπέλας, κάτι που επιτρέπει τη μείωση του όγκου των δεξαμενών έρματος και, τελικά, των συνολικών διαστάσεων του πλοίου και την απαιτούμενη ισχύ για πρόωση χωρίς όμως να επηρεάζεται η ικανότητα μεταφοράς φορτίου.
RINA: Στηρίζει την κατασκευή bulker με καύσιμο LNG και υδρογόνο
Ταυτόχρονα, το πλοίο θα εκπληρώσει τους στόχους του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για το 2050 μέσω της χρήσης του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ως καυσίμου σε συνδυασμό με το υδρογόνο που παράγεται στο πλοίο. Η γενική συμφωνία πλοίων με καύσιμα LNG/υδρογόνου που αναπτύχθηκε από την Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) βασίζεται στο αποτέλεσμα ενός κοινού έργου με τη Marin, τη Διοίκηση της σημαίας Λιβερίας, τη Wärtsilä, την ABB και τη Helbio (θυγατρική της Metacon AB) και τον RINA.
Ο Giosuè Vezzuto, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του RINA, δήλωσε: «Μετά το AiP ενός δεξαμενόπλοιου MR, νωρίτερα φέτος, χρησιμοποιώντας την ίδια λύση για την παραγωγή υδρογόνου επί του σκάφους, αυτό το πλοίο διαθέτει μια νέα προσέγγιση στο σχεδιασμό των VLCC. Αποδεικνύει επίσης ότι η ιδέα της αναμόρφωσης αερίου μπορεί να λειτουργήσει εξίσου καλά σε μικρότερα ή μεγαλύτερα πλοία, καθώς αυτό το πρώτο AiP για ένα VLCC αποδεικνύει την εφαρμογή του στα μεγαλύτερα πλοία».
Οι στόχοι του ΙΜΟ
Η νέα φιλοσοφία πρόωσης είναι σημαντική γιατί προσφέρει στους πλοιοκτήτες έναν τρόπο να υπερβούν τους στόχους μείωσης του άνθρακα του ΙΜΟ 2050 χρησιμοποιώντας πρακτικά καύσιμα και τεχνολογία που είναι άμεσα διαθέσιμα σήμερα.
Ο σχεδιασμός της πρόωσης βασίζεται στο συνδυασμό του LNG και ενός αναμορφωτή αερίου Helbio που διαχωρίζει τα μόρια LNG σε υδρογόνο και CO2. Στη συνέχεια, το υδρογόνο χρησιμοποιείται απευθείας για να τροφοδοτήσει τις μηχανές εσωτερικής καύσης και τις κυψέλες καυσίμου.
«Μία από τις προκλήσεις για τους πλοιοκτήτες στην επίτευξη των στόχων εκπομπών άνθρακα του ΙΜΟ είναι να γνωρίζουν τι επιφυλάσσει το μέλλον», συνέχισε ο Vezzuto. «Η βιομηχανία εξετάζει πολλές επιλογές χρησιμοποιώντας διαφορετικές τεχνολογίες και νέα καύσιμα, με στόχο να ελαχιστοποιήσει την κατανάλωση ενέργειας και τις προκύπτουσες εκπομπές CO2 επί του πλοίου. Οι πλοιοκτήτες πρέπει να είναι σίγουροι ότι οι χερσαίες εγκαταστάσεις ανεφοδιασμού καυσίμων και άλλες υποστηρικτικές υποδομές θα είναι διαθέσιμες πριν επενδύσουν σε νέα πλοία. Αυτός ο σχεδιασμός με καύσιμο LNG/υδρογόνο για VLCC είναι σπονδυλωτός και επεκτάσιμος και παρέχει μια πρακτική λύση που μπορεί να προσαρμοστεί με την πάροδο του χρόνου για να επιτύχει τους ολοένα και πιο αυστηρούς στόχους μείωσης των εκπομπών και να εξασφαλίσει τη βελτιστοποίηση της επένδυσής τους σε όλη τη φυσική διάρκεια ζωής του σκάφους. Ο σχεδιασμός απαιτεί μόνο ανεφοδιασμό LNG, το οποίο είναι ευρέως διαθέσιμο σήμερα».
Ο κ. Gao Aihua, Αναπληρωτής Διευθυντής του Τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης SWS στα ναυπηγεία SWS, δήλωσε: «Είμαστε περήφανοι που αποκτήσαμε το πρώτο AiP για ένα VLCC που πληροί τους στόχους του IMO 2050. Επίσης, η μείωση της αντίστασης του πλοίου είναι ένα πολύ μεγάλο βήμα για πλοία αυτού του μεγέθους. προς τον πρωταρχικό στόχο της μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας στο πλοίο, και αυτό καθιστά ακόμη πιο εύκολη τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Αυτό είναι ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές για την παγκόσμια βιομηχανία και για τη ναυπηγική βιομηχανία στην Κίνα».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/fotovoltaika-600x403-1.jpg)
net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών
Για το net metering ο σύνδεσμος των παρόχων ρεύματος, ΕΣΠΕΝ, με επιστολή του τονίζει τις ζημιές που υπέστησαν οι προμηθευτές από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![Νορβηγία: Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/EV_parking_lot_Oslo-600x400.jpg)
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
![Κίνα: «Φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ChinaSolar1-600x390.jpg)
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
![Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone-2-600x350.jpg)
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
![Ασφάλειες: Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Petra-Hielkema-600x400.jpg)
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
![Κλιματική αλλαγή: Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/kafsonas-1-600x400.jpg)
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
![Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/bain-cyclical-economy-600x283.jpg)
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
![Κλιματική αλλαγή: Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/klimatiki-allagi2-600x400.jpg)
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
![Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/skylakakis-energy-summit1-600x400.jpg)
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης