
Να μειώσουν την εξάρτησή τους από την Κίνα ως προς την κατασκευή εξαρτημάτων και ανταλλακτικών επιδιώκουν αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ, της Ευρώπης αλλά και της Ιαπωνίας.
Η αλματώδης ανάπτυξη του εν λόγω τομέα στην Κίνα την τελευταία εικοσαετία, μέσω του ανοίγματος των ευρωπαϊκών και αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών στη γιγαντιαία ασιατική χώρα, μετέτρεψε το Πεκίνο σε παγκόσμιο ηγέτη στη βιομηχανία ανταλλακτικών αυτοκινήτων.
Όμως τώρα ο φόβος για την κλιμακούμενη ένταση μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας και η είσοδος σε μια νέα εποχή υποχώρησης της παγκοσμιοποίησης, σε συνδυασμό με τα αυστηρά μέτρα μηδενικής ανοχής στην covid19 που βρίσκονταν μέχρι πρόσφατα σε ισχύ στην Κίνα, οδηγούν σε αλλαγή στάσης τους μεγαλύτερους παίκτες του κλάδου, οι οποίοι αποσκοπούν σε αξιοποίηση των μονάδων τους στην Κίνα αποκλειστικά για κάλυψη της ζήτησης στο εσωτερικό της μεγάλης ασιατικής χώρας.
Ρωσία: Προσπάθεια αναβίωσης της αυτοκινητοβιομηχανίας – Επιστρέφει το brand Moskvich
Μια δύσκολη διαδικασία
Όπως αναφέρουν οι Financial Times, αποκαλυπτική υπήρξε η εμπειρία του πολέμου στην Ουκρανία, όταν μέσα σε λίγες εβδομάδες όμιλοι από τη Renault έως τη Mercedes-Benz αναγκάστηκαν να κλείσουν ή να πουλήσουν εργοστάσια στη Ρωσία, την ίδια στιγμή που κλήθηκαν να βρουν άλλες πηγές προμήθειας κρίσιμης σημασίας πρώτων υλών, όπως το παλλάδιο.

Η διαδικασία μερικής απόσυρσης από την Κίνα, βέβαια, δεν είναι μια επιχείρηση εύκολη, γρήγορη ή φθηνή. Αντιθέτως, θα μπορούσε να αποδειχθεί εξαιρετικά δαπανηρή για μια βιομηχανία που λειτουργεί με χαμηλά περιθώρια κέρδους. Όπως ανέφεραν στελέχη της αγοράς στους FT, αν δεν βρεθεί τρόπος εξοικονόμησης πόρων από άλλες πηγές, δεδομένου ότι η απομάκρυνση από την Κίνα θα αυξήσει το κόστος κατασκευής, οι ευρωπαϊκές και αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες κινδυνεύουν να καταστούν μη ανταγωνιστικές. Κάποιες χώρες που μπορούν να αποτελέσουν εναλλακτικές επιλογές έναντι της Κίνας είναι η Ινδία, το Μεξικό, αλλά και περιοχές στη βόρεια Αφρική και την Ασία.
Σε αντίστοιχες κινήσεις προχωρούν και οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες – αν και, ανεξαρτήτως των εξελίξεων στον τομέα της παραγωγής, σε κάθε περίπτωση το σύνολο του κλάδου παραμένει εξαρτημένο από τις πωλήσεις στην αχανή κινεζική αγορά.
Κριτήριο για τις κινήσεις των εταιρειών του κλάδου αποτελεί η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα καθώς νέες σοβαρές αναταράξεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες θα μπορούσαν να προκληθούν – μεταξύ άλλων – λόγω μια αναζωπύρωσης της πανδημίας του κορωνοϊού, είτε λόγω περαιτέρω όξυνσης του εμπορικού ανταγωνισμού ΗΠΑ – Κίνας.


Latest News

Κίνα για δασμούς: «Δεν θα πέσει δα και ο ουρανός να μας πλακώσει»
Η Κίνα δεν τρομάζει από τον εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ και βασίζεται στην «τεράστια εσωτερική αγορά» των 1,4 δισ. καταναλωτών

Τράπεζες: Τα γραφεία συναλλαγών βγάζουν τρελό χρήμα από το χάος των δασμών του Τραμπ
Οι τράπεζες Goldman Sachs, JPMorgan και Morgan Stanley σημείωσαν τεράστια άλματα στα έσοδα από συναλλαγές

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ