Να μειώσουν την εξάρτησή τους από την Κίνα ως προς την κατασκευή εξαρτημάτων και ανταλλακτικών επιδιώκουν αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ, της Ευρώπης αλλά και της Ιαπωνίας.
Η αλματώδης ανάπτυξη του εν λόγω τομέα στην Κίνα την τελευταία εικοσαετία, μέσω του ανοίγματος των ευρωπαϊκών και αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών στη γιγαντιαία ασιατική χώρα, μετέτρεψε το Πεκίνο σε παγκόσμιο ηγέτη στη βιομηχανία ανταλλακτικών αυτοκινήτων.
Όμως τώρα ο φόβος για την κλιμακούμενη ένταση μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας και η είσοδος σε μια νέα εποχή υποχώρησης της παγκοσμιοποίησης, σε συνδυασμό με τα αυστηρά μέτρα μηδενικής ανοχής στην covid19 που βρίσκονταν μέχρι πρόσφατα σε ισχύ στην Κίνα, οδηγούν σε αλλαγή στάσης τους μεγαλύτερους παίκτες του κλάδου, οι οποίοι αποσκοπούν σε αξιοποίηση των μονάδων τους στην Κίνα αποκλειστικά για κάλυψη της ζήτησης στο εσωτερικό της μεγάλης ασιατικής χώρας.
Ρωσία: Προσπάθεια αναβίωσης της αυτοκινητοβιομηχανίας – Επιστρέφει το brand Moskvich
Μια δύσκολη διαδικασία
Όπως αναφέρουν οι Financial Times, αποκαλυπτική υπήρξε η εμπειρία του πολέμου στην Ουκρανία, όταν μέσα σε λίγες εβδομάδες όμιλοι από τη Renault έως τη Mercedes-Benz αναγκάστηκαν να κλείσουν ή να πουλήσουν εργοστάσια στη Ρωσία, την ίδια στιγμή που κλήθηκαν να βρουν άλλες πηγές προμήθειας κρίσιμης σημασίας πρώτων υλών, όπως το παλλάδιο.
Η διαδικασία μερικής απόσυρσης από την Κίνα, βέβαια, δεν είναι μια επιχείρηση εύκολη, γρήγορη ή φθηνή. Αντιθέτως, θα μπορούσε να αποδειχθεί εξαιρετικά δαπανηρή για μια βιομηχανία που λειτουργεί με χαμηλά περιθώρια κέρδους. Όπως ανέφεραν στελέχη της αγοράς στους FT, αν δεν βρεθεί τρόπος εξοικονόμησης πόρων από άλλες πηγές, δεδομένου ότι η απομάκρυνση από την Κίνα θα αυξήσει το κόστος κατασκευής, οι ευρωπαϊκές και αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες κινδυνεύουν να καταστούν μη ανταγωνιστικές. Κάποιες χώρες που μπορούν να αποτελέσουν εναλλακτικές επιλογές έναντι της Κίνας είναι η Ινδία, το Μεξικό, αλλά και περιοχές στη βόρεια Αφρική και την Ασία.
Σε αντίστοιχες κινήσεις προχωρούν και οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες – αν και, ανεξαρτήτως των εξελίξεων στον τομέα της παραγωγής, σε κάθε περίπτωση το σύνολο του κλάδου παραμένει εξαρτημένο από τις πωλήσεις στην αχανή κινεζική αγορά.
Κριτήριο για τις κινήσεις των εταιρειών του κλάδου αποτελεί η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα καθώς νέες σοβαρές αναταράξεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες θα μπορούσαν να προκληθούν – μεταξύ άλλων – λόγω μια αναζωπύρωσης της πανδημίας του κορωνοϊού, είτε λόγω περαιτέρω όξυνσης του εμπορικού ανταγωνισμού ΗΠΑ – Κίνας.
Latest News
«Οι εταιρείες χρειάζονται περισσότερη αρσενική ενέργεια» - Τι εννοεί ο Ζάκερμπεργκ
Ο Ζάκερμπεργκ της Meta εκφράζει τη λύπη του για την άνοδο των «πολιτιστικά στειρωμένων» εταιρειών και ζητά «λίγη επιθετικότητα»
Ο παράξενος λόγος που η Birkenstock κυνηγάει «μαϊμούδες»
Ο Γερμανός κατασκευαστής μοντέρνων υποδημάτων με βάση το φελλό κατέθεσε τρεις αγωγές για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων
Διψήφια αύξηση στα μπόνους στελεχών μεγάλων τραπεζών της Wall Street
Οι αυξήσεις ακολουθούν δύο χρόνια συγκράτησης στον κλάδο - Οι διοικούντες σχεδιάζουν αυξήσεις που αντικατοπτρίζουν την ανάκαμψη
Τι συμβαίνει με τις start up της Silicon Valey - Ποιο project μπαίνει στο συρτάρι
Τεράστιες πρόσφατες συμφωνίες συγκέντρωσης κεφαλαίων για Databricks, SpaceX και OpenAI καθυστερούν περαιτέρω την ανάγκη για ντεμπούτο στο χρηματιστήριο
ΔΝΤ για Τραμπ : Η απρόβλεπτη πολιτική του αυξάνει το κόστος δανεισμού παγκοσμίως
Η επικεφαλής του ΔΝΤ Γκεοργκίεβα προειδοποιεί ότι οι απειλές του για τους δασμούς αυξάνουν την οικονομική αβεβαιότητα
Πόσοι κρύβουν χρήματα από τους συντρόφους τους
Οι δικηγόροι λένε ότι μυστικοί λογαριασμοί έρχονται συχνά στο φως κατά τη διάρκεια αιτήσεων για στεγαστικά δάνεια
Ρεκόρ για την Tesco - Έζησε τα... καλύτερα Χριστούγεννα όλων των εποχών
Πώς έφτασε η Tesco να ελέγχει πλέον το 28,5% της βρετανικής αγοράς - Οι εκτιμήσεις για το 2025
Πόλος έλξης των Αμερικανών η Ισπανία - Τι γίνεται με τη χρυσή βίζα
Τον Απρίλιο τελειώνει το πρόγραμμα golden visa στην Ισπανία και οι Αμερικανοί σπεύδουν να εξασφαλίσουν τη διαμονή τους
Ποιοι θέλουν να εξαγοράσουν το Tik Tok - Μήπως όμως δεν... πωλείται;
Ο Κέβιν Ο' Λίρι του ριάλιτι «Shark Tank» και ο δισεκατομμυριούχος Φραν ΜακΚορτ θέλουν να αγοράσουν την TikTok στις ΗΠΑ
ΕΕ: Καμπανάκι για την οικονομία – Επιβεβαιώνεται η έκθεση Ντράγκι
Τι αναφέρει έκθεση που περιγράφει τις μελλοντικές προκλήσεις για την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ