![FT: Οι αυτοκινητοβιομηχανίες απομακρύνονται από την Κίνα – Φόβοι για αύξηση του κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/car-factory.jpg)
Να μειώσουν την εξάρτησή τους από την Κίνα ως προς την κατασκευή εξαρτημάτων και ανταλλακτικών επιδιώκουν αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ, της Ευρώπης αλλά και της Ιαπωνίας.
Η αλματώδης ανάπτυξη του εν λόγω τομέα στην Κίνα την τελευταία εικοσαετία, μέσω του ανοίγματος των ευρωπαϊκών και αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών στη γιγαντιαία ασιατική χώρα, μετέτρεψε το Πεκίνο σε παγκόσμιο ηγέτη στη βιομηχανία ανταλλακτικών αυτοκινήτων.
Όμως τώρα ο φόβος για την κλιμακούμενη ένταση μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας και η είσοδος σε μια νέα εποχή υποχώρησης της παγκοσμιοποίησης, σε συνδυασμό με τα αυστηρά μέτρα μηδενικής ανοχής στην covid19 που βρίσκονταν μέχρι πρόσφατα σε ισχύ στην Κίνα, οδηγούν σε αλλαγή στάσης τους μεγαλύτερους παίκτες του κλάδου, οι οποίοι αποσκοπούν σε αξιοποίηση των μονάδων τους στην Κίνα αποκλειστικά για κάλυψη της ζήτησης στο εσωτερικό της μεγάλης ασιατικής χώρας.
Ρωσία: Προσπάθεια αναβίωσης της αυτοκινητοβιομηχανίας – Επιστρέφει το brand Moskvich
Μια δύσκολη διαδικασία
Όπως αναφέρουν οι Financial Times, αποκαλυπτική υπήρξε η εμπειρία του πολέμου στην Ουκρανία, όταν μέσα σε λίγες εβδομάδες όμιλοι από τη Renault έως τη Mercedes-Benz αναγκάστηκαν να κλείσουν ή να πουλήσουν εργοστάσια στη Ρωσία, την ίδια στιγμή που κλήθηκαν να βρουν άλλες πηγές προμήθειας κρίσιμης σημασίας πρώτων υλών, όπως το παλλάδιο.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/china-5-600x386.jpg)
Η διαδικασία μερικής απόσυρσης από την Κίνα, βέβαια, δεν είναι μια επιχείρηση εύκολη, γρήγορη ή φθηνή. Αντιθέτως, θα μπορούσε να αποδειχθεί εξαιρετικά δαπανηρή για μια βιομηχανία που λειτουργεί με χαμηλά περιθώρια κέρδους. Όπως ανέφεραν στελέχη της αγοράς στους FT, αν δεν βρεθεί τρόπος εξοικονόμησης πόρων από άλλες πηγές, δεδομένου ότι η απομάκρυνση από την Κίνα θα αυξήσει το κόστος κατασκευής, οι ευρωπαϊκές και αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες κινδυνεύουν να καταστούν μη ανταγωνιστικές. Κάποιες χώρες που μπορούν να αποτελέσουν εναλλακτικές επιλογές έναντι της Κίνας είναι η Ινδία, το Μεξικό, αλλά και περιοχές στη βόρεια Αφρική και την Ασία.
Σε αντίστοιχες κινήσεις προχωρούν και οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες – αν και, ανεξαρτήτως των εξελίξεων στον τομέα της παραγωγής, σε κάθε περίπτωση το σύνολο του κλάδου παραμένει εξαρτημένο από τις πωλήσεις στην αχανή κινεζική αγορά.
Κριτήριο για τις κινήσεις των εταιρειών του κλάδου αποτελεί η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα καθώς νέες σοβαρές αναταράξεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες θα μπορούσαν να προκληθούν – μεταξύ άλλων – λόγω μια αναζωπύρωσης της πανδημίας του κορωνοϊού, είτε λόγω περαιτέρω όξυνσης του εμπορικού ανταγωνισμού ΗΠΑ – Κίνας.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Σπάνιες γαίες: Ποιες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/spanies-gaies6-600x390.jpg)
Ποιες σπάνιες γαίες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ
Η Κίνα πρωτοστατεί στις σπάνιες γαίες και σχεδόν μονοπωλεί την επεξεργασία τους και οι ΗΠΑ θέλουν να απεξαρτηθούν από αυτή την επίπονη δέσμευση
![Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Τι ζητούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/RENAULT-600x600.jpg)
Στο «ρελαντί» η πράσινη μετάβαση - Τι ζητούν οι ευρωπαίοι αυτοκινητοβιομήχανοι
«Καλός ο στρατηγικός διάλογος, αλλα χρειαζόμαστε λύσεις γρήγορα», λένε οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας - Oι καθυστερήσεις απειλούν επενδύσεις 250 δισ. ευρώ
![Μεξικό: Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/xalyvas-600x370.jpg)
Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο λέει το Μεξικό
Το Μεξικό εισάγει περισσότερο χάλυβα από τις Ηνωμένες Πολιτείες απ' ό,τι εξάγει
![Κομισιόν: Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/von-der-leyen-vance-600x400.jpg)
Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς
Η Πρόεδρος της Κομισιόν υπογράμμισε τη δέσμευση της ΕΕ για δίκαιες και ισορροπημένες εμπορικές σχέσεις
![Πάουελ: Σε μη βιώσιμη πορεία το έλλειμμα – Δεν βιαζόμαστε να μειώσουμε τα επιτόκια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/πγ1-1-600x366.jpg)
Καμπανάκι Πάουελ για το έλλειμμα στις ΗΠΑ - Καμία βιασύνη για τα επιτόκια
Τι είπε ο Πάουελ, για έλλειμμα, χρέος, δασμούς και επιτόκια στην καθιερωμένη κατάθεση του στη Γερουσία
![Πορτογαλία: Εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/tap-portugal-600x400.jpg)
Η Πορτογαλία εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP
Υπάρχουν περίπου 12 εταιρείες που ενδιαφέρονται για τον εθνικό αερομεταφορέα της Πορτογαλίας
![Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/solomon-600x400.jpg)
Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου
Ο πήχης για την πραγματοποίηση μιας συμφωνίας είναι πολύ υψηλός
![Cucci: Η πτώση πωλήσεων στο τέταρτο τρίμηνο προβληματίζει τους αναλυτές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/gucci-store-600x410.jpg)
Νέο πλήγμα για την Gucci - Συνεχίζεται η πτώση πωλήσεων
Τα έσοδα της Kering, στην οποία ανήκει η Gucci, ολόκληρου του έτους από δραστηριότητες του ομίλου ανήλθαν σε 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ
![Βρετανία: Άντλησε 13 δισ. στερλίνες – Οι αγορές της πρόσφεραν 140 δισ.](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/ot_bonds_london11-768x450-1-600x352.png)
Το Λονδίνο ζήτησε 13 δισ. στερλίνες και οι αγορές του πρόσφεραν 140 δισ.
Η έκδοση καταρρίπτει το προηγούμενο ρεκόρ ζήτησης βρετανικών ομολόγων
![Φυσικό αέριο: Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί όλο και περισσότερο για την αποθήκευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/illustration-600x405.jpg)
Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί για την αποθήκευση φυσικού αερίου;
Καθώς η Μόσχα πίεζε τη ροή του φυσικού αερίου μέσω των ρωσικών αγωγών, η ΕΕ είχε καταφέρει να αποφύγει μια χειμερινή κρίση εφοδιασμού περιορίζοντας τη συνολική ζήτηση φυσικού αερίου