Λίγες ημέρες απέμειναν μέχρι να έρθει το νέο έτος και η Διώρυγα του Σουέζ ετοιμάζεται να γιορτάσει την Πρωτοχρονιά, καταγράφοντας ένα νέο ιστορικό ετήσιο ρεκόρ διέλευσης πλοίων, καθώς και μια εκτόξευση στα στατιστικά το τελευταίο τρίμηνο του έτους.
Όπως ανέφερε η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ (SCA), φέτος οι διελεύσεις πλοίων αναμένεται να φτάσουν τις 23.869, αποτελώντας νέο ιστορικό ρεκόρ και αύξηση +15,4% σε σχέση με το 2021 όταν είχαν περάσει 20.694 πλοία.
Σε ό,τι αφορά την χωρητικότητα, όπως ανακοίνωσε η SCA, θα καταρριφθεί το ρεκόρ, φθάνοντας τους 1,4 δισεκατομμύρια τόνους, με αύξηση +10,5% σε σχέση με το 2021. Επιπρόσθετα, η Αιγύπτος αναμένει έσοδα 7 δισ. δολαρίων από τη Διώρυγα του Σουέζ μέχρι το τέλος του τρέχοντος οικονομικού έτους, μια σημαντική αύξηση +25,2% σε σχέση με πέρυσι.
Οι αθέατοι πρωταγωνιστές του θαλάσσιου εμπορίου
Με βάση τις προβλέψεις, ακόμη και το τέταρτο τρίμηνο του 2022, χαρακτηρίζεται τρίμηνο ρεκόρ, τουλάχιστον όσον αφορά τον αριθμό των πλοίων με 6.515 σκάφη να διέρχονται από την ταχύτερη και πιο άμεση εμπορική διαδρομή μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.
Επενδυτικό «άνοιγμα» με αυστηρούς όρους
Την περασμένη εβδομάδα η Διώρυγα του Σουέζ απηύθυνε πρόσκληση για την ενίσχυση των ξένων επενδύσεων, τονίζοντας ωστόσο ότι οι επενδυτές που θα προέρχονται εκτός Αιγύπτου δεν θα έχουν κανέναν έλεγχο στον διεθνή κόμβο θαλάσσιων μεταφορών ή σε ένα προτεινόμενο ταμείο που θα βοηθούσε στη διαχείριση των πόρων του.
Όπως ανακοίνωσε ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, Osama Rabie, στον απόηχο της συζήτησης στο κοινοβούλιο για νομικές τροποποιήσεις που προβλέπουν τη δημιουργία ταμείου, είναι κάτι το οποίο συζητείται εδώ και πολλά χρόνια, σχεδιάστηκε για να προστατεύει τους πόρους της διώρυγας και για να βοηθήσει στην αντιμετώπιση απροσδόκητων προκλήσεων.
Το ταμείο θα είναι ξεχωριστό από την SCA, η οποία ήδη συνεργάζεται με ξένες εταιρείες για την ανάπτυξη νέων projects, είπε ο Rabie και επεσήμανε ότι ο επενδυτής θα έρθει σε σχέση με τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Η συζήτηση του εν λόγω ταμείου γίνεται καθώς η Αίγυπτος προσπαθεί να συγκεντρώσει ξένες και ιδιωτικές επενδύσεις για να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της έλλειψης συναλλάγματος που έχει παρεμποδίσει τις εισαγωγές και έχει επιβραδύνει την οικονομική δραστηριότητα.
Latest News
Προβληματίζουν οι περικοπές ΟΠΕΚ τα δεξαμενόπλοια
Οι παράγοντες που πιέζουν τους ναύλους μπορεί να εξισορροπηθούν από την αυξανόμενη παραγωγή στον Ατλαντικό που στηρίζει το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,