Πρόσω ολοταχώς, αν και με ελαφρά μειωμένη ταχύτητα συγκριτικά με το 2021, κινείται η αγορά των super yachts παγκοσμίως με τα στοιχεία από τον ιστότοπο superyachttimes.com να είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικά.
Ενδεικτικά, το 2021 οι πωλήσεις νεότευκτων και μεταχειρισμένων πολυτελών σκαφών έσπασαν κάθε ρεκόρ, ενώ η χρονιά που φεύγει χαρακτηρίζεται ως «χρονιά διόρθωσης» μετά το μεγάλο boom. Το 2021, 128 νέα super yachts πουλήθηκαν παγκοσμίως, σημειώνοντας άνοδο 78% έναντι του 2020. Ειδικότερα, οι πωλήσεις yachts μήκους 30-40 μ. υπερδιπλασιάστηκαν, ενώ αυτές για σκάφη μήκους 60-80 μ. τριπλασιάστηκαν. Φέτος, σημειώνεται πως φέτος σημειώθηκαν σχεδόν 200 λιγότερες συναλλαγές από ό,τι κατά τη διάρκεια της έκρηξης που προκλήθηκε από την πανδημία το 2021.
Η «αφρόκρεμα» των super yachts στο κοσμοπολίτικο Μονακό
Μέχρι στιγμής, το 2022, πωλήθηκαν περισσότερα από 300 μεταχειρισμένα yachts μήκους 30 μέτρων και άνω. Είναι ενδιαφέρον ότι η μέση τιμή των yachts που πωλήθηκαν φέτος ξεπέρασε αυτή του 2021 κατά περισσότερα από 2 εκατομμύρια ευρώ. Έτσι, παρόλο που πωλήθηκαν λιγότερα yachts φέτος, κατά μέσο όρο η τιμή τους ήταν πιο ακριβή από το 2021
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, φέτος σημειώθηκε σημαντική μείωση στις νέες παραγγελίες σε σύγκριση με το 2021. Πέρυσι υπογράφηκαν συνολικά 312 νέες συμβάσεις άνω των 30 μέτρων, το 57% των οποίων ήταν 30 – 40 μέτρα και 5% στο τμήμα των 80 μέτρων και άνω. Φέτος, ωστόσο, υπογράφηκαν 202 νέες παραγγελίες. Το 51% ήταν στην κατηγορία των 30 – 40 μέτρων και το 6% εκατό στα 80 μέτρα και άνω. Σε ό,τι αφορά τις κύριες χώρες ναυπήγησης, το orderbook των ιταλικών ναυπηγείων απαρτίζεται από 318 yachts, ενώ ακολουθεί η Ολλανδία με 73 yachts και η Τουρκία με εβδομήντα.
Latest News
Ρεκόρ εσόδων από την κρουαζιέρα το 2024 αλλά και γκρίνια για το «τέλος»
Τα έσοδα από την κρουαζιέρα ανήλθαν στο 1 δισ. ευρώ το 2024 – Διαμαρτύρονται οι εταιρείες για την επιβολή του τέλους
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Τρεις περιβαλλοντικές προκλήσεις το 2025 για την ναυτιλία
Το 2025 είναι κρίσιμη χρονιά για την πορεία της πράσινης μετάβασης καθώς αναμένονται οριστικές αποφάσεις από την πλευρά του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανσιμού (ΙΜΟ)
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού
Προειδοποίηση ΕΕ για τον ρωσικό «σκιώδη στόλο» - Θα λάβουν ισχυρότερα αντίμετρα
Η ΕΕ «θα αναλάβει ισχυρότερη δράση για να αντιμετωπίσει κινδύνους τους οποίους δημιουργούν αυτά τα πλοία», δήλωσε η επικεφαλής της εξωτερικής πολιτικής της ΕΕ
«Έμφραγμα» στα ναυπηγεία από επενδύσεις 188 δισ. για νεότευκτα πλοία
Στα ναυπηγεία της Άπω Ανατολής τα slots έχουν κλείσει για κατασκευές πλοίων μεταφοράς LNG και εμπορευματοκιβωτίων
Ακόμη πιο ακριβά τα ακτοπλοϊκά - Έρχονται αυξήσεις 10% στα εισιτήρια το 2025
Τα νέα πιο φιλικά για το περιβάλλον καύσιμα ωθούν προς τα πάνω τις τιμές
LNG Carriers: Οι παράγοντες που θα καθορίσουν τις τιμές
Το ενδιαφέρον εστιάζεται στον καιρό και σε άλλους τρεις παράγοντες n Τι αναφέρουν στις εκθέσεις τους ο οίκος Allied Shipbroking και το Baltic Exchange
Στο 7,4% του παγκοσμίου στόλου τα πλοία με εναλλακτικά καύσιμα - Οι εκτιμήσεις της Intermodal
Ενώ η χρηματοδότηση στην πιο πράσινη ναυτιλία σημειώνει πρόοδο, εξακολουθούν να υπάρχουν αρκετές προκλήσεις