
Πρόσω ολοταχώς, αν και με ελαφρά μειωμένη ταχύτητα συγκριτικά με το 2021, κινείται η αγορά των super yachts παγκοσμίως με τα στοιχεία από τον ιστότοπο superyachttimes.com να είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικά.
Ενδεικτικά, το 2021 οι πωλήσεις νεότευκτων και μεταχειρισμένων πολυτελών σκαφών έσπασαν κάθε ρεκόρ, ενώ η χρονιά που φεύγει χαρακτηρίζεται ως «χρονιά διόρθωσης» μετά το μεγάλο boom. Το 2021, 128 νέα super yachts πουλήθηκαν παγκοσμίως, σημειώνοντας άνοδο 78% έναντι του 2020. Ειδικότερα, οι πωλήσεις yachts μήκους 30-40 μ. υπερδιπλασιάστηκαν, ενώ αυτές για σκάφη μήκους 60-80 μ. τριπλασιάστηκαν. Φέτος, σημειώνεται πως φέτος σημειώθηκαν σχεδόν 200 λιγότερες συναλλαγές από ό,τι κατά τη διάρκεια της έκρηξης που προκλήθηκε από την πανδημία το 2021.
Η «αφρόκρεμα» των super yachts στο κοσμοπολίτικο Μονακό

Μεταχειρισμένα σκάφη
Μέχρι στιγμής, το 2022, πωλήθηκαν περισσότερα από 300 μεταχειρισμένα yachts μήκους 30 μέτρων και άνω. Είναι ενδιαφέρον ότι η μέση τιμή των yachts που πωλήθηκαν φέτος ξεπέρασε αυτή του 2021 κατά περισσότερα από 2 εκατομμύρια ευρώ. Έτσι, παρόλο που πωλήθηκαν λιγότερα yachts φέτος, κατά μέσο όρο η τιμή τους ήταν πιο ακριβή από το 2021

Νέα σκάφη
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, φέτος σημειώθηκε σημαντική μείωση στις νέες παραγγελίες σε σύγκριση με το 2021. Πέρυσι υπογράφηκαν συνολικά 312 νέες συμβάσεις άνω των 30 μέτρων, το 57% των οποίων ήταν 30 – 40 μέτρα και 5% στο τμήμα των 80 μέτρων και άνω. Φέτος, ωστόσο, υπογράφηκαν 202 νέες παραγγελίες. Το 51% ήταν στην κατηγορία των 30 – 40 μέτρων και το 6% εκατό στα 80 μέτρα και άνω. Σε ό,τι αφορά τις κύριες χώρες ναυπήγησης, το orderbook των ιταλικών ναυπηγείων απαρτίζεται από 318 yachts, ενώ ακολουθεί η Ολλανδία με 73 yachts και η Τουρκία με εβδομήντα.


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»