
Με τα ταξίδια να επανέρχονται όλο και πιο κοντά στα προ πανδημίας επίπεδα και την Κίνα εσχάτως να καταρρίπτει και τα τελευταία εμπόδια απομονωτισμού για την αντιμετώπιση της νόσου, διαφαίνεται ένα πρόβλημα που μέχρι πριν από λίγο καιρό πολλοί δε θα φαντάζονταν. Και αυτό είναι η ανεπάρκεια αεροπλάνων αρκετών ώστε να ανταποκριθούν στη ζήτηση, όπως γράφει το Bloomberg.
Παραγγελίες
Αερομεταφορείς από την United Airlines έως την Air India κλείνουν παραγγελίες εκατοντάδων αεροσκαφών, ενώ η Boeing και η Airbus διατυμπανίζουν επίσης τις μεγάλες παραγγελίες που δέχονται.
Το λόμπινγκ της Qatar Airways και η συμφωνία Κατάρ-ΕΕ για τις αερομεταφορές
Ωστόσο, οι διαταραχές που εξακολουθούν να παρατηρούνται στην εφοδιαστική αλυσίδα, βάζουν προσκόμματα στις έγκαιρες παραδόσεις, που πιθανώς θα πάρουν χρόνια. Αυτήν τη στιγμή η Jefferies LLC εκτιμά ότι οι παραγγελίες που εκκρεμούν ανέρχονται σε 12.720 αεροσκάφη.
Ακόμη ένας –καθόλου αμελητέος- παράγοντας που επιβαρύνει τη διαμόρφωση του κόστους των αεροπορικών ναύλων είναι οι τιμές των αεροπορικών καυσίμων, όπως παρατηρεί ο ιδρυτής του ιστότοπου LiveFromALounge.com Ajay Awtaney.
Η Boeing και η Airbus, οι κολοσσοί της αεροναυπηγικής έχουν κλεισμένες όλες τις παραγγελίες τους για τα πιο δημοφιλή μοντέλα μονού διαδρόμου τουλάχιστον έως το 2029.
Η αυξημένη ζήτηση για αεροσκάφη, αφενός γιατί οι άνθρωποι επιστρέφουν στα ταξίδια, αφετέρου γιατί οι εταιρείες προσπαθούν να ανανεώσουν τους γηρασμένους στόλους τους αποτελεί σαφή πρόκληση για την εφοδιαστική αλυσίδα, από την απόκτηση των απαραίτητων εξαρτημάτων μέχρι τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού.
Η Airbus νωρίτερα αυτόν τον μήνα απέρριψε τον στόχο παράδοσης 700 αεροσκαφών φέτος επικαλούμενος ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και προειδοποίησε προηγουμένως ότι το άλμα στο ενεργειακό κόστος θα επιβαρύνει ιδιαίτερα τους μικρότερους παραγωγούς έντασης ενέργειας, όπως εκείνους που κατασκευάζουν χύτευση και σφυρηλάτηση.
Εκατοντάδες από τα χιλιάδες αεροπλάνα που παροπλίστηκαν την περίοδο της πανδημίας, όταν τα ταξίδια κατέρρευσαν, δεν έχουν επιστρέψει στους στόλους τους, είτε επειδή χρειάζονται πλέον συντήρηση βαρέως τύπου μετά από τόσο καιρό που δεν χρησιμοποιούνται είτε επειδή οι αεροπορικές εταιρείες σχεδιάζουν να τα καταργήσουν σταδιακά και δεν τα ενέταξαν ξανά στο δυναμικό τους.
Όλα αυτά, ούτε λίγο ούτε πολύ, σημαίνουν ότι οι αυξήσεις στα αεροπορικά εισιτήρια ήρθαν για να μείνουν. Στο διά ταύτα όλα αυτά είναι πολύ πιθανό να οδηγήσουν σε περαιτέρω αύξηση των ναύλων, αλλά και πτήσεις με παλαιότερα αεροπλάνα.
Τρέχουν και δεν φτάνουν
Για την Boeing και την Airbus, η έγκαιρη παράδοση των αεροπλάνων που πούλησαν είναι πλέον το νούμερο ένα πρόβλημα.
Η Airbus ήδη βλέπει τις αεροπορικές εταιρείες να διστάζουν να κάνουν νέες παραγγελίες για τζετ, δεδομένου ότι έχει ένα ανεκτέλεστο 6.100 αεροπλάνων για τα A320neo που θα χρειαστούν οκτώ χρόνια για να εκπληρώσει. Και, ενώ διαφημίζει εδώ και καιρό το σχέδιό της να αυξήσει την παραγωγή σε έως και 75 αεριωθούμενα αεροσκάφη A320 το μήνα, τώρα έχει μεταθέσει αυτόν τον στόχο στα μέσα της δεκαετίας.
Οι επενδυτές της Boeing, η οποία έχει ανακοινώσει περίπου 850 ανεκτέλεστες παραγγελίες φέτος, συμπεριλαμβανομένης της συμφωνίας που έκλεισε στα μέσα Δεκεμβρίου με τη United Airlines, ανησυχούν για την αργή πρόοδο που έχει σημειώσει η αμερικανική κατασκευάστρια αεροπλάνων.
Το μόνο καλό σε όλα αυτά φαίνεται να είναι ότι είναι μάλλον ασφαλέστεροι από ό, τι σε άλλα επαγγέλματα οι εργαζόμενοι στον κλάδο, λόγω της αυξημένης ζήτησης.


Latest News

Δασμοί 3.521% - Σε ποια εισαγόμενα προϊόντα επιβάλλονται οι υψηλοί δασμοί
Οι ΗΠΑ θέλουν να εμποδίσουν το «ντάμπινγκ» τους στην αμερικανική αγορά και επιβάλλουν υψηλους δασμούς

Η γρίπη των πτηνών αυξάνει τις πωλήσεις των φυτικών «αυγών»
H γρίπη των πτηνών με την επακόλουθη ακρίβεια ωθούν τους Αμερικανούς στα «φυτικά αυγά»

Από την Ελβετία στις ΗΠΑ - Η Roche και το πενταετές επενδυτικό πλάνο
Η επένδυση της Roche θα δημιουργήσει περισσότερες από 12.000 νέες θέσεις εργασίας - Τι περιλαμβάνει το φιλόδοξο σχέδιο

Το mega deal της Nomura για τα assets της Macquarie
Ο επικεφαλής της ιαπωνικής Nomura λέει ότι η συμφωνία θα της δώσει «μια σταθερή πλατφόρμα στην αγορά υψηλής ανάπτυξης των ΗΠΑ»

Οι δασμοί θα κυριαρχήσουν στις συναντήσεις του ΔΝΤ και της Παγκόσμιας Τράπεζας
Οι φετινές συναντήσεις γίνονται στη σκιά του εμπορικού πολέμου που πυροδότησαν οι δασμοί του Αμερικανού προέδρου

Το Χάρβαρντ μηνύει τον Τραμπ - Τι ψάχνει στην... αγορά ομολόγων
Το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ κατηγορεί την κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ ότι έχει «σαρωτικές και παρεμβατικές απαιτήσεις»

Γιατί όλο και περισσότερες επιχειρήσεις πατάνε... pause - Τι είναι η «μεγάλη παύση»
Η νέα λέξη της μόδας για τα διευθυντικά στελέχη επιχειρήσεων είναι η «παύση», το προσωρινό πάγωμα των αποφάσεων μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο με τους δασμούς. Όμως το pause κινδυνεύει να γίνει delete.

Τα Hedge Funds κυνηγούν συμφωνίες σε σενάρια κινδύνου πολύ δαπανηρά για τις ασφαλιστικές
Οι ασφαλιστικές υποφέρουν από δυσβάσταχτες αποζημιώσεις που καλούνται να πληρώσουν μετά από θεομηνίες που προκαλούνται από την κλιματική αλλαγή

Εμπορικά «μπαϊπάς» ερήμην της Ουάσιγκτον
Αναδιπλώνονται οι εταίροι των ΗΠΑ και χαράσσουν νέους δρόμους - Μεγάλες δυνάμεις σε Ανατολή και Δύση προχωρούν σε συμφωνίες με άλλους εταίρους

Η «κρυφή» συνάντηση των fund managers στο Αμπού Ντάμπι και το κυνήγι επενδύσεων στη Μέση Ανατολή
H Goldman Sachs συγκέντρωσε δεκάδες fund manages στο Αμπού Ντάμπι - Αναζήτηση επενδύσεων εν μέσω δασμών Τραμπ