Υψηλές θα παραμείνουν οι τιμές του φυσικού αερίου για ένα ακόμη έτος, εκτιμά ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ, ο οποίος αναμένει σημαντική ανακούφιση για την διασφάλιση της προμήθειας από τους τερματικούς σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου.
«Μπορεί να είδαμε κάποια χαλάρωση στην αγορά, αλλά οι τιμές παραμένουν συγκριτικά υψηλές», δήλωσε ο κ. Χάμπεκ στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (dpa) και προέβλεψε ότι «η κατάσταση θα έχει βελτιωθεί προς το τέλος του 2023 – αν δεν έχει ήδη επιστρέψει στα επίπεδα του 2021». Μέχρι τότε οι νέες υποδομές θα έχουν αναπτυχθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε να έχει αντικατασταθεί πλήρως το ρωσικό φυσικό αέριο και οι τιμές να μπορούν να ρυθμιστούν εκ νέου, διευκρίνισε.
«Φούλαρε» σε αέριο η Γερμανία λόγω του… ζεστού χειμώνα
Ο υπουργός Οικονομίας εξέφρασε ακόμη την αισιοδοξία του σχετικά με την επάρκεια φυσικού αερίου για τον χειμώνα. Τα Χριστούγεννα, ανάφερε, οι δεξαμενές αποθήκευσης ήταν γεμάτες κατά 88% και, αν στις αρχές Φεβρουαρίου έχει διατηρηθεί ένα 40%, «τότε τα πράγματα φαίνονται καλά», εκτίμησε, ενώ τόνισε ότι σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και η προθυμία των πολιτών και της βιομηχανίας για εξοικονόμηση.
Υπερ-αισιόδοξος;
Ο κ. Χάμπεκ φαίνεται πάντως περισσότερο αισιόδοξος από πολλούς Γερμανούς. Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου YouGov, το 29% αναμένει έλλειψη φυσικού αερίου για τον τρέχοντα χειμώνα και το 26% για τον χειμώνα 2023/24. Μόνο το 29% αισθάνεται βέβαιο ότι και για τους δύο χειμώνες η προμήθεια φυσικού αερίου είναι εξασφαλισμένη.
Αναφερόμενος στις σχετικά υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες στη Γερμανία, ο Ρόμπερτ Χάμπεκ δήλωσε ότι «ο χειμώνας είναι ωραίος όταν κάνει κρύο», ενώ υπάρχει και η ανησυχία για την υπερθέρμανση του πλανήτη. «Φέτος όμως θα είμαι πολύ χαρούμενος αν δεν κάνει τόσο τσουχτερό κρύο», παραδέχτηκε.
Σταθμοί LNG
Αξίζει να σημειωθεί πως στις 21 Δεκεμβρίου τέθηκε σε δοκιμαστική λειτουργία ο τερματικός σταθμός LNG στο Βίλχελμσχάφεν, ενώ αναμένεται σύντομα να ακολουθήσουν οι σταθμοί στο Μεκλεμβούργο – Δυτική Πομερανία και στο Σλέσβιγκ – Χολστάιν. Ενδεικτικά, τον Ιανουάριο θα πρέπει ο πρώτος τερματικός σταθμός να αποδίδει έως και 155 γιγαβατώρες ημερησίως, ποσότητα η οποία αντιστοιχεί στο 10% της ροής φυσικού αερίου που έφθανε κανονικά στη Γερμανία από τη Ρωσία μέσω του Nord Stream 1.
Latest News
Σδούκου: Ίσως εντός του 2025 η πρώτη ερευνητική γεώτρηση στην Κρήτη
«Βρισκόμαστε σε κρίσιμο χρονικό σημείο, αναμένουμε τις τελικές επενδυτικές αποφάσεις των εταιρειών», υπογράμμισε η κ. Σδούκου.
Επιδοτήσεις ρεύματος με κριτήρια στους μικρομεσαίους – Τον Μάρτιο οι αιτήσεις στην Κομισιον
Αδυναμία οριζόντιων επιδοτήσεων στα τιμολόγια ρεύματος των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Βενεζουέλα: Αύξηση 15% στις εξαγωγές πετρελαίου - O ρόλος της Chevron
Η Κίνα παρέμεινε η μεγαλύτερη αγορά για το πετρέλαιο της Βενεζουέλας τον περασμένο μήνα με 442.000 bpd
Μανιάτης: Κίνδυνος για την ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Κύπρου λόγω τουρκικών απειλών
Το έργο GSI χρηματοδοτείται με 657,9 εκατομμύρια ευρώ από τα Ευρωπαϊκά ταμεία, υπογράμμισε ο Γιάννης Μανιάτης
Με ένα κλικ από το gov.gr η αλλαγή παρόχου ενέργειας
Συγκατάθεση μέσω του gov.gr θα δίνουν οι πολίτες για τη σύναψη συμβολαίου και την αλλαγή παρόχου ενέργειας
Πόλεμος παρόχων για τα μπλε τιμολόγια ρεύματος – Πόσο συμφέρουν
Στροφή των καταναλωτών στα μπλε τιμολόγια ρεύματος – Ένας στους τρεις πελάτες παρόχων με σταθερές χρεώσεις - Τι δείχνει η σύγκριση των «σταθερών» με τα ειδικά ή «πράσινα»
Οι επιδοτήσεις ρεύματος για τον Φεβρουάριο - Η τιμή του πράσινου τιμολογίου
Το συνολικό κόστος της ενίσχυσης στο ηλεκτρικό ρεύμα για τον Φεβρουάριο ανέρχεται σε 19,6 εκατ. ευρώ
Στόχος δυτικών κυρώσεων το μοναδικό διυλιστήριο της Σερβίας - Τι ζητά από τις ΗΠΑ
Η Gazprom Neft και η Gazprom έχουν μερίδια σημαντικά στην εταιρεία που λειτουργεί στη Σερβία και έχει τεθεί στο στόχαστρο των ΗΠΑ
Γυρνάει την πλάτη στον Τραμπ ο ΟΠΕΚ+ - Διατηρεί το υπάρχον σχέδιο παραγωγής
Ο ΟΠΕΚ+ αποφάσισε τη σταδιακή αποκατάσταση της παραγωγής σε μηνιαία στάδια από τον Απρίλιο
Ευρωπαϊκά και ασιατικά διυλιστήρια «μεγάλοι νικητές» των δασμών Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ προσφέρουν σε ευρωπαϊκά και ασιατικά διυλιστήρια ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών στις ΗΠΑ