Στον έλεγχο του Ιταλού επιχειρηματία Antonio Percassi αναμένεται να περάσει από τον Ιούνιο του 2023 το κατάστημα της Nike στο Σύνταγμα, το οποίο σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς ήταν ένα πραγματικό «χρυσωρυχείο» για τη Folli Follie.
O Percassi, ο οποίος έχει αποκτήσει τα δικαιώματα της διάσημης αμερικάνικης μάρκας αθλητικών ειδών για την ελληνική αγορά πρόκειται να αναλάβει μια πραγματική μηχανή… μετρητών, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Folli Follie, Γιώργο Σάμιο, να μιλά πρόσφατα σε δημοσιογράφους και να αναφέρεται στη τεράστια συμβολή της Nike στα έσοδα της χειμαζόμενης εταιρείας, λέγοντας πως μόνο φέτος από την απώλεια της μάρκας θα χάσει έσοδα άνω των 6 εκατ. ευρώ.
Η «μηχανή μετρητών» της Folli Follie που περνάει σε Ιταλό
Ποιος είναι όμως ο πετυχημένος ιταλός επιχειρηματίας, που εδώ και σχεδόν δύο χρόνια έχει αναλάβει το franchise των καταστημάτων της Nike και στη χώρα μας. Ηδη, τα καταστήματα της αμερικάνικης μάρκας στην Ιταλία αλλά και στην Ισπανία, βρίσκονται στα χέρια του Ιταλού, ενώ μαζί με την Ελλάδα, η Percassi Management πήρε το δικαίωμα για τις αγορές της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας, το οποίο εξασκούσε απ’ το 2007 η Folli Follie.
Ο 69χρονος Antonio Percassi γεννήθηκε το 1953 στην πόλη Κλουζόνε, 20 χιλιόμετρα έξω από το Μπέργκαμο, στις παρυφές των Άλπεων. Είναι ο τελευταίος από έξι αδέρφια και έχει καταφέρει να πρωταγωνιστήσει στο λιανικό εμπόριο της Ιταλίας εξελισσόμενος μάλιστα, σύμφωνα με το Forbes, έναν από τους πλουσιότερους Ιταλούς. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο Νο 1.988 του κόσμου με προσωπική περιουσία που υπερβαίνει το 1,4 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν το 2017, ο όμιλος του Percassi, διαχειρίζεται περισσότερα από 1.000 καταστήματα, έχει περισσότερους από 9.000 υπαλλήλους σε όλον τον κόσμο και ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 800 εκατομμυρίων ευρώ.
Ουσιαστικά, ο επιχειρηματίας ενσαρκώνει ένα από τα πιο αξιοσημείωτα success stories που έχουν ποτέ γραφτεί στην ιταλική αγορά. Σε έναν χώρο μάλιστα με πολλά ηχηρά «ονόματα», στα οποία ο Percassi κατάφερε τελικά να τοποθετήσει και το δικό του. Παιδί φτωχής, πολύτεκνης οικογένειας από την μικρή πόλη Κλουζόνε του Μπέργκαμο, το μεγάλο όνειρο του ήταν να γίνει αστέρας του ποδοσφαίρου. Θα το επιδιώξει φθάνοντας να παίζει βασικός αμυντικός στην Αταλάντα μέχρι όμως τα 23 του χρόνια. Έκτοτε, ασχολείται με το μεγάλο του ταλέντο, το εμπόριο.
Από την Αταλάντα ποτέ δεν θα φύγει, αλλά θα συνεχίσει ως παράγοντας για να πάρει πλέον απ’ το 2010 την πλειοψηφία των μετοχών της και έκτοτε να εκτελεί χρέη Προέδρου. Και μάλιστα του πιο πετυχημένου στην ιστορία της ομάδας, υπερδεκαπλασιάζοντας τα έσοδα της και παίζοντας ανταγωνιστικό ποδόσφαιρο…
Στα 23 λοιπόν, όταν θα παρατήσει το ποδόσφαιρο, για να αφοσιωθεί στο real estate και το εμπόριο, μαζί με τα αδέρφια του Santo και Rino, συναντά τον Luciano Benetton, μια πολύ καθοριστική γνωριμία για την «αυτοκρατορία» που ο ίδιος τελικά θα καταφέρει να χτίσει. Ο Benetton θα του δώσει το δικαίωμα να ανοίξει τα πρώτα καταστήματα με τα brands της δημοφιλούς εταιρείας στο Μπέργκαμο.
Στην συνέχεια, ο Percassi, πάντα σε συμφωνία με την οικογένεια Benetton θα αναπτύξει δίκτυο καταστημάτων σχεδόν με όλα τα σήματα τους (Benetton, United Colors, Sisley, Playlife, Zerododici) τόσο εντός όσο και εκτός ιταλικής επικράτειας. Μία σταθερή συνεργασία που συνεχίζεται ως σήμερα.
Η εκτόξευση και τα επόμενα βήματα
Το 1997 και καθώς συνεχίζει τις επενδύσεις στο real estate θα λάβει την απόφαση να χτίσει ένα δικό του brand, την εταιρεία καλλυντικών Kiko Milano, που σήμερα αποτελεί τη «ναυαρχίδα» του ομίλου με 1.100 σημεία πώλησης σε 20 χώρες. Πλέον, μάλιστα, έχει ξεκινήσει να αναπτύσσεται και επί ελληνικού εδάφους μέσω του ομιλου Φάις.
Η κίνηση «ματ» όμως που εκτίναξε επιχειρηματικά τον Percassi και τον όμιλο συμμετοχών Odissea ήταν η μεγάλη συμφωνία με τον Amancio Ortega. Ο Ισπανός επιχειρηματίας ήθελε με την «αυγή» της νέας χιλιετίας να βάλει την αλυσίδα Zara (αλλά και τις υπόλοιπες που βρίσκονται κάτω απ’ την ομπρέλα της Inditex) στην δύσκολη ιταλική αγορά.
Απέναντι στα θηρία της ιταλικής μόδας και ένδυσης ήθελε κάποιο «σύμμαχο», και τον βρήκε στο πρόσωπο του Percassi. Το 2001 θα σχηματίσουν Κοινοπραξία, η οποία την ίδια χρονιά κιόλας θα ανοίξει το πρώτο κατάστημα επί ιταλικού εδάφους, και μάλιστα στην πρωτεύουσα της μόδας, το Μιλάνο.
Η επιτυχία εκείνη θα πυροδοτήσει μία ραγδαία επέκταση των καταστημάτων σε όλη την ιταλική επικράτεια. Η συνεργασία αυτή, αλλά και το καλό αξιόπιστο όνομα που είχε δημιουργήσει στην πολυετή σχέση του με τον όμιλο Benetton θα ανοίξουν την πόρτα για συμφωνίες με μεγάλες διεθνείς εταιρείες της ένδυσης.
Μεταξύ αυτών: Nike, Calvin Klein, Swatch, Levi’s, Guess, Tommy Hilfinger, Gucci, Ferrari, Ralph Lauren, Victoria’s Secret. Για όλες αυτές, ο Ιταλός θα αναλάβει να δημιουργήσει δίκτυα πωλήσεων. Επίσης με τον Flavio Briatore, τον πρώην ισχυρό άνδρα της F1, θα ενώσουν δυνάμεις συστήνοντας την μπράντα ένδυσης-υπόδησης Billionaire Italian Couture.
Nike: Ένα από brands που διαχειρίζεται ο Ιταλός
Πέραν της ένδυσης όμως θα συνάψει στρατηγικές συνεργασίες και σε άλλους τομείς αναπτύσσοντας καταστήματα Lego, Starbucks, Wagamama κ.ο.κ. Το 2012 θα αναλάβει τις τύχες μίας ιστορικής εταιρείας του Μιλάνο στο χώρο της γυναικείας ομορφιάς, της Madina. Λίγο αργότερα θα ακολουθήσουν οι Womo και Bullfrog που ασχολούνται με την ανδρική περιποίηση και μόδα.
Πέραν των εταιρειών στις οποίες θα επενδύσει ή θα συνάψει στρατηγικές συνεργασίες ο Percassi συνεχίζει να είναι ιδιαίτερα ενεργός και στο κομμάτι του real estate έχοντας στην ιδιοκτησία του πολυκαταστήματα και εκπτωτικά χωριά, όπως τα Torino Outlet Village, Orio Center, Franciacorta Outlet Village, Antegnate Shopping Center και Sicilia Outlet Village. Επίσης έχει επενδύσει στην κατασκευή του μεγαλύτερου εμπορικού κέντρου στην Ευρώπη, το Westfield Milan Shopping Center.
Ο επιχειρηματίας έχει έξι παιδιά. Τα πέντε εξ αυτών έχουν ενεργό ρόλο στον όμιλο ενώ το έκτο, ο Michael είναι μόλις 9 ετών. Ο Stefano ασχολείται με την ανάπτυξη των μπραντς καλλυντικών, ο Mateo με τους κλάδους λιανικής και τροφίμων, ο Luka είναι υπεύθυνος για την ανάπτυξη των real estate projects καθώς και διευθύνων σύμβουλος της Αταλάντα. Η Juliana είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη ορισμένων μπραντς στον κλάδο των τροφίμων και η Federica επικεφαλής των δραστηριοτήτων PR του σκέλους των brands των καλλυντικών.