
Γεωπολιτικές απειλές, οικονομικές κρίσεις και πληθωρισμός αλλάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά των ανθρώπων: είτε τους ωθούν σε αγορές πανικού για τη συσσώρευση αγαθών είτε/και επιλέγοντας φθηνότερα προϊόντα. Η προϊούσα κρίση έχει όλα τα χαρακτηριστικά της «τέλειας καταιγίδας». Είναι και γεωπολιτική και οικονομική και πληθωριστική. Επόμενο είναι οι καταναλωτές – ιδιαίτερα οι Ευρωπαίοι που βρίσκονται στο μάτι του κυκλώνα διότι στην Ευρώπη μαίνεται ο πόλεμος Δύσης-Ρωσίας – να αντιδρούν αναλόγως.
Τις νέες καταναλωτικές τάσεις κατέγραψαν οι μάνατζερ που συμμετείχαν στο στρογγυλό τραπέζι που διοργανώνει κάθε χρόνο μετά το πέρας των καλοκαιρινών διακοπών η Ομοσπονδία Γάλλων Εργοδοτών Medef. «Κύριο μέλημα των καταναλωτών που επιστρέφουν από τις διακοπές είναι να πληροφορηθούν για τις εκτιμήσεις των ειδικών. Κυρίως πότε προβλέπουν οι οικονομολόγοι ότι θα κορυφωθεί ο πληθωρισμός. Η ακρίβεια είναι που τους κάνει όλο και πιο φειδωλούς στις αγορές τους ή τους ωθούν να συσσωρεύουν αγαθά πρώτης ανάγκης. Έτσι, αντί για μοσχάρι αγοράζουν φθηνό χοιρινό. Προσπερνούν τα ράφια με τα ψάρια. Προσπερνούν τα ράφια με τα οργανικά προϊόντα βιολογικών καλλιεργειών», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Carrefour Αλεξάντρ Μπομπάρ.
Χθες το Ινστιτούτο μελετών Insee ανακοίνωσε ότι ο πληθωρισμός στη Γαλλία υποχώρησε ελαφρώς τον Αύγουστο στη Γαλλία στο 6,5% από 6,8% που ήταν τον
Ιούλιο, ενώ στην ΕΕ συνολικά ενισχύθηκε από το 8,9% στο 9,1%. «Ο μάνατζερ των Carrefour και οι ανταγωνιστές των άλλων γαλλικών σούπερ μάρκετ, προσαρμόζονται στις νέες, πιο φειδωλές σκέψεις των πελατών τους, προχωρώντας σε εκστρατείες προσφορών και σε πάγωμα των τιμών προϊόντων ευρείας κατανάλωσης», σημειώνει το Reuters.

Κυνηγοί προσφορών
Μιλώντας στους ρεπόρτερ του βρετανικού πρακτορείου έξω από ένα σούπερ μάρκετ του Παρισιού μια μητέρα δύο εφήβων αποκάλυψε ότι μείωσε κατά τι την κατανάλωση κρέατος και έγινε πολύ πιο προσεκτική όταν διαλέγει φρούτα και λαχανικά. «Κυρίως έπαψα να ψωνίζω από ένα μόνο σούπερ μάρκετ, κάνω έρευνα της αγοράς διότι κάθε επωνυμία έχει τις δικές της προσφορές. Επίσης, σταμάτησα να αγοράζω έτοιμα σνακ και προσπαθώ να τα ετοιμάζω μόνη μου», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Πέρα από το κυνήγι των ευκαιριών, οι Γάλλοι (και όχι μόνο) καταναλωτές αυξάνουν και τα οικιακά αποθέματά τους σε τρόφιμα. «Όσοι σαρώνουν τα μπουκάλια με το ηλιέλαιο και τα πακέτα με τα μακαρόνια δεν είναι παράλογοι. Υπάρχουν λογικές που στρέφουν τους καταναλωτές σε στρατηγικές επιβίωσης. Πολλά νοικοκυριά με χαμηλό εισόδημα σπεύδουν να εφοδιαστούν ένα προϊόν που θεωρούν ότι, λόγω της γεωπολιτικής αναταραχής και της συνεπαγόμενης αισχροκέρδειας, θα ακριβύνει σε σύντομο χρονικό διάστημα», εξηγεί στην εφημερίδα «Le Figaro» η κοινωνική ανθρωπολόγος Φανί Παρίζ. Ε, όταν οι Βρυξέλλες συνιστούν στις κυβερνήσεις των «27» να γεμίσουν τις δεξαμενές φυσικού αερίου σε ποσοστό 80% έως την 1η Νοεμβρίου, να μη φουλάρει μια μητέρα με μακαρόνια το ντουλάπι της κουζίνας της – όταν μάλιστα τα βρει σε προσφορά;


Latest News

Νέα παράταση στη νομοθετική λύση για τα «μπόνους» δόμησης
Με τροπολογία παρατάθηκε έως τα τέλη Απριλίου η αναστολή έκδοσης προεγκρίσεων και νέων οικοδομικών αδειών με «μπόνους» δόμησης
![Γραφεία: Σημαντική αύξηση των ενοικίων στην Αθήνα – Οι τιμές ανά περιοχή [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/31_03_ot_GRafeia1_EXO-600x352.png)
Φωτιά πήραν τα ενοίκια στα γραφεία - Οι τιμές ανά περιοχή [γραφήματα]
Τι δείχνει το φετινό Παρατηρητήριο Γραφείων που επιμελείται η Geoaxis για τα ενοίκια σε γραφεία

«Καίνε» τα φροντιστήρια - Πάνω από μισό δισ. κόστησαν στα νοικοκυριά το 2024
Ποιοι είναι οι δημογραφικοί και κοινωνικο-οικονομικοί παράγοντες που διαφοροποιούν τις δαπάνες στα φροντιστήρια - Οι ανισότητες και τα εξωπραγματικά ποσά

Ο νέος αναπτυξιακός νόμος στηρίζει τη βιομηχανία αλουμινίου - Τι δήλωσε ο Θεοδωρικάκος
Στη συμβολή του νέου αναπτυξιακού νόμου για την ενίσχυση του κλάδου του αλουμινίου στην Ελλάδα, μίλησε ο υπουργός Ανάπτυξης

Trump Tower και στην Ελλάδα
Σύμφωνα με πληροφορίες των «ΝΕΩΝ» ο Οργανισμός Τραμπ αναζητεί το κατάλληλο μέρος στη χώρα μας όπου θα χτιστεί ο νέος ουρανοξύστης

Και όμως, οι εξαγωγές επιβαρύνουν το… εμπορικό ισοζύγιο
Το «παράδοξο» στις ελληνικές εξαγωγές που αυξάνονται μαζί με τις εισαγωγές – Η έκρηξη της εξωστρέφειας και το καμπανάκι Στουρνάρα

Το Κολωνάκι βρίσκει πάλι τη λάμψη του – Επιστρέφουν retailers και επενδυτές real estate
Το Κολωνάκι ύστερα από το «στραπάτσο» της οικονομικής κρίσης και της πανδημίας γνωρίζει άνθηση επενδύσεων στα εμπορικά ακίνητα

Ήπιες αυξήσεις στις τιμές κατοικιών στην Ευρωζώνη το 2025-2028 - Πρωτιά για την Ελλάδα
Για την Ευρωζώνη, η εικόνα που σχηματίζεται είναι μια αγορά ακινήτων που δεν καταρρέει αλλά ούτε και προσφέρει ουσιαστική αναπτυξιακή ώθηση

Το 39% των δαπανών υγείας πληρώνεται από την τσέπη μας
Σύμφωνα την έκθεση της ΕΛΣΤΑΤ για τις Δαπάνες Υγείας του 2023, τα ελληνικά νοικοκυριά βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για ιατροφαρμακευτικές ανάγκες, ξοδεύοντας το 2023 πάνω από 7,3 δισ.

«Ανάσα» στην κατανάλωση - Τι θα περιλαμβάνουν τα «Καλάθια Πάσχα και Νονού»
Στις 9 Απριλίου θα τεθεί σε ισχύ το «Καλάθι του Πάσχα» και θα διαρκέσει έως το Μεγάλο Σάββατο 19 Απριλίου - Έρχεται και το «καλάθι των Νονών»