Επιβράβευση ύψους 50 εκατ. ευρώ έλαβαν εφέτος από τις τράπεζες οι κάτοχοι καρτών, χρεωστικών και πιστωτικών, για τις αγορές που πραγματοποίησαν σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα.
Πρόκειται για μία ανταμοιβή σε είδος, που ελάφρυνε τους προϋπολογισμούς των ελληνικών νοικοκυριών.
Τράπεζες: Από έκτακτες πηγές 1 στα 3 ευρώ καθαρών εσόδων το 2022
Αποκτά δε μεγαλύτερη σημασία μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν το πλαστικό χρήμα έναντι των μετρητών ολοένα και περισσότερο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής σε φυσικά σημεία πώλησης προϊόντων και παροχής υπηρεσιών ξεπέρασε στη χώρα μας το 2022 το 50% σε όρους αξίας συναλλαγών, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΚΤ.
Πώς κερδίζουν
Αναλυτικότερα, μέσω του συστήματος ανταμοιβής της, κάθε τράπεζα επιστρέφει στους πελάτες της ένα ποσοστό των πληρωμών που πραγματοποιούν σε POS και σε ηλεκτρονικά καταστήματα συνεργαζόμενων ή μη επιχειρήσεων.
Το βασικό ποσοστό επιβράβευσης κινείται στη ζώνη του 1%, ωστόσο σε αρκετές περιπτώσεις μπορεί να φτάσει, ανάλογα με την επιχειρήση, αλλά και την κάρτα, σε πιο υψηλά επίπεδα.
Με τον τρόπο αυτό ο κάτοχος της συγκεντρώνει πόντους κάθε φορά που τη χρησιμοποιεί, τους οποίους μπορεί να εξαργυρώσει σε επόμενες αγορές, στο δίκτυο των συνεργαζόμενων με τον εκδότη της κάρτας καταστημάτων, πληρώνοντας εν τέλει λιγότερο ή και καθόλου.
Οπως επισημαίνουν τραπεζικά στελέχη, το ετήσιο όφελος ενός μέσου νοικοκυριού, μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα 300 ευρώ, εφόσον γίνει έξυπνη χρήση του πλαστικού χρήματος.
Η κατάλληλη κάρτα
Αυτό προϋποθέτει την επιλογή της κατάλληλης κάρτας, δηλαδή εκείνης που ταιριάζει περισσότερο στις καταναλωτικές συνήθειες του προσώπου που θα τη χρησιμοποιεί.
Για το λόγο αυτό πριν από την τελική επιλογή ο καταναλωτής καλείται να πραγματοποιήσει μία έρευνα αγοράς ώστε να βρει ποια κάρτα, με βάση τις ανάγκες του, μεγιστοποιεί το κέρδος.
Αν θέλει να επισκέπτεται συγκεκριμένο σουπερμάρκετ ή να βάζει βενζίνη από το πρατήριο μόνο μιας μόνο αλυσίδας θα πρέπει να βρει την τράπεζα με την οποία συνεργάζονται οι επιχειρήσεις που προτιμά.
Εναλλακτικά, μπορεί να αλλάξει την επιχείρηση από την οποία ψωνίζει εφόσον διαπιστώσει ότι τον συμφέρει περισσότερο ένα άλλο πρόγραμμα επιβράβευσης.
Εποχικές προσφορές
Πολύ σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι οι τράπεζες σε συνεργασία με επιχειρήσεις από το σύνολο σχεδόν των κλάδων της οικονομίας λανσάρουν εποχικές προσφορές με ιδιαίτερα προνομιακούς όρους.
Για παράδειγμα, αυτή την περίοδο, λόγω των εορτών, τρέχουν διάφορες καμπάνιες για διαρκή καταναλωτικά αγαθά, ταξίδια και γενικότερα δαπάνες που σχετίζονται με τη διασκέδαση και την αναψυχή.
Στην προκειμένη περίπτωση η επιβράβευση μπορεί να φτάσει ακόμη και το 20% επί της αξίας κάθε συναλλαγής.
Έτσι, μπορεί κάποιος να αγοράσει ένα δώρο αξίας 500 ευρώ και να πάρει πίσω έως και 100 ευρώ, τα οποία μπορεί να εξαργυρώσει για το γέμισμα του ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου του ή για ψώνια στο σούπερ μάρκετ.
Άτοκες δόσεις
Ταυτόχρονα, στήριξη στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς προσφέρουν οι τράπεζες μέσω των προγραμμάτων άτοκων δόσεων με τις πιστωτικές κάρτες.
Με τον τρόπο αυτό οι πληρωμές τόσο προς το Δημόσιο όσο και για άλλες δαπάνες, όπως π.χ. την προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης, μπορούν να γίνουν με μεγαλύτερη άνεση.
Για παράδειγμα, είναι δυνατή η πληρωμή φόρων σε ως και σε 12 άτοκες δόσεις.
Την ίδια στιγμή, χιλιάδες είναι οι επιχειρήσεις που δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες τους να εξοφλήσουν τις αγορές τους σε δόσεις, χωρίς καμία πρόσθετη επιβάρυνση.
Latest News
Η υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την JPMorgan Asset Management
Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι η διεύρυνση των επενδυτικών επιλογών που προσφέρει η Eurobank στους πελάτες της
Έκρηξη εσόδων για τη Γαλακτοβιομηχανία «Ομηρος» - Σχέδια επέκτασης σε νέες αγορές
H Γαλακτοβιομηχανία Όμηρος προχώρησε στην έναρξη λειτουργίας του νέου, υπερσύγχρονου εργοστασίου καθώς και την κυκλοφορία καινοτόμων προϊόντων
ΑΧΙΑ: Ισχυρά τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ - Στα 16,40 ευρώ η τιμή στόχος
Κατά την ΑΧΙΑ, η τριμηνιαία απόδοση οφείλεται στις συνεχιζόμενες θετικές τάσεις για τα αθλητικά στοιχήματα τόσο στα διαδικτυακά όσο και στα κανάλια λιανικής
Άλμα 661% στα καθαρά κέρδη της Ideal - Ο ρόλος των Attica και της πληροφορικής
Στα 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα της IDEAL Holdings με άνοδο 208% - Εξετάζουμε επενδυτικές ευκαιρίες, τονίζει ο πρόεδρος
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση