
Επιβράβευση ύψους 50 εκατ. ευρώ έλαβαν εφέτος από τις τράπεζες οι κάτοχοι καρτών, χρεωστικών και πιστωτικών, για τις αγορές που πραγματοποίησαν σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα.
Πρόκειται για μία ανταμοιβή σε είδος, που ελάφρυνε τους προϋπολογισμούς των ελληνικών νοικοκυριών.
Τράπεζες: Από έκτακτες πηγές 1 στα 3 ευρώ καθαρών εσόδων το 2022
Αποκτά δε μεγαλύτερη σημασία μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν το πλαστικό χρήμα έναντι των μετρητών ολοένα και περισσότερο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής σε φυσικά σημεία πώλησης προϊόντων και παροχής υπηρεσιών ξεπέρασε στη χώρα μας το 2022 το 50% σε όρους αξίας συναλλαγών, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΚΤ.
Πώς κερδίζουν
Αναλυτικότερα, μέσω του συστήματος ανταμοιβής της, κάθε τράπεζα επιστρέφει στους πελάτες της ένα ποσοστό των πληρωμών που πραγματοποιούν σε POS και σε ηλεκτρονικά καταστήματα συνεργαζόμενων ή μη επιχειρήσεων.
Το βασικό ποσοστό επιβράβευσης κινείται στη ζώνη του 1%, ωστόσο σε αρκετές περιπτώσεις μπορεί να φτάσει, ανάλογα με την επιχειρήση, αλλά και την κάρτα, σε πιο υψηλά επίπεδα.
Με τον τρόπο αυτό ο κάτοχος της συγκεντρώνει πόντους κάθε φορά που τη χρησιμοποιεί, τους οποίους μπορεί να εξαργυρώσει σε επόμενες αγορές, στο δίκτυο των συνεργαζόμενων με τον εκδότη της κάρτας καταστημάτων, πληρώνοντας εν τέλει λιγότερο ή και καθόλου.
Οπως επισημαίνουν τραπεζικά στελέχη, το ετήσιο όφελος ενός μέσου νοικοκυριού, μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα 300 ευρώ, εφόσον γίνει έξυπνη χρήση του πλαστικού χρήματος.
Η κατάλληλη κάρτα
Αυτό προϋποθέτει την επιλογή της κατάλληλης κάρτας, δηλαδή εκείνης που ταιριάζει περισσότερο στις καταναλωτικές συνήθειες του προσώπου που θα τη χρησιμοποιεί.
Για το λόγο αυτό πριν από την τελική επιλογή ο καταναλωτής καλείται να πραγματοποιήσει μία έρευνα αγοράς ώστε να βρει ποια κάρτα, με βάση τις ανάγκες του, μεγιστοποιεί το κέρδος.
Αν θέλει να επισκέπτεται συγκεκριμένο σουπερμάρκετ ή να βάζει βενζίνη από το πρατήριο μόνο μιας μόνο αλυσίδας θα πρέπει να βρει την τράπεζα με την οποία συνεργάζονται οι επιχειρήσεις που προτιμά.
Εναλλακτικά, μπορεί να αλλάξει την επιχείρηση από την οποία ψωνίζει εφόσον διαπιστώσει ότι τον συμφέρει περισσότερο ένα άλλο πρόγραμμα επιβράβευσης.
Εποχικές προσφορές
Πολύ σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι οι τράπεζες σε συνεργασία με επιχειρήσεις από το σύνολο σχεδόν των κλάδων της οικονομίας λανσάρουν εποχικές προσφορές με ιδιαίτερα προνομιακούς όρους.
Για παράδειγμα, αυτή την περίοδο, λόγω των εορτών, τρέχουν διάφορες καμπάνιες για διαρκή καταναλωτικά αγαθά, ταξίδια και γενικότερα δαπάνες που σχετίζονται με τη διασκέδαση και την αναψυχή.
Στην προκειμένη περίπτωση η επιβράβευση μπορεί να φτάσει ακόμη και το 20% επί της αξίας κάθε συναλλαγής.
Έτσι, μπορεί κάποιος να αγοράσει ένα δώρο αξίας 500 ευρώ και να πάρει πίσω έως και 100 ευρώ, τα οποία μπορεί να εξαργυρώσει για το γέμισμα του ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου του ή για ψώνια στο σούπερ μάρκετ.
Άτοκες δόσεις
Ταυτόχρονα, στήριξη στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς προσφέρουν οι τράπεζες μέσω των προγραμμάτων άτοκων δόσεων με τις πιστωτικές κάρτες.
Με τον τρόπο αυτό οι πληρωμές τόσο προς το Δημόσιο όσο και για άλλες δαπάνες, όπως π.χ. την προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης, μπορούν να γίνουν με μεγαλύτερη άνεση.
Για παράδειγμα, είναι δυνατή η πληρωμή φόρων σε ως και σε 12 άτοκες δόσεις.
Την ίδια στιγμή, χιλιάδες είναι οι επιχειρήσεις που δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες τους να εξοφλήσουν τις αγορές τους σε δόσεις, χωρίς καμία πρόσθετη επιβάρυνση.


Latest News

Πώς θα λειτουργήσουν καταστήματα και σούπερ μάρκετ το Μ. Σάββατο
Αναλυτικά οι ώρες λειτουργίας - Οι συστάσεις του ΕΦΕΤ

Worldline: Το μέλλον των ψηφιακών πληρωμών είναι ανθρώπινο και προσωποποιημένο
«Το μέλλον των πληρωμών δεν είναι απλώς ψηφιακό. Είναι έξυπνο, ανθρώπινο και εξατομικευμένο» επισήμανε ο κ. Κιτιξής, Country Head and Managing Director της Worldline

Πώς επηρεάζονται οι τραπεζικές συναλλαγές από τις αργίες
Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσω web banking και mobile apps θα λειτουργούν κανονικά

Ποιοι χάνουν, ποιοι κερδίζουν από τη μείωση των επιτοκίων της ΕΚΤ
Νέα εποχή φθηνού χρήματος στην Ελλάδα με τη βούλα της ΕΚΤ - Η μείωση στα επιτόκια ρίχνει τα έσοδα στις τράπεζες και τις αποδόσεις στις καταθέσεις

Δωδώνη: Τριάντα χρόνια συγκρούσεων, 3 ιδιοκτήτες και ο νικητής
Μετά από 13 χρόνια και μεγάλη προσπάθεια τα αδέλφια Σαράντη αποκτούν το ισχυρότερο εξαγωγικό brand name στην φέτα, την Δωδώνη

Με 1,7 δισ. χτίζει εργοστάσια και αποθήκευση ενέργειας - Το deal με Κοπελούζο
Η ΔΕΗ ολοκληρώνει την απόκτηση του μεριδίου του Κοπελούζου στο CCGT Αλεξανδρούπολης - Οι νέες επενδύσεις για ευέλικτη παραγωγή συνολικής ισχύος περίπου 2,3 GW

Πώς θα λειτουργήσουν καταστήματα και σούπερ μάρκετ Μ. Παρασκευή και Μ. Σάββατο
Αναλυτικά οι ώρες λειτουργίας - Οι συστάσεις του ΕΦΕΤ

Δωδώνη: Στα Ελληνικά Γαλακτοκομεία με 110 εκατ. ευρώ η ηπειρώτικη γαλακτοβιομηχανία
Τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία αναλαμβάνουν τον δανεισμό, 95 εκατ. ευρώ, της «Δωδώνη» - Είσοδος με επώνυμο προϊόν στη φέτα για τους Αφούς Σαράντη

Παρελθόν ο Μαρινόπουλος από τη Marks & Spencer - Πέρασε στα χέρια του μητρικού ομίλου
Μονομετοχική πλέον η Marks & Spencer στην Ελλάδα - Μέσα σε ένα μόλις μήνα, άλλαξε το ΔΣ της εταιρείας - Εκτός ο Στέφανος Μαρινόπουλος

Κατασκευή φράγματος στον Ασωπό από τον όμιλο AKTOR
Το έργο είναι συμβατό με το Σχέδιο Διαχείρισης Λεκανών Απορροής Ποταμών του Υδατικού Διαμερίσματος Βόρειας Πελοποννήσου.