
Επιβράβευση ύψους 50 εκατ. ευρώ έλαβαν εφέτος από τις τράπεζες οι κάτοχοι καρτών, χρεωστικών και πιστωτικών, για τις αγορές που πραγματοποίησαν σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα.
Πρόκειται για μία ανταμοιβή σε είδος, που ελάφρυνε τους προϋπολογισμούς των ελληνικών νοικοκυριών.
Τράπεζες: Από έκτακτες πηγές 1 στα 3 ευρώ καθαρών εσόδων το 2022
Αποκτά δε μεγαλύτερη σημασία μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν το πλαστικό χρήμα έναντι των μετρητών ολοένα και περισσότερο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής σε φυσικά σημεία πώλησης προϊόντων και παροχής υπηρεσιών ξεπέρασε στη χώρα μας το 2022 το 50% σε όρους αξίας συναλλαγών, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΚΤ.
Πώς κερδίζουν
Αναλυτικότερα, μέσω του συστήματος ανταμοιβής της, κάθε τράπεζα επιστρέφει στους πελάτες της ένα ποσοστό των πληρωμών που πραγματοποιούν σε POS και σε ηλεκτρονικά καταστήματα συνεργαζόμενων ή μη επιχειρήσεων.
Το βασικό ποσοστό επιβράβευσης κινείται στη ζώνη του 1%, ωστόσο σε αρκετές περιπτώσεις μπορεί να φτάσει, ανάλογα με την επιχειρήση, αλλά και την κάρτα, σε πιο υψηλά επίπεδα.
Με τον τρόπο αυτό ο κάτοχος της συγκεντρώνει πόντους κάθε φορά που τη χρησιμοποιεί, τους οποίους μπορεί να εξαργυρώσει σε επόμενες αγορές, στο δίκτυο των συνεργαζόμενων με τον εκδότη της κάρτας καταστημάτων, πληρώνοντας εν τέλει λιγότερο ή και καθόλου.
Οπως επισημαίνουν τραπεζικά στελέχη, το ετήσιο όφελος ενός μέσου νοικοκυριού, μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα 300 ευρώ, εφόσον γίνει έξυπνη χρήση του πλαστικού χρήματος.
Η κατάλληλη κάρτα
Αυτό προϋποθέτει την επιλογή της κατάλληλης κάρτας, δηλαδή εκείνης που ταιριάζει περισσότερο στις καταναλωτικές συνήθειες του προσώπου που θα τη χρησιμοποιεί.
Για το λόγο αυτό πριν από την τελική επιλογή ο καταναλωτής καλείται να πραγματοποιήσει μία έρευνα αγοράς ώστε να βρει ποια κάρτα, με βάση τις ανάγκες του, μεγιστοποιεί το κέρδος.
Αν θέλει να επισκέπτεται συγκεκριμένο σουπερμάρκετ ή να βάζει βενζίνη από το πρατήριο μόνο μιας μόνο αλυσίδας θα πρέπει να βρει την τράπεζα με την οποία συνεργάζονται οι επιχειρήσεις που προτιμά.
Εναλλακτικά, μπορεί να αλλάξει την επιχείρηση από την οποία ψωνίζει εφόσον διαπιστώσει ότι τον συμφέρει περισσότερο ένα άλλο πρόγραμμα επιβράβευσης.
Εποχικές προσφορές
Πολύ σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι οι τράπεζες σε συνεργασία με επιχειρήσεις από το σύνολο σχεδόν των κλάδων της οικονομίας λανσάρουν εποχικές προσφορές με ιδιαίτερα προνομιακούς όρους.
Για παράδειγμα, αυτή την περίοδο, λόγω των εορτών, τρέχουν διάφορες καμπάνιες για διαρκή καταναλωτικά αγαθά, ταξίδια και γενικότερα δαπάνες που σχετίζονται με τη διασκέδαση και την αναψυχή.
Στην προκειμένη περίπτωση η επιβράβευση μπορεί να φτάσει ακόμη και το 20% επί της αξίας κάθε συναλλαγής.
Έτσι, μπορεί κάποιος να αγοράσει ένα δώρο αξίας 500 ευρώ και να πάρει πίσω έως και 100 ευρώ, τα οποία μπορεί να εξαργυρώσει για το γέμισμα του ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου του ή για ψώνια στο σούπερ μάρκετ.
Άτοκες δόσεις
Ταυτόχρονα, στήριξη στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς προσφέρουν οι τράπεζες μέσω των προγραμμάτων άτοκων δόσεων με τις πιστωτικές κάρτες.
Με τον τρόπο αυτό οι πληρωμές τόσο προς το Δημόσιο όσο και για άλλες δαπάνες, όπως π.χ. την προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης, μπορούν να γίνουν με μεγαλύτερη άνεση.
Για παράδειγμα, είναι δυνατή η πληρωμή φόρων σε ως και σε 12 άτοκες δόσεις.
Την ίδια στιγμή, χιλιάδες είναι οι επιχειρήσεις που δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες τους να εξοφλήσουν τις αγορές τους σε δόσεις, χωρίς καμία πρόσθετη επιβάρυνση.


Latest News

DBRS: Πώς χτυπά ο εμπορικός πόλεμος τις ευρωπαϊκές τράπεζες - Τι λέει για Πειραιώς και Alpha
Στο μικροσκόπιο της DBRS βρέθηκαν 50 τράπεζες στην Ευρώπη - Τι βλέπει για την αύξηση του κόστους κινδύνου

Η Metlen ενισχύει την παρουσία της στην Ιταλία - Σε λειτουργία 2 νέα φωτοβολταϊκά
Με συνολική ισχύ 51 MWp, τα δύο πάρκα θα παράγουν ετησίως 89 GWh ανανεώσιμης ενέργειας

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

H Interamerican παρούσα στις εξελίξεις που διαμορφώνουν το μέλλον
H Interamerican συμμετείχε στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, στηρίζοντας ως Silver Sponsor τον θεσμό παγκόσμιου κύρους

Αύξηση 8% στις πωλήσεις της Jumbo - Ο αστερίσκος του Μαρτίου και το πρόσημο του Απριλίου
Γιατί οι πωλήσεις τον Μάρτιο του 2025 καταγράφονται μειωμένες κατά -2% - Οι εκτιμήσεις της Jumbo

«Πράσινο φως» από την ΤτΕ για τη λειτουργία της ELGRE - Τι θα παρέχει στους πελάτες
Πρόεδρος της ELGRE ΑΕ είναι ο επιχειρηματίας κ. Στέλιος Αργυράκης και Διευθύνων σύμβουλος ο κ. Γρηγόρης Μιχαηλίδης

Σε ανοδική τροχιά οι πωλήσεις των σουπερ μάρκετ και το 2025 - Τι λένε οι CEOs για τον Κώδικα Δεοντολογίας
Σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ οι πώλήσεις στα σούπερ μάρκετ θα κινηθούν ανοδικά - Τα FMCGs αναπτύσσονται με +6,7% σε αξία

IWG: Επεκτείνει τη διεθνή της παρουσία με 899 νέες τοποθεσίες το 2024
Ιδιοκτήτες ακινήτων και επενδυτές αξιοποιούν τη ραγδαία αύξηση της ζήτησης για ευέλικτους χώρους και υβριδικές πλατφόρμες εργασίας

Πρέσβης των Πειραϊκών επιχειρήσεων στη διεθνή έκθεση της Αλγερίας το ΕΒΕΠ
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ υπενθύμισε ότι η Ελλάδα ήταν από τις πρώτες χώρες που συνήψαν διπλωματικές σχέσεις με την Αλγερία

Η δημιουργία του 4ου πόλου από Prada και Versace - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
H Prada ενώνει τις δυνάμεις της με την Versace για να «χτυπήσει» LVMH, Kering, Capri - Ανοδική η πορεία της στην ελληνική αγορά