Ούριος άνεμος φυσάει για τα δεξαμενόπλοια μετά την απόφαση της Κίνας να χαλαρώσει την περιοριστική πολιτική κατά του κορωνοϊού και σε συνδυασμό με την επαναχάραξη νέων θαλάσσιων εμπορικών δρόμων μεταφοράς αργού λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Τα δεξαμενόπλοια θα βρεθούν σε έναν νέο ενάρετο κύκλο κερδοφόρων ναύλων το 2023 όπως εκτιμούν οι ειδικοί.
Η πρόσφατη χαλάρωση από την κυβέρνηση της Κίνας των αυστηρών μέτρων κατά του Covid-19 εκτιμάται από τους ναυλομεσιτικούς οίκους ότι θα επιδράσει ενισχυτικά στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων.
Ο «χρησμός» της Bimco για τη ναυτιλία
Αν και η Κίνα αναμένεται να διατηρήσει σε ισχύ ορισμένα μέτρα μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2023, η πλήρης επαναλειτουργία της οικονομίας της το δεύτερο εξάμηνο του 2023 θα λειτουργήσει ως ούριος άνεμος στην αγορά πετρελαίου, επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal.
Ανάκαμψη
To δεύτερο εξάμηνο του 2023 η εσωτερική ζήτηση στην Κίνα θα ανακάμψει αφού αναμένεται να αρθούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί και οι εσωτερικές και διεθνείς πτήσεις θα επανέλθουν σε κανονικούς ρυθμούς και θα αντικατοπτρίζονται στην επιστροφή στην κανονικότητα όσον αφορά τη ζήτηση καυσίμων αεροπλάνων. Τα οδικά ταξίδια αναμένεται επίσης να ομαλοποιηθούν εντός του 2023, ενισχύοντας τη ζήτηση βενζίνης και ντίζελ, ενώ το πλήρες άνοιγμα της οικονομίας θα στηρίξει την κατασκευαστική δραστηριότητα που έχει πληγεί σοβαρά μετά την πανδημία.
Εκτός της Κίνας ενισχυτικά στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων λειτουργεί και η αύξηση των τονομιλίων μεταφερόμενων φορτίων ως αποτέλεσμα διαταραχών της αγοράς. Ο συνδυασμός αυτών των δύο παραγόντων θα μπορούσε να τονώσει τη ζήτηση για δεξαμενόπλοια αργού έως και 6% υψηλότερα το επόμενο έτος, εκτιμά η Intermodal.
Τα μεγαλύτερα ταξίδια προκύπτουν από την ανακατεύθυνση των παραδοσιακών ρωσικών εισαγωγών πετρελαίου σε άλλες περιοχές, οι οποίες απαιτούν και μεγαλύτερη χωρητικότητα δεξαμενόπλοιων. Επισημαίνεται ότι το εμπόριο αργού πετρελαίου έχει αλλάξει δραστικά από τις γεωπολιτικές αναταραχές μετά την πολεμική σύγκρουση στην Ουκρανία.
Τα τονομίλια έχουν αυξηθεί σημαντικά καθώς οι εισαγωγές της ΕΕ από τον Περσικό Κόλπο συνιστούν πιο μακρινό ταξίδι σε σύγκριση με την προμήθεια από ρωσικά λιμάνια, ενώ οι αυξανόμενες εξαγωγές πετρελαίου των ΗΠΑ και οι χαλαροί περιορισμοί παραγωγής του ΟΠΕΚ+ φέρνουν περισσότερο πετρέλαιο στην αγορά.
Το ρωσικό αργό πετρέλαιο με μεγάλη έκπτωση κατευθύνεται τώρα προς την Ανατολή, και έτσι τα πλοία Aframax και Suezmax έχουν αποκομίσει τα περισσότερα οφέλη κατά τη μεταφορά αργού από τη Βαλτική και τους τερματικούς σταθμούς της Αρκτικής Ρωσίας στην Κίνα και την Ινδία.
Με τη συνεχή βελτίωση της δυναμικής προσφοράς – ζήτησης υπό τις τρέχουσες γεωπολιτικές διαταραχές, τα ναύλα στα δεξαμενόπλοια αργού θα συνεχίσουν να παρουσιάζουν έντονη ανάπτυξη το 2023, ενώ τα τρέχοντα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς θα ευνοήσουν ιδιαίτερα τα μεγέθη Aframax και Suezmax.
Υψηλά ναύλα
Οσον αφορά τα υπερδεξαμενόπλοια (Very Large Crude Carrier – VLCC) σημειώνεται ότι για το μεγαλύτερο μέρος του 2022 ήταν καθηλωμένα και τα ναύλα βρίσκονταν πολύ κάτω από τα λειτουργικά κόστη, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορούσαν να καλύψουν ούτε το κόστος του ταξιδιού.
Ωστόσο, από τον Ιούλιο και μετά πέρασαν σε θετικό έδαφος, ενώ τον Νοέμβριο έφτασαν σε υψηλά επίπεδα άνω των 100.000 δολ./ημέρα. Στην παρούσα συγκυρία αυτό που παρατηρείται είναι ότι το βιβλίο παραγγελιών είναι πολύ φτωχό αφού ανέρχεται στο 7,5% του παγκόσμιου στόλου (το χαμηλότερο από το 1997).
Επιπλέον η λειτουργία των πλοίων γίνεται σε χαμηλές ταχύτητες για να ικανοποιήσουν τα όρια εκπομπών ρύπων ρύπανσης. Οι δύο παραπάνω συνθήκες συνεχίζουν να υποστηρίζουν ικανοποιητικά ναύλα για τα VLCC τα επόμενα χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, αυτοί οι παράγοντες θα περιορίσουν την αύξηση της προσφοράς μέχρι το 2024.
Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»
Latest News
Απελευθερώθηκε το πλήρωμα του Galaxy Leader από τους Χούθι
Το κατασκευής 2002 Galaxy Leader είχε καταληφθεί τον Νοέμβριο του 2023 και έκτοτε το πλήρωμα του κρατούνταν από τους Χούθι
Ποια μηνύματα έστειλε ο νέος πρόεδρος του ΝΕΕ Γιώργος Αλεξανδράτος
Ο κ. Αλεξανδράτος έκανε λόγο -μεταξύ άλλων- για στήριξη των μικρών και μεσαίων ναυτιλιακών επιχειρήσεων και ενότητα του κλάδου
Capital Group - FORCE Technology: Στη Χίο ο πρώτος στην Ευρώπη προσομοιωτής γέφυρας πλοίου XR
Ο προσομοιωτής θα φιλοξενηθεί στο υπερσύγχρονο εκπαιδευτικό κέντρο της Capital Group, στο λιμάνι της Χίου
ΟΛΘ: Στο Υπερταμείο από το ΤΑΙΠΕΔ «πέρασε» το ποσοστό 7,27%
Το ποσοστό 7,27% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ που ελέγχεται εμμέσως από το Ελληνικό Δημόσιο δεν μεταβάλλεται
«Παζάρι» Στυλιανίδη – ακτοπλόων για τις αυξήσεις στα εισιτήρια - Ο λογαριασμός…
Για το «ψαλίδι» στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο Ναυτιλίας θα ανεβάσει τα ναύλα για τις άγονες γραμμές
«H διώρυγα είναι και θα παραμείνει δική μας» - Η απάντηση του Παναμά στον Τραμπ
Άμεση ήταν η αντίδραση του προέδρου του Παναμά στις εξαγγελίες Τραμπ
Ερχεται «λαίλαπα» στην ακτοπλοΐα - Οι αυξήσεις στα εισιτήρια και το αγκάθι του κόστους
Ποιες λύσεις προτείνουν οι ακτοπλόοι για να μετριασθούν οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Με 584 νέα πλοία ο παγκόσμιος στόλος απαντά το 2025 στη γεωπολιτική αβεβαιότητα
Ο παγκόσμιος στόλος μεγαλώνει με 541 πλοία χύδην ξηρού φορτίου και 43 δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal
Στην αντεπίθεση ο Σαββίδης – Αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ στα 28,8 ευρώ
Συνέχισε τις αγορές μετοχών του ΟΛΘ η Belterra συμφερόντων της οικογένειας Σαββίδη – Πως αποκωδικοποιούν αναλυτές τη νέα κίνηση στην δημόσια προσφορά των Dreyfus
Πώς θα μπει φρένο στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Η σύσκεψη στο Μαξίμου και οι 3 προτάσεις
Τι συζητήθηκε στη σύσκεψη στο Μαξίμου για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πώς τα νέα καύσιμα επηρεάζουν το κόστος