![Δεξαμενόπλοια: Άνεμος αισιοδοξίας φυσάει για τα ναύλα τους το 2023](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/dexamen.jpg)
Ούριος άνεμος φυσάει για τα δεξαμενόπλοια μετά την απόφαση της Κίνας να χαλαρώσει την περιοριστική πολιτική κατά του κορωνοϊού και σε συνδυασμό με την επαναχάραξη νέων θαλάσσιων εμπορικών δρόμων μεταφοράς αργού λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Τα δεξαμενόπλοια θα βρεθούν σε έναν νέο ενάρετο κύκλο κερδοφόρων ναύλων το 2023 όπως εκτιμούν οι ειδικοί.
Η πρόσφατη χαλάρωση από την κυβέρνηση της Κίνας των αυστηρών μέτρων κατά του Covid-19 εκτιμάται από τους ναυλομεσιτικούς οίκους ότι θα επιδράσει ενισχυτικά στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων.
Ο «χρησμός» της Bimco για τη ναυτιλία
Αν και η Κίνα αναμένεται να διατηρήσει σε ισχύ ορισμένα μέτρα μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2023, η πλήρης επαναλειτουργία της οικονομίας της το δεύτερο εξάμηνο του 2023 θα λειτουργήσει ως ούριος άνεμος στην αγορά πετρελαίου, επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal.
Ανάκαμψη
To δεύτερο εξάμηνο του 2023 η εσωτερική ζήτηση στην Κίνα θα ανακάμψει αφού αναμένεται να αρθούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί και οι εσωτερικές και διεθνείς πτήσεις θα επανέλθουν σε κανονικούς ρυθμούς και θα αντικατοπτρίζονται στην επιστροφή στην κανονικότητα όσον αφορά τη ζήτηση καυσίμων αεροπλάνων. Τα οδικά ταξίδια αναμένεται επίσης να ομαλοποιηθούν εντός του 2023, ενισχύοντας τη ζήτηση βενζίνης και ντίζελ, ενώ το πλήρες άνοιγμα της οικονομίας θα στηρίξει την κατασκευαστική δραστηριότητα που έχει πληγεί σοβαρά μετά την πανδημία.
Εκτός της Κίνας ενισχυτικά στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων λειτουργεί και η αύξηση των τονομιλίων μεταφερόμενων φορτίων ως αποτέλεσμα διαταραχών της αγοράς. Ο συνδυασμός αυτών των δύο παραγόντων θα μπορούσε να τονώσει τη ζήτηση για δεξαμενόπλοια αργού έως και 6% υψηλότερα το επόμενο έτος, εκτιμά η Intermodal.
Τα μεγαλύτερα ταξίδια προκύπτουν από την ανακατεύθυνση των παραδοσιακών ρωσικών εισαγωγών πετρελαίου σε άλλες περιοχές, οι οποίες απαιτούν και μεγαλύτερη χωρητικότητα δεξαμενόπλοιων. Επισημαίνεται ότι το εμπόριο αργού πετρελαίου έχει αλλάξει δραστικά από τις γεωπολιτικές αναταραχές μετά την πολεμική σύγκρουση στην Ουκρανία.
Τα τονομίλια έχουν αυξηθεί σημαντικά καθώς οι εισαγωγές της ΕΕ από τον Περσικό Κόλπο συνιστούν πιο μακρινό ταξίδι σε σύγκριση με την προμήθεια από ρωσικά λιμάνια, ενώ οι αυξανόμενες εξαγωγές πετρελαίου των ΗΠΑ και οι χαλαροί περιορισμοί παραγωγής του ΟΠΕΚ+ φέρνουν περισσότερο πετρέλαιο στην αγορά.
Το ρωσικό αργό πετρέλαιο με μεγάλη έκπτωση κατευθύνεται τώρα προς την Ανατολή, και έτσι τα πλοία Aframax και Suezmax έχουν αποκομίσει τα περισσότερα οφέλη κατά τη μεταφορά αργού από τη Βαλτική και τους τερματικούς σταθμούς της Αρκτικής Ρωσίας στην Κίνα και την Ινδία.
Με τη συνεχή βελτίωση της δυναμικής προσφοράς – ζήτησης υπό τις τρέχουσες γεωπολιτικές διαταραχές, τα ναύλα στα δεξαμενόπλοια αργού θα συνεχίσουν να παρουσιάζουν έντονη ανάπτυξη το 2023, ενώ τα τρέχοντα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς θα ευνοήσουν ιδιαίτερα τα μεγέθη Aframax και Suezmax.
Υψηλά ναύλα
Οσον αφορά τα υπερδεξαμενόπλοια (Very Large Crude Carrier – VLCC) σημειώνεται ότι για το μεγαλύτερο μέρος του 2022 ήταν καθηλωμένα και τα ναύλα βρίσκονταν πολύ κάτω από τα λειτουργικά κόστη, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορούσαν να καλύψουν ούτε το κόστος του ταξιδιού.
Ωστόσο, από τον Ιούλιο και μετά πέρασαν σε θετικό έδαφος, ενώ τον Νοέμβριο έφτασαν σε υψηλά επίπεδα άνω των 100.000 δολ./ημέρα. Στην παρούσα συγκυρία αυτό που παρατηρείται είναι ότι το βιβλίο παραγγελιών είναι πολύ φτωχό αφού ανέρχεται στο 7,5% του παγκόσμιου στόλου (το χαμηλότερο από το 1997).
Επιπλέον η λειτουργία των πλοίων γίνεται σε χαμηλές ταχύτητες για να ικανοποιήσουν τα όρια εκπομπών ρύπων ρύπανσης. Οι δύο παραπάνω συνθήκες συνεχίζουν να υποστηρίζουν ικανοποιητικά ναύλα για τα VLCC τα επόμενα χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, αυτοί οι παράγοντες θα περιορίσουν την αύξηση της προσφοράς μέχρι το 2024.
Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023