Ούριος άνεμος φυσάει για τα δεξαμενόπλοια μετά την απόφαση της Κίνας να χαλαρώσει την περιοριστική πολιτική κατά του κορωνοϊού και σε συνδυασμό με την επαναχάραξη νέων θαλάσσιων εμπορικών δρόμων μεταφοράς αργού λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Τα δεξαμενόπλοια θα βρεθούν σε έναν νέο ενάρετο κύκλο κερδοφόρων ναύλων το 2023 όπως εκτιμούν οι ειδικοί.
Η πρόσφατη χαλάρωση από την κυβέρνηση της Κίνας των αυστηρών μέτρων κατά του Covid-19 εκτιμάται από τους ναυλομεσιτικούς οίκους ότι θα επιδράσει ενισχυτικά στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων.
Ο «χρησμός» της Bimco για τη ναυτιλία
Αν και η Κίνα αναμένεται να διατηρήσει σε ισχύ ορισμένα μέτρα μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2023, η πλήρης επαναλειτουργία της οικονομίας της το δεύτερο εξάμηνο του 2023 θα λειτουργήσει ως ούριος άνεμος στην αγορά πετρελαίου, επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal.
Ανάκαμψη
To δεύτερο εξάμηνο του 2023 η εσωτερική ζήτηση στην Κίνα θα ανακάμψει αφού αναμένεται να αρθούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί και οι εσωτερικές και διεθνείς πτήσεις θα επανέλθουν σε κανονικούς ρυθμούς και θα αντικατοπτρίζονται στην επιστροφή στην κανονικότητα όσον αφορά τη ζήτηση καυσίμων αεροπλάνων. Τα οδικά ταξίδια αναμένεται επίσης να ομαλοποιηθούν εντός του 2023, ενισχύοντας τη ζήτηση βενζίνης και ντίζελ, ενώ το πλήρες άνοιγμα της οικονομίας θα στηρίξει την κατασκευαστική δραστηριότητα που έχει πληγεί σοβαρά μετά την πανδημία.
Εκτός της Κίνας ενισχυτικά στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων λειτουργεί και η αύξηση των τονομιλίων μεταφερόμενων φορτίων ως αποτέλεσμα διαταραχών της αγοράς. Ο συνδυασμός αυτών των δύο παραγόντων θα μπορούσε να τονώσει τη ζήτηση για δεξαμενόπλοια αργού έως και 6% υψηλότερα το επόμενο έτος, εκτιμά η Intermodal.
Τα μεγαλύτερα ταξίδια προκύπτουν από την ανακατεύθυνση των παραδοσιακών ρωσικών εισαγωγών πετρελαίου σε άλλες περιοχές, οι οποίες απαιτούν και μεγαλύτερη χωρητικότητα δεξαμενόπλοιων. Επισημαίνεται ότι το εμπόριο αργού πετρελαίου έχει αλλάξει δραστικά από τις γεωπολιτικές αναταραχές μετά την πολεμική σύγκρουση στην Ουκρανία.
Τα τονομίλια έχουν αυξηθεί σημαντικά καθώς οι εισαγωγές της ΕΕ από τον Περσικό Κόλπο συνιστούν πιο μακρινό ταξίδι σε σύγκριση με την προμήθεια από ρωσικά λιμάνια, ενώ οι αυξανόμενες εξαγωγές πετρελαίου των ΗΠΑ και οι χαλαροί περιορισμοί παραγωγής του ΟΠΕΚ+ φέρνουν περισσότερο πετρέλαιο στην αγορά.
Το ρωσικό αργό πετρέλαιο με μεγάλη έκπτωση κατευθύνεται τώρα προς την Ανατολή, και έτσι τα πλοία Aframax και Suezmax έχουν αποκομίσει τα περισσότερα οφέλη κατά τη μεταφορά αργού από τη Βαλτική και τους τερματικούς σταθμούς της Αρκτικής Ρωσίας στην Κίνα και την Ινδία.
Με τη συνεχή βελτίωση της δυναμικής προσφοράς – ζήτησης υπό τις τρέχουσες γεωπολιτικές διαταραχές, τα ναύλα στα δεξαμενόπλοια αργού θα συνεχίσουν να παρουσιάζουν έντονη ανάπτυξη το 2023, ενώ τα τρέχοντα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς θα ευνοήσουν ιδιαίτερα τα μεγέθη Aframax και Suezmax.
Υψηλά ναύλα
Οσον αφορά τα υπερδεξαμενόπλοια (Very Large Crude Carrier – VLCC) σημειώνεται ότι για το μεγαλύτερο μέρος του 2022 ήταν καθηλωμένα και τα ναύλα βρίσκονταν πολύ κάτω από τα λειτουργικά κόστη, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορούσαν να καλύψουν ούτε το κόστος του ταξιδιού.
Ωστόσο, από τον Ιούλιο και μετά πέρασαν σε θετικό έδαφος, ενώ τον Νοέμβριο έφτασαν σε υψηλά επίπεδα άνω των 100.000 δολ./ημέρα. Στην παρούσα συγκυρία αυτό που παρατηρείται είναι ότι το βιβλίο παραγγελιών είναι πολύ φτωχό αφού ανέρχεται στο 7,5% του παγκόσμιου στόλου (το χαμηλότερο από το 1997).
Επιπλέον η λειτουργία των πλοίων γίνεται σε χαμηλές ταχύτητες για να ικανοποιήσουν τα όρια εκπομπών ρύπων ρύπανσης. Οι δύο παραπάνω συνθήκες συνεχίζουν να υποστηρίζουν ικανοποιητικά ναύλα για τα VLCC τα επόμενα χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, αυτοί οι παράγοντες θα περιορίσουν την αύξηση της προσφοράς μέχρι το 2024.
Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»
Latest News
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα στήριξης 107 πλημμυροπαθών
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία της Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κυρίας Μελίνας Τραυλού και της Προέδρου του Μαζί για το Παιδί, κυρίας Αλεξάνδρας Μαρτίνου
«Τρολάρουν» τη διεθνή ναυτιλία οι Χούθι - Κάνουν συνέδριο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας
Οι Χούθι ζητούν από τον διεθνή ναυτιλιακή έκδοση Tradewinds να καταθέσει ιδέες για το περιεχόμενο του σεμιναρίου