Η Bulgari, γνωστή και ως BVLGARI στους κύκλους της μόδας, είναι μια εμβληματική μάρκα πολυτελείας διεθνών διαστάσεων χάρη στα υψηλής ποιότητας κοσμήματα, ρολόγια, αρώματα, αξεσουάρ και δερμάτινα είδη.
Με εκατοντάδες μεγαλοκαταστήματα, ξενοδοχεία και προορισμούς θέρετρων σε όλο τον κόσμο, τίποτα δεν θυμίζει σήμερα το ταπεινό ξεκίνημα του οίκου.
Εξάλλου, δεν θα μπορούσαν πολλοί να φανταστούν ότι το μικρό κοσμηματοπωλείο που ίδρυσε ένας σκληρά εργαζόμενος έλληνας αργυροχόος, ο Σωτήριος Βούλγαρης, στη Ρώμη το 1884, θα κατέληγε να είναι μία από τις πιο αναγνωρισμένες διεθνείς μάρκες παγκοσμίως.
Antonio Percassi: Ο Ιταλός επιχειρηματίας που αποκτά το «χρυσωρυχείο» της Folli Follie στην Ερμού
Η ιστορία του Σωτήρη Βούλγαρη
Ο Βούλγαρης γεννήθηκε στην Ήπειρο
Ο «πατέρας» του brand που εξελίχθηκε σε οίκο πολυτελείας γεννήθηκε τον Μάρτιο του 1857 στην ελληνική περιοχή της Ηπείρου και ήταν ένα από τα έντεκα παιδιά του πατέρα του, Γεωργίου Βούλγαρη και της μητέρας του Ελένης Στρογγάρη.
Το 1880, ο Σωτήριος μετακόμισε στην Ιταλία για ένα καλύτερο μέλλον με λίγα μόνο σεντς στην τσέπη του. Το ταλέντο του και το πάθος του να δουλεύει με πολύτιμα μέταλλα και πέτρες του χάρισαν μερικές κερδοφόρες δουλειές πριν ανοίξει το δικό του κοσμηματοπωλείο το 1884.
Στις αρχές της, η Bvlgari ήταν γνωστή για τα ασημένια κοσμήματά της που ήταν εμπνευσμένα από την αρχαία ελληνική, ρωμαϊκή και βυζαντινή τέχνη.
Ένα από τα πιο δημοφιλή κομμάτια της μάρκας εκείνη την εποχή ήταν το Trombino, ένα μικρό δαχτυλίδι, που έγινε κορυφαίο σε πωλήσεις στη Ρώμη και το Παρίσι κατά τις δεκαετίες του 1920 και του 1930. Με σκληρή δουλειά και αφοσίωση στην τέχνη του, ο Σωτήριος Βούλγαρης έθεσε τα θεμέλια του μοναδικού στυλ Bvlgari, ενώ όλο και περισσότερα καταστήματα άνοιγαν σε όλη την Ιταλία.
Το λογότυπο BVLGARI χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1934
Το 1932, ο Σωτήριος πέθανε σε ηλικία 75 ετών, αφήνοντας πίσω του μια μεγάλη κληρονομιά στους δύο γιους του, τον Τζιόρτζιο και τον Κωνσταντίνο, οι οποίοι ήταν υπεύθυνοι για την εικόνα που έχει σήμερα ο οίκος. Το λογότυπο Bvlgari χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1934, όταν τα επιχρυσωμένα ορειχάλκινα γράμματά του κοσμούσαν την κεντρική πόρτα του καταστήματος της ναυαρχίδας στην οδό Via Condotti.
Τα δύο αδέλφια συνέχισαν να εισάγουν νέα στοιχεία στον οίκο μόδας με τη χρήση του χρυσού να γίνεται όλο και πιο σημαντική για τη δημιουργία κοσμημάτων. Στις αρχές της δεκαετίας του 1940, ο οίκος παρουσίασε επίσης τα διάσημα ρολόγια-βραχιόλια Serpenti, τα οποία σύντομα κατέκτησαν τις αγορές.
Η Σάρον Στόουν στην ταινία Casino φοράει κοσμήματα Bvlgari
Και ύστερα ήρθαν οι διάσημες
Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1950, η Bvlgari λάνσαρε τις πρώτες φλοράλ καρφίτσες της, οι οποίες έγιναν ευρέως γνωστές ως «en tremblant» λόγω των διαμαντένιων στεφάνων τους. Εν τω μεταξύ, ο οίκος είχε ήδη προσελκύσει τις πρώτες διασημότητές του με τις Ελίζαμπεθ Τέιλορ, Άννα Μανιάνι, Ίνγκριντ Μπέργκμαν και Τζίνα Λολομπριτζίτα να είναι μερικές από τις πιο διάσημες πελάτισσες του.
Ο θάνατος του Τζιότζιο το 1966 έφερε στο προσκήνιο τον γιο του Τζιάνι, ο οποίος ηγήθηκε της εταιρείας Bvlgari για σχεδόν είκοσι πέντε χρόνια. Με τον Τζιάνι ως πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, ο οίκος εισήλθε σε μια εποχή παγκόσμιας επέκτασης τη δεκαετία του 1970 με τα καταστήματα Bvlgari να ανοίγουν στη Νέα Υόρκη, τη Γενεύη, το Μόντε Κάρλο και το Παρίσι.
Πολλά νέα μοτίβα έκαναν το ντεμπούτο τους εκείνη την εποχή, ενώ η κυρίαρχη χρήση κίτρινου χρυσού για τα κοσμήματα της εταιρείας έγινε γνωστή ως σήμα κατατεθέν της Bvlgari παγκοσμίως.
Στις δεκαετίες που ακολούθησαν, η εταιρεία παρέμεινε επιτυχημένη με τον οίκο να σημειώνει αύξηση των εσόδων του κατά 150% μεταξύ 1997 και 2003.
Η Bvlgari ένα παγκόσμιο σύμβολο χωρίς σύνορα
Το 2014, η Bvlgari γιόρτασε την 130η επέτειο της μάρκας, ενώ το 2017, δημιουργήθηκε στη Βαλέντζα της Ιταλίας μια νέα έδρα κατασκευής κοσμημάτων, η μεγαλύτερη στην Ευρώπη με συνολική έκταση 14.000 τετραγωνικών μέτρων.
Με περισσότερους από τέσσερις χιλιάδες υπαλλήλους σε όλο τον κόσμο και καθαρή αξία δισεκατομμυρίων δολαρίων, η Bvlgari είναι, σήμερα, ένα παγκόσμιο brand πολυτελείας χωρίς σύνορα. Ωστόσο, ο οίκος δεν ξεχνά τις ρίζες και τη χώρα καταγωγής του ιδρυτή του.
Ο διευθυντής διεθνούς επικοινωνίας του Bvlgari, Στέφαν Στένγκεν, υπενθύμισε σε όλους την ελληνική κληρονομιά του πολυτελούς οίκου και την ελληνική καταγωγή του ιδρυτή του, Σωτήριου Βούλγαρη, όταν μίλησε αποκλειστικά στο Greek Reporter το 2017.
Η Ελίζαμπεθ Τέιλορ λάτρεψε τα Bvlgari
*Με στοιχεία από το greekreporter.com
Πηγή: in.gr
Latest News
Στο Top15 των ακριβότερων μεταγραφών ο Τζίμας
«Σπάει» όλα τα κοντέρ η μεταγραφή του Στέφανου Τζίμα στην Μπράιτον, καθώς μπήκε στο Top15 με τις πιο ακριβές μεταγραφές της φετινής χειμερινής μεταγραφικής περιόδου
Kremlinvision! To διάταγμα Πούτιν και η ρωσική απάντηση στη Εurovision
Ο πρόεδρος της Ρωσίας, Βλαντιμίρ Πούτιν, υπέγραψε διάταγμα για τη ρωσική εκδοχή του Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision
Είναι δίκαιη η league phase του Champions League;
Ο υπερυπολογιστής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών ερεύνησε κατά πόσο είναι δίκαιο το σύστημα της league phase του Champions League
Στο Ταμείο Ανάκαμψης οι προληπτικές μαστογραφίες
Δικαίωμα συμμετοχής στη δράση έχει κάθε γυναίκα πολίτης της χώρας που ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 45-74 και διαθέτει Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης
Όμιλος Ιατρικού Αθηνών: Η Υγειονομική Διπλωματία στο Πλαίσιο των Γεωπολιτικών Εξελίξεων
Η εκδήλωση συγκέντρωσε εξέχουσες προσωπικότητες, μέλη της Αθηναϊκής Λέσχης, καθώς και διακεκριμένα στελέχη από τον χώρο της υγείας και της πολιτικής
Εισιτήριο μόνο για τη Μόνα Λίζα - Νέα πολιτική στο Λούβρο
Οι περισσότεροι από τους 7,5 εκατ. επισκέπτες στο Λούβρο, συγκεντρώνονται μπροστά στη Μόνα Λίζα
Το 93% των στελεχών πληροφορικής σχεδιάζει να εφαρμόσει AI Agents
Τα βασικά ευρήματα της έρευνας της Salesforce δείχνουν ότι η αυξανόμενη ζήτηση στον τομέα της πληροφορικής δημιουργεί νέες ευκαιρίες για βελτίωση της αποδοτικότητας με χαμηλότερο κόστος, μέσω των ΑΙ Agents
Γιατί η Sotheby's «κλείνει» το ηλεκτρονικό της εμπόριο στην Κίνα
Ο οίκος δημοπρασιών Sotheby's αποσύρει το εγχείρημα «Buy Now» για άμεσες αγορές έργων τέχνης και ειδών πολυτελείας στην Κίνα
«Η Ελλάδα πρέπει να βελτιώσει την είσπραξη των φόρων» - Οι εκτιμήσεις του Κένεθ Ρογκόφ
Ο καθηγητής Διεθνών Οικονομικών του Harvard προτείνει στην Ευρώπη να μην κάνει τίποτα στις απειλές Τραμπ για τους δασμούς
Οι εταιρείες έχουν νέο... δίλημμα - ΑΙ ή Gen Z για θέσεις εργασίες;
Tο 40% των μάνατζερ θα προτιμούσε να προσλάβει ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης αντί για πτυχιούχους της Gen Z