Η απόφαση του ομίλου Intersport International πριν από ενάμισι χρόνο να προχωρήσει στην πώληση της αλυσίδας The Athlete’s Foot (TAF) είχε λίγο – πολύ προδιαγράψει το μέλλον του εμπορικού σήματος όχι μόνο στην ελληνική αγορά αλλά και παγκοσμίως.
Έτσι η χθεσινή ανακοίνωση του ομίλου Fourlis για τη συμφωνία πώλησης της δραστηριότητας λιανικής TAF στην Ελλάδα δεν προκάλεσε μεγάλη έκπληξη στους γνώστες της εγχώριας αγοράς των αθλητικών ειδών.
Αγοράστρια των 14 καταστημάτων της αλυσίδας που λανσάρισε ο όμιλος Fourlis το 2014 είναι η TAF Global Holding AG, θυγατρική της Arklyz Group AG, η οποία έχει αποκτήσει τα δικαιώματα του σήματος TAF παγκοσμίως.
Το τίμημα της συναλλαγής ανέρχεται σύμφωνα με την ανακοίνωση σε 4 εκατ. ευρώ και θα οριστικοποιηθεί με την ολοκλήρωση της συναλλαγής στο τέλος Φεβρουαρίου 2023, βάσει όποιων προσαρμογών προβλέπει η σύμβαση μεταξύ των δύο μερών.
Μερική διάσπαση
Η αλλαγή στρατηγικής του ομίλου Fourlis είχε φανεί ήδη από τον περασμένο Μάιο όταν αποφάσισε τη δημιουργία μιας νέας θυγατρικής, της Sneakers Market, στην οποία μεταφέρθηκε η δραστηριότητα του σήματος The Athlete’s Foot.
Αυτή η απόφαση ελήφθη με το σκεπτικό της ενίσχυσης του σήματος Intersport, την ώρα που παγκόσμιοι ηγέτες στον κλάδο των αθλητικών ειδών, όπως η Nike και η Adidas δίνουν έμφαση στις απευθείας πωλήσεις, σε βάρος των πωλήσεων χονδρικής. Να σημειωθεί ότι η Nike έβγαλε από το χαρτοφυλάκιο των συνεργατών της την TAF.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στην έκθεση εκτίμησης για τη διάσπαση, η TAF διαχωρίστηκε από την Intersport και μεταφέρθηκε στην εταιρεία Sneakers Market «με γνώμονα το συμφέρον της διασπώμενης (σ.σ. Intersport) και του ομίλου Fourlis εν γένει, στο πλαίσιο υλοποίησης στρατηγικής που αποσκοπεί στην απόκτηση μεγαλύτερης οργανωτικής αυτονομίας και ευελιξίας για να ανταποκριθεί ο όμιλος αποτελεσματικότερα στις σύγχρονες ανάγκες μέσα από το διαχωρισμό των δραστηριοτήτων λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών».
Επιπλέον επισημαίνεται πως «η δομή που θα επιτευχθεί θα επιτρέψει στη διοίκηση της διασπώμενης και της επωφελούμενης (σ.σ. Sneakers Market) να έχουν σαφέστερη εικόνα για τη συνολική απόδοση κάθε επιχειρηματικού κλάδου, συμπεριλαμβανομένης της αυξημένης διαφάνειας σχετικά με τα κέρδη τους».
Ο γρίφος της Τουρκίας
Εκτός από την Ελλάδα ο όμιλος Fourlis είχε ανακοινώσει τον Νοέμβριο του 2014 τη σύναψη συμφωνίας ανάληψης των δικαιωμάτων franchise για την ανάπτυξη καταστημάτων The Athlete’s Foot και στην Τουρκία.
Αυτή τη στιγμή στην Κωνσταντινούπολη λειτουργούν 3 καταστήματα TAF, καθώς και 12 καταστήματα Intersport, ενώ την προηγούμενη διετία έχει εξορθολογιστεί η δραστηριότητα, η οποία εμφανίζει πλέον θετικό EBIT, με το κλείσιμο 12 καταστημάτων.
Όπως είχε αποκαλύψει πριν λίγες εβδομάδες ο Απόστολος Πεταλάς, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Fourlis, η ελληνική εισηγμένη βρίσκεται σε συζητήσεις με στρατηγικό επενδυτή για την περαιτέρω παρουσία στην τοπική αγορά.
Στην περίπτωση που οι διαπραγματεύσεις δεν τελεσφορήσουν ο όμιλος θα προχωρήσει στην εκποίηση της τουρκικής εταιρείας, η οποία ούτως ή άλλως δεν έχει σημαντικό αποτύπωμα στον τζίρο του.
Οι αριθμοί
Παρότι στο 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022 ο όμιλος Fourlis κατέγραψε συνολικά άνοδο κερδοφορίας – τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 9,3 εκατ. ευρώ έναντι 7,4 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2021, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ήταν 9,2 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 15% – η δραστηριότητα των αθλητικών ειδών εμφάνισε ζημιές.
Συγκεκριμένα, τα λειτουργικά κέρδη υποχώρησαν στα 7,4 εκατ. ευρώ από 11,1 εκατ. ευρώ το 9μηνο του 2021, (-33%), ενώ τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 2,5 εκατ. ευρώ έναντι 6,8 εκατ. ευρώ πέρυσι, καταγράφοντας μείωση 63%.
Το καθαρό αποτέλεσμα ήταν ζημίες 1,5 εκατ. ευρώ έναντι καθαρών κερδών 2 εκατ. ευρώ το 9μηνο του 2021.
Πάντως, εκτιμάται ότι στο σύνολο του 2022 το αποτέλεσμα και στις τέσσερις χώρες που δραστηριοποιείται ο όμιλος, ακόμη και στην Τουρκία, θα είναι κερδοφόρο, με τον τζίρο να έχει ξεπεράσει και τις επιδόσεις του 2019.
Χωριστοί δρόμοι από πέρσι
Σημειώνεται ότι ο ελβετικός όμιλος Intersport International και η επιχείρηση αθλητικών παπουτσιών The Athlete‘s Foot (TAF) έχουν ήδη τραβήξει χωριστούς δρόμους από τον Ιούλιο του 2021.
Η TAF, που ιδρύθηκε στην Ατλάντα των ΗΠΑ το 1971 και εξαγοράστηκε από την Intersport το 2012, από πέρσι εντάχθηκε στον όμιλο Arklyz, με επικεφαλής τον Param Singh και έδρα επίσης στην Ελβετία.
Μάλιστα, όλα τα εμπορικά σήματα τα ηλεκτρονικά καταστήματα και οι συμφωνίες franchise της Athlete‘s Foot εξαγοράστηκαν από τον όμιλο Arklyz ιδιοκτήτη της εταιρείας Intersocks, η οποία παράγει 25 εκατομμύρια ζευγάρια κάλτσες για περισσότερους από 150 πελάτες σε όλο τον κόσμο.
Ο όμιλος διανέμει επίσης κορυφαίες μάρκες, όπως η Salomon, η Nordica και η Head, ενώ κατέχει άδειες χονδρικής διανομής για τα εμπορικά σήματα Hunter, Spenco και Crocs.
Η TAF με συνολικές πωλήσεις στα 503 εκατ. δολάρια το 2021 αυξημένες κατά 24%, σήμερα, διαθέτει περισσότερα από 560 καταστήματα και e–shops σε 30 χώρες.
Latest News
Το double στα κέρδη της Βενέτης και τι φέρνει η εξαγορά των Παγωτών Δωδώνη
Η Βενέτης με τα… χίλια πρόσωπα και η νέα σελίδα στην 76χρονη ιστορία της πιο γνωστής αλυσίδας αρτοποιίας στη χώρα
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023