
Ολοκληρώνοντας μια χρονιά μεγάλων διαγωνισμών για έργα υποδομών, ξεκινά ένας χορός υπογραφών που στο πρώτο τρίμηνο του 2023 θα φτάσει τα 1,76 δισ. ευρώ, με προάγγελο το Flyover της Θεσσαλονίκης στα μέσα Δεκεμβρίου. Νέα εργοτάξια θα μπουν σε κίνηση, συμπληρώνοντας τον χάρτη που ήδη σχηματίζουν το Πάτρα-Πύργος, ο Ε65, η Αμβρακία Οδός, η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας. Το γεγονός της χρονιάς θα είναι βεβαίως τα πρώτα εργοτάξια του ΒΟΑΚ εντός των επόμενων εβδομάδων.
Δύο νέα έργα τροχοδρομούν στη Δυτική Αττική. Πριν λίγες ημέρες, προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός του ΟΣΕ για την επέκταση του Προαστιακού με επτά σταθμούς από Άνω Λιόσια ως Μέγαρα. Η νέα γραμμή, μήκους 36 χλμ., έχει προϋπολογισμό 106,95 εκατ. ευρώ. Επί θύρας είναι η προκήρυξη της επέκτασης της Γραμμής 2, μήκους 3,5 χλμ., από την Ανθούπολη προς Παλατιανή, Ίλιον, Άγιο Νικόλαο. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 785 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της προμήθειας 8 συρμών και της επέκταση του αμαξοστασίου του Ελαιώνα. Λίγο πριν την Πρωτοχρονιά, η πράξη εντάχθηκε προς χρηματοδότηση στο Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης.
Η πληθώρα διαγωνισμών απογειώνει τον κατασκευαστικό κλάδο. Σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ, η αξία παραγωγής των κατασκευαστικών έργων θα ξεπεράσει τα 18 δισ. ευρώ το 2025 έναντι 7,6 δισ. το 2020. Το πρόγραμμα-μαμούθ των 13 δισ. ευρώ που εκπόνησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Κατασκευές: Ανάβουν μηχανές έργα 2,5 δισ. ευρώ
Έχουν ήδη δημοπρατηθεί έργα άνω των 10 δισ. ευρώ και περί τα 5 δισ. έχουν μπει σε φάση υλοποίησης. Στο πρώτο τρίμηνο του 2023 αναμένονται ακόμη διαγωνισμοί 2 δισ. Δυναμική που αναμένεται να δώσει ώθηση στις επενδύσεις σε κατασκευαστικά έργα, που θα φτάσουν το 2025 ως το 8,1% του ΑΕΠ, όταν ήταν στο 4% το 2020.
Ποιες υπογραφές θα πέσουν το πρώτο τρίμηνο του 2023
Οι μηχανές ζεστάθηκαν με το πρώτο οδικό ΣΔΙΤ που μπήκε σε φάση υλοποίησης για την εναέρια Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 373,2 εκατ. ευρώ. Η ένωση Άβαξ – Μυτιληναίος ανέλαβε την κατασκευή και λειτουργία για διάστημα 30 ετών.
Στον προθάλαμο της ολοκλήρωσης έχει βάλει ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης πέντε οδικά έργα για το αμέσως επόμενο διάστημα. Σε χρόνους ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα, βαίνουν προς υπογραφή τρία έργα που δημοπρατήθηκαν τον περασμένο Φεβρουάριο. Πρόκειται για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, ύψους 352 εκατ., με ανάδοχο το σχήμα ΤΕΡΝΑ-Άκτωρ-Ιντρακάτ, την παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών, προϋπολογισμού 210 εκατ. ευρώ, με ανάδοχο τον Όμιλο Μυτιληναίο και το Μπράλος – Άμφισσα, προϋπολογισμού 285 εκατ. ευρώ, που αναλαμβάνει ο Όμιλος Άβαξ.
Θα κλείσουν όμως εντός τριμήνου και δύο σημαντικές εκκρεμότητες. Αυτές αφορούν στα ΣΔΙΤ του άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, 251,8 εκατ. ευρώ, με προσωρινό ανάδοχο το σχήμα Άκτωρ Παραχωρήσεις-Ιντρακάτ, καθώς και του ΒΟΑΚ για το τμήμα «Χερσόνησος – Νεάπολη», ύψους 290 εκατ. ευρώ, που θα κατασκευάσει η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Άκτωρ Παραχωρήσεις – Ιντρακάτ. Όσο δε για το μεγάλο τμήμα του ΒΟΑΚ «Χανιά – Ηράκλειο», ύψους 1,6 δισ. ευρώ, ως τα τέλη Μαρτίου αναμένεται προσωρινός ανάδοχο για το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης που ξεκινά στην Ευρώπη.
Στην αρχή του χρόνου, σχεδιάζεται ακόμη η προκήρυξη του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ, ενώ θα ακολουθήσει εντός τριμήνου η σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική Οδό, που περιλαμβάνει τον τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά. Σύμφωνα δε με τον σχεδιασμό του υπουργείου και της ΕΡΓΟΣΕ, τα έξι σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς ύψους 4 δισ. ευρώ πρόκειται να συμβασιοποιηθούν εντός του 2023, αλλάζοντας πραγματικά τον σιδηροδρομικό χάρτη της χώρας.


Latest News

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού

Η ΑΒΑΞ ξεκινά την επέκταση των εγκαταστάσεων της Παπαστράτος στον Ασπρόπυργο
Η πρώτη φάση του σχεδίου έχει προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρω.

Σύμβουλος της AKTOR στην αναβάθμιση των εστιών στο πανεπιστήμιο Κρήτης
Το έργο, που υπεγράφη στις 27 Μαρτίου, συνολικού προϋπολογισμού 255 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει την κατασκευή 4.846 συνολικά κλινών σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο

Υπουργείο Υποδομών: Ανοίγει ξανά η γέφυρα Χειμωνικού στην Κεφαλονιά
Τίθεται σε κυκλοφορία η γέφυρας Χειμωνικού στην Κεφαλονιά μετά την καταστροφή από την κακοκαιρία «Ιανός»

Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ το έργο «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών»
Το έργο, την ένταξη του οποίου υπέγραψε ο Νίκος Παπαθανάσης, είναι συνολικού μήκους περίπου 28 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 238.430.480 ευρώ