Ολοκληρώνοντας μια χρονιά μεγάλων διαγωνισμών για έργα υποδομών, ξεκινά ένας χορός υπογραφών που στο πρώτο τρίμηνο του 2023 θα φτάσει τα 1,76 δισ. ευρώ, με προάγγελο το Flyover της Θεσσαλονίκης στα μέσα Δεκεμβρίου. Νέα εργοτάξια θα μπουν σε κίνηση, συμπληρώνοντας τον χάρτη που ήδη σχηματίζουν το Πάτρα-Πύργος, ο Ε65, η Αμβρακία Οδός, η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας. Το γεγονός της χρονιάς θα είναι βεβαίως τα πρώτα εργοτάξια του ΒΟΑΚ εντός των επόμενων εβδομάδων.
Δύο νέα έργα τροχοδρομούν στη Δυτική Αττική. Πριν λίγες ημέρες, προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός του ΟΣΕ για την επέκταση του Προαστιακού με επτά σταθμούς από Άνω Λιόσια ως Μέγαρα. Η νέα γραμμή, μήκους 36 χλμ., έχει προϋπολογισμό 106,95 εκατ. ευρώ. Επί θύρας είναι η προκήρυξη της επέκτασης της Γραμμής 2, μήκους 3,5 χλμ., από την Ανθούπολη προς Παλατιανή, Ίλιον, Άγιο Νικόλαο. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 785 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της προμήθειας 8 συρμών και της επέκταση του αμαξοστασίου του Ελαιώνα. Λίγο πριν την Πρωτοχρονιά, η πράξη εντάχθηκε προς χρηματοδότηση στο Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης.
Η πληθώρα διαγωνισμών απογειώνει τον κατασκευαστικό κλάδο. Σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ, η αξία παραγωγής των κατασκευαστικών έργων θα ξεπεράσει τα 18 δισ. ευρώ το 2025 έναντι 7,6 δισ. το 2020. Το πρόγραμμα-μαμούθ των 13 δισ. ευρώ που εκπόνησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Κατασκευές: Ανάβουν μηχανές έργα 2,5 δισ. ευρώ
Έχουν ήδη δημοπρατηθεί έργα άνω των 10 δισ. ευρώ και περί τα 5 δισ. έχουν μπει σε φάση υλοποίησης. Στο πρώτο τρίμηνο του 2023 αναμένονται ακόμη διαγωνισμοί 2 δισ. Δυναμική που αναμένεται να δώσει ώθηση στις επενδύσεις σε κατασκευαστικά έργα, που θα φτάσουν το 2025 ως το 8,1% του ΑΕΠ, όταν ήταν στο 4% το 2020.
Ποιες υπογραφές θα πέσουν το πρώτο τρίμηνο του 2023
Οι μηχανές ζεστάθηκαν με το πρώτο οδικό ΣΔΙΤ που μπήκε σε φάση υλοποίησης για την εναέρια Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 373,2 εκατ. ευρώ. Η ένωση Άβαξ – Μυτιληναίος ανέλαβε την κατασκευή και λειτουργία για διάστημα 30 ετών.
Στον προθάλαμο της ολοκλήρωσης έχει βάλει ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης πέντε οδικά έργα για το αμέσως επόμενο διάστημα. Σε χρόνους ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα, βαίνουν προς υπογραφή τρία έργα που δημοπρατήθηκαν τον περασμένο Φεβρουάριο. Πρόκειται για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, ύψους 352 εκατ., με ανάδοχο το σχήμα ΤΕΡΝΑ-Άκτωρ-Ιντρακάτ, την παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών, προϋπολογισμού 210 εκατ. ευρώ, με ανάδοχο τον Όμιλο Μυτιληναίο και το Μπράλος – Άμφισσα, προϋπολογισμού 285 εκατ. ευρώ, που αναλαμβάνει ο Όμιλος Άβαξ.
Θα κλείσουν όμως εντός τριμήνου και δύο σημαντικές εκκρεμότητες. Αυτές αφορούν στα ΣΔΙΤ του άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, 251,8 εκατ. ευρώ, με προσωρινό ανάδοχο το σχήμα Άκτωρ Παραχωρήσεις-Ιντρακάτ, καθώς και του ΒΟΑΚ για το τμήμα «Χερσόνησος – Νεάπολη», ύψους 290 εκατ. ευρώ, που θα κατασκευάσει η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Άκτωρ Παραχωρήσεις – Ιντρακάτ. Όσο δε για το μεγάλο τμήμα του ΒΟΑΚ «Χανιά – Ηράκλειο», ύψους 1,6 δισ. ευρώ, ως τα τέλη Μαρτίου αναμένεται προσωρινός ανάδοχο για το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης που ξεκινά στην Ευρώπη.
Στην αρχή του χρόνου, σχεδιάζεται ακόμη η προκήρυξη του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ, ενώ θα ακολουθήσει εντός τριμήνου η σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική Οδό, που περιλαμβάνει τον τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά. Σύμφωνα δε με τον σχεδιασμό του υπουργείου και της ΕΡΓΟΣΕ, τα έξι σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς ύψους 4 δισ. ευρώ πρόκειται να συμβασιοποιηθούν εντός του 2023, αλλάζοντας πραγματικά τον σιδηροδρομικό χάρτη της χώρας.
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ