Ολοκληρώνοντας μια χρονιά μεγάλων διαγωνισμών για έργα υποδομών, ξεκινά ένας χορός υπογραφών που στο πρώτο τρίμηνο του 2023 θα φτάσει τα 1,76 δισ. ευρώ, με προάγγελο το Flyover της Θεσσαλονίκης στα μέσα Δεκεμβρίου. Νέα εργοτάξια θα μπουν σε κίνηση, συμπληρώνοντας τον χάρτη που ήδη σχηματίζουν το Πάτρα-Πύργος, ο Ε65, η Αμβρακία Οδός, η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας. Το γεγονός της χρονιάς θα είναι βεβαίως τα πρώτα εργοτάξια του ΒΟΑΚ εντός των επόμενων εβδομάδων.
Δύο νέα έργα τροχοδρομούν στη Δυτική Αττική. Πριν λίγες ημέρες, προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός του ΟΣΕ για την επέκταση του Προαστιακού με επτά σταθμούς από Άνω Λιόσια ως Μέγαρα. Η νέα γραμμή, μήκους 36 χλμ., έχει προϋπολογισμό 106,95 εκατ. ευρώ. Επί θύρας είναι η προκήρυξη της επέκτασης της Γραμμής 2, μήκους 3,5 χλμ., από την Ανθούπολη προς Παλατιανή, Ίλιον, Άγιο Νικόλαο. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 785 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της προμήθειας 8 συρμών και της επέκταση του αμαξοστασίου του Ελαιώνα. Λίγο πριν την Πρωτοχρονιά, η πράξη εντάχθηκε προς χρηματοδότηση στο Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης.
Η πληθώρα διαγωνισμών απογειώνει τον κατασκευαστικό κλάδο. Σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ, η αξία παραγωγής των κατασκευαστικών έργων θα ξεπεράσει τα 18 δισ. ευρώ το 2025 έναντι 7,6 δισ. το 2020. Το πρόγραμμα-μαμούθ των 13 δισ. ευρώ που εκπόνησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Κατασκευές: Ανάβουν μηχανές έργα 2,5 δισ. ευρώ
Έχουν ήδη δημοπρατηθεί έργα άνω των 10 δισ. ευρώ και περί τα 5 δισ. έχουν μπει σε φάση υλοποίησης. Στο πρώτο τρίμηνο του 2023 αναμένονται ακόμη διαγωνισμοί 2 δισ. Δυναμική που αναμένεται να δώσει ώθηση στις επενδύσεις σε κατασκευαστικά έργα, που θα φτάσουν το 2025 ως το 8,1% του ΑΕΠ, όταν ήταν στο 4% το 2020.
Ποιες υπογραφές θα πέσουν το πρώτο τρίμηνο του 2023
Οι μηχανές ζεστάθηκαν με το πρώτο οδικό ΣΔΙΤ που μπήκε σε φάση υλοποίησης για την εναέρια Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 373,2 εκατ. ευρώ. Η ένωση Άβαξ – Μυτιληναίος ανέλαβε την κατασκευή και λειτουργία για διάστημα 30 ετών.
Στον προθάλαμο της ολοκλήρωσης έχει βάλει ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης πέντε οδικά έργα για το αμέσως επόμενο διάστημα. Σε χρόνους ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα, βαίνουν προς υπογραφή τρία έργα που δημοπρατήθηκαν τον περασμένο Φεβρουάριο. Πρόκειται για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, ύψους 352 εκατ., με ανάδοχο το σχήμα ΤΕΡΝΑ-Άκτωρ-Ιντρακάτ, την παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών, προϋπολογισμού 210 εκατ. ευρώ, με ανάδοχο τον Όμιλο Μυτιληναίο και το Μπράλος – Άμφισσα, προϋπολογισμού 285 εκατ. ευρώ, που αναλαμβάνει ο Όμιλος Άβαξ.
Θα κλείσουν όμως εντός τριμήνου και δύο σημαντικές εκκρεμότητες. Αυτές αφορούν στα ΣΔΙΤ του άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, 251,8 εκατ. ευρώ, με προσωρινό ανάδοχο το σχήμα Άκτωρ Παραχωρήσεις-Ιντρακάτ, καθώς και του ΒΟΑΚ για το τμήμα «Χερσόνησος – Νεάπολη», ύψους 290 εκατ. ευρώ, που θα κατασκευάσει η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Άκτωρ Παραχωρήσεις – Ιντρακάτ. Όσο δε για το μεγάλο τμήμα του ΒΟΑΚ «Χανιά – Ηράκλειο», ύψους 1,6 δισ. ευρώ, ως τα τέλη Μαρτίου αναμένεται προσωρινός ανάδοχο για το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης που ξεκινά στην Ευρώπη.
Στην αρχή του χρόνου, σχεδιάζεται ακόμη η προκήρυξη του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ, ενώ θα ακολουθήσει εντός τριμήνου η σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική Οδό, που περιλαμβάνει τον τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά. Σύμφωνα δε με τον σχεδιασμό του υπουργείου και της ΕΡΓΟΣΕ, τα έξι σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς ύψους 4 δισ. ευρώ πρόκειται να συμβασιοποιηθούν εντός του 2023, αλλάζοντας πραγματικά τον σιδηροδρομικό χάρτη της χώρας.
Latest News
Επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Η σιδηροδρομική γραμμή επαναλειτουργεί κατόπιν εξασφάλισης της κυκλοφορίας από τον Διαχειριστή Υποδομής Ο.Σ.Ε.
Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
AVAX: Έπεσαν οι υπογραφές για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά – Το μήνυμα Μιτζάλη
Ο CEO της AVAX Κ. Μιτζάλης, παρουσία Μητσοτάκη, υπέγραψε με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τη σύμβαση για την εκτέλεση του έργου 310 εκατ. ευρώ
Νέα «κίτρινη κάρτα» από την Κομισιόν για τους σιδηρόδρομους - Δίμηνη προθεσμία στην Αθήνα
Η Επιτροπή καλεί την Ελλάδα να συμμορφωθεί με τη νομοθεσία της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων
Μετρό Θεσσαλονίκης: Με ολοκληρωμένο σχέδιο η απομάκρυνση των επιβατών
Με βάση το πρωτόκολλο η απομάκρυνση των επιβατών στο μετρό Θεσσαλονίκης – Η ανακοίνωση της THEMA
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών