Με δυναμικό τρόπο αναπτύχθηκε το 2022 η κρουαζιέρα στα Χανιά, προσθέτοντας θετικά στοιχεία στην πολύ καλή εικόνα της τουριστικής περιόδου για την περιοχή.
Η περίοδος της κρουαζιέρας ολοκληρώνεται τυπικά με την άφιξη στις 31 Δεκεμβρίου του τελευταίου πλοίου για το 2022, ωστόσο ήδη καταγράφηκε η καλύτερη μετά το 2019 χρονιά, την τελευταία επταετία.
Δώδεκα χρόνια ανοδικής πορείας
Με το τέλος του 2022, η κρουαζιέρα στα Χανιά ολοκληρώνει μια πολύ σημαντική πορεία 12 χρόνων που με εξαίρεση την πανδημία και κάποιες χρονιές που χαρακτηρίστηκαν ως μεταβατικές έφερε περίπου 1,5 εκατομμύρια επιβάτες με 875 κρουαζιερόπλοια. Ειδικότερα, οι επιβάτες ήταν,1.856.422
Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που αξιολογεί μιλώντας στο ΑΠΕ -ΜΠΕ ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Νομού Χανίων Δημήτρης Βιριράκης, είναι η προσέγγιση στη Σούδα πλοίων με μεγάλη πληρότητα και μεταφορική δυνατότητα , καθώς και η απόφαση νέων εταιριών να εντάξουν τα Χανιά, στα προγράμματα κρουαζιέρας.
Η περίοδος της κρουαζιέρας για το 2022 «άνοιξε» στα Χανιά τον Μάρτιο με δύο αφίξεις πλοίων και συνεχίστηκε με αυξητικές τάσεις, ενώ ο Οκτώβριος εξελίχθηκε ως ο μήνας με τις περισσότερες αφίξεις πλοίων και επιβατών, λόγω και της έκτακτης προσέγγισης πλοίων στο λιμάνι της Σούδας, ενώ προσεγγίσεις πλοίων υπήρξαν και στο ενετικό λιμάνι της πόλης. Συνολικά είχαμε 121 αφίξεις πλοίων, με 179.700 επιβάτες.
«Πρωταθλητής» στις αφίξεις υπήρξε ο Οκτώβριος με 23 πλοία και 38.710 επιβάτες.
Πλοία και στο ενετικό λιμάνι
Εκτός από την Σούδα καταγράφηκαν και 11 προσεγγίσεις πλοίων στο ενετικό λιμάνι της πόλης με 3.907 επιβάτες.
«Η χρονιά δείχνει την δυναμική της κρουαζιέρας στα Χανιά», σχολίασε στο ΑΠΕ -ΜΠΕ ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Νομού Χανίων, Δημήτρης Βιριράκης.
Η κρουαζιέρα από το 2010 μέχρι σήμερα στα Χανιά
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος συνολικά το 2021 στα Χανιά, καταγράφηκαν 76 αφίξεις με 45.619 επιβάτες, το 2020 μόλις 10 αφίξεις με 105 επιβάτες, το 2019 είχαν καταγραφεί 132 αφίξεις με 265.956 επιβάτες.
Το 2018 στη Σούδα είχαν αφιχθεί 78 πλοία με 139.944 επιβάτες, το 2017 ο αριθμός των πλοίων ήταν 84 και οι επιβάτες 128.067.
Το 2016 αφίχθησαν 86 πλοία με 147.915 επιβάτες, το 2015 οι αφίξεις ήταν 59 και οι επιβάτες 96.612, το 2014 αφίχθησαν 30 πλοία με 33.304 επιβάτες, το 2013 47 πλοία με 124.205 επιβάτες, το 2012 αφίχθησαν 54 πλοία με 129.087 επιβάτες, το 2011 72 πλοία με 158.118 επιβάτες και το 2010 21 πλοία με 11.059 επιβάτες.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
ΟΛΘ: Στο Υπερταμείο από το ΤΑΙΠΕΔ «πέρασε» το ποσοστό 7,27%
Το ποσοστό 7,27% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ που ελέγχεται εμμέσως από το Ελληνικό Δημόσιο δεν μεταβάλλεται
Στην αντεπίθεση ο Σαββίδης – Αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ στα 28,8 ευρώ
Συνέχισε τις αγορές μετοχών του ΟΛΘ η Belterra συμφερόντων της οικογένειας Σαββίδη – Πως αποκωδικοποιούν αναλυτές τη νέα κίνηση στην δημόσια προσφορά των Dreyfus
Μάχες χαρακωμάτων στον ΟΛΘ; – Γιατί αγοράζει μετοχές και ο Σαββίδης
Το σήμα που έστειλε η πλευρά Σαββίδη στους μετόχους του ΟΛΘ - Ο πήχης των 27 ευρώ της δημόσιας πρότασης και η αντίδραση των Ντρέιφους
ΟΛΘ: Σε αγορές μετοχών μετά την Dreyfus προχωρά και η πλευρά Σαββίδη
Η Belterra αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ πάνω από την τιμή των 27 ευρώ ανά μετοχή που έχει προτείνει η Dreyfus στη δημόσια πρόταση
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση