![Hλεκτροκίνηση: Ύφεση, πληθωρισμός και εφοδιαστικά εμφράγματα αποτελούν τα μεγαλύτερα αγκάθια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/11/ot_electric_car55.png)
Ο πληθωρισμός, η απο-παγκοσμιοποίηση, η επανόρθωση των εμπορικών συνόρων και οι κάθε λογής οικονομικές ανασφάλειες δεν είναι καλοί σύμβουλοι για αγορές. Έρευνα της KPMG αποκαλύπτει ότι τα διευθυντικά στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας σε ολόκληρο τον κόσμο χάνουν την εμπιστοσύνη τους για το «ηλεκτρικό» μέλλον του κλάδου. Θεωρούν, συγκεκριμένα, ότι η στροφή της αγοράς αυτοκινήτου προς την ηλεκτροκίνηση θα γίνει με αργότερους ρυθμούς από όσους πίστευαν σε ανάλογη έρευνα που η ίδια εταιρεία είχε διενεργήσει στα τέλη του 2021.
Tesla: Γκάζι σε απολύσεις, φρένο στις προσλήψεις στο επόμενο τρίμηνο
Εννιακόσιοι και πλέον διευθύνοντες σύμβουλοι και άλλοι υψηλόβαθμοι μάνατζερ του κλάδου αυτοκινήτου (915 για την ακρίβεια, εκ των οποίων 300 από τη Βόρεια Αμερική) συμμετείχαν στην έρευνα της διεθνούς εταιρείας λογιστών και επιχειρηματικών συμβούλων. Και οι τρεις στους τέσσερις, σε ποσοστό 76% για την ακρίβεια, εκτιμούν ότι ο πληθωρισμός και τα υψηλά τραπεζικά επιτόκια θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο στον κλάδο την επόμενη χρονιά. Αξίζει να σημειωθεί ότι, σε ό,τι αφορά στις ΗΠΑ, το ποσοστό των ανησυχούντων μάνατζερ αγγίζει το 84%.
Δυσπιστία για τα EV
Οι Αμερικανοί μάνατζερ ανησυχούν κυρίως για το αν θα επικρατήσουν τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ αλλά και παγκοσμίως έως το 2030. Ανησυχούν δηλαδή αν
θα αρχίσουν να αποδίδουν σε εύλογο χρόνο οι τεράστιες επενδύσεις που έχουν κάνει όλοι οι κατασκευαστές στην ηλεκτροκίνηση.
Στην αντίστοιχη έρευνα που διενεργήθηκε το Δεκέμβρη του 2021 οι εκτιμήσεις των Αμερικανών μάνατζερ για το ποσοστό των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2030 κυμαίνονταν από 20% έως 70% (για τους αισιοδοξότερους). Εφέτος οι απαισιόδοξοι φοβούνται ότι σε μια οκταετία οι πωλήσεις EV θα φτάνουν μόλις στο 10% του συνόλου, ενώ οι πλέον αισιόδοξοι δεν ελπίζουν ότι θα ξεπερνούν το 40%.
Οι εκτιμήσεις αυτές των Αμερικανών μάνατζερ αφορούν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως. Για την αμερικανική αγορά αυτοκινήτου το μέσο εκτιμούμενο ποσοστό υποχώρησε από το 65%, που ήταν πέρυσι, στο 35%. Έπεσε δηλαδή αρκετά χαμηλότερα από τον στόχο 50% που έχει θέσει η κυβέρνηση Μπάιντεν σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις EV επί του συνόλου το έτος 2030.
«Υπάρχει ακόμα ένας βαθμός αισιοδοξίας για την πορεία της αυτοκίνησης μακροπρόθεσμα. Αλλά το σημαντικό εν προκειμένω είναι ότι τα διευθυντικά στελέχη του κλάδου εκφράζουν έναν πολύ συντηρητικό ρεαλισμό για το εγγύς μέλλον», δήλωσε στο CNBC ο ειδικός αναλυτής της KPMG για τον κλάδο αυτοκινήτου, Γκάρι Σίλμπεργκ.
«Η φθίνουσα αισιοδοξία των στελεχών του κλάδου για το ρυθμό μετάβασης της αγοράς προς την ηλεκτροκίνηση συμπίπτει με τη μείωση των φορολογικών και άλλων κινήτρων που παρέχει η αμερικανική κυβέρνηση στους καταναλωτές για την αγορά αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Συμπίπτει επίσης με τις αυξανόμενες ανησυχίες σχετικά με τις εισαγωγές πρώτων υλών για την κατασκευή μπαταριών και επίσης με την εκτίναξη των τιμών των καινούργιων οχημάτων. Οι ανησυχίες αυτές προστίθενται στις δυσλειτουργίες που εμφανίζουν οι εφοδιαστικές αλυσίδες μετά την πανδημία και επίσης στους εντεινόμενους φόβους για οικονομική ύφεση», σημειώνεται στο ρεπορτάζ του CNBC.
Tesla VS Apple
Οι μάνατζερ που πήραν μέρος στην έρευνα πιστεύουν ότι η Tesla θα παραμείνει παγκόσμια ηγέτιδα στο χώρο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά με μικρότερη απόσταση από τις «διώκτριές» της. Ένα από τα εντυπωσιακά ευρήματα της έρευνας είναι η εκτίμηση των ειδικών του κλάδου ότι μια από τις μεγάλες ανταγωνίστριες της εταιρείας του Ίλον Μασκ θα είναι η γιγαντιαία τεχνολογική εταιρεία Apple, η οποία εδώ και χρόνια φημολογείται ότι σχεδιάζει να μπει στο χώρο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Συγκεκριμένα στην ερώτηση για την ηγέτιδα δύναμη σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση πρώτη εταιρεία με 233 ψήφους αναδείχθηκε η Tesla. Δεύτερη με 206 ψήφους αναδείχθηκε η Audi και ακολουθούν η BMW με 196 ψήφους και η Apple με 133 ψήφους. «Στην περυσινή έρευνα της KPMG η Apple είχε συγκεντρώσει 91 ψήφους, παρά το ότι ουδέποτε η εταιρεία των iPhone επιβεβαίωσε δημοσίως ότι σχεδιάζει να κατασκευάσει αυτοκίνητο», σημειώνει το CNBC.
Ο Γκάρι Σίλμπεργκ της KPMG αποδίδει την ολοένα αυξανόμενη αίσθηση της αγοράς ότι, όπου να’ναι, μπαίνει στο παιχνίδι και η Apple στο γεγονός ότι η εταιρεία υπολογιστών και έξυπνων συσκευών επικοινωνίας που έστησε ο ιδιοφυής Στιβ Τζομπς έχει μεγάλη εμπειρία σε ό,τι αφορά τη μαζική παραγωγή προϊόντων. Και επίσης στο ότι η κινεζική Foxconn, όπου ως γνωστόν η Apple κατασκευάζει τα iPhone και άλλα προϊόντα της, άρχισε να δραστηριοποιείται και στον κλάδο αυτοκινήτου.
Η Foxconn ξεκίνησε την κατασκευή ενός ηλεκτροκίνητου μικρού φορτηγού σε μονάδα της στο Οχάιο των ΗΠΑ και οι μάνατζερ της μονάδας έχουν ήδη εκφράσει τα σχέδιά τους να επεκτείνουν την παραγωγή.
Μετά την Apple, στο Top-10 των κατασκευαστών που θεωρεί η αγορά ότι θα πρωταγωνιστήσουν στον κλάδο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου ακολουθούν οι Ford, Honda, BYD, Hyundai-Kia, Mercedes-Benz και Toyota.
«Μια αναπάντεχη μη-συμπερίληψη στο Top-10 αφορά την General Motors, παρά το ότι επενδύει δισεκατομμύρια δολάρια στην αυτοκίνηση και έχει θέσει ως στόχο να κατασκευάζει και να πωλεί αποκλειστικά EV οχήματα έως το έτος 2035», παρατηρεί το CNBC.
Θα προσέθετε κανείς και την «παράλειψη» της Fiat-Chrysler, παρά το ότι ο ιταλο-αμερικανικός όμιλος επίσης έχει επενδύσει πολλά στην ηλεκτροκίνηση και αρκετά ηλεκτρικά μοντέλα της διανύουν ήδη μια καλή εμπορική πορεία στις ευρωπαϊκές αγορές.
Η ακατονόμαστη ύφεση
Παρά τις ανησυχίες, το 83% των στελεχών της αυτοκινητοβιομηχανίας που συμμετείχαν στην έρευνα εξέφρασαν τη βεβαιότητά τους ότι σε ορίζοντα πενταετίας ο κλάδος στο σύνολό του θα έχει υψηλότερα κέρδη – στην έρευνα του 2021 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόνο 53%. Ειδικότερα στις ΗΠΑ το 82% των μάνατζερ δήλωσαν «βέβαιοι» για κερδοφόρα ανάπτυξη τα επόμενα πέντε χρόνια, ενώ πέρυσι το ποσοστό ήταν 67%.
Τα αμέσως επόμενα χρόνια, ωστόσο, τα μεγαλοστελέχη του κλάδου δεν τα βλέπουν και τόσο ευοίωνα. Η έρευνα αποφεύγει να χρησιμοποιήσει τον όρο «ύφεση» σε ό,τι αφορά τα ευρήματά της. Αλλά ο καθ’ ύλην αρμόδιος της KPMG Γκάρι Σίλμπεργκ παρουσιάζοντας την έρευνα δεν έκρυψε ότι οι μάνατζερ ανησυχούν για τις βραχυπρόθεσμες επιπτώσεις του πληθωρισμού και των υψηλών επιτοκίων στην αγορά αυτοκινήτου.
Ημιαγωγοί αυτοκινήτων
Είπε επίσης ο Σίλμπεργκ ότι ένας διαρκής φόβος στον κλάδο είναι, τουλάχιστον για τη χρονιά που έρχεται, η λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η προμήθεια δηλαδή των κατασκευαστών με πρώτες ύλες και δη με ημιαγωγούς.
Σε ό,τι αφορά συγκεκριμένα τους ημιαγωγούς, άλλη έρευνα της KPMG έδειξε πάντως ότι ο τομέας του αυτοκινήτου θα διαδραματίσει το 2023 πρωταγωνιστικό ρόλο στην προβλεπόμενη αύξηση της κερδοφορίας του κλάδου (των ημιαγωγών). Σύμφωνα με την έρευνα αυτή, για πρώτη φορά οι ειδικοί προβλέπουν ότι τα έσοδα του παγκόσμιου κλάδου των ημιαγωγών από τις πωλήσεις τσιπ αυτοκινήτων θα ξεπεράσουν τα 250 δισ. δολάρια έως το έτος 2040.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
![Τουρκία: Έκλεισε το μεγάλο deal για το νέο εργοστάσιο EV της κινεζικής BYD](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/BYD-TURKEY-600x440.jpg)
Eκλεισε το deal 1 δισ. Τουρκίας - κινεζικής BYD - Νέο εργοστάσιο για παραγωγή EV
Πώς η Τουρκία θα μπορεί να εξάγει στην ΕΕ τα κινεζικά EV της BYD, χωρίς δασμούς
![Ταχυφορτιστές: Καίριος ο ρόλος τους στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/taxyfortistes-600x400.jpg)
Στόχος της ΕΕ τα 3,5 εκατομμύρια σημεία φόρτισης έως το 2030
Η διαθεσιμότητα σε δημόσιους ταχυφορτιστές κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων γίνονται ολοένα και πιο απαραίτητη στην εποχή μας
![Μπαταρίες: Γιατί η ευρωπαϊκή βιομηχανία χάνει τη δυναμική της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-08T130419Z_1_LYNXMPEK670G0_RTROPTP_4_MERCEDES-BENZ-BATTERIES-600x400.jpg)
Χάνει τη δυναμική της η ευρωπαϊκή βιομηχανία μπαταριών EV - Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει
Οι μπαταρίες για ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις αντίστοιχες κινεζικές
![Ηλεκτροκίνητα οχήματα: Η άνοδος της BYD](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/BYD-600x325.jpg)
Ποια εταιρεία απειλεί την Tesla στις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων
Η κινεζική BYD πρόκειται να πάρει το στέμμα της Tesla ως ο Νο. 1 παραγωγός ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία στον κόσμο
![Ηλεκτρικά ποδήλατα: Πώς κατέκτησαν την Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-06-13T000000Z_1388342422_MT1IMGOST000MTP4JY_RTRMADP_3_IMAGO-IMAGES-600x399.jpg)
Πώς τα ηλεκτρικά ποδήλατα κατέκτησαν την Ευρώπη
Τα ηλεκτρικά ποδήλατα έχουν δει μια θεαματική αύξηση των πωλήσεων στις ευρωπαϊκές χώρες, φαινόμενο που δεν έχει σταματημό
![BYD: Αποκτά το 20% μεγάλου εμπόρου ΕV στην Ταϊλάνδη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/ev2-600x400.jpg)
Η BYD αποκτά το 20% μεγάλου εμπόρου ΕV στην Ταϊλάνδη
Η BYD λειτούργησε αυτή την εβδομάδα το πρώτο της εργοστάσιο στη Νοτιοανατολική Ασία, στην Ταϊλάνδη
![Tesla: Για πρώτη φορά σε λίστα αγοράς της κινεζικής κυβέρνησης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/tesla-berlin-600x417.jpg)
Για πρώτη φορά τα Tesla σε λίστα αγοράς της κινεζικής κυβέρνησης
Η Tesla είναι η μόνη ξένη μάρκα ΕV που φιγουράρει στον κατάλογο αγορών που δημοσιεύει η κυβέρνηση της επαρχίας Τσιανγκσού
![Hλεκτρικά αυτοκίνητα: Μετά τους δασμούς στα κινεζικά EV, οι αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν αυξήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/ilektrikaoximata-600x337.jpg)
Οι δασμοί της ΕΕ στα κινεζικά EV φέρνουν ανατιμήσεις - Τι σχεδιάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες
Οι βιομηχανίες που κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα θα μετακυλίσουν μέρος του επιπλέον κόστους στους καταναλωτές;