«Ραντεβού» τον Οκτώβριο φαίνεται να δίνει ο ελληνικός και ευρωπαϊκός τουρισμός με τους Κινέζους τουρίστες, μετά το «φρένο» στις αφίξεις από την αχανή αυτή χώρα, που έβαλε η επανεμφάνιση της πανδημίας Covid-19, στην αυγή του 2023.
Ενώ η Ευρώπη και η Ελλάδα ανέμεναν μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, εκατοντάδες χιλιάδες αφίξεις Κινέζων, οι οποίοι είχαν εξαφανισθεί τα τελευταία δυο χρόνια λόγω του κορωνοϊού, η έξαρση εκ νέου της πανδημίας βάζει προσωρινά εμπόδια και μεταθέτει το ουσιαστικό τουριστικό άνοιγμα προς το φθινόπωρο.
Ερευνα: Ποια αεροδρόμια της Ευρώπης «πετάνε» – Πού βρίσκεται η Ελλάδα
Πότε… περιμένουμε του Κινέζους τουρίστες
Υπάρχουν τρεις σημαντικές περίοδοι που οι Κινέζοι πραγματοποιούν μαζικά ταξίδια στο εξωτερικό εξηγεί στον ot.gr ο κ. Γιώργος Δρακόπουλος ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Tourism Generis. Η πρώτη είναι στην αρχή του έτους, οι γιορτές της κινεζικής πρωτοχρονιάς που φέτος πέφτει στις 22 Ιανουαρίου. Η περίοδος αυτή έχει χαθεί λόγω κορωνοϊού. Η δεύτερη περίοδος είναι την Πρωτομαγιά την οποία προλαβαίνουμε οριακά σημειώνει ο κ. Δρακόπουλος και η τρίτη περίοδος είναι η 1η Οκτωβρίου, που είναι Εθνική Εορτή καθώς γιορτάζεται η ίδρυση της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας. Στο καλό, λοιπόν σενάριο, η Κίνα θα ανοίξει για τα καλά τον προσεχή Οκτώβριο υποστηρίζει ο κ. Δρακόπουλος και εκτιμά ότι από το 2023 θα έχουμε σημαντική ανάκαμψη της κινεζικής αγοράς.
Αυτό δεν σημαίνει ότι από τις αρχές της φετινής άνοιξης δεν αναμένεται η επανεμφάνιση κινέζων τουριστών. Όπως εκτιμά o διευθύνων σύμβουλος του Bloom Travel κ. Θεόδωρος Σωτηρίδης, ο οποίος ασχολείται με τα ταξίδια Κινέζων στην Ελλάδα, από τον προσεχή Απρίλιο αναμένονται στη χώρα μας οι πρώτοι Κινέζοι τουρίστες σε ικανοποιητικό βαθμό αριθμό καθώς όπως συμπληρώνει μέχρι τότε αναμένεται να έχει ξεπερασθεί το πρόβλημα με την έξαρση της πανδημίας και είναι η περίοδος που ξεκινά η νέα θερινή σεζόν. Ο ίδιος εκτιμά ότι φέτος θα επισκεφθούν την Ελλάδα περί τους 60.000 Κινέζους τουρίστες έναντι τουλάχιστον 200.000 το 2019, τελευταία χρονιά πριν τα lockdown. Όσοι ασχολούνται με τον κινεζικό τουρισμό είναι έτοιμοι.
«Εμείς σαν γραφείο, παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε αφού η συγκεκριμένη αγορά κατέρρευσε, περιμέναμε δυο και πλέον χρόνια αυτή τη στιγμήν διατηρώντας το προσωπικό μας και τις επαφές με το Πεκίνο» προσθέτει ο κ. Σωτηρίδης.
Οι τοπ προορισμοί του 2023 – Μια ελληνική πόλη στη λίστα με… Φίτζι, Βραζιλία, Ρουάντα
Σε αναμονή των μέτρων
Πάντως, όλοι προς το παρόν είναι σε αναμονή των μέτρων που αναμένεται να ληφθούν από τις αρμόδιες αρχές υγείας τόσο στην χώρα μας όσο και την ΕΕ καθώς δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη το κοινό πλαίσιο «υποδοχής» των Κινέζων τουριστών σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η κάθε χώρα έχει την δική της πολιτική. Ο Έλληνας υπουργός Υγείας Θανάσης Πλεύρης σε δηλώσεις του εξέφρασε τον φόβο του ότι η έξαρση των κρουσμάτων μπορεί να οδηγήσει σε νέες μεταλλάξεις και συμπλήρωσε ότι οι χώρες που έχουν στενότερους δεσμούς με την Κίνα αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο κίνδυνο. Ωστόσο, πρόσθεσε τις αποφάσεις που θα λάβουμε θα είναι σε κοινή γραμμή με την Ευρώπη.
«Οικονομική δύναμη»
Πάντως για την Ευρώπη οι Κινέζοι τουρίστες που υπολογίζονται (πριν την πανδημία) σε 12-15 εκατ. είναι μια υπολογίσιμη «οικονομική δύναμη» καθώς «αφήνουν χρήμα», γεγονός που θα ληφθεί υπόψη στην χάραξη των προληπτικών πολιτικών κατά των κρουσμάτων κορωνοϊού.
Πριν από πέντε χρόνια, ενώ οι τουρίστες από τη Γαλλία, την Αγγλία και τη Γερμανία ξόδεψαν 41, 64 και 81 δισ. δολάρια αντίστοιχα για δραστηριότητες αναψυχής στο εξωτερικό, οι Κινέζοι ξόδεψαν 261 δισ. δολάρια.
Οι στατιστικές δείχνουν ότι η μέση δαπάνη των πολιτών της Ασίας ήταν διπλάσια, πριν από την πανδημία. Σήμερα πολλές χώρες σχεδιάζουν να αναπτύξουν μια στρατηγική για την προσέλκυση και την προώθηση αυτής της σημαντικής πηγής εισοδήματος.
Όπως σημειώνει ο κ. Δρακόπουλος υπάρχει ανάγκη επαναχάραξη ενός ελληνικού σχεδίου διείσδυσης στην κινεζική αγορά η οποία είναι τεράστια. Το προηγούμενο σχέδιο που είχε καταρτισθεί στο Υπουργείο Τουρισμού προέβλεπε ότι θα έπρεπε να έχουμε κάθε ημέρα απευθείας πτήση με την Κίνα.
Σήμερα γίνονται δυο πτήσεις της εβδομάδα από Πεκίνο και Σαγκάη (η δεύτερη ξεκίνησε πρόσφατα), ενώ όπως σημειώνει ο κ. Σωτηρίδης παλαιότερα είχαμε πτήσεις τέσσερις φορές της εβδομάδα.
Latest News
Πράσινο φως από επιτροπή της Βουλής στο νομοσχέδιο για τα Airbnb
Στη «σωστή κατεύθυνση» κινείται το νομοσχέδιο για τη θέσπιση προδιαγραφών στα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης τύπου Airbnb
Θεοδωρικάκος για ακύρωση Turkaegean: Η κυβέρνηση διαχρονικά προασπίζει το εθνικό συμφέρον
«Θεωρώ ότι η απόφαση είναι ισχυρή και ό,τι έχουμε να κάνουμε σε νομικό επίπεδο, θα συνεχίσουμε να το κάνουμε», δήλωσε ο Τάκης Θεοδωρικάκος
Οικογένεια Χατζηλαζάρου: Μετά το «Τιτάνια» στήνουν νέα πεντάστερη μονάδα στη Ρόδο
Η οικογένεια Χατζηλαζάρου προχωρά σε νέα επένδυση 60 εκατ. ευρώ στο νησί της Ρόδου – Τα οικονομικά μεγέθη και η απόκτηση του «Τιτάνια» στην Αθήνα
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Πώς θα κινηθεί ο ελληνικός τουρισμός το 2025 - Τι αποκαλύπτουν τέσσερις μελέτες
Τουρισμός: Η Ελλάδα συνεχίζει να ανταγωνίζεται χώρες όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Γαλλία, η Πορτογαλία, η Τουρκία και η Κροατία
Γιατί οι τουρίστες συρρέουν στο… τοξικότερο νησί στον κόσμο
Πρόκειται για ένα ηφαιστειογενές νησί περίπου 177 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του Τόκιο
Προσθέτει «αστέρια» στις μονάδες του στην Ελλάδα ο Όμιλος Λούη
Τι σχεδιάζει ο όμιλος Λούη για τις τουριστικές επενδύσεις του στην Ελλάδα - Τι έδειξε το Ταμείο για την περσινή χρονιά
Η ΕΕ ακυρώνει το εμπορικό σήμα «Turkaegean» - Όλη η απόφαση στον ΟΤ
Το 2021 ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Τουρκίας κατέθεσε προς κατοχύρωση στο EUIPO το εμπορικό σήμα «Turkaegean»
Οι ξενοδόχοι στην αντεπίθεση: Προσφεύγουν κατά απόφασης δήμου για νέο τέλος
Το «τέλος βιώσιμης ανάπτυξης» που επιβάλει ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης αποτελεί πρωτοφανή απόφαση, λέει ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού
Nέα ρεκόρ στον τουρισμό καταγράφει η Ελλάδα - Τι αναφέρει η Handelsblatt
Η αύξηση του τουρισμού στην Ελλάδα, η κίνηση στα αεροδρόμια από την οποία επωφελείται και η γερμανική Fraport