Ανησυχία για ενδεχόμενη επανεμφάνιση των φαινομένων συμφόρησης στα κινεζικά λιμάνια γεννά η έξαρση της πανδημίας στην αχανή ασιατική χώρα. Υπάρχουν φόβοι για ελλείψεις στο προσωπικό στα λιμάνια εξαιτίας του κορωνοϊού αλλά και της κινεζικής Πρωτοχρονιάς, που φέτος είναι στις 22 Ιανουαρίου.
Αναπόφευκτα η ανάκαμψη του όγκου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν προβλέπεται άμεση, αναφέρουν αναλυτές της αγοράς των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών, που εκτιμούν ότι η κατάσταση θα επιδεινωθεί το προσεχές διάστημα. Ειδικότερα, αναφέρουν ότι η αναζωπύρωση του ιού εξαπλώνεται ήδη μεταξύ των λιμενεργατών, παράγοντας που μειώνει την ικανότητα διακίνησης στους λιμένες. Υπενθυμίζεται ότι η Κίνα έχει άρει σχεδόν όλους τους περιορισμούς για τον κορωνοϊό. Την ίδια ώρα οι εργαζόμενοι προετοιμάζονται για τις διακοπές της κινεζικής Πρωτοχρονιάς.
Κορωνοϊός – ΕΕ: Ζητείται ενιαία στάση έναντι της έξαρσης της πανδημίας στην Κίνα
Χαρακτηριστική είναι η αναφορά της εταιρείας δεδομένων Liner Lytica, η οποία τονίζει ότι η συμφόρηση των containerships γύρω από διάφορα κινεζικά λιμάνια όπως της Σαγκάης κινείται ανοδικά. Οι εκτιμήσεις της ανεβάζουν τον αριθμό των εμπορευματοκιβωτίων που περιμένουν στα 850.000 TEU, που είναι και τα υψηλότερα επίπεδα από τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Και η εικόνα αυτή έρχεται ύστερα από ένα ενδεκάμηνο (Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2022) που τα κινεζικά λιμάνια έχουν διακινήσει 270,6 εκατομμύρια TEU, ποσότητα που αντιπροσωπεύει μια αύξηση 4,2% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021. Το λιμάνι της Σαγκάης έχει διατηρήσει την κυριαρχία του, όντας το πιο πολυσύχναστο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στη χώρα με 43,19 εκατομμύρια TEU.
Πηγή: Έντυπη έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ