Τα λιμάνια της Τουρκίας φαίνεται να είναι οι καλύτεροι πελάτες των δύο μεγαλύτερων ελληνικών λιμανιών, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με την τέταρτη έκδοση της κλαδικής μελέτης για την Ελληνική Λιμενική Βιομηχανία, GREPORΤ2022, που επιμελούνται οι Γιώργος Κ. Βαγγέλας, Θάνος Α. Πάλλης και Εύη Κλαδάκη.
Εξετάζοντας τη άμεση συνδεσιμότητα βάσει των ανά μήνα προσεγγίσεων διαφορετικών λιμένων πριν και μετά την προσέγγιση των πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης το 2021, προκύπτουν ορισμένα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα συμπεράσματα, μεταξύ των οποίων ότι ο μεγαλύτερος αριθμός προσεγγίσεων και στα δύο μεγάλα ελληνικά λιμάνια έχει προέλευση ή προορισμό λιμάνι της γείτονος χώρας, γεγονός που δείχνει και το δέσιμο των ελληνικών με τα τουρκικά λιμάνια.
Ο Πειραιάς
Ειδικότερα το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, ο Πειραιάς, συνδέεται μηνιαίως απευθείας με 73 διαφορετικούς λιμένες, 31 διαφορετικών χωρών, δύο περισσότερες χώρες σε σχέση με το 2020. Οι 16 χώρες ήταν ευρωπαϊκές, οι 9 ασιατικές, οι 5 αφρικανικέ, και μία στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Το 28% των προσεγγίσεων είχε προέλευση ή προορισμό λιμένα της Τουρκίας, ενώ η Ιταλία κατείχε τη δεύτερη θέση με το 14% των προσεγγίσεων. Το 6% των μηνιαίων προσεγγίσεων προέρχονταν ή είχαν επόμενο προορισμό ελληνικό λιμένα.
Στη πεντάδα συμπεριλαμβάνονται η Αίγυπτος και η Σιγκαπούρη (6% των προσεγγίσεων). Ο Πειραιάς συνδέεται άμεσα με ορισμένους από τους κυριότερους λιμένες – κόμβους στα παγκόσμια δίκτυα μεταφορών.
Ειδικότερα, συνδέεται (προέλευση – προορισμός) με τη Σιγκαπούρη με 25 δρομολόγια ανά μήνα, το Port Klang (Μαλαισία) με τέσσερις συνδέσεις και με τα ευρωπαϊκά λιμάνια του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας με 16 και 13 μηνιαίες συνδέσεις αντίστοιχα. Το λιμάνι με το οποίο διατηρεί περισσότερες συνδέσεις είναι αυτό της Σμύρνης και ακολουθούν η Σιγκαπούρη, η Λεμεσός, η Θεσσαλονίκη και το Αμπαρλί (Τουρκία).
Η Θεσσαλονίκη
Εξετάζοντας τη συνδεσιμότητα του λιμένα, η Θεσσαλονίκη συνδέεται μηνιαίως απευθείας με 12 χώρες και συνολικά 21 εμπορικούς λιμένες. Το 31% των προσεγγίσεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης προέρχεται από ή έχει κατεύθυνση λιμάνι της Τουρκίας. Στη δεύτερη θέση είναι η Ελλάδα με το 30% των προσεγγίσεων, ενώ ακολουθεί η Κύπρος με 11%.
Στην πρώτη πεντάδα συμπεριλαμβάνονται η Αίγυπτος (8%) και η Μάλτα 6%. Ο συχνότερος λιμένας σύνδεσης με τη Θεσσαλονίκη είναι το λιμάνι του Πειραιά, καθώς σχεδόν μία στις τρεις προσεγγίσεις (28%) έχει προορισμό ή προέρχεται από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.
Το δεύτερο σε συνδεσιμότητα λιμάνι είναι η Λεμεσός, με το 9% των προσεγγίσεων να προέρχονται από, ή να κατευθύνονται προς το μεγαλύτερο λιμάνι της Κύπρου. Στην τρίτη θέση είναι το Asyaport στην Τουρκία (8% των προσεγγίσεων), ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι εννέα λιμένες της Τουρκίας συνδέονται με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Με βάση τα ανωτέρω στοιχεία, η Θεσσαλονίκη αποτελεί λιμένα – δορυφόρο βασικών λιμενικών κόμβ ων στην περιοχή (Πειραιάς, Asyaport,), από τους οποίους τροφοδοτείται με φορτία transit και εισαγωγές, και τους οποίους τροφοδοτεί είτε με φορτία transit και εξαγωγές.
Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»
Latest News
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια