Τα λιμάνια της Τουρκίας φαίνεται να είναι οι καλύτεροι πελάτες των δύο μεγαλύτερων ελληνικών λιμανιών, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με την τέταρτη έκδοση της κλαδικής μελέτης για την Ελληνική Λιμενική Βιομηχανία, GREPORΤ2022, που επιμελούνται οι Γιώργος Κ. Βαγγέλας, Θάνος Α. Πάλλης και Εύη Κλαδάκη.
Εξετάζοντας τη άμεση συνδεσιμότητα βάσει των ανά μήνα προσεγγίσεων διαφορετικών λιμένων πριν και μετά την προσέγγιση των πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης το 2021, προκύπτουν ορισμένα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα συμπεράσματα, μεταξύ των οποίων ότι ο μεγαλύτερος αριθμός προσεγγίσεων και στα δύο μεγάλα ελληνικά λιμάνια έχει προέλευση ή προορισμό λιμάνι της γείτονος χώρας, γεγονός που δείχνει και το δέσιμο των ελληνικών με τα τουρκικά λιμάνια.
Ο Πειραιάς
Ειδικότερα το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, ο Πειραιάς, συνδέεται μηνιαίως απευθείας με 73 διαφορετικούς λιμένες, 31 διαφορετικών χωρών, δύο περισσότερες χώρες σε σχέση με το 2020. Οι 16 χώρες ήταν ευρωπαϊκές, οι 9 ασιατικές, οι 5 αφρικανικέ, και μία στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Το 28% των προσεγγίσεων είχε προέλευση ή προορισμό λιμένα της Τουρκίας, ενώ η Ιταλία κατείχε τη δεύτερη θέση με το 14% των προσεγγίσεων. Το 6% των μηνιαίων προσεγγίσεων προέρχονταν ή είχαν επόμενο προορισμό ελληνικό λιμένα.
Στη πεντάδα συμπεριλαμβάνονται η Αίγυπτος και η Σιγκαπούρη (6% των προσεγγίσεων). Ο Πειραιάς συνδέεται άμεσα με ορισμένους από τους κυριότερους λιμένες – κόμβους στα παγκόσμια δίκτυα μεταφορών.
Ειδικότερα, συνδέεται (προέλευση – προορισμός) με τη Σιγκαπούρη με 25 δρομολόγια ανά μήνα, το Port Klang (Μαλαισία) με τέσσερις συνδέσεις και με τα ευρωπαϊκά λιμάνια του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας με 16 και 13 μηνιαίες συνδέσεις αντίστοιχα. Το λιμάνι με το οποίο διατηρεί περισσότερες συνδέσεις είναι αυτό της Σμύρνης και ακολουθούν η Σιγκαπούρη, η Λεμεσός, η Θεσσαλονίκη και το Αμπαρλί (Τουρκία).
Η Θεσσαλονίκη
Εξετάζοντας τη συνδεσιμότητα του λιμένα, η Θεσσαλονίκη συνδέεται μηνιαίως απευθείας με 12 χώρες και συνολικά 21 εμπορικούς λιμένες. Το 31% των προσεγγίσεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης προέρχεται από ή έχει κατεύθυνση λιμάνι της Τουρκίας. Στη δεύτερη θέση είναι η Ελλάδα με το 30% των προσεγγίσεων, ενώ ακολουθεί η Κύπρος με 11%.
Στην πρώτη πεντάδα συμπεριλαμβάνονται η Αίγυπτος (8%) και η Μάλτα 6%. Ο συχνότερος λιμένας σύνδεσης με τη Θεσσαλονίκη είναι το λιμάνι του Πειραιά, καθώς σχεδόν μία στις τρεις προσεγγίσεις (28%) έχει προορισμό ή προέρχεται από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.
Το δεύτερο σε συνδεσιμότητα λιμάνι είναι η Λεμεσός, με το 9% των προσεγγίσεων να προέρχονται από, ή να κατευθύνονται προς το μεγαλύτερο λιμάνι της Κύπρου. Στην τρίτη θέση είναι το Asyaport στην Τουρκία (8% των προσεγγίσεων), ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι εννέα λιμένες της Τουρκίας συνδέονται με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Με βάση τα ανωτέρω στοιχεία, η Θεσσαλονίκη αποτελεί λιμένα – δορυφόρο βασικών λιμενικών κόμβ ων στην περιοχή (Πειραιάς, Asyaport,), από τους οποίους τροφοδοτείται με φορτία transit και εισαγωγές, και τους οποίους τροφοδοτεί είτε με φορτία transit και εξαγωγές.
Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»
Latest News
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ