Δυναμικοί αγοραστές μεταχειρισμένων (second hand) πλοίων ανεδείχθησαν το 2022 οι τούρκοι εφοπλιστές καθώς βρέθηκαν στην τρίτη θέση της λίστας των αγοραστών με βάση την εθνικότητα της Allied Shipbroking. Η Τουρκία έχει σκαρφαλώσει έξι θέσεις από το 2021, και είναι τώρα πίσω από την Ελλάδα (πρώτη θέση με αγορές 254 πλοίων) και την Κίνα (δεύτερη θέση με 194 πλοία).
Οι Τούρκοι πλοιοκτήτες αγόρασαν 77 πλοία πέρυσι εκ των οποίων 32 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και 34 δεξαμενόπλοια, τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τέσσερα αερίου.
Φόβοι για συμφόρηση στα κινεζικά λιμάνια
Από την έναρξη του πολέμου
Η τάση ενίσχυσης της δραστηριότητας των τούρκων εφοπλιστών στις αγοραπωλησίες πλοίων έχει καταγραφεί σχεδόν από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, καθώς οι τούρκοι έσπευδαν να καλύψουν το κενό που θα άφηναν ναυτιλιακές εταιρείες της δυτικής Ευρώπης που θα αποχωρούσαν από την ρωσική αγορά.
Στα δεξαμενόπλοια, ο ΟΤ έχει καταγράψει την τάση αυτή εδώ και καιρό σημειώνοντας ότι «τον αποκλεισμό των ευρωπαϊκών ναυτιλιακών εταιρειών από τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου σπεύδουν να αξιοποιήσουν τρίτες χώρες, όπως π.χ. η Τουρκία αλλά και χώρες της Μέσης Ανατολής, αγοράζοντας σωρηδόν δεξαμενόπλοια, καθώς εκτιμούν ότι ενισχύοντας τους στόλους τους και εμπλεκόμενοι στο θαλάσσιο εμπόριο ρωσικού αργού θα χαράξουν μια κερδοφόρα ρότα, σε αντίθεση με τους ευρωπαίους ανταγωνιστές τους που θα χάσουν έδαφος. Η τάση αυτή ενίσχυσης των στόλων τους είναι εμφανής στις αγοραπωλησίες δεξαμενόπλοιων τη φετινή χρονιά. Από την αρχή του 2022 μέχρι τις 13 Νοεμβρίου τουρκικά συμφέροντα έχουν αποκτήσει 24 δεξαμενόπλοια, ενώ πέρυσι μέχρι τις 14 Νοεμβρίου οι τούρκοι πλοιοκτήτες είχαν αγοράσει μόλις δύο δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking».
Ανάλογη εικόνα καταγράφηκε και στα bulkers. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι η ναυτιλιακή εταιρεία Beks Ship Management and Trading του Ali Bekmezci έχει προχωρήσει σε 17 αγορές πλοίων την προηγούμενη χρονιά.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons