
Την ικανοποίησή του αναφορικά με την πορεία του τουρισμού το 2022 εξέφρασε ο υπουργός Τουρισμού, ενώ παράλληλα εμφανίσθηκε αισιόδοξος και για το 2023, καθώς η εικόνα των προκρατήσεων στέλνει θετικά μηνύματα. Όπως ανέφερε, τα τουριστικά έσοδα κλείνουν την περυσινή χρονιά κατά 3 δισ. ευρώ υψηλότερα στόχου του υπουργείου Οικονομικών.
Συγχρόνως, ο Βασίλης Κικίλιας κατά τη διάρκεια συνέντευξης στον ραδιοφωνικό σταθμό «Παραπολιτικά» αποκάλυψε ότι σε σύντομο διάστημα θα γίνει νέα κλήρωση για 125.000 vouchers των 150 ευρώ. Παράλληλα, έκανε ιδιαίτερη μνεία στην προσπάθεια που γίνεται αναφορικά με την επέκταση της τουριστικής περιόδου στην Ελλάδα.
Τα τουριστικά έσοδα
«Είναι πλέον εμφανές ότι κλείνουμε το 2022 με 3 δισ. ευρώ πάνω από ότι είχε προϋπολογίσει το υπουργείο Οικονομικών. Γύρω ή πάνω από τα 18 δισ. ευρώ και αυτό χωρίς τη Ρωσία, χωρίς την Ουκρανία και χωρίς την Κίνα. Σιγά- σιγά βγαίνουν τα στοιχεία για παράδειγμα της επιβατικής κίνησης στα περιφερειακά αεροδρόμια 31 εκατομμύρια ταξιδιώτες το 2022. Το 2021 είχαμε 17,43 εκατομμύρια, 31 το 2022 και 30 εκατομμύρια το 2019. Βλέπετε ποια είναι η δυναμική του brand Ελλάδα με μεγάλο νικητή την Αθήνα. Είναι πλέον city break η Αθήνα. Ο ΕΟΤ κάνει καμπάνια 12 μήνες το χρόνο για χειμερινούς προορισμούς, για city break Αθήνα και Θεσσαλονίκη και για καλοκαιρινούς προορισμούς. Βλέπετε ότι παρά την πίεση του πολέμου, της πανδημίας, του πληθωρισμού, της ενεργειακής κρίσης, της ακρίβειας είναι ευρωπαϊκό top brand η Ελλάδα. Δεν είναι τυχαίο ότι ξεκινήσαμε αρχές Μαρτίου είμαστε στο Γενάρη και εξακολουθούμε να έχουμε τουρίστες και ταξιδιώτες αλλά και εγχώρια κίνηση.
Κινεζικός τουρισμός: Από το προσεχές Φθινόπωρο αναμένεται η «άνοιξη»
Ερωτηθείς πως εκτιμάει ότι θα κινηθεί το 2023 με βάση τις προκρατήσεις, ο υπουργός Τουρισμού ανέφερε:
«Είμαι αισιόδοξος και πιστεύω ότι η δουλειά που έχουμε κάνει για τον ελληνικό τουρισμό είναι σημαντική, το brand Ελλάδα είναι πολύ ψηλά και άρα είναι η πρώτη επιλογή των πολλών που θα έρθουν στη χώρα μας για να χαρούν αυτή τη μοναδική τουριστική εμπειρία και άρα ναι είμαι αισιόδοξος για μια ισχυρή τουριστική χρονιά και το 2023».
Για το πλάνο του 2023, ο κ. Κικίλιας δήλωσε ότι έχει μιλήσει με τους επαγγελματίες του χώρου, με τις ταξιδιωτικές εταιρείες, τις αεροπορικές εταιρείες και βλέπει τις προ-κρατήσεις για το πώς θα κινηθεί το 2023. Πρώτο μέλημα όπως υπογράμμισε είναι η περαιτέρω επέκταση της τουριστικής περιόδου.
Σε ερώτηση αν είχε ανταπόκριση το κάλεσμα που απηύθυνε στους Βορειοευρωπαίους συνταξιούχους, απάντησε:
«Πηγαίνει πολύ καλά, αρκεί να πω ότι ο ΕΟΤ υπέγραψε με οκτώ αεροπορικές εταιρείες το πρόγραμμα συνδιαφήμισης που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ, 20 εκατομμύρια ευρώ για τους μήνες Νοέμβρη –Δεκέμβρη-Γενάρη –Φλεβάρη και Μάρτη. Άρα off season θα πετάνε στην Ελλάδα φέρνοντας Βορειοευρωπαίους συνταξιούχους, digital nomads, ταξιδιώτες του Σαββατοκύριακου και τουρίστες από όλη την Ευρώπη. Αυτό σημαίνει επέκταση της τουριστικής περιόδου και στήριξη της οικονομίας».
Για τη συμφωνία της ΠΟΞ με τους εργαζομένους στον τουρισμό
«Πρέπει να χαιρετίσω τη συμφωνία της ΠΟΞ με τους εργαζομένους στον τουρισμό για τη συλλογική σύμβαση εργασίας και την αύξηση 5,5 +5% για τα επόμενα δύο χρόνια. Θεωρώ ότι είναι δείγμα σεβασμού στους ανθρώπους του τουρισμού στην προσφορά τους».
Παράλληλα, ο υπουργός ανέφερε ότι μετά τις γιορτές και την καμπή που αναμένεται, θα κληρωθούν 125 χιλιάδες ψηφιακά vouchers των 150 ευρώ «για να στηρίξουμε και άλλο τους Έλληνες να συνεχίσουν να κάνουν διακοπές εγχώριες σε ορεινούς προορισμούς. Μας ενδιαφέρει να στηριχτούν όλοι δηλαδή και τα ελληνικά προϊόντα και τα κρασιά μας και τα τυριά μας και τα φρούτα μας και ο εμπορικός κόσμος και ο κόσμος της κατασκευής».
Τέλος δεν παρέλειψε να αναφερθεί στις επενδύσεις που γίνονται στην Αθήνα.
«Βλέπω ότι από την Ομόνοια και κάτω επενδύουν οι Ισραηλινοί, πολυεθνικές εταιρείες σε σημαντικά ξενοδοχεία και σημαντικές επιχειρήσεις άρα έχουμε οικονομική κίνηση, φως, κόσμο. Αυτή η περιοχή ήταν η περιοχή των συμπολιτών μας που αισθανόντουσαν ότι είναι κατώτεροι από τους υπόλοιπους, είχε παράνομους μετανάστες, είχε εγκληματικότητα, είχε προβλήματα πολλά και είναι υποχρέωση μας να τη στηρίξουμε».


Latest News

Ποιοι τουρίστες προτιμούν την Ελλάδα - Πόσα ξόδεψαν πέρυσι
Ακόμη μια χρονιά με υψηλές επιδόσεις κατέγραψε ο ελληνικός τουρισμός - Το 2024 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 5,4% και διαμορφώθηκαν στα 21,7 δισ. ευρώ

Μπαράζ επενδύσεων από την Hilton - Ανοίγει τρία νέα ξενοδοχεία στην Αθήνα
Στο τουριστικό προϊόν της Αθήνας επενδύει η Hilton - Για ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα μίλησε ο επικεφαλής της εταιρείας

Τριπλό ρεκόρ για τον τουρισμό στην Αθήνα - Οι επισκέπτες, οι τιμές στα ξενοδοχεία και οι ξένες αλυσίδες
Άγγιξαν τα 8 εκατομμύρια οι ξένοι επισκέπτες στην Αθήνα, ενώ 11 επιπλέον διεθνή ξενοδοχεία εισήλθαν στην πρωτεύουσα

Ξαναγράφοντας το τουριστικό στόρι της Σαντορίνης - Τα 6 βήματα για να αλλάξει πίστα
Οι προκλήσεις για τη Σαντορίνη και πώς μπορεί να αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν - Έρευνα του Ινστιτούτου ΕΝΑ

Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ - Μπαλλιάν ανακαινίζει το ξενοδοχείο Athenaeum InterContinental
Στα 43,7 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ-ΜΠΑΛΙΑΝ
![Τουρισμός: Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα της σεζόν [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/tourismos-600x401.jpg)
Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα του τουρισμού [πινακες]
Αβεβαιότητα προκαλεί η σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη - Τι εκτιμούν παράγοντες του τουρισμού για την πορεία της φετινής σεζόν

Στον Προκοπίου περνά ο έλεγχος του Αστέρα Βουλιαγμένης - Το χρονικό του deal
Ο Έλληνας εφοπλιστής εξαγοράζει σύμφωνα με πληροφορίες το υπόλοιπο 77% του Αστέρα Βουλιαγμένης από τους Άραβες μετόχους της Jermyn Street Real Estate Fund
![Αεροδρόμια: «Πέταξε» η επιβατική κίνηση – Άνοδος 12,6% τον Ιανουάριο του 2025 [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_touristas_aerodromio-600x352.png)
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση τον Ιανουάριο [πίνακες]
Τι δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για την κίνηση στα αεροδρόμια

Πόσα κερδίζει η Κέρκυρα από την κρουαζιέρα - Τι βαθμό βάζουν οι τουρίστες στο νησί
Τα οφέλη στην τοπική οικονομία από την κρουαζιέρα αποτυπώνει μελέτη που παρουσιάσθηκε σε συνέδριο του ΟΛΚΕ στην Κέρκυρα

Πόση αύξηση θα πάρουν 150 χιλ. εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία – Τι προβλέπει η νέα συλλογική σύμβαση
H νέα κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας στα ξενοδοχεία έχει διάρκεια 2 έτη - αφορά 10.550 περίπου επιχειρήσεις και σχεδόν 150.000 εργαζομένους