Η General Motors ανακτά την πρώτη θέση στις πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ από την ανταγωνιστική Toyota Motor το 2022, καθώς μπόρεσε να καλύψει καλύτερα την ισχυρή ζήτηση για αυτοκίνητα και φορτηγά παρά τα μεγάλα προβλήματα στις αλυσίδες εφοδιασμού.
Η εταιρεία σημείωσε άνοδο 2,5% στις πωλήσεις του 2022 σε 2.274.088 οχήματα, αριθμός μεγαλύτερος από τις 2.108.458 μονάδες της Toyota.
Οι ελλείψεις στα αποθέματα, που προέρχονται από το αυξανόμενο κόστος υλικών και το επίμονο πρόβλημα των τσιπ είχαν περιορίσει την παραγωγή σε πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, διατηρώντας τις τιμές των αυτοκινήτων και των φορτηγών υψηλές. Οι ασιατικές μάρκες επλήγησαν περισσότερο.
BMW: Πούλησε 100.000 λιγότερα αυτοκίνητα λόγω… lockdown και πληθωρισμού
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία μείωσε τον στόχο παραγωγής της για ολόκληρο το έτος τον Νοέμβριο. Οι πωλήσεις των SUV της, ένα βασικό τμήμα, μειώθηκαν κατά 8,6% το 2022.
Ωστόσο, τα στελέχη της Toyota δήλωσαν ότι εμφανίστηκαν κάποια θετικά σημάδια και ο ρυθμός συσσώρευσης αποθεμάτων ήταν αργός αλλά σταθερός.
«Είμαστε αισιόδοξοι ότι τα επίπεδα των αποθεμάτων μας θα συνεχίσουν να βελτιώνονται το πρώτο τρίμηνο και για το υπόλοιπο του έτους», δήλωσε ο Andrew Gillel, ανώτερος αντιπρόεδρος του τμήματος αυτοκινητοβιομηχανίας της Toyota.
Άλλες μάρκες όπως η Hyundai Motor America, η Kia Motors America, η Mazda North American Operations και η American Honda ανακοίνωσαν πτώση στις πωλήσεις.
Πτώση στις ΗΠΑ
Μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ κατά 8% για το 2022, προβλέπει η εταιρεία Cox Automotive.
Αυτοκινητοβιομηχανίες: Δύσκολο αναμένεται και το 2023 λόγω μειωμένης ζήτησης
Μία ακόμα πιο δύσκολη χρονιά, συγκριτικά με το 2022, για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αναμένουν οι αναλυτές το 2023.
Το 2022 ήταν μια πρόκληση για τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου, καθώς οι διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού δυσκόλεψαν την παραγωγή αρκετών οχημάτων για την κάλυψη της ζήτησης.
FT: Οι αυτοκινητοβιομηχανίες απομακρύνονται από την Κίνα – Φόβοι για αύξηση του κόστους
Πτώση της ζήτησης
«Υπάρχει αυξανόμενη πτώση της ζήτησης στον κλάδο, δεδομένου του πληθωρισμού, των επιτοκίων και του ενεργειακού κόστους », έγραψε ο αναλυτής της Bernstein, Daniel Roeska, σε σημείωμα για επενδυτές νωρίτερα αυτό το μήνα.
Καθώς η παραγωγή οχημάτων ανεβαίνει και πάλι, ο Roeska ανέφερε ότι οι αγορές στις αρχές του επόμενου έτους θα αναζητήσουν να καταλάβουν πού, πότε και πόσο πόνο θα νιώσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες.
Latest News
Εσοδα 10,7 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο για την Telekom Italia
Ο CEO της Telekom Italia υποσχέθηκε πως η εταιρεια θα ανακοινώσει την απόφασή της για μέρισμα στις αρχές του 2025
Στο εδώλιο πρώην Γάλλος αρχικατάσκοπος που είχε προσληφθεί από την LVMH
Ο Μπερνάρ Σκουαρσίνι κατηγορείται ότι χρησιμοποίησε τον κρατικό μηχανισμό για να πάρει δουλειές από την LVMH
Ρεκόρ μετανάστευσης σημειώθηκε το 2023 στις πλούσιες χώρες του ΟΟΣΑ [διαγράματα]
Νέο ρεκόρ στη μετανάστευση για τις πλούσιες χώρες του ΟΟΣΑ - Εφτασε τα 6,5 εκατομμύρια πέρυσι
Ο Τραμπ αποκλείει τη συμμετοχή του Ντίμον στην κυβέρνηση - Η ανάρτηση στο Truth Social
«Ευχαριστώ τον Τζέιμι Ντίμον για την εξαιρετική του υπηρεσία στη χώρα μας!», έγραψε ο νεοεκλεγής Ντόναλντ Τραμπ
«Δεν θα βιαστούμε να μειώσουμε τα επιτόκια» διαμηνύει ο Πάουελ
Ο πρόεδρος της Fed προειδοποιεί ότι η πορεία προς τη μείωση του πληθωρισμού θα είναι «ανώμαλη»
Γαλλία και Ιταλία: Ανάγκη για ταχύτερη δημοσιονομική εξυγίανση - Ανάλυση Alpha Bank [γραφήματα}
Η ανάλυση της τράπεζας λαμβάνει υπόψη το δημοσιονομικό πεδίο που επικρατεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Οι 10 επικίνδυνες εβδομάδες στον κόσμο - Το «κενό» των ΗΠΑ
Τι βλέπει ο Economist για το «κενό» που θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν οι «αντίπαλοι» των ΗΠΑ - Η αναγκαία συνεργασία μεταξύ Μπάιντεν και Τραμπ
Η Κίνα «εξοπλίζεται» για εμπορικό πόλεμο με τον Τραμπ - Το «οπλοστάσιο» του Πεκίνου
Η κυβέρνηση του Σι Τζινπίνγκ είναι αποφασισμένη να μην βρεθεί απροετοίμαστη αυτήν τη φορά, όπως το 2016, κατά την πρώτη διακυβέρνηση Τραμπ
To στοίχημα των 625.000 ευρώ: Tα δύο σενάρια για τη μείωση των επιτοκίων
Τα τολμηρά στοιχήματα στην αγορά των δικαιωμάτων προαίρεσης που αφήνουν πίσω την παραδοσιακή μείωση των ευρωεπιτοκίων κατά 25 μ.β.
Επιτέλους, βάλτε φρένο στο «φρένο του χρέους»
Οι θιασώτες της δημοσιονομικής πειθαρχίας συνειδητοποιούν ότι δεν μπορούν να κυβερνήσουν με το «φρένο του χρέους» να τους δένει τα χέρια. Καιρός ήταν, σχολιάζει ο Γιάννης Παπαδημητρίου.