
Χαμηλότερο κατά 10.000 ευρώ είναι το κόστος παραγωγής των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα έναντι των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών.
Αυτό δήλωσε ο ο επικεφαλής της εταιρείας προμήθειας ανταλλακτικών αυτοκινήτων Forvia. Σύμφωνα με τον CEO Patrick Koller, οι Κινέζοι κατέχουν συντριπτικό πλεονέκτημα κόστους που θα ασκήσει πίεση στους Ευρωπαίους κατασκευαστές, ακόμα και μέσα στις ίδιες τις εγχώριες αγορές τους.
Καθώς οι Ευρωπαίοι καταναλωτές αναζητούν φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ο διευθύνων σύμβουλος της Forvia, δήλωσε στο συνέδριο CES στο Λας Βέγκας την Τετάρτη, ότι η Κίνα παράγει «καλά οχήματα» και η Ευρώπη δεν θα μπορέσει να σταματήσει τις εισαγωγές.
Tesla: Πρόστιμο 2,2 εκατ. ευρώ για παραπλάνηση καταναλωτών στη Νότια Κορέα
Μεγαλύτερος ο κίνδυνος για την Ευρώπη
Ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος για την Ευρώπη από ό,τι για τις Ηνωμένες Πολιτείες, δήλωσε ο Koller σε συνέντευξή του στο Reuters, καθώς οι υψηλοί δασμοί έχουν περιορίσει το μερίδιο αγοράς της Κίνας στις ΗΠΑ.
Ενώ η μέση τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει αυξηθεί στην Ευρώπη συγκριτικά με το 2015, από 48.942 ευρώ σε 55.821 ευρώ και από 53.038 σε 63.864 ευρώ στις Ηνωμένες Πολιτείες, στην Κίνα έχει μειωθεί σε 31.829 από 66.819 ευρώ, οδηγώντας την κάτω από την τιμή των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, σύμφωνα με μελέτη της JATO Dynamics, η οποία παρέχει αναλύσεις για τις τάσεις της βιομηχανίας.
Χαμηλό κόστος έρευνας και ανάπτυξης
Ο Koller δήλωσε ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές EV μπορούν να παράγουν οχήματα πιο οικονομικά επειδή έχουν χαμηλότερο κόστος έρευνας και ανάπτυξης, χαμηλότερα επίπεδα κεφαλαιακών δαπανών και χαμηλότερο εργατικό κόστος από τους ανταγωνιστές τους στην Ευρώπη.
Η Forvia, η εταιρεία που δημιουργήθηκε όταν ο γαλλικός προμηθευτής αυτοκινήτων Faurecia απέκτησε τον έλεγχο του 82% του γερμανικού προμηθευτή Hella, είναι ο έβδομος μεγαλύτερος κατασκευαστής εξαρτημάτων αυτοκινήτων στον κόσμο. Προμηθεύει πολλές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της ηγέτιδας εταιρείας χαμηλού κόστους EV, BYD.
«Εισχωρεί» στην ευρωπαϊκή αγορά
Η Κίνα κατέχει περίπου το 5,8% του ευρωπαϊκού μεριδίου EV, σύμφωνα με τη γαλλική εταιρεία συμβούλων αυτοκινήτων Inovev, η οποία προβλέπει απότομη άνοδο τα επόμενα χρόνια, καθώς οι κινεζικές εταιρείες κατασκευάζουν περισσότερα μοντέλα χαμηλότερου κόστους.
Αντίθετα, οι υψηλοί δασμοί στις Ηνωμένες Πολιτείες για τα κινεζικής κατασκευής οχήματα έχουν διατηρήσει μέχρι στιγμής αμελητέο το μερίδιο της Κίνας στην αμερικανική αγορά αυτοκινήτων.
Οι προοπτικές για την παγκόσμια ζήτηση αυτοκινήτων το 2023 είναι αβέβαιες, όπως δήλωσε ο Koller. Ο τερματισμός του πολέμου στην Ουκρανία θα ανέβαζε τις προοπτικές, αλλά μια βαθύτερη, παρατεταμένη σύγκρουση θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα «πολύ πιο σκοτεινό» σενάριο.
Η Forvia θα επενδύσει στις ΗΠΑ
Ο Koller δήλωσε ότι η Forvia θα επενδύσει περισσότερο στις Ηνωμένες Πολιτείες, εν μέρει για να επωφεληθεί από τα κίνητρα που παρέχονται στο νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού που υπογράφηκε τον Αύγουστο.
Η Forvia βλέπει ευκαιρίες στην προμήθεια τεχνολογίας κυψελών καυσίμου για βορειοαμερικανικά φορτηγά pickup και ο Koller δήλωσε ότι αναμένει ένα pickup κυψελών καυσίμου να κυκλοφορήσει στις Ηνωμένες Πολιτείες μέχρι το 2025.


Latest News

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων

Ομάδα Task Force από την Messaritis Ανανεώσιμες για έργα της Ομάδας Β
Tην Κυριακή 6 Απριλίου, η Messaritis Ανανεώσιμες κλήθηκε να αποκόψει περί τους 80 σταθμούς και το κατάφερε με επιτυχία

Η Μελόνι ζητά αναθεώρηση της ευρωπαϊκής πολιτικής για το περιβάλλον
Η ιταλίδα πρωθυπουργός, Τζόρτζια Μελόνι, προτίθεται να ζητήσει αναθεώρηση των ιδεολογικών κανόνων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας