Χαμηλότερο κατά 10.000 ευρώ είναι το κόστος παραγωγής των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα έναντι των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Αυτό δήλωσε ο ο επικεφαλής της εταιρείας προμήθειας ανταλλακτικών αυτοκινήτων Forvia. Σύμφωνα με τον CEO Patrick Koller, οι Κινέζοι κατέχουν συντριπτικό πλεονέκτημα κόστους που θα ασκήσει πίεση στους Ευρωπαίους κατασκευαστές, ακόμα και μέσα στις ίδιες τις εγχώριες αγορές τους.

Καθώς οι Ευρωπαίοι καταναλωτές αναζητούν φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ο διευθύνων σύμβουλος της Forvia, δήλωσε στο συνέδριο CES στο Λας Βέγκας την Τετάρτη, ότι η Κίνα παράγει «καλά οχήματα» και η Ευρώπη δεν θα μπορέσει να σταματήσει τις εισαγωγές.

Tesla: Πρόστιμο 2,2 εκατ. ευρώ για παραπλάνηση καταναλωτών στη Νότια Κορέα

Μεγαλύτερος ο κίνδυνος για την Ευρώπη

Ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος για την Ευρώπη από ό,τι για τις Ηνωμένες Πολιτείες, δήλωσε ο Koller σε συνέντευξή του στο Reuters, καθώς οι υψηλοί δασμοί έχουν περιορίσει το μερίδιο αγοράς της Κίνας στις ΗΠΑ.

Ενώ η μέση τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει αυξηθεί στην Ευρώπη συγκριτικά με το 2015, από 48.942 ευρώ σε 55.821 ευρώ και από 53.038 σε 63.864 ευρώ στις Ηνωμένες Πολιτείες,  στην Κίνα έχει μειωθεί σε 31.829 από 66.819 ευρώ, οδηγώντας την κάτω από την τιμή των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, σύμφωνα με μελέτη της JATO Dynamics, η οποία παρέχει αναλύσεις για τις τάσεις της βιομηχανίας.

Χαμηλό κόστος έρευνας και ανάπτυξης

Ο Koller δήλωσε ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές EV μπορούν να παράγουν οχήματα πιο οικονομικά επειδή έχουν χαμηλότερο κόστος έρευνας και ανάπτυξης, χαμηλότερα επίπεδα κεφαλαιακών δαπανών και χαμηλότερο εργατικό κόστος από τους ανταγωνιστές τους στην Ευρώπη.

Η Forvia, η εταιρεία που δημιουργήθηκε όταν ο γαλλικός προμηθευτής αυτοκινήτων Faurecia απέκτησε τον έλεγχο του 82% του γερμανικού προμηθευτή Hella, είναι ο έβδομος μεγαλύτερος κατασκευαστής εξαρτημάτων αυτοκινήτων στον κόσμο. Προμηθεύει πολλές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της ηγέτιδας εταιρείας χαμηλού κόστους EV, BYD.

«Εισχωρεί» στην ευρωπαϊκή αγορά

Η Κίνα κατέχει περίπου το 5,8% του ευρωπαϊκού μεριδίου EV, σύμφωνα με τη γαλλική εταιρεία συμβούλων αυτοκινήτων Inovev, η οποία προβλέπει απότομη άνοδο τα επόμενα χρόνια, καθώς οι κινεζικές εταιρείες κατασκευάζουν περισσότερα μοντέλα χαμηλότερου κόστους.

Αντίθετα, οι υψηλοί δασμοί στις Ηνωμένες Πολιτείες για τα κινεζικής κατασκευής οχήματα έχουν διατηρήσει μέχρι στιγμής αμελητέο το μερίδιο της Κίνας στην αμερικανική αγορά αυτοκινήτων.

Οι προοπτικές για την παγκόσμια ζήτηση αυτοκινήτων το 2023 είναι αβέβαιες, όπως δήλωσε ο Koller. Ο τερματισμός του πολέμου στην Ουκρανία θα ανέβαζε τις προοπτικές, αλλά μια βαθύτερη, παρατεταμένη σύγκρουση θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα «πολύ πιο σκοτεινό» σενάριο.

Η Forvia θα επενδύσει στις ΗΠΑ

Ο Koller δήλωσε ότι η Forvia θα επενδύσει περισσότερο στις Ηνωμένες Πολιτείες, εν μέρει για να επωφεληθεί από τα κίνητρα που παρέχονται στο νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού που υπογράφηκε τον Αύγουστο.

Η Forvia βλέπει ευκαιρίες στην προμήθεια τεχνολογίας κυψελών καυσίμου για βορειοαμερικανικά φορτηγά pickup και ο Koller δήλωσε ότι αναμένει ένα pickup κυψελών καυσίμου να κυκλοφορήσει στις Ηνωμένες Πολιτείες μέχρι το 2025.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα