Χαμηλότερο κατά 10.000 ευρώ είναι το κόστος παραγωγής των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα έναντι των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών.
Αυτό δήλωσε ο ο επικεφαλής της εταιρείας προμήθειας ανταλλακτικών αυτοκινήτων Forvia. Σύμφωνα με τον CEO Patrick Koller, οι Κινέζοι κατέχουν συντριπτικό πλεονέκτημα κόστους που θα ασκήσει πίεση στους Ευρωπαίους κατασκευαστές, ακόμα και μέσα στις ίδιες τις εγχώριες αγορές τους.
Καθώς οι Ευρωπαίοι καταναλωτές αναζητούν φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ο διευθύνων σύμβουλος της Forvia, δήλωσε στο συνέδριο CES στο Λας Βέγκας την Τετάρτη, ότι η Κίνα παράγει «καλά οχήματα» και η Ευρώπη δεν θα μπορέσει να σταματήσει τις εισαγωγές.
Tesla: Πρόστιμο 2,2 εκατ. ευρώ για παραπλάνηση καταναλωτών στη Νότια Κορέα
Μεγαλύτερος ο κίνδυνος για την Ευρώπη
Ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος για την Ευρώπη από ό,τι για τις Ηνωμένες Πολιτείες, δήλωσε ο Koller σε συνέντευξή του στο Reuters, καθώς οι υψηλοί δασμοί έχουν περιορίσει το μερίδιο αγοράς της Κίνας στις ΗΠΑ.
Ενώ η μέση τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει αυξηθεί στην Ευρώπη συγκριτικά με το 2015, από 48.942 ευρώ σε 55.821 ευρώ και από 53.038 σε 63.864 ευρώ στις Ηνωμένες Πολιτείες, στην Κίνα έχει μειωθεί σε 31.829 από 66.819 ευρώ, οδηγώντας την κάτω από την τιμή των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, σύμφωνα με μελέτη της JATO Dynamics, η οποία παρέχει αναλύσεις για τις τάσεις της βιομηχανίας.
Χαμηλό κόστος έρευνας και ανάπτυξης
Ο Koller δήλωσε ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές EV μπορούν να παράγουν οχήματα πιο οικονομικά επειδή έχουν χαμηλότερο κόστος έρευνας και ανάπτυξης, χαμηλότερα επίπεδα κεφαλαιακών δαπανών και χαμηλότερο εργατικό κόστος από τους ανταγωνιστές τους στην Ευρώπη.
Η Forvia, η εταιρεία που δημιουργήθηκε όταν ο γαλλικός προμηθευτής αυτοκινήτων Faurecia απέκτησε τον έλεγχο του 82% του γερμανικού προμηθευτή Hella, είναι ο έβδομος μεγαλύτερος κατασκευαστής εξαρτημάτων αυτοκινήτων στον κόσμο. Προμηθεύει πολλές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της ηγέτιδας εταιρείας χαμηλού κόστους EV, BYD.
«Εισχωρεί» στην ευρωπαϊκή αγορά
Η Κίνα κατέχει περίπου το 5,8% του ευρωπαϊκού μεριδίου EV, σύμφωνα με τη γαλλική εταιρεία συμβούλων αυτοκινήτων Inovev, η οποία προβλέπει απότομη άνοδο τα επόμενα χρόνια, καθώς οι κινεζικές εταιρείες κατασκευάζουν περισσότερα μοντέλα χαμηλότερου κόστους.
Αντίθετα, οι υψηλοί δασμοί στις Ηνωμένες Πολιτείες για τα κινεζικής κατασκευής οχήματα έχουν διατηρήσει μέχρι στιγμής αμελητέο το μερίδιο της Κίνας στην αμερικανική αγορά αυτοκινήτων.
Οι προοπτικές για την παγκόσμια ζήτηση αυτοκινήτων το 2023 είναι αβέβαιες, όπως δήλωσε ο Koller. Ο τερματισμός του πολέμου στην Ουκρανία θα ανέβαζε τις προοπτικές, αλλά μια βαθύτερη, παρατεταμένη σύγκρουση θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα «πολύ πιο σκοτεινό» σενάριο.
Η Forvia θα επενδύσει στις ΗΠΑ
Ο Koller δήλωσε ότι η Forvia θα επενδύσει περισσότερο στις Ηνωμένες Πολιτείες, εν μέρει για να επωφεληθεί από τα κίνητρα που παρέχονται στο νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού που υπογράφηκε τον Αύγουστο.
Η Forvia βλέπει ευκαιρίες στην προμήθεια τεχνολογίας κυψελών καυσίμου για βορειοαμερικανικά φορτηγά pickup και ο Koller δήλωσε ότι αναμένει ένα pickup κυψελών καυσίμου να κυκλοφορήσει στις Ηνωμένες Πολιτείες μέχρι το 2025.
Latest News
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023