
Οδηγίες προς τα μέλη του, αλλά και τους καταναλωτές, παρέχει με ανακοίνωσή του ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά για τις χειμερινές εκπτώσεις που θα διαρκέσουν από τη Δευτέρα 9 Ιανουαρίου έως και την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου.
Ο ΕΣΠ υπενθυμίζει ότι «κατά την διενέργεια των εκπτώσεων και σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις, εκτός από την αναγραφή της προγενέστερης και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.
Εφόσον πραγματοποιούνται εκπτώσεις σε ποσοστό μεγαλύτερο από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, το ποσοστό έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
Στις 9 Ιανουαρίου κάνουν «πρεμιέρα» οι χειμερινές εκπτώσεις
Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
Στην πράξη, η αναγραφή προγενέστερης και νέας τιμής είναι επιβεβλημένες και υποχρεωτικές, ενώ η αναφορά ποσοστού έκπτωσης είναι καταρχήν προαιρετική. Στις περιπτώσεις που οι μειωμένες τιμές επεκτείνονται, σύμφωνα με την πολιτική και την πρωτοβουλία της επιχείρησης, σε ποσοστό άνω του 60% των πωλουμένων ειδών, τότε και μόνο τότε η αναγραφή ποσοστού καθίσταται υποχρεωτική, οπότε – επιβεβλημένα – θα αναγράφονται και τα δύο, ήτοι προγενέστερη και νέα τιμή και ποσοστό έκπτωσης.
Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια των τελευταίων 30 ή/και περισσότερων ημερών πριν από την έναρξη των εκπτώσεων. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από 30 ημέρες πριν την έναρξη των εκπτώσεων, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά την διάρκεια των 10 ημερών πριν από την έναρξη των εκπτώσεων».
Προσοχή στις τιμές
Στην ίδια ανακοίνωση, επισημαίνεται πως: «Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να αντιστοιχεί στην αλήθεια και να είναι ακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η προγενέστερη τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Επιβάλλεται λοιπόν προσοχή από τους εμπόρους στην διεξαγωγή των εκπτώσεων, στον ορθό υπολογισμό και αναγραφή της προγενέστερης και νέας τιμής των προϊόντων και κατόπιν – εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις του νόμου – του ποσοστού έκπτωσης. Οι παραπάνω διατάξεις ισχύουν και για τις επιχειρήσεις που προσφέρουν τα προϊόντα τους διαδικτυακά.
Σε ότι αφορά τις κυρώσεις, τα πρόστιμα έχουν πλέον διπλασιαστεί και χρειάζεται τα μέλη να επιδείξουν την ανάλογη επιμέλεια, καθώς είναι εντελώς αχρείαστο να επιβάλλονται αναίτια ποινές που μπορεί να πλήξουν την βιωσιμότητα της επιχείρησης.
Τέλος, υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο, τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν προαιρετικά την πρώτη Κυριακή κατά την έναρξη της χρονικής περιόδου των εκπτώσεων, ήτοι την Κυριακή, 15 Ιανουαρίου 2023. Το πλαίσιο ωραρίου για την Κυριακή καθορίζεται από ώρα 11.00 έως 20.00.
Επομένως, προτείνουμε στους συναδέλφους που επιθυμούν να ανοίξουν την Κυριακή 15 Ιανουαρίου, να λειτουργήσουν από τις 11.00 π.μ. έως τις 3.30 μ.μ.».


Latest News

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών

Η ελληνική σταδιοδρομία της Unilever – Από την «Ελαϊς» σε hub για 14 χώρες
Η Unilever Hellas είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που συνεχίζουν να έχουν παραγωγική δραστηριότητα μετά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης

Ψάχνουν… χρυσάφι στον Ασπρόπυργο - Ο «πυρετός» επενδύσεων σε logistics και το αγκάθι
Εκτοξεύθηκαν οι τιμές των οικοπέδων στον Ασπρόπυργο – Τα projects για τη δημιουργία logistics που μεταμορφώνουν την περιοχή

VIDCAST – BizSound: Το marketplace όλης της Ελλάδας | Η ιστορία του SHOPFLIX
Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενούμε τον νέο CEO της SHOPFLIX, Γιάννη Στάθη. Συζητάμε για τα νέα καθήκοντα και για τα επόμενα σχέδια της εταιρείας.

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς

Χατζηθεοδοσίου: Θετικά τα μέτρα στήριξης, αλλά δεν ακούσαμε τίποτα για τις ΜμΕ
Η αγορά περιμένει με αγωνία βελτιώσεις στον φορολογικό νόμο και στοχευμένα μέτρα που θα ενισχύουν την προσπάθεια βιωσιμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, δηλώνει ο κ. Χατζηθεοδοσίου