![Ηλεκτροκίνηση: Στην πρίζα… οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα [Γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/ot_electric_car8.png)
Κάθε προσδοκία ξεπέρασαν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων τα τελευταία 3,5 χρόνια στην Ελλάδα.
Εν μέσω ενεργειακής κρίσης οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (BEV-PHEV) το 2022 εκτοξεύτηκαν στις 8.337 από μόλις 480 το 2019. Δηλαδή είναι 17 φορές πάνω οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Έτσι το 2022 στην Ελλάδα κυκλοφορούσαν συνολικά 18.658 ηλεκτρικά οχήματα όταν το 2019 ήταν μόλις 1.225.
Sony – Honda: Παρουσίασαν το πρωτότυπο ηλεκτροκίνητο Afeela
Η Σδούκου
Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) και τα έκανε γνωστά η γενική γραμματέας Ενέργειας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου.
Με ανάρτηση της στα social media τόνισε: «Στο ξεκίνημα του νέου έτους αισθανόμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με την έως και σήμερα επιτυχία της πολιτικής μας για την ηλεκτροκίνηση τα τελευταία 3,5 χρόνια, που μας έχει φέρει ένα βήμα πιο κοντά προς τον εξηλεκτρισμό των μεταφορών στη χώρα».
Η κ. Σδούκου είναι η αρμόδια των προγραμμάτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που τρέχουν για την επιδότηση της απόκτησης ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και εκείνη που σχεδίασε την πολιτική της διείσδυσης τους στην αγορά.
Οι επιδοτήσεις
Συνολικά το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας διέθεσε επιδοτήσεις ύψους περίπου 50 εκ. ευρώ για την ενίσχυση φυσικών και νομικών προσώπων προκειμένου να αγοράσουν φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα: «Σήμερα, κατανοούμε περισσότερο από ποτέ άλλοτε, τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης στις μετακινήσεις και το περιβάλλον. Όλα αυτά επιτεύχθηκαν χάρη στην εμπροσθοβαρή και τεκμηριωμένη πολιτική μας για τον εξηλεκτρισμό των μεταφορών, που περιελάμβανε τη θέσπιση του νομοθετικού πλαισίου (Νόμος 4710/2020 για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και Εθνικός Κλιματικός Νόμος), τα αναγκαία φορολογικά κίνητρα καθώς και τα προγράμματα επιδότησης για πολίτες και επιχειρήσεις, όπως το «Κινούμαι Ηλεκτρικά», σημειώνει χαακτηριστικά.
Οι στόχοι
Οι ταξινομήσεις των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων υπερκάλυψαν και τους ετήσιους στόχους του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργειας και το Κλίμα (ΕΣΕΚ).
Σύμφωνα με την Αλεξάνδρα Σδούκου: «Το 2022 υπερκαλύψαμε για μία ακόμα χρονιά τον ετήσιο στόχο ταξινομήσεων ηλεκτρικών οχημάτων (BEV-PHEV) που είχε τεθεί στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) από το 2019».
Όπως τονίζει: «Το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πλησίασε το 7,9% της αγοράς, με τον Δεκέμβριο να καταγράφονται οι περισσότερες ταξινομήσεις σε σύγκριση με όλους τους μήνες του έτους που μας πέρασε, τόσο όσον αφορά στο σύνολο (842 BEV & PHEV), όσο και σε ό,τι αφορά σε αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (324 BEV)».
Και ο απολογισμός που κάνει είναι: «Από την ημέρα που αναλάβαμε τα ηνία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η ηλεκτροκίνηση έχει πλέον εδραιωθεί ως εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης, με τις συνολικές ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων να έχουν φτάσει στις 18.658, ήτοι, 15 φορές περισσότερες από εκείνες, το 2019».
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκίνητων ανέβηκαν «παρά τις δυσμενείς επιπτώσεις από τη δίδυμη κρίση του Covid-19 και των τιμών της ενέργειας, που είχαν σοβαρό αντίκτυπο στις τιμές και στις παραδόσεις των αυτοκινήτων», όπως είπε η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ.
Νέα προγράμματα
Η κ. Σδούκου αναγγέλλειθ επίσης τα νέα προγράμματα επιδότησης: «Το 2023 θέτουμε τον πήχη ακόμα υψηλότερα, καθώς προωθούμε νέες δράσεις επιδότησης όπως τα «Πράσινα Ταξί», το «Φορτίζω Παντού» και το «Produc-e Green». Έχουμε, σίγουρα, πολύ δρόμο να διανύσουμε ακόμη. Ξεκινάμε τη νέα χρονιά δυναμικά, με προτεραιότητες την επιτάχυνση ανάπτυξης νέων υποδομών φόρτισης Η/Ο σε όλη την Ελλάδα και την παροχή αναπτυξιακών κινήτρων με στόχο τη δημιουργία νέων παραγωγικών- βιομηχανικών επενδύσεων στην Ελλάδα, στην αλυσίδα της ηλεκτροκίνησης», καταλήγει με το μήνυμά της στα social media.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/fotovoltaika-600x403-1.jpg)
net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών
Για το net metering ο σύνδεσμος των παρόχων ρεύματος, ΕΣΠΕΝ, με επιστολή του τονίζει τις ζημιές που υπέστησαν οι προμηθευτές από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![Νορβηγία: Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/EV_parking_lot_Oslo-600x400.jpg)
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
![Κίνα: «Φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ChinaSolar1-600x390.jpg)
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
![Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone-2-600x350.jpg)
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
![Ασφάλειες: Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Petra-Hielkema-600x400.jpg)
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
![Κλιματική αλλαγή: Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/kafsonas-1-600x400.jpg)
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
![Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/bain-cyclical-economy-600x283.jpg)
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
![Κλιματική αλλαγή: Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/klimatiki-allagi2-600x400.jpg)
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
![Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/skylakakis-energy-summit1-600x400.jpg)
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης