Κάθε προσδοκία ξεπέρασαν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων τα τελευταία 3,5 χρόνια στην Ελλάδα.
Εν μέσω ενεργειακής κρίσης οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (BEV-PHEV) το 2022 εκτοξεύτηκαν στις 8.337 από μόλις 480 το 2019. Δηλαδή είναι 17 φορές πάνω οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Έτσι το 2022 στην Ελλάδα κυκλοφορούσαν συνολικά 18.658 ηλεκτρικά οχήματα όταν το 2019 ήταν μόλις 1.225.
Sony – Honda: Παρουσίασαν το πρωτότυπο ηλεκτροκίνητο Afeela
Η Σδούκου
Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) και τα έκανε γνωστά η γενική γραμματέας Ενέργειας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου.
Με ανάρτηση της στα social media τόνισε: «Στο ξεκίνημα του νέου έτους αισθανόμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με την έως και σήμερα επιτυχία της πολιτικής μας για την ηλεκτροκίνηση τα τελευταία 3,5 χρόνια, που μας έχει φέρει ένα βήμα πιο κοντά προς τον εξηλεκτρισμό των μεταφορών στη χώρα».
Η κ. Σδούκου είναι η αρμόδια των προγραμμάτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που τρέχουν για την επιδότηση της απόκτησης ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και εκείνη που σχεδίασε την πολιτική της διείσδυσης τους στην αγορά.
Οι επιδοτήσεις
Συνολικά το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας διέθεσε επιδοτήσεις ύψους περίπου 50 εκ. ευρώ για την ενίσχυση φυσικών και νομικών προσώπων προκειμένου να αγοράσουν φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα: «Σήμερα, κατανοούμε περισσότερο από ποτέ άλλοτε, τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης στις μετακινήσεις και το περιβάλλον. Όλα αυτά επιτεύχθηκαν χάρη στην εμπροσθοβαρή και τεκμηριωμένη πολιτική μας για τον εξηλεκτρισμό των μεταφορών, που περιελάμβανε τη θέσπιση του νομοθετικού πλαισίου (Νόμος 4710/2020 για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και Εθνικός Κλιματικός Νόμος), τα αναγκαία φορολογικά κίνητρα καθώς και τα προγράμματα επιδότησης για πολίτες και επιχειρήσεις, όπως το «Κινούμαι Ηλεκτρικά», σημειώνει χαακτηριστικά.
Οι στόχοι
Οι ταξινομήσεις των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων υπερκάλυψαν και τους ετήσιους στόχους του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργειας και το Κλίμα (ΕΣΕΚ).
Σύμφωνα με την Αλεξάνδρα Σδούκου: «Το 2022 υπερκαλύψαμε για μία ακόμα χρονιά τον ετήσιο στόχο ταξινομήσεων ηλεκτρικών οχημάτων (BEV-PHEV) που είχε τεθεί στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) από το 2019».
Όπως τονίζει: «Το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πλησίασε το 7,9% της αγοράς, με τον Δεκέμβριο να καταγράφονται οι περισσότερες ταξινομήσεις σε σύγκριση με όλους τους μήνες του έτους που μας πέρασε, τόσο όσον αφορά στο σύνολο (842 BEV & PHEV), όσο και σε ό,τι αφορά σε αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (324 BEV)».
Και ο απολογισμός που κάνει είναι: «Από την ημέρα που αναλάβαμε τα ηνία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η ηλεκτροκίνηση έχει πλέον εδραιωθεί ως εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης, με τις συνολικές ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων να έχουν φτάσει στις 18.658, ήτοι, 15 φορές περισσότερες από εκείνες, το 2019».
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκίνητων ανέβηκαν «παρά τις δυσμενείς επιπτώσεις από τη δίδυμη κρίση του Covid-19 και των τιμών της ενέργειας, που είχαν σοβαρό αντίκτυπο στις τιμές και στις παραδόσεις των αυτοκινήτων», όπως είπε η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ.
Νέα προγράμματα
Η κ. Σδούκου αναγγέλλειθ επίσης τα νέα προγράμματα επιδότησης: «Το 2023 θέτουμε τον πήχη ακόμα υψηλότερα, καθώς προωθούμε νέες δράσεις επιδότησης όπως τα «Πράσινα Ταξί», το «Φορτίζω Παντού» και το «Produc-e Green». Έχουμε, σίγουρα, πολύ δρόμο να διανύσουμε ακόμη. Ξεκινάμε τη νέα χρονιά δυναμικά, με προτεραιότητες την επιτάχυνση ανάπτυξης νέων υποδομών φόρτισης Η/Ο σε όλη την Ελλάδα και την παροχή αναπτυξιακών κινήτρων με στόχο τη δημιουργία νέων παραγωγικών- βιομηχανικών επενδύσεων στην Ελλάδα, στην αλυσίδα της ηλεκτροκίνησης», καταλήγει με το μήνυμά της στα social media.
Latest News
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον
Η δημιουργική ασάφεια της COP29 - Τι είναι το... NCQG και τι προσδοκούν οι φτωχές χώρες
Το πιο δύσκολο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι διαπραγματεύσεις για το κλίμα στην COP29 είναι ο «νέος συλλογικός ποσοτικός στόχος»
Ρήγας (Energean): Η αποθήκευση CO2 είναι μια λύση για να επιβιώσουν οι βιομηχανίες
Η μεγάλη επένδυση στον Πρίνο με την ασφαλή αποθήκευση CO2 θα διατηρήσει τη βιομηχανική δραστηριότητα στον Κόλπο της Καβάλας για τις επόμενες δεκαετίες, είπε ο Μαθιός Ρήγας