
Σε ένα πολύτιμο κανάλι για την προώθηση των προϊόντων τους, εξελίσσονται για τις ελληνικές επιχειρήσεις του λιανεμπορίου τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Την ίδια στιγμή, όπως αναφέρει και το ΣΕΠΕ, οι Έλληνες δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στις online αγορές μέσω των social media, με τον τζίρο του λεγόμενου κοινωνικού εμπορίου (social commerce) στη χώρα μας να εκτιμάται στο $1,22 δισ. το 2022, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση 74,2% σε ετήσια βάση.
Δεν είναι τυχαίο ότι περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες (το 54%) έχουν κάνει τουλάχιστον μια αγορά από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (ΜΚΔ) το τελευταίο εξάμηνο. Μάλιστα, το ποσοστό αυτό είναι το υψηλότερο επί ευρωπαϊκού εδάφους, καθώς κινείται 11 ποσοστιαίες μονάδες άνω του μέσου όρου στην Ευρώπη (43%).
ΕΣΕΕ: Ικανοποιημένοι 8 στους 10 εμπόρους από τις πωλήσεις των γιορτών
Ταυτόχρονα και οι ίδιοι έμποροι στην Ελλάδα φαίνεται ότι έχουν αντιληφθεί την αξία της ευκαιρίας αυτής, αφού 2 στις 3 (66%) ελληνικές επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στο e-commerce, χρησιμοποίησαν τις πλατφόρμες αυτές για τη διάθεση των προϊόντων τους. Να σημειωθεί ότι ο αντίστοιχος μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 65%.
€158 η μέση δαπάνη στην Ελλάδα
Πανευρωπαϊκά, η μέση μηνιαία δαπάνη κοινωνικού εμπορίου είναι της τάξης των €141, με τους Ισραηλινούς (€186) και τους Ολλανδούς (€174) να ξεχωρίζουν ως οι καταναλωτές με τις υψηλότερες σχετικές δαπάνες. Η τάση των social shoppers είναι σαφώς παρούσα και στην Ελλάδα – ένας στους 4 Έλληνες (25%) πραγματοποίησε αγορές μέσω οιασδήποτε πλατφόρμας social commerce τουλάχιστον μία φορά σε εβδομαδιαία βάση, με τη μέση μηνιαία δαπάνη να ανέρχεται στα €158 και με εμφανή την προτίμηση προς τα είδη ένδυσης-υπόδησης.
Η εικόνα στην Ευρώπη
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της PayPal (eCommerce Index 2022), παρ’ όλο που πολλοί επιχειρηματίες εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μόνο για να προωθήσουν το brand τους και να ωθήσουν την αγοραστική δραστηριότητα σε άλλα κανάλια και ιστοσελίδες τρίτων, το ένα τέταρτο των πωλήσεων (24%) στην Ευρώπη είχε ήδη πραγματοποιηθεί απευθείας μέσω των ΜΚΔ. Η Ιρλανδία αποτελεί κορυφαίο παράδειγμα με ποσοστό 30%, ενώ οι έμποροι στην Ολλανδία, το Ισραήλ και την Πολωνία ακολουθούν κατά πόδας και έχουν πραγματοποιήσει κατά τι λιγότερες πωλήσεις στα κανάλια αυτά, με ποσοστό περίπου 29%. Οι Έλληνες έμποροι είναι ελαφρώς κάτω από τον μέσο όρο, με το 25% των πωλήσεων να γίνεται μέσω των social media στην εγχώρια αγορά, ενώ ανάλογα ποσοστά σημειώνονται στη Σουηδία, το Βέλγιο, τη Γαλλία και τη Γερμανία.

Τι ψάχνουν στα social media
Βάσει του “PayPal Ecommerce Index 2022”, το social commerce αναδεικνύεται σε εργαλείο κομβικής σημασίας στο τοπίο του ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς σχεδόν 1 στους 2 Ευρωπαίους (43%) έχει πραγματοποιήσει αγορές μέσω των social media κατά τους τελευταίους 6 μήνες. Όπως καταδεικνύουν τα ευρήματα της εν λόγω έρευνας, πολλοί έμποροι έχουν ήδη αρχίσει να επιτυγχάνουν ισχυρά αποτελέσματα, με την υιοθέτηση των πρακτικών του social commerce. Ωστόσο, ο ευρύτερος ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης – η γνωριμία των καταναλωτών με καινούργια προϊόντα και πρωτότυπες υπηρεσίες – εξακολουθεί να έχει εξέχουσα βαρύτητα. Πιο συγκεκριμένα, 1 στους 4 Ευρωπαίους καταναλωτές αναζητά μέσω των ΜΚΔ διάφορα είδη που θα τον ενδιέφερε να χρησιμοποιήσει, ενώ ταυτόχρονα παρακολουθεί τα αγαπημένα του brands.
Οι social media influencers
Οι διαδικτυακές αυτές δραστηριότητες και συνήθειες, σε συνδυασμό με τις πληρωμένες διαφημίσεις, οδηγούν σε πληθώρα νέων ανακαλύψεων στις πλατφόρμες αυτές. Για παράδειγμα, αν και περισσότεροι από 1 στους 10 Ευρωπαίους έχουν αγοράσει ένα προϊόν χάρη σε έναν social media influencer, οι ίδιες οι αναρτήσεις του εκάστοτε brand έχουν ισχυρότερο αντίκτυπο στη λήψη αποφάσεων σε σχέση με τα posts των influencers. Διαβλέποντας την ανοδική τροχιά του social commerce, οι κορυφαίες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένων των πιο “παραδοσιακών”, όπως το Facebook, το Instagram & το YouTube, δίνουν ώθηση στην εξέλιξή του, ενσωματώνοντας νέες δυνατότητες και προσφέροντας σχετικά εργαλεία στα χέρια των χρηστών τους.


Latest News

Ο πολεοδομικός σχεδιασμός βουλιάζει σε «μαύρες τρύπες»-Ποιες ρυθμίσεις εξετάζονται
Σωρεία προβλημάτων κατά την εκπόνηση των δασικών χαρτών σε εκατοντάδες οικισμούς παραμένουν εμπόδιο στη χωρική ανάπτυξη της χώρας

Πόσο προστατευμένη είναι η Ελλάδα από την «καταιγίδα Τραμπ»
Κίνδυνοι λόγω Ευρώπης αλλά και ευκαιρίες - Καθώς κλείνει ο κύκλος της κρίσης χρέους ζητούμενο είναι η αύξηση της παραγωγικότητας - Παραμένει η ζήτηση για ελληνικά assets
![Ακίνητα: Ποιοι παράγοντες ανεβάζουν τις τιμές – Οι πιο ακριβές περιοχές στην Αττική [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/akinita-600x384.jpg)
Οι 10 εστίες που πυροδοτούν τις τιμές στα ακίνητα - Οι πιο ακριβές περιοχές [γραφήματα]
Τι αναφέρει μελέτη της Alpha Bank για τα ακίνητα και τις προοπτικές της αγοράς

Δίκτυο Καταπολέμησης της Φτώχειας: Οι πολιτικές της κυβέρνησης διαιωνίζουν τη φτώχεια
Οι κοινωνικές πολιτικές που εφαρμόζονται συντηρούν τη φτώχεια και την ανισότητα, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχει επιδείνωση. Τι λέει το Δίκτυο Καταπολέμησης της Φτώχειας για την έκθεση της ΕΛΣΤΑΤ.

Η ρύθμιση που ξεκλειδώνει κουρέματα και ρυθμίσεις οφειλών σε νοικοκυριά κι επιχειρήσεις
Ο εξωδικαστικός μηχανισμός και η ένταξη περισσότερων υπερχρεωμένων νοικοκυριών κι επιχειρήσεων στις ρυθμίσεις οφειλών, το νέο στοίχημα ΥΠΕΘΟ και servicers

Ψηφιακό ευρώ: Ανεξαρτητοποίηση της Ευρώπης σε δύο φάσεις
Το όραμα για μια ΕΕ που δεν θα εξαρτάται από αμερικανικές και κινεζικές υποδομές για την πραγματοποίηση πληρωμών

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Τα δύο σχέδια για την αξιοποίηση των ακινήτων του Δημοσίου
Τι αλλάζει σε σχολάζουσες κληρονομιές, και δωρεές

Ο χάρτης πληρωμών της εβδομάδας - Ποιοι πάνε αύριο ταμείο
Το χρονοδιάγραμμα ΕΦΚΑ - ΔΥΠΑ - Θα καταβληθούν 1.253.742.257,83 ευρώ σε 2.530.742 δικαιούχους

Πώς η ρήτρα διαφυγής γεμίζει το καλάθι της ΔΕΘ - Ποια μέτρα ενίσχυσης εξετάζονται
Τι προβλέπει η Λευκή Βίβλος της Κομισιόν για την απόκλιση από τα όρια αύξησης δαπανών