
Σε ένα πολύτιμο κανάλι για την προώθηση των προϊόντων τους, εξελίσσονται για τις ελληνικές επιχειρήσεις του λιανεμπορίου τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Την ίδια στιγμή, όπως αναφέρει και το ΣΕΠΕ, οι Έλληνες δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στις online αγορές μέσω των social media, με τον τζίρο του λεγόμενου κοινωνικού εμπορίου (social commerce) στη χώρα μας να εκτιμάται στο $1,22 δισ. το 2022, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση 74,2% σε ετήσια βάση.
Δεν είναι τυχαίο ότι περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες (το 54%) έχουν κάνει τουλάχιστον μια αγορά από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (ΜΚΔ) το τελευταίο εξάμηνο. Μάλιστα, το ποσοστό αυτό είναι το υψηλότερο επί ευρωπαϊκού εδάφους, καθώς κινείται 11 ποσοστιαίες μονάδες άνω του μέσου όρου στην Ευρώπη (43%).
ΕΣΕΕ: Ικανοποιημένοι 8 στους 10 εμπόρους από τις πωλήσεις των γιορτών
Ταυτόχρονα και οι ίδιοι έμποροι στην Ελλάδα φαίνεται ότι έχουν αντιληφθεί την αξία της ευκαιρίας αυτής, αφού 2 στις 3 (66%) ελληνικές επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στο e-commerce, χρησιμοποίησαν τις πλατφόρμες αυτές για τη διάθεση των προϊόντων τους. Να σημειωθεί ότι ο αντίστοιχος μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 65%.
€158 η μέση δαπάνη στην Ελλάδα
Πανευρωπαϊκά, η μέση μηνιαία δαπάνη κοινωνικού εμπορίου είναι της τάξης των €141, με τους Ισραηλινούς (€186) και τους Ολλανδούς (€174) να ξεχωρίζουν ως οι καταναλωτές με τις υψηλότερες σχετικές δαπάνες. Η τάση των social shoppers είναι σαφώς παρούσα και στην Ελλάδα – ένας στους 4 Έλληνες (25%) πραγματοποίησε αγορές μέσω οιασδήποτε πλατφόρμας social commerce τουλάχιστον μία φορά σε εβδομαδιαία βάση, με τη μέση μηνιαία δαπάνη να ανέρχεται στα €158 και με εμφανή την προτίμηση προς τα είδη ένδυσης-υπόδησης.
Η εικόνα στην Ευρώπη
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της PayPal (eCommerce Index 2022), παρ’ όλο που πολλοί επιχειρηματίες εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μόνο για να προωθήσουν το brand τους και να ωθήσουν την αγοραστική δραστηριότητα σε άλλα κανάλια και ιστοσελίδες τρίτων, το ένα τέταρτο των πωλήσεων (24%) στην Ευρώπη είχε ήδη πραγματοποιηθεί απευθείας μέσω των ΜΚΔ. Η Ιρλανδία αποτελεί κορυφαίο παράδειγμα με ποσοστό 30%, ενώ οι έμποροι στην Ολλανδία, το Ισραήλ και την Πολωνία ακολουθούν κατά πόδας και έχουν πραγματοποιήσει κατά τι λιγότερες πωλήσεις στα κανάλια αυτά, με ποσοστό περίπου 29%. Οι Έλληνες έμποροι είναι ελαφρώς κάτω από τον μέσο όρο, με το 25% των πωλήσεων να γίνεται μέσω των social media στην εγχώρια αγορά, ενώ ανάλογα ποσοστά σημειώνονται στη Σουηδία, το Βέλγιο, τη Γαλλία και τη Γερμανία.

Τι ψάχνουν στα social media
Βάσει του “PayPal Ecommerce Index 2022”, το social commerce αναδεικνύεται σε εργαλείο κομβικής σημασίας στο τοπίο του ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς σχεδόν 1 στους 2 Ευρωπαίους (43%) έχει πραγματοποιήσει αγορές μέσω των social media κατά τους τελευταίους 6 μήνες. Όπως καταδεικνύουν τα ευρήματα της εν λόγω έρευνας, πολλοί έμποροι έχουν ήδη αρχίσει να επιτυγχάνουν ισχυρά αποτελέσματα, με την υιοθέτηση των πρακτικών του social commerce. Ωστόσο, ο ευρύτερος ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης – η γνωριμία των καταναλωτών με καινούργια προϊόντα και πρωτότυπες υπηρεσίες – εξακολουθεί να έχει εξέχουσα βαρύτητα. Πιο συγκεκριμένα, 1 στους 4 Ευρωπαίους καταναλωτές αναζητά μέσω των ΜΚΔ διάφορα είδη που θα τον ενδιέφερε να χρησιμοποιήσει, ενώ ταυτόχρονα παρακολουθεί τα αγαπημένα του brands.
Οι social media influencers
Οι διαδικτυακές αυτές δραστηριότητες και συνήθειες, σε συνδυασμό με τις πληρωμένες διαφημίσεις, οδηγούν σε πληθώρα νέων ανακαλύψεων στις πλατφόρμες αυτές. Για παράδειγμα, αν και περισσότεροι από 1 στους 10 Ευρωπαίους έχουν αγοράσει ένα προϊόν χάρη σε έναν social media influencer, οι ίδιες οι αναρτήσεις του εκάστοτε brand έχουν ισχυρότερο αντίκτυπο στη λήψη αποφάσεων σε σχέση με τα posts των influencers. Διαβλέποντας την ανοδική τροχιά του social commerce, οι κορυφαίες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένων των πιο “παραδοσιακών”, όπως το Facebook, το Instagram & το YouTube, δίνουν ώθηση στην εξέλιξή του, ενσωματώνοντας νέες δυνατότητες και προσφέροντας σχετικά εργαλεία στα χέρια των χρηστών τους.


Latest News

Παπαθανάσης: Η Ελλάδα έχει αφήσει οριστικά πίσω της την κρίση χρέους
«Η Ελλάδα, παρά τις διεθνείς πολυεπίπεδες αναταράξεις, έχει αλλάξει σελίδα», τόνισε ο κ. Παπαθανάσης

Χατζηδάκης για αναβάθμιση Moody's: H Ελλάδα αφήνει πίσω το παρελθόν, εφαλτήριο για περαιτέρω άνοδο
«Η σημερινή αναβάθμιση σηματοδοτεί το κλείσιμο ενός μεγάλου κύκλου για την ελληνική οικονομία«, είπε ο Κωστής Χατζηδάκης

Έπεσε... το «κάστρο» της Moody's - Έδωσε την επενδυτική βαθμίδα στην ελληνική οικονομία
Τι οδήγησε στην αναβάθμιση της οικονομίας - Το σκεπτικό της απόφασης
![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε κατά 5,4% το μισθολογικό κόστος το τέταρτο τρίμηνο του 2024 [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/misthoi-600x396.jpg)
Άνοδος 5,4% το μισθολογικό κόστος το τέταρτο τρίμηνο του 2024 [γραφήματα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![IOBE: Υποχώρησε η ανεργία τον Ιανουάριο [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/ανεργια-600x345.jpg)
ΙΟΒΕ: Μειώθηκε η ανεργία κατά 8,9% τον Ιανουάριο [γράφημα]
Τι δείχνει το μηναίο Δελτίο Εξελίξεων στην Βιομηχανία που καταρτίζει ο ΙΟΒΕ
![ΕΛΣΤΑΤ: Μικρή αύξηση 0,1% στις τιμές εισαγωγών στη βιομηχανία τον Ιανουάριο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/industry-steel-600x419.jpg)
Οριακή αύξηση 0,1% στις τιμές εισαγωγών στη βιομηχανία τον Ιανουάριο [πίνακες]
ΕΛΣΤΑΤ: Ο μέσος Γενικός Δείκτης του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2024 - Ιανουαρίου 2025, σε σύγκριση με τον μέσο Γενικό Δείκτη του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2023 - Ιανουαρίου 2024, παρουσίασε μείωση 1,5% έναντι μείωσης 12,8%

Με «συνταγή» Πιερρακάκη στην οικονομία μέχρι τις εκλογές
Ποιους «καυτούς» φακέλους αναλαμβάνει ο νέος τσάρος της ελληνικής οικονομίας - Το πακέτο της ΔΕΘ, οι αμυντικές δαπάνες και τα μέτρα ενίσχυσης έναντι της ακρίβειας

Κατάργηση του ελάχιστου τεκμαρτού εισοδήματος ζητά η ΕΣΕΕ
Ο εμπορικός κόσμος της χώρας ζητά την κατάργηση του ελάχιστου τεκμαρτού εισοδήματος

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ

Στα 17,4 τρισ. θα εκτοξευθούν οι συναλλαγές μέσω κινητών - Τι δείχνει μελέτη
Η αξία των πληρωμών με εικονικές κάρτες, θα αυξηθεί κατά 235% έως το 2029 και θα ανέλθει στα 17,4 τρισεκατομμύρια δολάρια