Σε πεδίο δόξης λαμπρό αναδεικνύεται η ελληνική αγορά τόσο για το «υψηλό» ράφι του διεθνούς λιανικού εμπορίου όσο και για το «χαμηλό», εντείνοντας τον ανταγωνισμό για τους εγχώριους «παίκτες».
ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 12,8% τζίρου στο λιανεμπόριο τον Οκτώβριο
Η κινητικότητα και οι διεθνείς αφίξεις του 2022, θα συνεχιστεί και εφέτος, ενώ προβλέπεται να κορυφωθεί την διετία 2025 – 2026 όταν θα κάνουν ντεμπούτο τα νέα εμπορικά κέντρα της Lamda Development στο Ελληνικό, με το Vouliagmenis Mall των 130.000 τ.μ. (72.000 τ.μ. εκμισθώσιμων χώρων) να είναι το μεγαλύτερο mall στην Ελλάδα (με τα σημερινά δεδομένα).
Η ταχεία επιστροφή στην κανονικότητα και η αυξημένη τουριστική κίνηση είναι, μεταξύ άλλων, οι βασικοί λόγοι που η ελληνική αγορά «μπαίνει» στα επενδυτικά πλάνα των ξένων αλυσίδων όχι μόνο από τους κλάδους της ένδυσης, της υπόδησης και των αξεσουάρ, αλλά και από εκείνους των σούπερ μάρκετ και της εστίασης.
Ήδη, το 2022 «είδαμε» περισσότερες από 13 νέες εισόδους ξένων παικτών, ενώ το 2023 τουλάχιστον 5 νέοι «παίκτες» αναμένεται να κάνουν πρεμιέρα, αποκτώντας φυσική παρουσία στην εγχώρια αγορά.
Οι νέοι «παίκτες»
Η αντίστροφη μέτρηση για την έλευση του πολωνικού ομίλου LPP έχει ξεκινήσει με τα εγκαίνια του πρώτου καταστήματος Sinsay να έχουν προγραμματιστεί για την Παρασκευή 27 Ιανουαρίου στο Ηράκλειο της Κρήτης και συγκεκριμένα στο εμπορικό κέντρο Talos Plaza.
Μάλιστα, το επενδυτικό πλάνο του πολωνικού ομίλου «γρήγορης μόδας» είναι ιδιαίτερα φιλόδοξο όσον αφορά την ανάπτυξη στην εγχώρια αγορά.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, οι Πολωνοί επιδιώκουν να ανοίξουν σε διάστημα 18-24 μηνών περίπου 30 καταστήματα πανελλαδικά. Για εφέτος η ανάπτυξη θα αφορά το εμπορικό σήμα Sinsay, ενώ από το 2024 και μετά είναι πολύ πιθανό να ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα brands της εταιρείας.
Στόχος είναι αρχικά οι μεγάλες πόλεις της χώρας, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα και Ηράκλειο, χωρίς να αποκλείεται στη συνέχεια η επέκταση και σε μικρότερες.
Εγκαίνια ετοιμάζονται να κάνουν μέσα στον Ιανουάριο και τα πρώτα καταστήματα της βρετανικής αλυσίδας προϊόντων ευεξίας και υγείας Holland & Barrett, που φέρνει ο όμιλος Fourlis στη χώρα μας.
Παρότι με βάση τον αρχικό σχεδιασμό υπήρξε μια καθυστέρηση τριών μηνών σε σύγκριση με τον αρχικό σχεδιασμό, ο οποίος προέβλεπε την άφιξη της Holland & Barrett στην εγχώρια αγορά έως το τέλος του 2022, τα πρώτα καταστήματα θα λειτουργήσουν σε Γλυφάδα, Κηφισιά και στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens.
Συνολικά το 2023 θα ανοίξουν 6 καταστήματα της βρετανικής εταιρείας συμπληρωμάτων διατροφής και προϊόντων υγείας και ευεξίας, ενώ θα προετοιμαστεί η είσοδος και στην αγορά της Ρουμανίας.
Στις αφίξεις του 2023 συγκαταλέγεται και η Bath & Body Works, μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες καλλυντικών στην Αμερική, με καταστήματα σε όλο τον πλανήτη, αν και τυπικά «πιστώνεται» στο 2022 αφού το πρώτο της κατάστημα άνοιξε τις τελευταίες ημέρες της περσινή χρονιάς στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens.
Ο όμιλος της Bath & Body Works, ο οποίος διαθέτει και μειοψηφική συμμετοχή στη Victoria’s Secret, πρόκειται να αποκτήσει παρουσία και στη Θεσσαλονίκη.
Την ελληνική αγορά φαίνεται να έχει στα πλάνα της και η Primark, μία από τις μεγαλύτερες ξένες λιανεμπορικές αλυσίδες, η οποία δραστηριοποιείται κυρίως στον κλάδο της ένδυσης – υπόδησης χαμηλού κόστους.
Πρόκειται για θυγατρική του βρετανικού ομίλου ABF (Associated British Foods), εισηγμένου στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, γνωστού κυρίως από τη δραστηριότητά του στην παραγωγή ζάχαρης.
Ενδεχομένως φυσικά καταστήματα να δούμε εφέτος και από την τουρκική φίρμα Vakko, η οποία εκτός από τα δικές της συλλογές ρούχων δραστηριοποιείται και στη λιανική τρίτων σημάτων μόδας. Στην Τουρκία διαχειρίζεται μεγάλα πολυκαταστήματα, ενώ τα προϊόντα ένδυσης που σχεδιάζει και παράγει ανήκουν από άποψης τιμής στα luxury προϊόντα.
Οι πρεμιέρες του 2022 και τα σχέδια για το 2023
Με δέκα καταστήματα έκανε ντεμπούτο η πολωνική αλυσίδα Pepco στην ελληνική αγορά, με την αλυσίδα χαμηλού κόστους, που διεθνώς αναπτύσσεται με τρομακτικούς ρυθμούς ανοίγοντας ένα κατάστημα την ημέρα, να ακολουθεί το ίδιο μοντέλο και στη χώρα μας.
Στην παρουσίαση που πραγματοποίησε με αφορμή την έλευση της στην Ελλάδα κράτησε κλειστά τα χαρτιά της για το 2023 όμως με τους ρυθμούς που αναπτύσσεται τα 50 σημεία θα είναι ένας ρεαλιστικός στόχος.
Η Ελλάδα είναι η 17η ευρωπαϊκή αγορά στην οποία δραστηριοποιείται η Pepco και η 19η περιοχή για τη μητρική εταιρεία, στον οποίο ανήκει η αλυσίδα hard discount Poundland στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και η μικρότερη Brand Dealz στην Πολωνία και την Ιρλανδία.
Επίσης, η επιστροφή της Carrefour στην χώρα μας, αυτή την φορά μέσω της Retail & More θυγατρικής του ομίλου Teleunicom η οποία ελέγχεται από την AVE, εταιρεία συμφερόντων Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη, ήταν μία αφίξεις που δημιούργησε αρκετές συζητήσεις.
Η γαλλική αλυσίδα, η οποία διαθέτει πλέον 17 καταστήματα σε διάφορες περιοχές στην Ελλάδα, ξεκίνησε μέσω franchise να έχει παρουσία σε τουριστικές περιοχές της Ελλάδας ενώ τον Αύγουστο άνοιξε και το πρώτο εταιρικό κατάστημα στον Πειραιά.
Έντονη κινητικότητα εμφάνισε πέρσι ο κλάδος των αθλητικών ειδών. Μία από τις ηχηρές αφίξεις ήταν αυτή της βρετανικής JD Sports. Πρόκειται για την εταιρεία που εξαγόρασε το 2021 την ελληνική αλυσίδα αθλητικών ειδών Cosmos Sport.
Το πρώτο κατάστημα της JD Sports έκανε εγκαίνια στο Smart Park στα Σπάτα, ενώ στόχος για το 2023 είναι να ανοίξουν τουλάχιστον πέντε καταστήματα.
Επιπλέον, λειτούργησε το πρώτο κατάστημα της 11 Team Sports, με εξειδίκευση στον ποδοσφαιρικό εξοπλισμό, η σερβική Sport Vision ανέπτυξε στην χώρα μας και ένα δεύτερο σήμα της, το Buzz, ενώ ήρθε το πρώτο Nike Live στην Ελλάδα καθώς και το Antetokounbros των αδελφών Αντετοκούνμπο.
Λίγο πριν τα τέλη του 2022 άνοιξε η πρώτη έκθεση της Tesla στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στο Μαρούσι πολύ κοντά στο Υγεία, στον κλάδο του επίπλου ξεκίνησε την λειτουργία του στη λεωφόρο Κηφισίας το showroom της γαλλικής αλυσίδας επίπλων La Redoute, ενώ στον ευρύτερο χώρο αρωμάτων μια σημαντική άφιξη ήταν αυτή της βρετανικής Molton Brown στην Κηφισιά.
Στον κλάδο της ένδυσης ξεχωρίζει και το πρώτο κατάστημα UGG στο Κολωνάκι, καθώς και η έναρξη συνεργασίας του ομίλου FF Group με τον πολυεθνικό όμιλο Bestseller για την έλευση των καταστημάτων Jack & Jones αρχικά σε Καλλιθέα και Περιστέρι. Εφέτος θα δούμε περισσότερα καταστήματα Jack & Jones με διαφορετικές συλλογές, όπως παιδικά.
Αν δεν αποτελούν νέες αφίξεις αλλά επεκτάσεις, πέρσι είχαμε κινητικότητα και στο «υψηλό» ράφι με σειρά εγκαινίων νέων καταστημάτων από γνωστά πολυτελή brands, κάτι που προβλέπεται να συνεχιστεί και εφέτος.
Πρωταγωνίστρια ήταν η Μύκονος όπου πολυεθνικές αλυσίδες λιανικής, όπως οι Sephora, Body Shop, Louis Vuitton, Loewe, Havaianas, προχώρησαν στη δημιουργία νέων καταστημάτων.
Latest News
Metlen: Δύο νέες σημαντικές βεβαιώσεις συμμόρφωσης από την TÜV Hellas
Η METLEN έγινε η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που αποκτά πιστοποίηση κατά ISO 37008 (Internal investigations of organizations)
Ένας στους δύο Έλληνες σχεδιάζει να κάνει αγορές την Black Friday και Cyber Monday
Ποια στάση θα κρατήσουν οικογένειες, νέοι και δυναμικές καταναλωτικές ομάδες ενόψει Black Friday-Cyber Monday
Ενισχυμένη η ευρωπαϊκή παρουσία της Sunlight Group - Εξαγόρασε τη γαλλική θυγατρική της
Η Sunlight Group κινείται στρατηγικά στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά βιομηχανικών μπαταριών στην Ευρώπη με αξία άνω των 250 εκατ. ευρώ
Διερεύνηση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού του deal για την απόκτηση της Ηλέκτωρ από την Motor Oil
Η συμφωνία αφορά την εξαγορά του 94,44% της Ηλέκτωρ από τον Όμιλο Motor Oil, μέσω της θυγατρικής του Manetial Limited
Αύξηση 13% στις οργανικές πωλήσεις της Coca-Cola HBC βλέπει η Goldman Sachs
Η εικόνα της Coca-Cola HBC σε Ευρώπη και Αφρική βελτιώνει τα μεγέθη - H εταιρεία προέβη σε προληπτική ανάκληση φιαλών των 500 ml σε διάφορες μάρκες στην Αυστρία
Τι πούλησαν Louis Vuitton, Hermes, Rolex, Prada και Chanel στην Ελλάδα – Πού ανοίγουν νέα καταστήματα
Οι πελάτες ειδών πολυτελείας παραμένουν πιστοί στα ακριβά γούστα – Εντυπωσιακός ο τζίρος Louis Vuitton, Hermes, Rolex, Prada και Chanel
ΔΕΗ: Πιο ψηλά ο πήχης των EBITDA το 2025-2027 – Τι προβλέπει το στρατηγικό σχέδιο
Η διοίκηση της ΔΕΗ παρουσιάζει στις 14 Νοεμβρίου το επικαιροποιημένο στρατηγικό σχέδιο – Ποιους στόχους αναθεωρεί
Οικογένεια Λούλη: Οι γεννημένοι… μυλωνάδες που άντεξαν τρεις αιώνες
Η οικογένεια Λούλη έχει συνδέσει το όνομά της με την ιστορία της ελληνικής αλευροβιομηχανίας –Η μετανάστευση στον Βόλο, οι Μύλοι Αγίου Γεωργίου, οι βουλευτές και οι επενδυτές από το εξωτερικό
Από το Halloween στη Black Friday και τη Cyber Monday - Στη μάχη για την πίτα των 200 εκατ.
Το 70% των Ελλήνων καταναλωτών έχει ήδη ένα σαφές πλάνο αγορών για την περίοδο της Black Friday
Ο αθέατος πόλεμος στο ράφι - Τα brands και οι «επιθέσεις» των PL [γράφημα]
Ποια θέση έχει η ιδιωτική ετικέτα στο καρότσι του Έλληνα καταναλωτή – Τι δείχνουν πρόσφατες μελέτες για τη συμπεριφορά των καταναλωτών