Στροφή στην έρευνα και την ανάπτυξη των φαρμάκων από μεγάλες εταιρείες ιδιωτικών κεφαλαίων, οι οποίες επενδύουν ολοένα και περισσότερο στον κλάδο, σε αντίθεση με το παρελθόν.
Οι εταιρείες επιδιώκουν να επωφεληθούν από το αυξανόμενο χάσμα μεταξύ της προσφοράς κεφαλαίου για κλινική έρευνα και του αριθμού των φαρμάκων που ανταγωνίζονται για αυτήν, δήλωσαν οκτώ στελέχη εξαγορών και επενδυτές που ρωτήθηκαν από το Reuters.
ΗΠΑ: Οι φαρμακοβιομηχανίες ετοιμάζουν αυξήσεις σε 350 φάρμακα από το 2023
Αύξηση 25% στις δαπάνες για την έρευνα έως και το 2026
Οι ετήσιες δαπάνες για φαρμακευτική έρευνα και ανάπτυξη παγκοσμίως αναμένεται να αυξηθούν στα 254 δισ. δολάρια έως το 2026 από περίπου 200 δισ. δολάρια το 2020, σύμφωνα με την Evaluate Pharma, μια ερευνητική εταιρεία που επικεντρώνεται στην υγειονομική περίθαλψη.
Αυτές οι δαπάνες δεν είναι δομημένες ως εξαγορές με μόχλευση για τις οποίες είναι κυρίως γνωστές οι εταιρείες ιδιωτικών μετοχών. Αντίθετα, επενδύουν στην ανάπτυξη των φαρμάκων, συνήθως όταν βρίσκονται σε λεγόμενες κλινικές δοκιμές Φάσης 3, ένα βήμα μακριά από τη ρυθμιστική έγκριση.
Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι κατασκευαστές φαρμάκων αρχίζουν να επιστρέφουν τα χρήματα στις εταιρείες ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων όταν αναπτύσσεται το φάρμακο, είτε με έκδοση μετοχικού κεφαλαίου, είτε με χρήση μετρητών είτε δανειζόμενοι. Μοιράζονται επίσης ένα μέρος των εσόδων του φαρμάκου που αναπτύχθηκε με τις εταιρείες ιδιωτικών κεφαλαίων μόλις αυτό εγκριθεί.
Ηγέτιδα η Blackstone
Η Blackstone έχει πραγματοποιήσει δέκα επενδύσεις συνολικής αξίας 4,6 δισ. δολαρίων από ένα ειδικό ταμείο βιοεπιστημών που δημιουργήθηκε το 2020.
«Τα τελευταία δέκα χρόνια έχουν εμφανιστεί πολλά περισσότερα προϊόντα που είναι πραγματικά σημαντικά για χρηματοδότηση, αλλά λιγότερη χρηματοδότηση είναι διαθέσιμη από τις φαρμακευτικές εταιρείες», δήλωσε ο παγκόσμιος επικεφαλής των βιοεπιστημών της Blackstone, Nick Galakatos.
Μεταξύ των συμφωνιών της Blackstone είναι μια δέσμευση 300 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη του φαρμάκου ανοσοθεραπείας Sarclisa της Sanofi , μια επένδυση 150 εκατ. δολαρίων για την προώθηση θεραπειών καρκίνου της Autolus Therapeutics Plc και μια χρηματοδότηση έως και 1,15 δισ. δολαρίων για την υποστήριξη των φαρμάκων της Alnylam Pharmaceuticals Inc για την αντιμετώπιση της χοληστερόλης.
Επιπλέον, η Blackstone σκέφτεται επίσης την εξαγορά εταιρειών με φάρμακα που βρίσκονται ακόμη σε κλινικές δοκιμές, εφόσον αυτές οι εταιρείες διαθέτουν επίσης κάποια φάρμακα που έχουν κυκλοφορήσει στην αγορά.
Η Blackstone δημιούργησε σημαντική παρουσία στον κλάδο το 2018 μετά την εξαγορά της Clarus, μιας επενδυτικής εταιρείας που ειδικεύεται στις κλινικές δοκιμές και διαθέτει περιουσιακά στοιχεία 2,6 δισ. δολαρίων.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η Carlyle
Την στρατηγική της μιμήθηκε πέρυσι η Carlyle Group, όταν εξαγόρασε την Abingworth, ομότιμη της Clarus, με περιουσιακά στοιχεία 2 δισ. δολαρίων.
Η Carlyle ετοιμάζεται τώρα να δημιουργήσει ένα ειδικό ταμείο για τις βιοεπιστήμες, χρησιμοποιώντας την Abingworth, που θα μπορούσε να συγκεντρώσει πολλά δισ. δολάρια. Η Carlyle πραγματοποίησε την πρώτη της επένδυση σε κλινικές δοκιμές τον περασμένο Αύγουστο, δεσμεύοντας έως και 170 εκατομμύρια δολάρια για την υποστήριξη ενός οφθαλμικού φαρμάκου υπό ανάπτυξη.
«Είμαστε πιστοί σε αυτό που ονομάσαμε επανάσταση των βιοφαρμακευτικών και στην έκρηξη της ανακάλυψης και της επιστήμης», δήλωσε ο επικεφαλής της παγκόσμιας φροντίδας υγείας της Carlyle, Steve Wise.
Aκολούθησαν και άλλοι
Άλλες εταιρείες ιδιωτικών κεφαλαίων που επενδύουν στην έρευνα και την ανάπτυξη φαρμάκων περιλαμβάνουν την Apollo Global Management, η οποία πέρυσι απέκτησε μειοψηφικό μερίδιο στην επενδυτική εταιρεία βιοεπιστημών Sofinnova Partners και δεσμεύτηκε για επενδύσεις έως και 1 δισ. ευρώ και η EQT AB, η οποία εξαγόρασε το 2021 την Life Sciences Partners, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που εστιάζει στις βιοεπιστήμες.
Οι εταιρείες ιδιωτικών κεφαλαίων παρέχουν επίσης κεφάλαια για τη διάδοση φαρμάκων σε νέες εταιρείες. Η Bain Capital, για παράδειγμα, δημιούργησε την Cerevel Therapeutics, μεταφέροντας τα υπό ανάπτυξη νευρολογικά φάρμακα της Pfizer Inc στην νεοσύστατη εταιρεία, σε μια συμφωνία 350 εκατ. δολαρίων το 2018.
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους