![Διώρυγα του Σουέζ: Πλοίο προσάραξε στο κανάλι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/Energean-Power-Suez-Canal.jpg)
Ουκρανικό σιτάρι μεταφέρει το πλοίο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου «Glory »που προσάραξε στη Διώρυγα του Σουέζ το πρωί της Δευτέρας, ξυπνώντας μνήμες Evergiven.
Το πλοίο, το οποίο το διαχειρίζεται η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία Target Marine προσάραξε σύμφωνα με το ναυτιλιακό πρακτορείο Leth, το οποίο ανέφερε επίσης ότι οι προσπάθειες ρυμούλκησής του βρίσκονται σε εξέλιξη.
Ζωντανά δεδομένα χάρτη από τον πάροχο θαλάσσιων πληροφοριών MarineTraffic δείχνουν ότι το σκάφος διέσχιζε τη Διώρυγα του Σουέζ πριν από έξι ώρες. Το πλοίο πλέει υπό τη σημαία των Νήσων Μάρσαλ, σύμφωνα με το MarineTraffic και το VesselFinder.
Δεν ήταν αμέσως ξεκάθαρο εάν η προσάραξη του Glory επηρεάζει την κυκλοφορία στο κανάλι.
Αναχώρησε από το λιμάνι Chornomorsk της Ουκρανίας στις 25 Δεκεμβρίου με προορισμό την Κίνα με 65.970 μετρικούς τόνους καλαμποκιού, σύμφωνα με το Κοινό Κέντρο Συντονισμού (JCC) που εδρεύει στην Κωνσταντινούπολη και επιβλέπει τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας.
Το JCC, το οποίο περιλαμβάνει εκπροσώπους από τα Ηνωμένα Έθνη, την Τουρκία, την Ουκρανία και τη Ρωσία, δήλωσε ότι το πλοίο είχε εγκριθεί για να συνεχίσει το ταξίδι του από την Κωνσταντινούπολη μετά από επιθεώρηση στις 3 Ιανουαρίου.
Η Διώρυγα του Σουέζ είναι μια από τις σημαντικότερες πλωτές οδούς στον κόσμο, με τα 120 μίλια της να φιλοξενούν το 30% της παγκόσμιας κίνησης εμπορευματοκιβωτίων και το 12% του συνόλου του παγκόσμιου εμπορίου αξίας περίπου 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων ετησίως.
Διαβάστε επίσης: Το πλοίο-γίγας που άλλαξε την παγκόσμια ναυσιπλοΐα
Οι επιπτώσεις του Ever Given
Τον Μάρτιο του 2021, ένα τεράστιο τάνκερ 220.000 τόνων με το όνομα Ever Given κόλλησε στη Διώρυγα του Σουέζ για έξι ημέρες, προκαλώντας το μακροχρόνιο κλείσιμό του και συγκρατώντας το εμπόριο περίπου 60 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Σήμερα περίπου δύο χρόνια μετά, οι συνέπειες εκείνης της κρίσης διαρκούν ακόμα, με πλήθος εταιρειών να υπομένουν μια μακρά νομική μάχη μεταξύ της πλοιοκτήτριας εταιρείας και της αιγυπτιακής κυβέρνησης, προκειμένου να αποζημιωθούν για τα προϊόντα αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων που καθυστέρησαν να φτάσουν στους προορισμούς τους και πολλά εξ αυτών καταστράφηκαν.
Όπως είχε προβλεφθεί ευρέως κατά τη στιγμή της προσάραξης, στις 23 Μαρτίου 2021, οι δικηγόροι συνεχίζουν να είναι ένας από τους μεγάλους νικητές, καθώς έχουν να διαχειριστούν «χιλιάδες αγωγές» για τον αποκλεισμό της Διώρυγας του Σουέζ.
Οι πιλότοι στο «μάτι του κυκλώνα»
Σύμφωνα με δικαστικές υποθέσεις, στο στόχαστρο βρίσκοντας οι δύο Αιγύπτιοι πιλότοι του Ever Given.
Μόλις λίγα χιλιόμετρα από την στιγμή που άρχισε την διέλευση του το Ever Given, όντας το πλοίο νούμερο 13 στο κονβόι των συνολικά 20 πλοίων, ξεκίνησε να αλλάζει πορεία από τα αριστερά προς τα δεξιά. Σύμφωνα με έγγραφα του δικαστηρίου που είδε το Businessweek, ο επικεφαλής πιλότος έδωσε εντολή στον πηδαλιούχο να βάλει το τιμόνι όλο δεξιά και μετά όλο αριστερά.
«Το τεράστιο πλοίο χρειάστηκε πολύ χρόνο για να ανταποκριθεί μέχρι τη στιγμή που άρχισε να στρίβει, και έτσι έπρεπε ο πλοηγός να διορθώσει ξανά την πορεία. Όταν ο δεύτερος πιλότος αντιτάχθηκε, οι δύο διαφώνησαν», αναφέρει το άρθρο. Ο επικεφαλής πιλότος έδωσε στη συνέχεια μια νέα εντολή: «πρόσω ολοταχώς». Το πλοίο έφτασε τους 13 κόμβους, πέντε κόμβους περισσότερο από το προτεινόμενο όριο ταχύτητας του καναλιού. Οι δύο πιλότοι συνέχισαν να διαφωνούν, με τον επικεφαλής πιλότο να απειλεί ακόμη και να εγκαταλείψει το πλοίο.
Η αύξηση της ταχύτητας δημιούργησε προβλήματα. Λόγω της αρχής του Bernoulli, η πίεση ενός υγρού μειώνεται όταν αυξάνει η ταχύτητά του. Η πλώρη του πλοίου κατέληξε στη δεξιά όχθη του καναλιού.
Θα χρειαστούν πολλά χρόνια για να διευθετηθούν οι απαιτήσεις
Συνολικά, σύμφωνα με την SCOR μια από τις μεγαλύτερες αντασφαλιστικές εταιρείες στον κόσμο, ως και 400 πλοία μπλοκαρίστηκαν συνολικά, με μια σειρά από άλλα πλοία να αποφασίζουν να αποφύγουν εντελώς την περιοχή και να ακολουθήσουν τη μεγαλύτερη διαδρομή μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
Οι αξιώσεις από την προσάραξη περιλαμβάνουν φυσική ζημιά στο Ever Given, απώλεια εσόδων από την πλευρά της Διώρυγας του Σουέζ, το κόστος των εργασιών διάσωσης και τη διακοπή της επιχείρησης για ιδιοκτήτες και ναυλωτές των αποκλεισμένων πλοίων, απώλεια ευπαθών προϊόντων και καθυστερήσεις φορτίου, καθώς και βλάβη στο ίδιο το κανάλι.
Οπως τονίζεται, θα χρειαστούν πολλά ακόμη χρόνια για να διευθετηθούν οι απαιτήσεις.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του