Οι εργατικές αναταράξεις είχαν ένα ασυνήθιστα βαρύ τίμημα για τα λιμάνια σε όλον τον κόσμο το περασμένο έτος, και οι προοπτικές για συνεχιζόμενη οικονομική αστάθεια θα μπορούσαν να φέρουν ακόμη μεγαλύτερη αναταραχή στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού το 2023.
Όπως θυμίζει το Bloomberg, επικαλούμενο στοιχεία της Crisis24, το 2022 σημειώθηκαν τουλάχιστον 38 περιπτώσεις διαμαρτυριών ή απεργιών που επηρέασαν τις λιμενικές λειτουργίες πέρυσι, υπερτετραπλάσιες από αυτές το 2021, όταν η πανδημία ανέτρεψε το παγκόσμιο εμπόριο.
Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων για την ασφάλεια στη θάλασσα, το 2020 καταγράφηκαν εννέα περιστατικά.
Οι εργαζόμενοι αισθάνονται τον αντίκτυπο των υψηλότερων τιμών των καυσίμων και των τροφίμων στον απόηχο της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, ενώ οι μισθοί τους παρέμειναν στάσιμοι, δήλωσαν ειδικοί των συνδικάτων, μεταφορείς και φορτωτές. Αυτό ενθαρρύνει τους υπαλλήλους να απαιτούν περισσότερα από τα εργοδότες τους.
Φόβοι για συμφόρηση στα κινεζικά λιμάνια
Πλεονέκτημα
Καθώς ο πληθωρισμός εξακολουθεί να αποτελεί απειλή, οι αλυσίδες εφοδιασμού παραμένουν εύθραυστες και οι αγορά εργασίας σφιχτή, οι εργαζόμενοι θα συνεχίσουν να αποτελούν παράγοντα αστάθειας το νέο έτος.
«Η εργατική αναταραχή είναι απίθανο να μειωθεί το 2023 και μπορεί στην πραγματικότητα να επιδεινωθεί στην πιθανή περίπτωση που δεν βελτιωθούν οι παγκόσμιες οικονομικές συνθήκες», αναφέρει εκπρόσωπος της Crisis24 στο Bloomberg.
Εν τω μεταξύ, νέες παραλλαγές της Covid-19 εξακολουθούν να δημιουργούν συμφόρηση στις αλυσίδες εφοδιασμού, δίνοντας ένα ακόμα πλεονέκτημα στους εργαζομένους στις διαπραγματεύσεις για νέες συμφωνίες, υποστήριξε ο John Ahlquist, καθηγητής στη σχολή παγκόσμιας πολιτικής και στρατηγικής στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Σαν Ντιέγκο.
Διαμαρτυρίες
Διαμαρτυρίες και απεργίες πραγματοποιήθηκαν σε μεγάλους ναυτιλιακούς κόμβους σε όλο τον κόσμο το 2022.
Οι Νοτιοκορεάτες φορτηγατζήδες πραγματοποίησαν στάσεις εργασίας δύο φορές σε διάστημα έξι μηνών, διακόπτοντας τη λειτουργία των εμπορευματοκιβωτίων στο Μπουσάν. Η συμφόρηση σε ορισμένα από τα λιμάνια της Ευρώπης έφτασε σε κρίσιμα επίπεδα εξαιτίας των κινητοποιήσεων των λιμενεργατών της Γερμανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου.
Ο φορέας εκμετάλλευσης λιμένων της Νότιας Αφρικής κήρυξε κατάσταση ανωτέρας βίας τον Οκτώβριο καθώς η απεργία των εργαζομένων ανέστειλε τις εξαγωγές φρούτων, κρασιού και μετάλλων. Η Αϊτή παρέλυσε από τη βία το περασμένο φθινόπωρο, με τις συμμορίες να παίρνουν τον έλεγχο ενός κρίσιμου τερματικού σταθμού πετρελαίου και ενός λιμανιού.
Latest News
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ