Οι εργατικές αναταράξεις είχαν ένα ασυνήθιστα βαρύ τίμημα για τα λιμάνια σε όλον τον κόσμο το περασμένο έτος, και οι προοπτικές για συνεχιζόμενη οικονομική αστάθεια θα μπορούσαν να φέρουν ακόμη μεγαλύτερη αναταραχή στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού το 2023.
Όπως θυμίζει το Bloomberg, επικαλούμενο στοιχεία της Crisis24, το 2022 σημειώθηκαν τουλάχιστον 38 περιπτώσεις διαμαρτυριών ή απεργιών που επηρέασαν τις λιμενικές λειτουργίες πέρυσι, υπερτετραπλάσιες από αυτές το 2021, όταν η πανδημία ανέτρεψε το παγκόσμιο εμπόριο.
Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων για την ασφάλεια στη θάλασσα, το 2020 καταγράφηκαν εννέα περιστατικά.
Οι εργαζόμενοι αισθάνονται τον αντίκτυπο των υψηλότερων τιμών των καυσίμων και των τροφίμων στον απόηχο της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, ενώ οι μισθοί τους παρέμειναν στάσιμοι, δήλωσαν ειδικοί των συνδικάτων, μεταφορείς και φορτωτές. Αυτό ενθαρρύνει τους υπαλλήλους να απαιτούν περισσότερα από τα εργοδότες τους.
Φόβοι για συμφόρηση στα κινεζικά λιμάνια
Πλεονέκτημα
Καθώς ο πληθωρισμός εξακολουθεί να αποτελεί απειλή, οι αλυσίδες εφοδιασμού παραμένουν εύθραυστες και οι αγορά εργασίας σφιχτή, οι εργαζόμενοι θα συνεχίσουν να αποτελούν παράγοντα αστάθειας το νέο έτος.
«Η εργατική αναταραχή είναι απίθανο να μειωθεί το 2023 και μπορεί στην πραγματικότητα να επιδεινωθεί στην πιθανή περίπτωση που δεν βελτιωθούν οι παγκόσμιες οικονομικές συνθήκες», αναφέρει εκπρόσωπος της Crisis24 στο Bloomberg.
Εν τω μεταξύ, νέες παραλλαγές της Covid-19 εξακολουθούν να δημιουργούν συμφόρηση στις αλυσίδες εφοδιασμού, δίνοντας ένα ακόμα πλεονέκτημα στους εργαζομένους στις διαπραγματεύσεις για νέες συμφωνίες, υποστήριξε ο John Ahlquist, καθηγητής στη σχολή παγκόσμιας πολιτικής και στρατηγικής στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Σαν Ντιέγκο.
Διαμαρτυρίες
Διαμαρτυρίες και απεργίες πραγματοποιήθηκαν σε μεγάλους ναυτιλιακούς κόμβους σε όλο τον κόσμο το 2022.
Οι Νοτιοκορεάτες φορτηγατζήδες πραγματοποίησαν στάσεις εργασίας δύο φορές σε διάστημα έξι μηνών, διακόπτοντας τη λειτουργία των εμπορευματοκιβωτίων στο Μπουσάν. Η συμφόρηση σε ορισμένα από τα λιμάνια της Ευρώπης έφτασε σε κρίσιμα επίπεδα εξαιτίας των κινητοποιήσεων των λιμενεργατών της Γερμανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου.
Ο φορέας εκμετάλλευσης λιμένων της Νότιας Αφρικής κήρυξε κατάσταση ανωτέρας βίας τον Οκτώβριο καθώς η απεργία των εργαζομένων ανέστειλε τις εξαγωγές φρούτων, κρασιού και μετάλλων. Η Αϊτή παρέλυσε από τη βία το περασμένο φθινόπωρο, με τις συμμορίες να παίρνουν τον έλεγχο ενός κρίσιμου τερματικού σταθμού πετρελαίου και ενός λιμανιού.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ